تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : ۵۰۰۸۸

انتقاد شدید مدیرکل از نمایندگان در روز برکناری

۱۰
۰
کبنا ؛ 
با حضور محمدرضا محمدزاده عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی کشور و مسئولان ارشد استانی، مدیرکل جدید تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.
در این مراسم که در محل سالن ترویج کشاورزی شهر یاسوج برگزار شد از خدمات هفت ساله جهان رستمی در مدیریت این دستگاه تجلیل و هوشنگ جهانبخش رسماً به عنوان مدیرکل جدید این دستگاه معرفی شد.
در این مراسم که علی‌حسن نوروزی معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و محمدزاده عضو هیئت مدیره تعاون روستایی کشور  حضور داشتند هوشنگ جهانبخش مدیر جدید در خصوص جایگاه تعاون روستایی و مشکلات آن در برهه کنونی در کشور و استان سخنانی ایراد کرد.
رفتار حذفی برخی مسئولان با اعتدال هم‌خوانی ندارد
مدیرکل سابق تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امیدواریم برخی مسئولان دولت اعتدال در این استان با تغییرات خطی، جناحی و البته حذفی، اعتدال را ذبح نکنند چرا که برخورد حذفی زیبنده دولت اعتدال نیست.
با حضور عضو هیئت‌ مدیره سازمان تعاون روستایی و سایر مسئولان استانی، مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد در سالن ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.
در این مراسم و در ابتدای کار از جهان رستمی مدیر سابق خواسته شد تا به عنوان نخستین سخنران در جایگاه حاضر شود.
رستمی با حضور در جایگاه سخن خود را با انتقادی شدید از برنامه‌ریزان این مراسم آغاز کرد چرا که تنها در این مراسم مدیر تودیع شونده باید نخستین سخنران باشد.
مدیر سابق تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در هفت سال مدیریت خود بر تعاون روستایی هیچ‌گاه برخورد خطی و جناحی با مدیران زیرمجموعه نداشته است، خاطرنشان کرد: تنها مدیری در استان بودم که برای مخالفت جناحی خودم حکم مدیریتی صادر کردم و به همین خاطر همواره زیر فشار بودم.
رستمی ادامه داد: با شهامت و شجاعت از مدیریت خود بر این دستگاه دفاع می‌کنم، چراکه کارهایی کردیم که حتی در سطح کشور و استان‌های دیگر هم نتوانستند آن را انجام دهند.
مدیرکل سابق تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد، راه‌اندازی مراکز خرید گندم در سراسر استان و همه شهرها را از افتخارات کاری خود با همه کمبودها دانست و گفت: مرکز خرید گندم به صورت رسمی در شهر چرام نیز افتتاح شده است.
وی از آماده شدن بسیاری از زیرساخت‌ها و چابک شدن شبکه تعاون روستایی در این استان سخن گفت و افزود: برای نخستین‌بار شبکه خرید گندم توافقی در استان و در دوره مدیریت بنده از سال ۸۶ راه‌اندازی شد.
مدیرکل سابق تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان آمارهای متعدد از فعالیت‌های ریز و درشت تعاون روستایی در طول هفت سال گذشته توصیه‌هایی نیز به همکاران خود، سایر مسئولان و نمایندگان مجلس داشت.
نمایندگان به جای کار کردن برای مردم تنها به فکر عزل و نصب‌های دلخواه خود نباشند
رستمی از نمایندگان مردم این استان در مجلس خواست تنها رضای خدا را در نظر بگیرند و به جای کار کردن برای مردم تنها به فکر عزل و نصب‌های دلخواه خود نباشند و برخورد حذفی را در دستور کار قرار ندهند.
مدیرکل سابق تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد با خطاب قرار دادن همکاران خود در این نشست از آن‌ها خواست که با شهامت اگر برخورد خطی و جناحی در هفت سال گذشته در این دستگاه صورت گرفته است، بیان کنند.
