تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب : ۵۰۰۲۰

حاشیه‌های سفر فرزند شریعتی به یاسوج

۶
۰
کبنا ؛احسان شریعتی فرزند دکتر علی شریعتی میهمان تشکل وحدت اسلامی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بود که این نشست نیز همانند سایر برنامه‌های دانشجویی حواشی مربوط به خود را داشت.
همواره در نشست‌ها و برنامه‌های دانشجویی و در متن آن حواشی جالبی وجود دارد که بازگویی آن برای مخاطب گاه خواندنی‌تر از خود متن است.
حضور احسان شریعتی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و سخنرانی در این دانشگاه همراه با پرسش و پاسخ نیز حاشیه‌هایی داشت.
*سالن حکیم جرجانی شهر یاسوج در این روز پر بود از جملات دکتر علی شریعتی و همچنین عکس‌هایی از مرحوم آیت‌الله طالقانی و مهندس بازرگان و البته در جلوی جایگاه جمله‌ای از مقام معظم رهبری که در آن به مظلومیت علی شریعتی اشاره شده بود.
همچنین مجله‌ای دانشجویی در میان جمع حاضر توزیع شد که بر روی آن عکس‌هایی از محمد مصدق و علی شریعتی حک شده بود.
*احسان شریعتی در برنامه‌ای سه مرحله‌ای در این نشست به تبیین افکار شریعتی و خود پرداخت که در این میان مجری برنامه بیش از شریعتی سخن گفت که احسان شریعتی هم در جواب مجری گفت: مثل این که شما بیشتر از خود ما شریعتی را می‌شناسی و البته حوصله جمع نیز از سخنرانی‌ طولانی مجری به سر رفت.
*مجری برنامه در بخشی از معرفی احسان شریعتی برای دانشجویان و جمع حاضر خطابه‌ای در وصف احسان شریعتی و علی مطهری قرائت کرد که در آن به وجوه تشابه و تفاوت این دو پرداخته شده بود و احسان شریعتی را در گروه‌ها و دسته‌بندی‌های مختلف سیاسی و روشنفکری معرفی کرده بود.
*بلافاصله پس از قرائت این متن، شریعتی با انتقاد از محمد قوچانی گفت: قوچانی در معرفی ما و قرار دادن در این دسته‌بندی‌ها کاملا اشتباه کرده است و آن چه وی در خصوص ما گفته سراسر غلط است و من صد درصد آن را رد می‌کنم.
*موضوع فتنه ۸۸ از جمله سؤالاتی بود که دانشجویان از احسان شریعتی داشتند و او نیز با بیان این که ما را وارد مسائل سیاسی نکنید از تحمل عواقب آن برای کشور گفت و بهترین راه را برگزاری کنفرانسی ملی در این خصوص دانست.
*آزادی و حد و مرز آن نیز از سؤالات دانشجویی بود که می‌خواستند به صورت شفاف موضع شریعتی را در این خصوص بدانند که او نیز آزادی را تا پشت مرزهای هرج و مرج لازم دانست و گفت: آزادی باید همراه عرفان و معنویت باشد.
*صفویه ستیزی در اظهارات شریعتی کاملا موج می‌زد که وی عملکرد شاهان صفویه را همانند پادشاهان ساسانی دانست و گفت: صفوی‌ها به دنبال باز تولید مدل ساسانی‌ها بودند.
*احسان شریعتی روشنفکرها را هم از منظر خود به چند دسته تقسیم کرد که منورالفکرها و روشنفکران فرهنگی‌کار و روشنفکر‌های ارگانیک یا بلندگوها در این دسته بندی جای می‌گرفتند.
*پیامک‌های طنزی که این روزها با نام شریعتی در جامعه منتشر می‌شود از دیگر مباحثی بود که توسط دانشجویان مطرح شد که شریعتی با بیان این که علی شریعتی در دوره کنونی بخشی از زندگی مردم شده از برخی هزلیاتی که در قالب طنز در مورد شریعتی در پیامک‌ها رد و بدل می‌شود انتقاد کرد و آن را حساب شده دانست.
*احسان شریعتی پدرش را یک سوسیال دموکرات معرفی کرد که نه به نظام سرمایه‌داری علاقه دارد و نه نظام سوسیالیستی و البته بهترین نوع حکومت را از نظر خود حکومت‌های کنونی کشورهای اسکاندیناوی دانست.
*وی در پاسخ به این سؤال که بهترین جمله شریعتی نزد فرزندش احسان چه بوده است به این جمله اکتفا کرد که «اگر نمی‌خواهی گرفتار دیکتاتوری شوی بخوان، بخوان و بخوان ».
نام شما

آدرس ايميل شما

ساورز
Iran, Islamic Republic of
زنده باد شریعتی
متاسفم برای سایت زرد ، ترسو و محافظه کار کبنا که کامنت و نظر مخاطبان را برای مطلب" اظهارات ملک حسینی درباره سفر خاتمی و کنسرت " یسته و مخاطبان را از دادن نظر در این خصوص محروم کرده است
قانون
Iran, Islamic Republic of
موافقم ساورز...جمعیت سی درصدی نظریات صد درصدی می دهند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
ادب و تربیت خوب چیزیه باید برای خودت تاسف بخوری که نام نماینده ولی فقیه و مجلس خبرگان حضرت ایت الله ملک حسینی را اینطور نوشتی واقعا ادب و تربیت خوب چیزیه...درود بر کبنانیوز قطعا کامنتهای قبلی هم مثل این یکی کاملا از ادب و شخصیت بدور بود که درج نشد....
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
من هم متا سم که کبنان خود ومردم را از نظرات در مورد اظهارات ملک حسینی محروم کردند انشااله تکرار نشود
در تاییدساورز
Iran, Islamic Republic of
صد رحمت به شیری که خوردی ساورز شجاع. احسنت و صد مرحبا
سجادی
Iran, Islamic Republic of
شریعتی مظهر ازادی بیان بود توانست با تمام وجود خود شاگردان خویش را اگاه نماید او دیندار واقعی زمان خود بود
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1