تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۵۰۲۴۳

روش عجیب حمل گوشت در لنده

۲
۰
کبنا ؛ 
چندین سال است که از ایجاد و راه اندازی تنها کشتارگاه شهرلنده توسط شهرداری می گذرد ولی تاکنون حمل گوشت عمدتاٌ به وسیله خودروهای روباز شهرداری و یا اجاره ای حمل می شود که همین عامل کافی است گوشت های قرمز را بر اثر تماس با گرد وخاک و سایر عوامل آلوده کند.
چندین سال است که از ایجاد و راه اندازی تنها کشتارگاه شهرلنده توسط شهرداری می گذرد ولی تاکنون حمل گوشت عمدتاٌ به وسیله خودروهای روباز شهرداری و یا اجاره ای حمل می شود.
حمل غیر بهداشتی گوشت قرمز در شهر لنده خطر آلوده شدن آن را به دلیل تماس با گرد و خاک و سایر عوامل آلوده کننده زیاد می کند .
در شهر لنده همانند سایر نقاط کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد پس از تائید سلامت دام توسط اداره دامپزشکی، مجوز حمل گوشت به شهر صادر و به وسیله دست اندرکاران تحویل قصابان در سطح شهر می شود.
اما تحویل گوشت در شهر لنده به گونه ای کاملاً غیر بهداشتی انجام می شود به طوری که مسئول کشتار گاه با خودروی پیکان، وانت بار یا هر وسیله ای به جز خودروی مخصوص حمل گوشت، آن را تحویل قصاب می دهد.
در این بین باید به چند نکته کلیدی توجه جدی کرد : اول اینکه آیا هر خودرویی مناسب حمل گوشت است، دوم اینکه آیا گوشت قرمز را می توان داخل خودروی که پُر است از گچ ، سیمان و گرد و خاک حمل کرد، اگر قرار بر این بود که گوشت قرمز با ماشین های روباز مانند وانت پیکان و ... حمل شود دیگر چه نیازی به تأییدیه سلامت دام از سوی مراجع پزشکی و دامپزشکی بود و چندین سئوال بی جواب دیگر که ماحصل حمل غیربهداشتی گوشت است.
علی رغم تلاش شبانه روزی کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهر لنده و پیگیری های مستمر در این رابطه، ولی متأسفانه سکوت و عدم ورود جدی آنان به این مسئله ممکن است تبعات جبران ناپذیری در حوزه سلامت و بهداشت مردم شهرستان لنده داشته باشد.
ضروری است هر چه سریع تر جهت حفظ سلامت شهروندان لنده ای با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان  و به دلیل حمل غیره اصولی گوشت ها و مخلوط شدن آنها با گرد و خاک اقدامی جهادی صورت گیرد تا سلامت مردم به خطر نیفتد.
البته تلاش شهرداری و شورای شهر لنده در حوزه های گوناگون شهری قابل تقدیر بوده و امیدواریم این معضل را نیز هرچه سریع تر حل کنند./خبرلنده
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
دم شما با آقاي سيد اسماعيل ميري گرم با خبر هاي خوب و نقدهاي كاملا صحيح و به جايش ، واقعا جاي تاسف داره كه به اين روش عهد بوقي به شهروندان لنده خدمات رساني مي شود.
آگاه
Iran, Islamic Republic of
از وظایف دامپزشکی می باشد امیدوارم قاطعانه وارد عمل شود و مشکل را حل کند
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1