تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۵۰۲۸۸

بدعتی از فرماندار گچساران

۳۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛HajRahimiآرش کنارکوهی

حدود سه ماه از دوران فرمانداری عبدالرحیم رحیمی می گذرد. اولین چیزی که در مدیریت او می توان در این مدت به وضوح دید، میل به تغییراتی نو با داشته هایی حداقلی است. داشته هایی که شاید برای یک تحول عظیم در سیستم اداری خسته گچساران بسیار ناچیز و یا کم رمق است، و این مسئله ای است که هر مدیری را در همان اوایل کار دلسرد و البته بسیاری از فرمانداران سابق را از پای در آورده است و هیچگاه شاهد تحولی خاص و البته نو در ادارات گچساران نبوده ایم و اکنون فعالیتهای چند وقت اخیز حاج رحیمی، نشان از رشد جوانه هایی دارد که شاید در این برهه نگهداری و تقویت آن مهم تر از رشد عجولانه اش باشد، چرا که ریشه را باید ستبر نمود تا شاخه ای پربار داشت.

حاج رحیمی در حالیکه حدود سه ماه است سکان شهری پر از مشکل و حاشیه را بدست گرفته،  توانسته در وهله نخست با برقراری رابطه ای متقابل با رسانه ها و ارتباط دوسویه با خبرنگاران خود را به عنوان مدیری با روابط عمومی خوب و مناسب معرفی کند.

ارتباط خوب، تسهیل در برقراری ارتباط سریع، توجه به انعکاس اخبار، پیگیری در امور مربوط به حضور خبرنگاران در جلسات از جمله ویژگی های رحیمی فرماندار گچساران در این مدت کوتاه بوده که بر اهمیت وی به نقش روابط عمومی صحه می گذارد.

چیزی که به جرات می توان حلقه ای گم شده در بخش اعظم ادارات گچساران دانست و او خوب دانسته که روابط عمومی، اتاق فکر و قلب تپنده هر سازمانی است که می تواند آن سازمان را به قله خوشبختی و یا حتی به قعر دره ها بکشاند و او نمی خواهد این چشم بینا را به راحتی از دست بدهد و لیکن یک روابط عمومی قوی را از خود شروع کرده تا بتواند آن را به ادارات تحت نظرش نیز بکشاند و البته کار بسیار دشواری پیش روی خواهد داشت، چرا که بیدار کردن روابط عمومی های بسیاری از ادارات کار طاقت فرسایی است که اهرمی قوی، مرور زمان و انگیزه ای مضاعف می طلبد.

حاج رحیمی در مرحله بعد تغییر و تحولات سیستم اداری تحت فرمانش دست به بدعتی زده که پیش از این کمتر در گچساران شاهدش بوده ایم. حضور سرزده او به ادارات، نهادها و سازمانها می تواند بدعتی ماندگار از سوی او باشد، بدعتی که وی آغازش کرده و باید در دراز مدت نتایجش را به نظاره نشست.

این حضورهای سرزده می تواند فارغ از یک مانور تبلیغاتی، برخی از مدیران و کارمندان کم تحرک را به تحرک بیشتر وا دارد و البته به شرط آنکه این حضور در ادارات توسط فرماندار به صرف چای و شیرینی ختم نشود و تذکر، بررسی عملکرد، راهکارها، ارتباط مستقیم با ارباب رجوع های ادارات و... نیز چاشنی آن شود که البته گزارشها تاکنون حکایت از این امر دارد.

به هر حال حاج رحیمی می تواند این بدعتی که گذاشته را به گونه های مختلف ادامه داده و حتی دایره آن را گسترده تر و حضورش را در روستاها نیز پررنگ تر سازد که البته این توانی دوچندان می خواهد که در او یافت می شود.
و اما در این راه، قدم بعدی فرماندار گچساران می تواند تشکیل و یا احیای کمیته های چندگانه توسعه شهرستان باشد. کمیته هایی مشورتی که البته پیش از این بخشی از آنها تنها یک نام بوده اند و دیگر هیچ.

