تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۷
کد مطلب : ۵۰۰۷۳

گریزی بر عملکرد غلامرضا تاجگردون

۴۳
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛محمدتقی سینایی

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
«من لم یشکرالمخلوق ولم یشکرالخالق» کسی که شکر مخلوق را به جا نمی آورد شکر خالق را هم به جا نخواهد آورد.
برهر بنده ای از بندگان حق شناس به جاست، که از خداوند خویش به دلیل نعمت های بی مثالش تشکر و قدردانی نماید وهمچنین باید از کسان، دوستان و مسئولان خویش به دلیل خدمتگزاری بی منت در همین راستا تشکر و سپاسگزاری به عمل آورد. و زیباتر اینکه رضایت خالق در رضایت مخلوق امکان پذیر است. به رسم ادب و به دور از هرگونه وابستگی قومی و حزبی و... بلکه بر اساس وظیفه و تکلیف جا دارد به دلیل تلاش و عملکرد مثبت و خیرخواهانه و بی منت جناب آقای دکتر حاج غلامرضا تاجگردون، به عنوان نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خاضعانه تشکر و قدردانی به عمل آورده و به گوشه ای از آنچه ایشان در طول این سه سال وکالت برای مردم تا این زمان انجام داده اند، با توجه به شرایط و محدویت فضای نوشتاری، اشاره ای هر چند کوتاه به خدمات ارزشمند ایشان اشاره به عمل آید.
دکتر تاجگردون با آراء قاطع و حداکثری مردم به مجلس راه یافتند. این آراء بالا ایشان که مورد توجه و اقبال عنونی واقع شده بودند، نشان از یک برتری قابل قبول و معرف محبوبیت و گوشه ای از شایستگی این مدیر لایق و توانا برای انجام وظایف نمایندگی ملت ایران و بخصوص حوزه انتخابیه خود بود.

آراء عمومی مردم خود بهترین، نظر برای انتخاب بهترین هاست. آنچه عامه مردم و اکثریت در نظام هی جمهوری انتخاب می کنند، نشان از تمایز ویژه و صلاحیت های فردی و اختصاصی است که مردم تشخیص داده اند. لذا ایشان زمانی به عنوان نماینده انتخاب شدند که دولت دهم یکسال و اندی از حاکمیت آن باقی مانده بود.

و اگر واقع بینانه قضاوت کنیم، یکسری اختلافاتی بین دیدگاه مدیریتی و اقتصادی، ایشان با دولت وقت وجود داشت و این اختلاف ها تا آنجا پیش رفت که دکتر تاجگردون دولت دهم و مجلس فعلی را به مجلس مدرسی و دولت رضاخانی تشبیه کردند و همواره با ارائه نظریه کارشناسی به انتقاد از عملکرد دولت دهم برآمدند و دولت دهم در ارائه بودجه سال ۱۳۹۱ آنچنان با بی برنامه گی برخورد کرد که لایحه بودجه در بدترین شرایط زمانی در اسفندماه ۱۳۹۰ تحویل مجلس شد و در صورتی که طبق قانون بایستی در اواسط آبان یا آذر هر سال باید لایحه بودجه کل کشور برای هرسال تقدیم مجلس می شد.

این بی برنامه بودن در ارائه بودجه کل کشور تبدیل به ارائه بودجه سه دوازدهم گردید که مورد ایراد و نطق های قبل از دستور اکثریت نمایندگان و در بخصوص دررسانه ها انتقادات زیادی به دولت بر سر این موضوع ارائه گردید که از جمله فعالان این عرصه دکتر تاجگردون بود، چرا که ایشان یکی از منحصر به فردترین افرادی بودند که در عرصه برنامه و بودجه کشور، سالیان متمادی در سمت مدیریت کل و معاون و مشاور سازمان برنامه وبوجه، سابقه خدمت و اجرا یی داشتند و عملا این ائتلاف زمان را در ارائه بودجه به نفع کشور و مردم نمی دانستند و راهی جزء تذکر و انتقاد و تجریه و تحلیل موضوع برای افکار عمومی و سازمان های تصمیم ساز کشور نداشتند.

دکتر تاجگردون در تحلیل های خود چه در کمسیون وچه صحن علنی مجلس وچه رسانه ها دیداری و شنیداری و... معایب و مضررات این موضوع را با حذف سازمان برنامه و بودجه و شورای پول و اعتبار و تورم های ناشی از عملکرد اقتصادی دولت و بی انضباطی مالی و و مهمتر از همه رعایت نکردن قانونون و... یادآور شدند

همچنین دکتر تاجگردون در روزنامه آرمان، طرح پیگیری تخلفات بودجه ای دولت را اطلاع رسانی عمومی نمودند و با این تحلیل به نوعی به ارائه رعایت قانون و تخلفات دولت اشاره واز حقوق کشور و ملت دفاع کردند. بیش از یکسال نمایندگی دکتر تاجگردون با حاکمیت دولت دهم سپری شد.
دولت یازدهم با همه فراز نشیب های انتخابانی و سیاسی، کابینه خود را به مجلس معرفی نمود. در طول این مدت ذهنیت های عامه به طرف وزارت و یا ریاست سازمان برنامه و بودجه برای دکتر تاجگردون در صورت احیای سازمان مربوطه بیشتر و بیشتر می شد بطوریکه ایشان در حمایت کابینه پیشنهادی چه در بیرون از مجلس و چه در زمان رای اعتماد، نقشی قابل توجه و فعال داشتند.

دفاع ایشان از کابینه دولت و وزراء در روز های رای اعتماد مشهود بود و توانایی ایشان نسبت به سایر نمایندگان تا آنجا پیش رفت که در دفاع از وزاء در مجلس توانایی و قابلیت و تمایز ایشان نسبت به سایر دوستان همکار مشهود بود. در روز رای اعتماد به عنوان یکی از نمایندگان فعال برای شمارش آراء وزراء، مجلس به ایشان اعتماد کردند.

هر روز که از عمر مجلس می گذشت توانایی و فعالیت و قابلیت دکتر تاجگردون نمود بیشتری پیدا می کرد و علیرغم اینکه طرح ایشان برای احیای سازمان برنامه به جایی نرسید. لذا هماهنگی و همسویی ایشان با دولت بر همگان در عرصه ملی مشهود و قابل رویت و پیش بینی هم بود.

