تاریخ انتشار
جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۵۰۳۸۲

دلیل رکود برخی صنایع استان ضعف مدیریتی است

۰
کبنا ؛ 
رئیس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از دلایل مهم رکود در برخی واحدهای صنعتی این استان به ضعف مدیریت‌ها در این صنایع برمی‌گردد.
داریوش دیودیده  در بازدید از برخی واحدهای صنعتی دارای مشکل استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در دوره جدید و دولت تدبیر و امید به دنبال احیا و خروج برخی صنایع راکد در استان هستیم، اظهار کرد: در مجموعه وزارت قول‌های خوبی برای خروج از رکود این واحدها داده شده است.
وی گفت: البته واحدهایی می‌توانند از حالت رکود خارج شوند که مجموعه مدیران آن‌ها به این اصل اعتقاد داشته باشند که باید رویکردها را تغییر داده و در نحوه مدیریت خود بر صنایع اصلاح و تغییر ایجاد کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به این که در زمینه صنایع راکد وضعیت ما نسبت به کشور بسیار بهتر است و در میانگین کشوری جایگاه بهتری نسبت به سایر استان‌ها داریم از راکد بودن تنها ۲۶ درصد صنایع در این استان خبر داد.
این مسئول افزود: در کشور میانگین ۴۰ درصدی رکود صنایع را داریم که با تلاش بیشتر می‌توان این رقم را بهتر کرد و سعی ما بر این است تا با کمک همه اصحاب صنایع سالیانه ۱۰ درصد از این آمار را کاهش داده و برای نمونه در سال آینده با کمک همه همکاران ما در این سازمان و البته تلاش صنعتگران رقم را به ۱۶ درصد برسانیم.
وی یکی از ظرفیت‌هایی را که اکنون برای استان ایجاد شده مربوط به اخذ تسهیلات و همکاری خوب صندوق توسعه ملی دانست و گفت: استاندار و نمایندگان مردم در مجلس در این خصوص رایزنی‌های مستمری با مسئولان صندوق دارند و تاکنون اقدامات خوبی برای اخذ تسهیلات صورت گرفته است.
این مسئول در ادامه به برخی دلایل راکد شدن صنایع استان اشاره کرد و افزود: برخی از این مشکلات بانکی است و مشکلاتی است که در خصوص اقساط وام‌ها وجود دارد و بخش عمده دیگر به خود مدیریت در صنایع برمی‌گردد که باید با تغییر و اصلاح مدیریت‌ها و انطباق آن با مدیرت علمی صنعتی مشکلات را به حداقل برسانیم.
دیودیده در ادامه به مشکلاتی که اکنون در خصوص تأمین زمین برای راه‌اندازی صنایع وجود دارد پرداخت و گفت: هر چند که رویکرد مسئولان منابع طبیعی در استان توسعه صنعت است اما معضلات در خصوص معارضین وجود دارد که باید همه نسبت به رفع این مشکل تاریخی در استان چاره‌اندیشی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1