حاج رحیمی می تواند با تشکیل و راه اندازی کمیته هایی با دایره اختیارات بیشتر و البته افکاری نو گراتر، بخش بسیاری از کارها را از دوش خود برداشته تا تیم کاری خود را بتواند بهتر مدیریت کند.

مدیریتی که خود می داند هرکسی  قصد انجام همه کارها را به تنهایی داشته، زمین خورده و یا نام نیکی برجای نگذاشته است.

به هر حال یک فصل مدیریتی حاج رحیمی به انمام رسید و همانند بسیاری از مدیران که در ابندای کار، آنالیز اداری را در دستور کار قرار می دهند وی نیز ضمن این مهم نقشه راه آینده را برای خویش ترسیم کرده و می توان فصل اول مدیریتش را قابل قبول ارزیابی کرد و منتظر تحرکات مدیریتی وی و سنجش عیار بیشترش نشست.
نام شما

آدرس ايميل شما

واقع بین
Iran, Islamic Republic of
بهنام عکاشه کم بود تو هم تحلیل نویس شدی

اینقدر تاجگردون پول ریخته برای شما که مست کرده اید

بابا ول کنید دیگه چقدر چاپلوسی

چقدر پاچه خوری

فرماندار شده آویزه دست تو م# و عکاشه و ایمان محمدپور
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
اولشه بعدا کم میاره. باید سال دیگه اینموقع ببینیم عملکردش چطوره. اما به هر حال امیدوارم موفق باشه تا شهر داغونمون یه تکونی بخوره
سلام
Iran, Islamic Republic of
حاج رحیمی اول از شیکه بهداشت درمان جنب فرمانداری شروع کند با داشتن مدیر شبکه ومعاون ضعیف نیاز به یک خانه تکانی دارد.
نرگس احمدپور
Iran, Islamic Republic of
درود
برای تولد نگرش نو در روابط منظم اداری وحضور مسئولی دلسوز در شهرستان پس از حاج اقا تاجگردون احساس خرسندی می کنم گزارش نشست با هنر مندان وفرماندار محترم را در سایت فصل ممنوع بخوانید
حاجی خشه
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد خستگی ناپذیر گچساران حاج رحیمی و سلام بر ابر مرد اقتصادی کشور دکتر تاجگردون
به یاد نفت
Iran, Islamic Republic of
ارش مدتیه تحلیل ورزشی نمی نویسی! چه خبر از تیم نفت؟ چی شد چی رفت؟ می خوان چیکار کنن اقایون؟؟
Iran, Islamic Republic of
کار خودت را کردی همه طایفه ات را در پست های متفاوت بکار گرفتی و دوستانتان را برای یک بار خواستید.
ساکن تهران
Iran, Islamic Republic of
اقای رحیمی فردی لایق هست و من چند بار از نزدیک باهاشون برخورد داشتم و از دلسوزیشون تشکر میکنم. امیدوارم با اتحاد همه شهروندان بتونیم شهرمون رو به شهرهای پیشرفته برسونیم.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
واقعا ادارات گچساران افتضاح یه چی اونورتر هستن.حاجی خدا بهت صبر بده
حسنی
Iran, Islamic Republic of
آرش جان احتمالا از گذشته خبرنداری این روند از سالهای بسیار دور در گچساران سابقه داشته و در زمان مهندس حبیبی بعضی وقتها تمامی اداران شهرستان با حضور فرماندار.معاون.بخشدار موردسرکشی قرار می کرفت و حتی گزارشهای آن نیز رسانه ای می شد .ما تعریف از فرماندار رابرای انگیزه بیشتر می ستاییم ولی باور کنید که نسبت به بعضی فرمانداران گذشته هم اکنون هیچ کاری نمی شود .بیکاری چندبرابر شده .تملق و چاپلوسی در شورای اداری برای نماینده و فرماندار و ....بی داد می کند .