با تشکیل دولت یازدهم، دکتر نمایندگی و وکالت مردم را بر خدمت در بدنه دولت ترجیح دادند، نقش بارز و قابلیت دکتر بر سایر رقبا در مجلس و بیرون تا جایی رسید که به او وکیل دولت لقب دادند و ایشان در جواب فرمودند من وکیل ملت هستم و در خدمت دولت و نظام.

ایشان خدمت بی منت به نظام را در مجلس شیرین تر و جذاب تر می دانستند و ماندگار شدن را در مجلس، بر رفتن به بدنه دولت ترجیح دادند.
دکنر نماینده ای فعال در عرصه نمایندگی و مجلس شورای اسلامی است، این توانایی و برتری بر هیچ کس پوشیده نیست و حتی تعداد زیادی از منتقدین دیروز و گذشته ایشان، فی الحال، با این اقنداری که در ایشان در این مدت کوتاه در مجلس دیدند، در زمره کسانی قرار گرفتند که سالها به نوانایی و قابلیت دکتر تاجگردون اذعان داشتند و دارند.

ایشان یکی از بارزترین و شاخص ترین ا فرادی است که از حوزه انتخابیه گچساران و باشت تاکنون خلعت نمایندگی ملت را برتن کرده است. ایشان نایب رئیس کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی هستند. دکتراز مقتدرترین نماینده های است که استان و شهرستان گچساران در طی چند سال گذشته انقلاب از بدو به خود دیده که به مجلس راه یافته است.

البته این نوشتار در صدد نادیده گرفتن تلاش ها و خدمات گذشته دیگر نمایندگان این حوزه و استان نیست و نخواهد بود.

دکتر تاجگردون به دلیل سوابق اجرایی مرتبط و حضور در پست های مدیریتی در سطوح مختلف ملی و منطقه ای از یک طرف و از سوی دیگر تسلط و اشراف نظری به قوانین موضوعه بخصوص موضوع اقتصاد و بودجه نویسی و بودجه ریزی در سطح خرد و کلان و عملیاتی و تحصیلات آکادمیک و بروز ایشان، از ویژگی های ممتاز و کارآمد بودن ایشان بر سایر دوستان بوده و هست.

داشتن تحصیلات مرتبط در سطح عالی با فعالیت های اقتصادی و مسئولیت ایشان در کمسیون های برنامه بودجه و اقتصادی، ایشان را به یک نماینده توانا و قابل در مجلس تبدیل کرده او از محدود نمایندگان دارای فکر و اندیشه برای تصویب و یا برون رفت کشور و دولت در مجلس است که برای مشکلات اقتصادی با رائه نظر و طرح های راهگشا مثمر ثمر بوده و افکار عمومی را به سوی نظریات خویش جلب کرده است.

دکتر تاجگردون در سه سال گذشته در مجلس نشان داد که وظایف وکالت خویش را به خوبی دانسته و آشنا می باشد و خدای نکرده جزء کسانی نیست که بعضا فقط برای دادن رای و یا صرفا فقط حضور فیزیکی باشد و یا نماینده ای منفعل و یا نا آشنا باشد.

تاج گردون در این عرصه نشان داد که یک نماینده مقتدر چگونه، باید از دوران نمایندگی، برای موثر واقع شدن و احساس مسئولیت در قبال آراء مردم از آنان دفاع و در تحقق حقوق مردم و کشور خود و بخصوص حوزه انتخابیه فعال و پویا باشد.
تاجگردون نشان داد که می تواند در میان سایر نمایندگان و رقبای خود، برجستگی خویش را با حضور فعال در برنامه و کمسیونها و سفرهای برون مرزی همراه با روسای قوا بخصوص ریاست جمهوری و سایر مسئولان و قوای سه گانه به ظهور مقدرانه برساند.

زبان و چشمان بینای ملت ایران گویا و شاهد توانایی این نماینده توانا در عرصه های گوناگون نمایندگی هست و از طرفی رویکرد ایشان به مشکلات اقتصادی و زیر بنایی کشور و طرح های اجرایی و محرومیت زدایی از چهره استان و حوزه انتخابیه در عمل خود گواه بر این مدعاست.

اگرچه طرحها و پروژه های نیمه تمام از یک طرف و تحریم کشور از طرف دیگر مانع انجام طرحهای جدید شده است و مجلس و دولت، تمام همت خود را صرف اتمام پروژو ه های نیمه تمام کرده اند، چه بسیار طرحها و پروژه هایی که توچیه اقتصادی آنها بعضا به زیر سوال است.

آشنایی، تجربه و آگاهی دکتر ناجگردون به مسائل و مشکلات اقتصادی کشور و مردم فرصتی را برای بیان و به چالش کشاندن مشکلات و رهگشایی برای آنها، همواره او را به یک نماینده، اندیشه ورز و اندیشمند در پرداخت های نظری و عملی تبدیل کرده و حضور مستمر ایشان در رسانه های دیداری و شنیداری، عمومی و رسمی – منطقه ای و کشوری و بعضا فراملی، خود تاییدی بر این فعالیت های شیانه روزی و بی منت ایشان است، بطوریکه بعضا فرصتی برای پاسخگویی حضوری دوستان را با مشکل مواجه می کند.

ایشان در عرصه نمایندگی، دارای نظر و اندیشه در حوزه کاربردی و عملیاتی برای برون رفت و ایجاد تحول و توسعه پایدار وهمراهی و همگامی با چشم انداز توسعه همه جانبه برنامه و فرامین رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی، و داشتن برنامه علمی و پیشگیرانه برای اقتصاد مقاومتی، دارای نظر در خصوص برنامه دوم هدفمندی یارانه ها، رفع تبعیض و اجرای عدالت و... می باشند.