وی در پایان خطاب به برخی مسئولان استان از آن‌ها خواست تا در دولت اعتدال با برخوردهای حذفی اعتدال را ذبح نکنند و تصریح کرد: من در سال ۸۶ و خیلی سال‌ها پیش‌تر از دولت روحانی در این دستگاه رویه اعتدال را در عمل از خود نشان دادم.
***
ابراز تأسف از رکود کشاورزی در ۲۰۰ هزار هکتار اراضی کهگیلویه و بویراحمد/اقتصاد مقاومتی را سرلوحه قرار دهیم
معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این استان ۳۰۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت داریم که تنها در ۱۰۰ هزار هکتار کشاورزی آبی صورت می‌گیرد و بقیه یا دیم است و یا کشت و زراعت در آن نمی‌شود.
علی‌حسن نوروزی  در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نخستین اقدام صنعتی بشر از کشاورزی آغاز شد، اظهار کرد: این کشاورزی بود که موجب رونق دیگر صنایع شد و همه دستاوردهای بشری مدیون کشاورزی است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در سال مزین به اقتصاد و در هنگامه‌ای که باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم لازم است در این استان کشاورزی را بهتر از گذشته مورد توجه قرار دهیم چرا که کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی بیش از سایر بخش‌ها قابلیت رشد و توسعه دارد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان آماری از وضعیت اراضی زیر کشت کشاورزی استان افزود: در کل استان اگر اشتباه نکنم ۳۰۰ هزار هکتار اراضی مستعد قابل کشت برای کشاورزی و باغداری وجود دارد که امروزه تنها ۱۰۰ هزار هکتار آن زیر کشت آبی است و برای کشاورزی تولید مثمر دارد.
نوروزی با ابراز تأسف از وضعیت موجود اراضی کشاورزی و عدم استفاده بهینه از آن‌ها تصریح کرد: از این ۳۰۰ هزار هکتار اراضی در ۲۰۰ هزار هکتار آن یا کشت دیم می‌شود و یا اصولاً کشاورزی در آن صورت نمی‌گیرد که با داشتن ۸ درصد منابع آب کشور آمار خوب و زیبنده‌ای برای استان ما نیست.
وی به وظایف مسئولان استانی برای خروج از این رکود در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: باید با احداث ایستگاه‌های پمپاژ آب در استان و در مناطق مختلف و همچنین چانه‌زنی برای تخصیص بیشتر آب از محل سدهایی همانند مارون در سطوح ملی به توسعه بخش کشاورزی خود فکر کنیم.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از این که کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی مزد تولیدات خود را به خوبی دریافت نمی‌کنند، افزود: وقتی شرایط برای ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی در استان وجود ندارد معلوم است که دلال و واسطه دسترنج کشاورز را به قیمت ارزانی تصاحب می‌کند که امیدواریم در دولت تدبیر و امید این مشکل با عزمی که مسئولان دارند از بین برود.
نوروزی، تلاش برای باز شدن پای شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی همچون بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان را نیز یکی از راه‌های توسعه بخش کشاورزی استان دانست که با سرمایه‌گذاری بهتر و بیشتر می‌توان این امر را تحقق بخشید.
***
 
محمدرضا محمدزاده  در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی از بخش‌های مهم و ضروری در اقتصاد کشور محسوب می‌شود، گفت: بخش کشاورزی باید همواره محور برنامه‌های هر دولتی باشد.
عضو هیئت‌مدیره سازمان تعاون روستایی کشور با تأکید بر اینکه هر دولتی باید بخش کشاورزی را به دو دلیل محور اساسی خود قرار دهد، گفت: امنیت غذایی در بخش کشاورزی بسیار مهم بوده که این مهم قابل معامله با هیچ امری نیست.