خیلی از طوایف گچساران برای اتمام نمایندگی و این دلت لحظه شماری می کنند و دهها مورد دیگر .که پیشنهاد من هم تحقیق بیشتر و بررسی بنیادن مشکلات گچساران است البته شما می توانستید شاخص ترین عملکرد حاج رحیمی را نصب تعداد زیاد پلاکارد تبریک انصاب از جانب خودشان را عنوان می کردید که واقعا در نوع خود شاید در کشور هم بی متا بود .امیدوارم نظره را منتشرکنیدتا دیگران نیزنظرشان را بدهند .با تشکر از سایت کبنا و آرش خان
دنای استوار
Iran, Islamic Republic of
ضمن تقدیر از زحمات ایشان به عرض می رساند آقای رضایی فرماندار دنا دو سال پیش تا کنون این حرکت رو شروع کردند .
سجادی
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام وخسته نباشید : فرماندار محترم شهرستان گچساران از نیروهای با انگیزه و کار دان وبرنامه های نو میباشد
تقریبا دو هفته پیش به اداره ثبت اسناد سرزد که رونق بسیار خوبی در کارهای گره خورده مردم داشته ؟ امیدوارم کسانی که به هر دلیلی در راس امور قرار دارند مثل ایشان با انگیزه بالا به مردم خدمت نمایند
یک باشتی
Iran, Islamic Republic of
بترکه چشم حسود.امثال شما نمیخواهید شهر پیشرفت کنه.انتقاداتی به کبنا وارده اما همین سایت بارها و بارها مطالب انتقادی زده و چه اشکالی داره کارهای خوب هم زده بشه.به امید ابادی گچساران و باشت
جعفری باشت
Iran, Islamic Republic of
ضمن خسته نباشید به ایشان.من شخصا مدیریت ایشان را از نزدیک شاهد بودم خدا شاهده یک مدیر توانا و دلسوزه ایشان.افسوس انتخابات مجلس ششم که اگر قبول میشدن الان این وضعیت شهر ما نبود.با آرزوی موفقیت برای ایشان.
شیخ جلیل پا یتخت باوی
Iran, Islamic Republic of
باباول کن ایقدر تعریف کردهایاز تاجگردون ورحیمی وبر باند فا میل بازل که ادم حالش دیگه بهم می خورد با با 30 سال ما دنبال تاج بودیم هرچه مردم میگفتند ما قبول نکردیم حالااز نزدیک می بینم که فقط فقط دنبال فامیل وبستگان خودش می باشد توبه اگر رایبه بنگشت بدم وکسی فامیلش تاج گردون است رای نمی دهم
پینوکیو
Iran, Islamic Republic of
آرش عزیز سلام
قلم روان و ساده ای داری که مسائلروز جامعه ما را بخوبی بازگو میکند.
اما همانطور که برخی از دوستان گفتند همیشه در یک نقد منصفانه ، نکات مثبت و منفی در کنار یکدیگر قرار دارند و باید همه آنها ( در یک موضوع خاص) کنار یکدیگر گفته شوند.
در دوران سی و چند ساله انقلاب اسلامی هیچگاه شرایط به این خوبی فراهم نبوده است که اگر فرمانداران بخواهند می توانند خدمتی به مردم کنند.
بهتر است راهکارهایی با نظر کارشناسان مجرب ارائه شود تا مشکلاتی همچون بیکاری برطرف یا دست کم کمرنگ تر شود.
و نکته آخر در یک نقد منصفانه هرگز از کلماتی مانند "حاج" رحیمی استفاده نکنیدپیشوند حاج برای احترامات روزمره و اجتماعی مردم است و نه رسانه/ بهتر است شما از نام کامل استفاده کنید
یا علی
علی از دیل
Iran, Islamic Republic of
ماکه تاحالا بدعتی ازاو ندیدیم عمل او تقلید است نه بدعت
kenarkoohi
Iran, Islamic Republic of