اگر بخواهیم به فرازی از عملکردهای واقع بینانه دانش محور جناب آقای دکنر تاجگردون در این سه سال اشاره ای داشته باشیم باید به حضور و فعالیت های علمی و تحلیلی و سیاسی ایشان را از چند منظر مد نظر داشت.
الف: حضور دررسانه ها: حجم زیاد فعالیت های رسانه ای دکتر تاجگردون به گونه ای بوده است که از حوصله این نوشتار برای بیان سه سال فعالیت و تحلیل و گفنگوو... خارج است و اما بطور خلاصه به تعدادی می توان اشاره داشت، از جمله حضور در روزنامه ها، شبکه های تلویزیونی داخلی و بین المللی، فضای مجازی و خبرگزاری های رسمی و...

در بیان موارد زیر: تجزیه و تحلیل واقعیت های اقتصادی در خصوص تورم، هدفمندی یارانه ها، نقش مجلس و کمسیون های مربوطه، پیگیری نخلفات بودجه ای دولت، اقتصاد مقاومتی، انرژی، قوانین و... درروزنامه ها و پایگاههای تحلیلی و خبرگزاری های رسمی مانند ایسنا، ایلنا و... و مصاحبه های گوناگون در موارد فوق در روزنامه های، آرمان، شرق، اعتماد، دنیای اقتصاد، بهار، همشهری، تجارت و.. و مناظره و تحلیل با حضور در شبکه های داخلی (شبکه تهران، شبکه دو، سه، پنج و بازار، شبکه های استانی بخصوص دنا و...) و شبکه های بین المللی سحر، جام و جم و... از جمله فعالیت های حضوری برای ارائه تحلیلی بر اقتصاد و برنامه های دولت و مجلس و مشکلات مردم و کشور در عرصه های مختلف اقتصادی سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بوده که ایشان علیرغم همه مشغله های رسمی و قانونی و کار در مجلس و کمسیون ها، با یک برنامه ریزی از فرصت ها برای بیان دیدگاهها و ارائه راهکار و مشکلات همت مضاعف داشته اند...

ب: مجلس: حضور فعال و مستمر در کمسیون برنامه و بودجه مجلس که ایشان قائم مقام این کمسیون هستند و بیان سخنرانی و نطق های قبل ازدستور از جمله بیان مشکلات حوزه انتخابیه و استان و کشور، که به نطق موثر و قابل توجه ۱۹ /۹ / ۱۳۹۱ ایشان می توان اشاره کرد که با تسلط کافی و بیان کلمات و جملات به جا و مناسب، نقش بسیار مهمی در انتقال و تجسم محرومیت منطقه و حوزه انتخابیه خویش را به عرض نمایندگان و مسئولان به بهترین وجه انتقال دادند، بطوری که این نطق مورد توجه مردم منطقه و استان و رسانه ها قرار گرفت و مورد تشویق نمایندگان سایر حوزه ها قرار گرفتند.

تذکر و استیضاخ و طرح سوال از دولت و وزراء، که می توان به طرح سوال از وزیر کشاورزی و آموزش و پرورش در خصوص مشکلات مردم و بخصوص حوزه انتخابیه و فرهنگیان اشاره کرد.