محمدزاده، امنیت غذایی در بخش کشاورزی را دارای سه بال مهم و اساسی خواند و متذکر شد: غذا باید به اندازه کافی برای همه مردم باشد، قابل دسترسی باشد و از سلامت کاملی برخوردار باشد تا مصرف کننده بتواند به راحتی از آن استفاده کند.
این مسئول بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی اساس حکومت بر عدالت است و با توجه به اینکه ضعیف‌ترین قشر کشاورزان هستند که باید توجه ویژه و اساسی به بخش کشاورزی صورت گیرد چرا که این بخش با چنین ویژگی‌هایی قابل قیاس با دیگر بخش‌ها نیست.
عضو هیئت‌مدیره سازمان تعاون روستایی کشور، توجه و نگاه ویژه به بخش کشاورزی را مهم عنوان کرد و بیان داشت: در همه دولت‌ها و کشورها نگاه ویژه یارانه‌ای به کشاورزی دارند و به همه بخش‌های کشاورزی کمک می‌کنند تا بخش پویا و فعال داشته باشند.
وی، بخش کشاورزی را دارای چند مشکل اساسی عنوان کرد و گفت: نبود نقدینگی از مهمترین مشکلات در بخش کشاورزی بوده که ورود آن به بخش کشاورزی بسیار ضعیف است.
محمدزاده در ادامه تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی و بازاریابی و بازار رسانی را از دیگر مشکلات پیش‌روی جامعه کشاورزی عنوان کرد و گفت: واقعیت‌های موجود در بخش کشاورزی را باید پذیرفت و برای رفع و هموار کردن آن اقدامات لازم نیز اتخاذ شود.
عضو هیئت‌مدیره سازمان تعاون روستایی کشور تصریح کرد: تعاون روستایی شبکه‌ای عریض و طویلی است که در صورتی که جایگاه آن روشن شود می‌توان بخشی از مشکلات پیش‌روی کشاورزان را برطرف کرد.
این مسئول با بیان اینکه توجه به شبکه تعاون روستایی می‌تواند عمده مشکلات در بخش کشاورزی را برطرف کند، گفت: از مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی تقاضا می‌شود که به شبکه تعاون روستایی بهاء دهند تا بتوان کشاورزی استان را پویا و فعال کرد.
محمدزاده از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد خواست تا با حضور فعال و چشم‌گیر خود در مجامع حضور پررنگی داشته باشند و اقدام به اصلاح ساختاری دهند.
***
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌‌های جایگاه‌های خرید محصولات کشاورزی در این استان تأکید کرد.
جعفر گوهرگانی در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خدمات ارزنده مدیر سابق این شبکه، اظهار داشت: در طول هفت سال دوران خدمت آقای رستمی خدمات ارزنده‌ای به جامعه هدف ارائه شد و و نام نیک این مدیر بی نظیر برای همه روشن است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد را دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ مناسب در زمینه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم مساحت کوچک فعالیت های چشم‌گیری در حوزه کشاورزی و بخش‌های مختلف آن دارد.
گوهرگانی، عدم زیرساخت برای پیشرفت و ارتقاء کار در بخش کشاورزی را از مهمترین مشکلات عنوان کرد و گفت: نبود زیرساخت در بخش‌های مختلف کشاورزی موجب نگرانی‌هایی برای جامعه کشاورزان و مسئولان شده است.
این مسئول، تعاون روستایی را از قدیمی‌ترین دوایر دولتی در کهگیلویه و بویراحمد خواند و گفت: افرادی چون آقای رستمی در این شبکه خدمات ارزنده و شایسته‌ای ارائه دادند اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها در بخش خرید محصولات کشاورزی با مشکلاتی در سطح شهرستان‌ها مواجه هستیم.
وی با تأکید بر اینکه با همکاری تعاون روستایی و سازمان غله اقدام به خرید تضمینی در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد کردیم، گفت: هر جایی که تولید گندم، کلزا و جو وجود داشت مناطق خرید راه‌اندازی کردیم ولی این مراکز فاقد زیرساخت لازم حتی باسکول هستند.