در رابطه با بند آخر؛ حق با شماست و از لحاظ رسانه ای، نوشتن پسوندها حرفه ای نیست. اما چون در کبنا سعی بر گفتاری نزدیک به عامه جامعه هست، از این روی از کلمات اینچنینی در نوشتارهایمان استفاده می کنیم... مثل حاج زارع، سیدقدرت و...اما در کل انتقاداتتان را پذیرا هستیم و از وقتیکه گذاشتید سپاسگزارم. سربلند باشید.
منطق
Iran, Islamic Republic of
بیشتر دقت کن و با منطق باش
كارمند
Iran, Islamic Republic of
شما فرمانداري را ميخواهيد كه جواب سلامتان راهم ندهد وحتي در طول مديرتش اتاق اورا هم نبينيد شما لايق اين هستيد كه به شما بيحرمتي شود اتفاقا آقاي حاج رحيمي بسيار مرد كوچك نظم و مودب و مديري توانمند است شما چشم بينا نداريد حتي يكي از بهترين مديران ايشان هم آقاي دكتر اسدپور است ايشان(دكتر) خودش هم دوست ندارد مدير باشد چون فقط براي ايشان دردسر است ولي بهتراز ايشان پيدا نميشه
آشنا
Iran, Islamic Republic of
واقعا ادارات گچساران افتضاح یه چی اونورتر هستن.حاجی خدا بهت صبر بده خداوكيلي حاجي اگر راست ميگويي همين اداره بغل گوشت شبكه بهداشت يك نشستي با كاركنانش داشته باشيد ببينيد كه اوضاع چطور است حاجي جان من كه كه مي دانم از رفت وامد هاي حضرات اسد پور ها مخصوصا مدير شبكه بهداشت خسته شده ي ايا اين كاركنان چه گناهي دارند اگر مدير شبكه بهداشت ومعاون پاچه خوار وضعيفش را عوض كردي پس ما بعنوان يك نيوري مخلص كاري قبولت داريم البته ناگفته نماند بنده كاملا مي شناسم ويك جورهاي هم ارتباط فاميلي داريم انشا الله كه موفق باشيد
حمید
Iran, Islamic Republic of
قبلاهم شنیدم ایده ههای نویی داره امیدوارم درکارشون موفق باشندولی انصافاکوچک نظم ودوست داشتنیه
گرمسیر
United States
متاسفم برای شما دوست عزیز آقای کنارکوهی من نمی دانم چرا کورکورانه داری تعریف وتمجید می کنید فرمانداری که نمی تواند فی البداهه در رابطه با مناسبتها ی مختلف صحبت کنند به درد چه میخورد بعد شما رسالت رسانه ای را به زیر سئوال بردید این همه از این آقا و طیفش تعریف نکن که چیزی عاید شما نمی شود .
همشهری
Iran, Islamic Republic of
قبلا" به مراسم فاتحه خونی که می رفتیم موقع خدا حافظی از همراهان می گفتیم جای بد نرید اکنون وقتی جلوی برخی ادارات که همدیگر می بینیم حتی کارکنان اون ادارات می گویند جای بد نرید!!ایا ادارات حاکم باشند یا خادم !!
سیدعبدالوهاب دست افکن
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای حاج رحیمی عزیز خسته نباشید.باتوجه به شناختی که از حاجی از قبل دارم مردی خستگی ناپذیر وپیگیر مطالبات همشهریهای عزیز میباشدبرای سلامتی وطول عمرایشان صلوات بفرستید.
محمدرضا
United States
جناب فرماندار عزیز
لطفاً بصورت ویژه و فوری مشکل ضعف مدیریتی شبکه بهداشت را حل کنید . سزاوار نیست کسی که ساعت9 صبح درمحل کارحاضرمی شود وبرخلاف قانون وحتی تذکر معاونت درمان دانشگاه ، در مرکزگذری کاردرمان بیماران معتاد را آنهم بصورت ناقص انجام می دهد ، مدیر اداره باشد . 