طرح افزایش بودجه سهم استانی به میزان هفت برابر در ماده ۱۸۰ برمامه بودجه، طرح سهم دو درصد مناطق نفت خیز، نامه به رئیس جمهور در خصوص تشکیل و احیای مجدد سازمان برنامه و بوجه، حضور فعال در بین نمایندگان منتحب به عنوان شمارش آراء وزاء دولت یازدهم، نقش فعال و پویا در طرح و لوایح مطروحه در صحن علنی و غیر علنی مجلس، تشکیل فراکسیون نمایندگان اعتدال و توسعه که مجموعه ای از نمایندگان غرب و جنوب و...، حضور به عنوان نماینده مجلس در مناطق و سایر استان ها برای رفع مشکلات و... حضور فعال در دفاع از کلیت بودجه کشور در مجلس و کمسیون های مربوطه، نقش موثر در کمسیون برنامه و بودجه در تصویب کلیت و رفع مشکلات احنمالی بودجه، توجه و مقبولیت عمومی بین نمایندگان مجلس و...، حضور و فعالیت قابل قبول در تشکیل و تایید وزراء دولت یاردهم در مجلس و دفاع منطقی از دولت و لایح ها و برنامه های آنها، توجه جدی به سایر استان ها و شهرستان های کشور در خصوص مشکلات اقتصادی، بخصوص حمایت از بخش تولید و کشاورزان، بطوری که ایشان مخاطب بسیاری از شهروندان کشور منجمله کرمان و شمال کشور برای عرضه و حمایت از تولیدات کشاورزی خویش، از ایشان تقاضای کمک و. حمایت نموده اند، و موارد مشابه که نشان از اقتدار قابل قبول ملی ایشان در مجلس به عنوان یک نماینده فعال، دلسوز و آگاه و مسلط و درد آشنا به مشکلات و ارائه خدمت در نظام جمهوری اسلامی و و مجلس بوده و رضایت مندی ملت ایران و بخصوص حوزه انتخابیه و استان مربوطه را می توان در راستای توانمندی ایشان جسنجو کرد.
ج: حضور فعال در حوزه انتخابیه و پاسخگویی: عملکرد دکتر تاجگردون در حوزه انتخابیه و سطح استان، بنا به دلیل داشتن برنامه های اساسی و زیربنایی و توسعه محور و پیگیری مشکلات مردم و سرکشی به مدیران و سازمان ها در سطح استان و شهرستان و پیگیری مشکلات مردم از طریق وزرآء، سازمان ها و نهادها مربوطه و مسئولان و مدیران در سطح ملی، پیگیری طرح های نیمه تمام در استان و شهرستان از جمله (منطقه اقتصادی گچسارا ن – راه آهن اقلید به یاسوج)، حضور فعال در گرامیداشت ها و روزها و ایام و اعیاد اسلامی و ملی مثل عید سعید فطر، عید نوروز، ۲۲ بهمن، ۱۳ آبان، روز دانشجو، روز پرستار، روز معلم، روز پاسدار، تشییع شهدای گمنام، تاسیس و تشکیل کانون های قرآنی و جشن تکلیف دانش آموزان، افتتاح طرحها ی گوناگون مانند زیر گذر گچساران – گازرسانی به روستاها و...، پیگیری مشکلات عمومی مردم و تذکر به مسئولان و مدیران حوزه انتخابیه و رعایت شعائر اسلامی و فرهنگی مردم و... از جمله تذکر مکتوب و درخواست از استاندار وقت (صابری) در خصوص سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه در گچساران توسط معاون سیاسی ایشان و توهین به زنان و دختران شهرستان گچساران، پیگیری مشکلات زیر گذر کچساران و فرودگاه گچساران و دائر نمودن مجدد پرواز تهران – گچساران و بالعکس، پیگیری مطالبات فرهنگیان بازنشسته و مناطق محروم استان تا مرحله پرداخت به فرهنگیان استان و شهرستان گچساران، حضور و ترغیب همشهریان حوزه انتخابیه جهت شرکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، پیگیری منطقه ویژه اقتصادی گچساران، پیگیری بافت های فرسوده و نوسازی آنها، پیگیری مطالبات معوق کارکنان مخابرات، گاز رسانی به روستاهای اطراف گچساران (باباکلان و دیل و آرو و...) احداث مرکز درمانی شهربوستان، احداث دانشکده نفت و گاز گچساران، تاسیس موزه نفت، پیگیری و آوردن وزراء و معاونین آنها در استان و حوزه انتخابیه، بخصوص وزیر محترم نفت و معاون وزیرنیرو و...، پیگیری و راه اندازی ادارات شهرستان باشت، احداث دانشکده نفت و گاز گچساران، احداث بیمارستان نفت گچساران و جذب بودجه های تکمیلی برای ادامه وتکمیل پروژه های مربوطه، پیگیری مشکلات سد چم شیر و ادامه فعالیت، افزایش سهم آب زمین های پایین دست کشاورزی درشهرستان گچساران از آب سدهای درون شهرستانی و استانی، اختصاص ۲ درصد درآمدهای تفتی به مناطق نفت خیز، پیگیری وضعیت استخدام در صنعت نفت و گاز و پیگیری مشکلات کارکنان خدماتی مربوطه، پیگیری مطالبات کشاورزان و خسارت های وارده، احداث امورخیریه گپساران، تاسیس دانشکده دارو سازی گچساران، پیگیری و تامین اعتبار مجموعه ورزشی شهرستان باشت از طریق وزرات نفت، پیگیری خط ریلی یا راه آهن سراسری، اقلید به یاسوج، پیگیری طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان باشت از طرق احداث سه حلقه چاه عمیق در کلگه امیر شیخی برای روستاهای آبدهگاه – نارگ موسی، گزنگون، تلچگاه، لار – درک و...، پیگیری پتروشیمی گچساران، پیگیری و لوله گذاری دشت امازاده جعفر برای استفاده کشاورزان از آب سد چم شیر، پیگیری مشکلات منطقه و حوزه انتخابیه با ریاست جمهور و کابینه دولت، پیگیری مشکلات مدارس گچساران در خصوص وسایل گرمایشی و سرمایشی، تشکیل جلسات مستمر با نمایندگان و مشاوران مختلف طوایف و روستاها و شهرهای محتلف حوزه انتخابیه، حضور در ادارات، نهادها، سازمانها به صورت ناگهانی و رسیدگی مشکلات مردم و ارباب رجوع و کارمندان مربوطه بصورت چهره به چهره، حضور مستمر در دفتر شهرستانی در گچساران و باشت و سرکشی به روستاها و بررسی مشکلات آنها، پیگیری طرح ها و پروژه های نیمه تمام و بررسی نقاط قوت و ضعف طرحها و پروژه ها و سرکشی به ادارات کل و استانداری و حضور در جلسات اداری، حضور در جلسات شورای شهرهای حوزه انتخابیه و ارتباط مستمر با آنها و برنامه های عمرانی و بررسی مشکلات، حضور در نمایشگاههای مذهبی و اقتصادی و علمی در شهرستان های حوزه انتخابیه و.... گوشه ای از خدمات و پیگیرهای ایشان در طول سه سال نمایندگی می باشد، اگر واقع بینانه به همه این فعالیت ها بنگیریم، خواهم دید که دکتر تاجگردون، علیرغم توجه و مسئولیت های و کارهایی که بصورت ملی به ایشان واگذار می شود، هیچ کدام نتوانسته، حضور و فعالیت ایشان را از استان و بخصوص حوزه انتخابیه رها نمایید، بلکه ایشان با گذاشتن وقت بیشتر همه امور را با برنامه ریزی و زمان بندی درست عملا با موفقیت انجام داده اند.
حضور مستمر و مداوم در رسانه ها و تشکیل جلسات پرسش و پاسخ در دانشگاههای شهرستان و روستاهای حوزه انتخابیه و مشورت و مشاوره جستن با شورای مشاورین شهرستانی در دفاتر نمایندگی شهرستان ها و... از راههای پاسخگو بودن و پذیرش عامه مردم برای بیان مشکلات و قابل دسترس بودن ایشان برای همه کسانی که بعضا کار یا مشکلی دارند، می باشد. حضور در جمع اقشار مختلف و جلسات متعدد و ایام و اعیاد و حضور در دفاتر نمایندگی دلیلی بر این مدعاست که ایشان رابطه قابل قبولی برای پذیرش و گوش شنوایی برای رفع مشکلات مردم داشته و دارند. داشتن پورتال ارتباطی برای همه مردم در فضای مجازی یکی دیگر از راههای ارتباط مستمر و پذیرش انتقادات و پیشنهادات مردم می باشد، این پورتال هزینه های زمانی و مادی را برای ایشان و بخصوص مردم به خوبی مدیریت می کند. اولین مزیت این پورتال در دسترس بودن برای همه مردم است و هیچ نفاوتی برای پذیرش و طرح انتقادات و پیشنهادات و درخواست ها و شکایات و... در بین مردم وجود ندارد و همه به یک میزان این فرصت را در اختیار دارند.
د: حضور در سفرها و سمینارهای خارجی و ملی و همکاری با دولت: هماهنگی و همسویی دکتر تاجگردون با دولت و قابلیت فردی و تخصصی ایشان یک فرصتی است برای خدمت بی منت که در عرصه ملی به مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی از طرف ایشان بوجود امده است و مایه خوشحالی و فخر همشهریان بوده و می باشد. اگراز این فرصت و قابلیت مردم حوزه انتخابیه بتوانند به درستی و با وحدت و هماهنگی جامه عمل بپوشانند که بدون شک همین طور خواهد بود وقطعا دکتر تاجگردون از این فرصت هم برای خدمت بی منت به همه دریغ نخواهند کرد، بطوری که در انتخاب استاندار و مدیران کل در استان، تلاش ها و عملکرد قابل قبولی را به جا گذاشته اند. عملکرد ایشان در همدلی و همکاری و اظهار نظر در تعیین و به کار گیری دوستان همسو و فعال با دولت و بعضا افراد توانا و کارا در سطوح مدیریتی استانی و شهرستانی قابل توجه می باشد. این نقش نسبت به سالهای گذشته از مقبولیت بیشتری برخوردار بوده و قابل مقایسه با گذشته نیست. شاید یکی از نقاط برجسته و متمایز دکتر تاجگردون به دلیل اشراف نظری و کارشتاسی ایشان به حوزه اقتصاد بوده که باعث گردیده در بعضی از سفرهای ریاست جمهوری و یا دولت و احیانا سیمنارها به عنوان نماینده مردم در مجلس برای ارائه نظر کارشناسی و بهرمندی و ارائه توانمندی های فنی و اقتصادی، برای ایجاد رونق و بهره جستن از داشته ها و نیازمندی ها و دفاع از حقوق اقتصادی ملت و کشور، حضور موثرداشته داشته و دارد. از جمله می توان به حضور ایشان در سفر کشور هند همراه با ریاست جمهوری و تیم اقتصادی و... اشاره کرد و در سفرها و سرکشی های داخلی به همراهی وزیر نفت در منطقه اقتصادی و نفتی عسلویه اشاره کرد. آشنایی، دانش و قابلیت های تخصصی و اقتصادی ایشان از کشور و دنیا، نقطه قوت بسیار مهمی است که ایشان را با بدنه دولت یازدهم به دلیل همسویی سیاسی نزدیک و نزدیکتر کرده است و مزید بر همه داشتن قابلیت های علمی و تخصصی، نامبرده را به خدمتگزاری قابل اعتماد برای دولت و نظام جمهوری اسلامی تبدیل کرده است. این مزیت و شخصیت علمی و سیاسی دکتر تاجگردون به عنوان یک فرصت و مزیت اختصاصی برای استان و شهرستان های حوزه انتخابیه است تا با استفاده از توان ایشان در جهت محرومیت زدایی و توسعه پایدار استان می توان بهره های فروان برد. با وحدت و همدلی مسئولان و نمایندگان استانی با ایشان می تواند این فرصت را به مقطع تحول ساز تبدیل کرد و از جمله، اجرای طرح ویژه اقتصادی شهرستان گچساران، که از طرحهای ماندگار و پایدار توسعه محور برای کشور و بخصوص استان و شهرستان خواهد بود، در صورتی که آن همدلی عاملی برای همافزایی و پیشبرد اهداف این طرح و طرح های مهم دیگردر منطقه گردد. اگر این همدلی و وحدت در مجموعه مسئولان استانی و شهرستانی و مردم ایجاد گردد، احداث این منطقه اقتصادی، استان ما را و بخصوص شهرستان گچساران را به عنوان یکی از شهرهای تولیدی و اقتصادی اشتغالزا در طرحهای اقتصادی – نفتی تبدیل خواهد کرد که احداث کارحانجات تبدیلی و تولیدی با عث رونق و ایجاد اشتغال ومبارزه با بیکاری و رشد اقتصادی، همراه با توسعه پایدار را به همراه خواهد داشت. این مهم عملی نخواهد شد مگر اینکه یک وحدت و حمایت همه جانبه و همراهی با دکتر تاجگردون را بواسطه دلایل فوق برای استفاده از این فرصت طلایی را، تبدیل به یک خدمت ماندگار برای کشور، ملت و بخصوص مردم منطقه و شهر و استان خویش بنماییم. نشانه ها و قابلیت ها در کنار پنانسیل های منطقه ای هموار است، اگر این هماهنگی بین مردم و مسئولان با نمایندگان محترم و بخصوص جناب آقای دکتر تاجگردون ایجاد گردد، این توفیق و پیشرفت در دسترس خواهد بود.