گوهرگانی ادامه داد: با توجه به اینکه اعتبارات استانی جوابگوی زیرساخت‌ها نیست؛ انتظار می‌رود که مسئولان ارشد کشوری و استانی توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه باید برای مراکز خرید محصولات سردخانه‌ای، دامی، زراعی و ...فکری شود، گفت: انتظار می‌رود مسئولان حداقل زیرساخت‌های آن را فراهم کنند.
وی در پایان با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های مناسبی در بخش‌های مختلف کشاورزی دارد و همواره نیازمند توجه ویژه مسئولان است، گفت: بدون شک با فراهم کردن زیرساخت‌های بخش کشاورزی که تکمیل مراکز خرید محصولات از مهمترین آن‌ها می‌باشد پشتوانه و دلگرمی خوبی برای کشاورزان محسوب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
من نمیدانم چرا هر مدیری را بر میدارن اعتراض می کند. خوب باید کسی سر کار بیاید که مشی دولت تدبیر توانید را قبول داشته باشد. 18میلیون که به آقای روحانی رای دادن توقع تغییر و تحول دارن و انتظار دارن. من تعجب میکنم چرا مدیران استان ما اینجور هستن وقتی برکنار می شوند. هدف خدمت به نظام هست
لیزک
Iran, Islamic Republic of
بالاخره یه نفر حرف دل ما رو زد
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
چرا وقتی امدید این حرف را به نما یندگان ان زمان نگفتید که فردی را عزل کردند وشما را نصب ؟ بسوز این عشق به میز وریاست که ترکش مشکل است وادم مجبور است به همه کس بد بگوید 7 سال هر چه داشته اید بکار گرفته اید وباید ارضا شدهباشید
م
Iran, Islamic Republic of
ج... اعتقاد به خدا و زدن حرف حقیقت و دوری از غرض هم خوبه.......
دختر و دختر برادرتالان کجا مشغوولا با کدوم الویت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کارمند
Iran, Islamic Republic of
درود بر رستمی مدیر با تجربه و توانمند جناب رستمی شاهنامه اخرش خوش است دو سال دیگه هم نوبت خود .است که توسط مردم برکنار شود و لقب نماینده 4ساله را به خود اختصاص دهد
Iran, Islamic Republic of
... به اندازه کافی .. بسته دیگه. تو که .. میزنی چرا در بکارگیری نیرو .. و چهار سال پیش ..را به واسطه اقای .رییس .جهاد دانشگاهی در جهاد دانشگاهی استلن بکار گرفتی و ..را در اداره تعاونبکار گرفتی؟ این حرفها برا خودت خوبه
مسعود
Iran, Islamic Republic of
آقاي رستمي متاسفانه دم از كار و عدالت واين حرفا زد درست اما چرا دختر خودش را بدون آزمون در صندوق تعاون روستايي واقع در شصت متري ياسوج استخدام كرد.
كجاي اين عدالته ملت!
جهانبخش
Iran, Islamic Republic of
هوشنگ جونی ایخی چه و مقیمی کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهلول
Iran, Islamic Republic of
از افتخارات هشت سال مدیریتشان تاسیس مراکز خرید گندم در بعضی نقاط استان است !!!!!!!! آقای رستمی خیلی کار کردی نامت را باید از بابت این ابتکار و کشف بزرگ در تاریخ ثبت کرد !!!!!
شما بفرما برای تولید چکار کردید ؟ برای اراضی بدون آب چه کردید ؟ برای روستائیان چه کردید ؟ برای شرکتهای تعاونی روستایی که همه تعطیل تعطیل تهطیلند چکار کردید ؟
نامداری
Iran, Islamic Republic of
زمینهای شصت متری را قربانی بکارگیری ... ... در همیاری شهرداری یاسوج کرد.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1