تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : ۵۰۳۳۶

جالبترین سیل بند دنیا در لنده+ تصاویر

۴
۰
کبنا ؛

انباشته شدن آب فاضلاب‌های خانگی، وجود حیوانات موذی و بوی تعفن سیل‌بند شهر لنده بهداشت عمومی را تهدید و گلایه‌های مردم را در پی داشته است.

سال‌هاست که برای انتقال آب‌های سطحی و جلوگیری از سیلاب در شمال شهر لنده مسئولان اقدام به احداث سیل‌بند کرده‌اند. فضای جغرافیایی و محیطی شهر لنده به گونه‌ای است که با کوچکترین بارندگی آب‌ها به سمت مرکز شهر سرازیر می‌شود و منازل و خیابان‌ها را تهدید می‌کند.
احداث سیل‌بند در سال‌های اخیر کمک شایانی به مردم کرده و جلوی تخریب شهر را گرفته است. این سیل‌بند، بیش از دو کیلومتر طول و چهار متر ارتفاع دارد. در سال‌های اخیر در پی بارش‌ها و سرازیر شدن سیلاب و گل و لای به سمت شهر، انبوهی از گل و لای درون این سیل‌بند جمع‌ شده و تجمیع‌ آب‌ها باعث به وجود آمدن لجن‌زار در بخشی از این سیل‌بند شده است.
متأسفانه در سال‌های اخیر هیچ‌گونه لایروبی انجام نشده و هم‌‌اکنون بوی تعفن و وجود حیوانات موذی مردم ساکن در حریم این سیل‌بند را کلافه کرده است. بعضی‌ها سرسبزی داخل این سیل‌بند را پاشیدن تخم چمن برای افزایش فضای سبز نامطبوع می‌نامند.
ناگفته نماند یکی از دلایل جمع‌شدن آب‌ در این سیل‌بند عدم رعایت موارد و نکاتی از سوی مردم نیز هست که مهمترین آن سرازیر شدن فاضلاب‌های خانگی به این سیل‌بند است.
مردم در حوزه شهر و روستا باید از ورود آب‌های فاضلاب خانگی با احداث چاه فاضلاب به سطح شهر و روستا جلوگیری کنند. ریختن آشغال و پسماندهای مختلف در این سیل‌بند نکته دیگری است که مردم باید از آن خودداری کنند.
انباشته‌شدن فاضلاب باعث به وجود‌آمدن لجن‌زار و در ادامه بوی تعفن و گلایه‌های مردم و تهدید بهداشت عمومی را به همراه دارد؛ بسیاری از بیماری‌ها در این فصل از سال به وسیله آب‌ انتشار می‌یابد و این خود خطری جدی برای سلامت عمومی جامعه است.
گلایه‌های عمومی مردم از وضعیت سیل‌بند حاکی از آن است که سلامت و بهداشت عمومی در خطر بوده و باید هرچه سریع‌تر اقدامی جدی در راستای رفع این مشکل انجام شود؛ آبشارهای سرشار از لجن‌زار و صدای دل‌انگیز جانواران در این محدوده از شهر هم‌ زیباست و هم خطرناک.
امیدواریم شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر لنده تدابیر ویژه‌ای نسبت به حل این مسئله مهم بیاندیشند و با لایه‌روبی کف این سیل‌بند تا قبل از وقوع هرگونه حادثه‌ای اقدام جدی و اساسی انجام دهند تا فردا شرمنده شهروندان نشوند./فارس

نام شما

آدرس ايميل شما

یاسر
Iran, Islamic Republic of
کاشکی روستا بودیم تا ای همه دق نیکردیم...
روزبه
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست به این بزرگواری بگه جا نظر دادن درباره خاتمی بیا حواست به پروژه های عمرانی حوضه انتخابیت باش. .
احسان
Iran, Islamic Republic of
نظرم اینه ابتدا یه سوزن به خودمون بزنیم.
انتهای محله صادات بعد از فلکه گاوبندی و پشت دیوار مدرسه اوضا اینقدر جالبه که شخصا چند بار شاهد خالی کرد آشغالای شهرداری و اداره های دیگه بودم.
همین الانم قابل دسترسه
یه سر بزنید
احسان
Iran, Islamic Republic of
محله سادات
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1