چرا که تاریخ و جریانات سیاسی و اجتماعی منطقه هیچگاه این همه هماهنگی با این قابلیت ها را به همراه نداشته یا اگر بوده همدلی و وحدت نبوده و اگر همه بوده، خواست و طرح خاصی از طرف نماینده یا دولت و... مطرح نبوده است. بیایید این فرصت را با همدلی برای اینده کشور، استان و شهر و فرزندان خویش به همت و توانایی دکتر تاجگردون و همسویی او با دولت رقم بزنیم.

توانایی دکترتاجگردون در این دوره با به چالش کشاندن وظایف و عملکردهای یک نماینده توانمند، و عملکرد موفق ایشان، عملا، کار را برای حضور دیگر دوستان به عنوان یک نماینده فعال در سالهای آتی سخت و توقع مردم و استان را دو چندان کرده است، تاثیر گذاری مثبت و چاره ساز ایشان در جذب و تخصیص بودجه به پتانسل و واقعیتهای اقتصادی استان و شهرستان ها، برای رشد و توسعه همه جانبه و علی الخصوص توجه جدی به زیر ساخت ها و برنامه ریزی دراز مدت، برای ایجاد طرحهای تحول ساز و توسعه محور از یک طرف و ایجاد اشتغال واقعی در این طرح ها در آینده ای نزدیک نوید یک شادمانی و تحول ماندگار در سطح استان و شهرستان ها و بخصوص حوزه انتخابیه ایشان، نشان از هدف گذاری درست و منطقی برای آینده این مردم توسط دکتر تاجگردون عملی شده است

این کار نیازمند یک عزم همگانی و حمایت و توافق برای پیشرفت و توسعه و خدمت به کشور و منطقه خویش و آینده با همراهی و همدلی ما با هم میسر خواهد بود.