25 درصد از درآمد کلینیک تخصصی را به او بدهند . بیش از 15 درصد ازکارانه پزشک خانواده را به او بدهند ، بخش قابل توجه ای از کارانه بیمارستان به حساب او واریز شود . درآذر ماه 92 سوء استفاده مالی در قالب کارانه پزشک خانواده بوجود آید. اعتبارات واحدها را درجای خود هزینه نکرده است . واما سرپرست مرکزبهداشت ، طولانی ترین ابلاغ سرپرستی را به خود اختصاص داده وتا کنون صلاحیت وی جهت ابلاغ رئیسی مرکز تأیید نشده است . معاون وی نیز از افراد بسیار ضعیف سیستم می باشد فقط کافی است نظر کارشناسان بهداشتی را درخصوص وضعیت مرکز شهیدبشارت درزمان تصدی مسئولیت را بررسی کرد . یا علی مدد منتظریم اگه برخورد نکنی درسازمانهای نظارتی مطرح خواهدشد
زبان شناس
Iran, Islamic Republic of
لطفا از کلمه (راهکار نو)به جای بدعت استفاده کنید.چون کلمه بدعت جهت امور منفی و کارهای قبیح به کار می رود.حال اینکه کار ایشان یک حرکت مثبت است
دلواپس
United States
بعضی مسولین آنقدر با گوشی تلفن همراه مشغول شده اندکه دیگر توجه به اطراف خود ندارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
عجب مدیریه ازدستش ندین
همشهري
Iran, Islamic Republic of
باسلام وخسته نباشید خدمت فرماندار شهرستان گچساران : اگر سرزده به ادارات شهرستان سر زدید واوضاع احوال ادارات این است واقعا بایستی یه فکری به حال مدیریت کردچون مدیریت مدرسه با مدیریت یک شهر تفاوت زیاد دارد آقای فرماندار خود شما هم بهتر میدانی که اگر مدیر یک اداره از جناح خودتان باشد که نمی شود گفت ماست من ترش است پس باید در ادارات جدیت بیشتر خرج کرد واقعا ادارات شهرستان در خواب نازی به سر مبرنند.یکی از کارمندان فرمانداری در کامنتهای بالا مطلبی نوشتن که واقعا باید تاسف خورد چون اگر فرماندار شهری دراتاقش به روی مردم باز نباشد از این کارمند عزیز که این مطلب را نوشته خواهش میکنیم یه مطلبی بنویس که در حد فرماندار یک شهر باشد چون در باز نگذاشتن که یک عادت در بسیاری ادارات دیده میشود
برسنل
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای فرماندار در جلسه همایش هفته سلامت به وضوح دیدی که بهl... هیچکدام از مدیران بیمارستان و مرکز بهداشت و اورژانس حضور نداشتند یعنی اینکه اصلا ایشان را قبول ندارند حالا که خودش به خاطر این میز بی ارزش تمام وجود خودش را زیر سوال برده شما ب...که هیچکدام با شما هم نیستند با بهداشت مردم بازی نکنید . مدیر به این بی کفایتی ؟ والا ندیدیم
برسنل
Iran, Islamic Republic of
آقای آشنا جدا راست میگی
اهالی گلستان 2 روبرو مدرس شخصی
Iran, Islamic Republic of
جناب رحیمی شماو اداره آب و نماینده تلاشگرکه دم از کار و تلاش می زنید چند سال است شما و شهردار نمونه اداره آب قرار بود اسفالت و کگم فشاری آب خیابانهای گلستان ۲ را انجام دهید اما دریغ از ۰۰۰۰ما را هم حساب کنید شهرک تعمیرگاها که در دید عموم است۰و این هم ازآب شهرک گلستان ۲ بطوری که اکثرا مردم خصوصا طبقه دو به بالا بایستی مثل روستا ها با سطل و کاسه حمام کنند خبری از فشار آب نیستآفرین بر این تلاش و خدمت رسانی به شهروندان بعد انتظار دارید کسی حمایت کند۰۰۰
Iran, Islamic Republic of
حاجی ازطایفیه بزرگ میباشد کیه درزمان شاه جلوی آن دانه درشتان ایستادن وآنهارا ازپای درآوردن
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1