ما را زبان توصیف نبود مگر توانایی و قابلیت جناب آقای دکتر غلامرضا تاجگردون که جای بسی تشکر و قدردانی را بر ما سنگین و واجب کرده است، امید است که این توفیقات همواره ادامه و شادمانی و سربلندی کشور و نظام را به دنبال داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهدي
Iran, Islamic Republic of
زبان را خوب چرخاندي شايد نظري شود بر تو اي سينايي ... پياز داغش يكم كمه بايد بيشتر ميكردي
نفتي هوادار تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
عملكرد عالي بود.بالاخره احساس كرديم نماينده داريم.
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون بی همتاست
تابناک
Iran, Islamic Republic of
جناب سینایی با این همه تعریف و تمجید و وقت گذاشتن اگر کمتر از استانداری یکی از استانها را اقای دکتر به شما دهند ضرر کردید چون انرژی زیادی هدر دادید.
جوان گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
کاش بجای اینهمه تعریف و تمجید کمی هم واقع بینانه انتقاد میکردی.منکر تلاشهای ایشون نیستیم ولی اینهمه تعریف منصفانه نیست.چیزی که مشخص است اینه که هیچ اتفاقی در خصوص بیکاری و فقر در شهرستان اتفاق نیفتاده و کارای ایشون همونطور که گفتید ÷یگیری بوده و انتصاب فامیل و دوستان نزدیکشون در سمتهای اداری.در واقع هدف ایشون مهره چینی برای انتخابات اینده است و تمام حرفهای ایشون در حد شعار بوده و هیچ وقت این خانواده دلش برای مردم این شهر نسوخته و نخواهد سوخت و تاریخ این رو ثابت کرده است.فان ربک لبالمرصاد
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
چاپلوسی حد و حسابی برادر
سجاد
Iran, Islamic Republic of
پس شعار اولش اشششتتتغغغال چی شد همشون مثل همند از اون بالایی تا تاج خودمون!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
احسنت با نوشتن این متن
خوشحالیم که خیلی ها این نوشته رو از عمق وجودشون درک میکنن
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
ما که خوشمون اصلا نیومد
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
واقعا آقای سینایی متاسف از این همه تملق وچاپلوسی
................
Iran, Islamic Republic of
نماینده های دیگر زحمات زیادی برای گچساران کشیدند،
اما الحق و والانصاف که دکتر تاج گردون یک نماینده کامل بوده و وظایف یک نماینده که قانونگذاری ونظارت بوده
را به نحو احسن انجام داده.بودجه هایی که ایشان در این اوضاع بد تحریم به شهرستان تخصیص دادند قابل تقدیره،
اینجانب یک اصولگرا هستم ولی اگر بخواهم به حق صحبت کنم برای شهرهای گچساران و باشت یک نماینده کامل بوده و اصلا
به اینکه کی به ایشان رای داده فکر نمیکند در واقع خود را نماینده همه مردم میداند.
ایشان با سیاستی که داشتند پای مدیران گچسارانی را به مرکز استان باز کردند ومردم این دیار احساس تعلق خاطر بیشتری دارند،
(خواهشم از دوستان اینه که به این فکر نکنن که کی شده مدیر،تفکرمان این باشدکه یه همشهری و یک نفر از دیارمان مدیر شده است
در واقع برادر خودمان مدیر شده است و به جای تخریب همشهریانمان در دیار غریب از آنان حمایت کنیم)
به امید روزی که همه سیاسیون در گچساران و باشت دست به دست هم دهند و با هم و در کنار هم باشند و ااز تخریب یکدیگر پرهیز کنند وبرای آبادانی دیارمان تلاش کنند.
همشهري
Iran, Islamic Republic of
اي والا درست و شيرين حق مطلب رو ادا كردين ، در واقع جيره و مواجب هم براي همين ميگيريد كه فقط تعريف هاي ابكي كنيد، پس چرا يك قدم مثبت اين نماينده فعال را كسي نميگه ،شما اگه تعريف وتمجيد ونكنيد چه كنيد ، چرا شما كه اينقدر به مسائل اشراف داريد در مورد پست گرفتن أيشان در دولت واقعيت رو نگفتيد ، مردم فقيد گچساران وباشت فهميدند كه تاجگردون كميته تعريف و تمجيد از خويش درست كرده برأي همين كارا...........
شهروند
Iran, Islamic Republic of
تمام پیگیری تاجگردون برای پتروشیمی این بود که برادر زاده اش را بزاره رئیس پتروشیمی و بقیه مردم هم هیچ
باشت
United States
جناب سینایی بزار این رو یکی دیگه بنویسه نه شما....
خداییش همه باوی می دونن که خانوادتن طرفداره تاجگردونید.اگه تو ظهر افتاب بگه الان شبه شما هم می گید شبه.
اگه دنبال پست و مقامی خب به لیدر ها بگو تا تو جلسات شبانه اسمتونو بیارن شاید فرجی شد......
دانشگا ازاد
Iran, Islamic Republic of
کارش بیست ولی دردانشگاه آزادوجود محمودی در ان تمام طرفدارانش را فراری خواهد داد
گچساران ص49
Netherlands
واقعیت بود و تا الان تاجگردون بهترین نماینده گچساران بوده....شما عرضتون اینه که نمایندتون یکی مثل جعفری و حسینی باشه که خجالت میکشیدین میگفتین نمایندمون ایناس...تو مجلس فقط بدرد این میخوردن که بخاطر وقایع 88 کفن پوش دور مجلس میچرخیدن و به ریش مردم میخندیدن.
Iran, Islamic Republic of
برادر سینایی ... چنانچه راستی و چپی بودن ان مشخص نیست چنانچه نزدیکتری دوستان و گاها فامیل برای انها معتی ندارد و این جمله راهمه ما ادمهای باوی می دانیم ولی در تعجب هستیم که چگونه ان را تمجید و دوباره بش رای می دهیم.
سادات
Iran, Islamic Republic of
اول بگو این متنو کی برات نوشته به قیافت نمیخوره این حرفا
بعدش هم اینقدر تعریف و تمجید کردی که ادم یه شک میافته
راس بگو قول چی بت دادن
عباس پور لیشتر
Iran, Islamic Republic of
از پیگیری های ایشان تشکر می کنیم ولی تمام این کارها ی که نوشتند بنای و پایه مقدمات آن توسط نمایندگان قبلی ائمه از مرحوم نبی زاده - جعفری و حسینی گذاشته شده است دانشکده نفت چند سال قبل شروع به ساخت کرد بیمارستان نفت و بیمارستان عمومی 7 سال قبل شروع بکار کرد زیر گذر قبل از ایشان شروع کرده بود البته از اینکه بچه های خوب گچساران را در استان مدیر کل کرده تشکر میشود فرقی ندارد اصولگرا یا اصلاح طلب باشد به هر صورت گچسارانی ترک یا لر
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
تاج بی همتاست
همکار
Iran, Islamic Republic of
واقعا تاجگردون با حمایت از محمودی خودش را دارد خراب میکنه.
جناب آقای تاجگردون ، این مهر سوختتتون داره دانشگاه ازاد گچساران را تعطیل میکنه با مدیریتش خواهشا از بچه های گچساران حمایت کن ، عدم حمایت شما از جوانان تحصیل کرده گچساران که لیاقتشان صد برابر آغاخان محمودی است مطمئن باش برای شما گران تمام میشود.
United States
تاجکردون فقط دنبال رویاهای خودشه و درنوردیدن مسوولینها.کاری هم به توسعه و گرسنگی مردم نداره
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
برادر زاده تاجگردون قبل از نمایندگی ایشون مدیر پتروشیمی بود..الکی حرف نزن.
نارگ موسی
Asia/Pacific Region
رای 50000 باوی در انتظار غلام تاجگردون.میگی نه بشین نگاه کن
دانشگا ازاد
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون ستودنی است
همشهري
Iran, Islamic Republic of
عرضه شما هم يكي مثل تاجگردونه كه جواب تلفنتون رو هم نميده ، متكبرترين نماينده تا كنون ايشون بوده ، البته سابقه خانوادگي أيشان بر كسي پوشيده نيست ............و..........
ص49
Iran, Islamic Republic of
جناب پیکان ص49 مدل 1345 کسی نگفته نمایندهای قبلی بهتر بودند بحث درجه و میزان چاپلوسی نگارنده می باشد که همه مخاطبان آن را تائید می کنند.از طرفی کارهای آقای تاجگردون اکثریت به نفع شخصی و مطرح کردن خودش بوده تا حوزه انتخابیه اش.چون در حوزه انتخابیه چندان اتفاق خاص و چشمگیری در مدت نمایندگی ایشون اتفاق نیافتاده نمایندگان قبلی اگر چندان زهری نداشتند پادزهری هم نداشتند.
Iran, Islamic Republic of
عرض سلام دارم خدمت برادر عباس پور
نمایندههای ادوار گذشته تلاشهای زیادی کردند،خود جنابعالی بهتر از من میدونی که با یک کلنگ زمین زدن
بیمارستان،پتروشیمی ویا زیر گذر ساخته نمیشود اول باید تامین اعتبار شود و بعد از اون هم نظارت داشته باشد
به عنوان مثال کلنگ زیر گذر را کس دیگری زمین زد و قرار بود ۲ ساله به اتمام برسد،اینکه چقدر طول کشید مهم نیست
ولی بر هیچ کسی در گچساران پوشیده نیست که ۴ ماهی که دوستان در این دوره رو زیر گذر کار کردند باعث شد که زیر گذر به
اتمام برسد.یادت نره که هیچ دوره ای را نمیتوان با دوره قبل مقایسه کرد چون شرایط تحریم و سیاست های دولت با هم فرق میکنه.
پیشنهاد من به شما اینه که بودجه ای که امسال به گچساران و باشت تخصیص داده شده را با تمامی ادوار گذشته مقایسه کنید.
البته من به صراحت میگویم که نمایندگان دیگر هم در گچساران و باشت زحمات زیادی کشیدند.
ناشتاس
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برات چاپلوسی در این حد ادم را زشت میکند این کارهای شهرستان خیلیس قبل انجام گرفته بود مگر کور بودی
دیل
Iran, Islamic Republic of
اقای سینایی خسته نباشید.فکر نمیکنید دارید ازایشون چهره ای افسانه ای یاادم خوبه تو داستانها ویه چهرهای که کسی ایشون رونشناسه میگه منجی بشریت هستن روارائه میکنید.منم اگه پول داشتم وثروت منصور خان به خانوادم میرسید هرروز توروزنامه ها مطلب باب دل سردبیر روزنامه مینوشتم یا چپ وراست میومدم جلوی تلوزیون میگفتم اصول بودجه رعایت نشده تفریغ بودجه اینو میگه و....خلاصه ازکلمات قلنبه استفاده میکردن ولی چه سودی واسه مردم دارم مردم ازمن به چه نامی یاد میکنن.ایشون قباشونو دوخته بودن واسه سازمان مدیریت خودش نمیدونست که چقد واسش گشاده دولت راش ندادن اقا راش ندادن ایشون هم که تشنه قدرت فعلا چسپیده به وکالت مردم انصافا واسش گرفته کل فامیل صاحب منصب شدن فقط بد به حال مامردم
گودرزی
United States
سلام . اصولا هر نقدی می تواند در بر دارنده همه محاسن یک شخص باشد ولی انصاف این است که معایب طرف را نیز باید به دور از هرگونه غرض بیان کرد . اما در رابطه با آقای سینایی باید بگویم که ایشون بازنشسته شده و قانونا نمی توانند پست یا مقام دولتی داشته باشند . بنابراین در رابطه با این که کیسه دوختن برای مناصب دولتی کمی منصف تر قضاوت کنیم . البته آقای سینایی در نوشتارهای بعدیشون حتما از تعارف کم کرده و بر مبلغ می افزایند .
کیمرث
Iran, Islamic Republic of
ایشان قبل از آقای تاجگردون و در دوره حسینی مسول پتروشیمی بودند.ندانسته انتقاد نکنیم.قصدمون فقط تخزیب نباشه .نقد بر عملکرد هر نماینده ای بجاست اما نقد باید منصفانه و در جهت پیشرفت باشه.جناب دکتر تاجگردون هم واسه آبادانی این مرز و بوم کوتاهی نکرده اند.آرزوی سلامتی ایشان را دارم.
باوی
Iran, Islamic Republic of
اقایه سینایی بازنشست شده و نیازی به پست و مقام نداشته و نسبت به مقاله فوق فقط واقعیت ها و قابلیت ها اقایه دکتر تاجگردون را بیان کرده است
باوی
Iran, Islamic Republic of
اگراگر میخواهین قضاوتی کنین نگویین که دیلی هستین بحث لیاقت و شایستگی یک نماینده است و خواهشمندیم اگر نقدی دارید مصفان قضاوت کنید بحث ن دیلی بودن است ن باوی بودن بحث شایستگی نماینده است
مخالف
Iran, Islamic Republic of
ای خدا لر ها رو تو شهر راه نمیدادن و الان از پشت کوه ببین به کجا ها رسیدن
مملکت اگه صاحب داشت که اینا باید همون پشت کوه ها مشغول به سنگ اندازی به هم بودن
نماینده وظیفشه بره اون بالا و تو مجلس - حق شهر گچساران رو بگیره
نه اینکه بره اونجا دنبال منافع شخصی خودش
خدایاااا ما جوونا رو نجات بده
تا که ظلم
به امید اون روز که دیگه از این موجودات کثیف و دزد تو این مملکت باشه
مملکت اگه صاحب داشت که این وضعیت ما نبود
حالا برید تو خیابون و بگید مرگ بر شاه
برید دیگه...!!!!
البته اونایی که جیبشون پره حتما میرن
ما که به عشق اون ور ابی ها هنوز زنده ایم
کیومرث
Iran, Islamic Republic of
شهری که داری نون و نمکشو میخوری مال همین لرهاست و امثال آدمهای بی فرهنگ و کوته بینی مثل شما این شهر را به لجن زار تبدیل کردند.جنابعالی اول فهم و شعور حرف زدن پیدا کن و بعد نظر بده. این موجودات کثیف و دزد تو این مملکت امثال شما هستید که مردم رو به باد افترا و تهمت و فحش میگیرن در صورتی این فحاشی ها لیاقت خودتونه.شما که اوج دیدتان نوک دماغتونه. حرفات و کامنتت فقط شایسته خودته.
مخالف
Iran, Islamic Republic of
خدا نکنه من تو این شهر باشم - اونم شهری که افتاده دست لرها
لرها تا قبل انقلاب پشت کوه بودن و ارزو داشتن بیان رنگ شهر رو ببینن
مملکت اینقدر بیصاحب شده که امثال شما ها وارد شهر شدید - و الان اینجا اون فرهنگ کثیفتون رو رواج میدید - فرهنگی که خلاصه میشه تو سنگ و خشونت و ...
خب مشکل از شما هاست که باید برگردید همون پشت کوه - چون معمولا اینجور ادمها جاشون تو شهر نیست
بدبخت اگه میبینی یه چند تا با فرهنگ هنوز پیدا میشه - بدون لر نیستن
لری که حتی نتونه زبان رایج کشورشو صحبت کنه به چه دردی میخوره
پس بهتره بره همون پشت کوه
بابا یکم انسان باشید
به امید اون روز که امثال شما و اون بالایی ها دیگه نباشن تو این مملکت
اگه همین ترکهای قشقایی نبودن - الان انگلیسی ها با شما لرها مسابقه خر سواری میزاشتن
برو ببین کی نیاز به شعور داره بعد حرف بزن
لرها تو این مملکت مردم سوژه ای هستن و فقط به درد خنده میخورن
این چیزا رو خودتون خیلی خوب میدونید
دنیا به کجا رسیده که لرها هم ادم شدن و اومدن تو شهر
البته ادم نه - ادم نما
حالم از هر چی لره بهم میخوره
و اینم بگم شعور خودت و پدرت و ندارید

اگه کبنا سانسور نکرده باشه - باید بری سرتو کنی زیر خاک
Iran, Islamic Republic of
سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز.
من هم یکی از همه لری هستم که داخل ایران زندگی میکنم و دوست دارم دلیل شما بر اینکه به ل ها توهین میکنید را بدونم ایا تو میدونی لر ها کی بودن ایا اصلا میدونی زبان اصلی پارسی چیه که میگی ما نمیتونیم صحبت کنیم ایا معنی اصالت را میدانی.
ببین دوست عزیز نه لرها مشکل دارند نه ترک ها هیچ قومی مشکل ندارد و هیچکس خر نیست بجز شما
منظور از شما شخص شماست شما هر تشریف دارید.
اینم مشکل شما نیست من از پدر و مادر شما ناراحت هستم البتع اگر داشته باشی که با این حرف های که زدی بعید میدونم یا اگه هم داری خوب تربیتت نکردن
انشالا که مسیرت تغیر کنه و سطح شعورت مرتفع تر بشه.
کیومرث
Iran, Islamic Republic of
حرفات نشون از شعور خانوادگیته.پس مشخصه که کلا خانوادگی نفهم و بیشعور و عقب مونده تشریف دارید.تا گونی ارزونه خودتو بکش.لرها خدا میدونه چه کاری سرت پیاده کردن که اینطوری میگی.لیاقت جواب دادن هم نداری.جواب ابلهان خاموشیست.
حشمت
Iran, Islamic Republic of
آخه چوپون معلومه کی پشت کوه اومده.جون دیت وری دو کلمه گپ زدن یادت بدن کلم.آخه شل بر کسی ادعا فرهنگ ایکنه که خوش هم چی سرش وابو یتیم.
یاسر
Iran, Islamic Republic of
انگل اجتماع
علی
Iran, Islamic Republic of
آدمهای عتیقه و فسیلی مثل تو که بویی از انسانیت ندارند تو شهر ما جایی ندارند.وجود تو رو کره خاکی یه معضل بزرگیه بی فرهنگ.
شرمت اله
Iran, Islamic Republic of
نژاد پرست وحشی گپ چیل فراخته بفهم.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1