تاریخ انتشار
شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۴۹۳۱۱

بلاتکلیفی در دستگاه‌های فرهنگی کی تمام می‌شود؟

۴
۰
کبنا ؛فضیل رضوی

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

تعلیق  یک عنصر ادبی است که در عرصه شعر و فیلم به کرات مورد استفاده قرار می گیرد و گاهی از ابتدای یک داستان و فیلم  تعلیق شر وع و تا پایان ادامه دارد و دربرخی آثار تعلیق حتی بعد از اتمام یک اثر نیز کماکان باقی می ماند  شکل و عمق تعلیق معمولا موجب بالارفتن غنا و زیبایی یک اثر هنری می گردد، اما در دنیای واقعیت تعلیق آزاردهنده است و در عرصه مدیریت بیشتر و سبب فرسودگی و هدر رفت سرمایه ها می گردد.
یک سنتی که در کشور ما وجود دارد این است که با تغییر دولت ها مدیران و حتی نیروهای رده پایین یا عزل می شوند و یا جابجا و همین که عمر دولتی به پایان رسد معمولا مدیر قبلی اصطلاحا بار و بنه خود را جمع و آماده ی رفتن می شود و تعداد  کثیری نیز کت و شلوار ریاست می دوزند و برای حضور بر صندلی ریاست سر و دست می شکنند.
دولت مهرورزی محمود احمدی نژاد وقتی در سال ۱۳۸۴ بر سر کار آمد به هیچ کدام از مدیران قبلی رحم نکرد و آشکارا اعلام نمود همه بازمانده های دولت قبل باید تشریف ببرند و همین گونه نیزشد و از صدر تا ذیل  در کوتاه ترین زمان ممکن عزل شدند و نیروهای ضعیف و کم تجربه ای جایگزین گردیدند  و نتیجه آن شد که همه دیدند.
همزمان با روی کا ر آمدن دولت تدبیر و امید از مهم ترین  خواسته های مردم به کار گیری نیروهای توانمند و متخصص بود و اینکه به رانت خواری و حضور مدیران نالایق در عرصه مدیریتی پایان داده شود در سطح کلان و در مجموعه ی دولت با تدبیر بالایی نیروهای مجرب و تکنوکراتی به کار گرفته شد اما متاسفانه در سطح استان ها آنگونه که انتظار می رفت اتفاق در خوری نیفتاد و گاها دیده می شود نیروهایی از دولت قبل با همان طرز تفکر و عدم اعتقاد به برنامه های دولت کماکان یا بر مسند باقی مانده اند و یا ارتقاء گرفته اند.
کهگیلویه و بویراحمد نیز از این امر مستثنی نبوده است و علاوه بر حضور و استفاده از برخی مدیران و نیروهای قبلی در برخی حوزه ها و سازمان ها بلاتکلیفی و تعلیق نیز حاکم می باشد که این مسئله بیشتر ناشی از تعارفات قومی و اعمال نفوذ از بیرون و بویژه از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی می باشد
تعلیق بر خلاف حوزه ادبیات در عرصه مدیریت نه تنها مفید و جالب نیست که اتفاق مخرب و موجب اتلاف انرژی و نیروی انسانی خواهد گردید. طبیعی است وقتی مدیری احساس کند که رفتنی است آن انگیزه ی لازم را برای کار کردن ندارد و کلیه ی پرسنل مجموعه نیز مدام د ربرزخ تغییر به سر می برند هر چند که در نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید گردیده است که در کار جهادی روز اول و آخر با هم فرقی ندارند اما بی تردید این مسئله بر نحوه کار و فعالیت تاثیرگذار خواهد بود پس ضروری است یا بحث جابجایی مطرح نگردد و یا اگر شد خیلی سریع تکلیف آن نهایی گردد نه آنگونه که در فرمانداری کهگیلویه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، محیط زیست، شرکت برق استان و .....از روز اول صحبت از تغییر باشد اما بعد از سپری شدن یک سال از عمر دولت هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده باشد و مدام تغییر و تحول را به هفته ی بعد موکول نمایند.
در حوزه فرهنگ و ارشاد  اسلامی مدت هاست بحث تغییر مدیرکل مطرح می باشد و از در و دیوار این سازمان راجع به این مسئله حرف به گوش می رسد و هر  روز یک گزینه ی جدید معرفی می گردد و گاهی در میان گزینه ها کسانی مشاهده می شوند که نه روحشان از فرهنگ خبر دارد و نه هیچ اعتقادی به شعارها و برنامه های دولت تدبیر و امید دارند.
بلاتکلیفی در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و جامعه هنرمندان استان مشهود می باشد و تداوم این روند موجب داغ شدن بازار شایعات از یک طرف و از طرف دیگر زمینه سازی برای تخریب بسیاری گردیده است و علت تعلل و بی توجهی آقای استاندار و معاون سیاسی و امنیتی ایشان ابدا روشن نیست.
اخیرا صحبت هایی مبنی بر معرفی  گزینه  نهایی این سازمان  شده است و گفته می شود کارهای مربوط به ایشان انجام گرفته است و هنرمندان بی صبرانه منتطر تحقق این موضوع می باشند. اگر چه در این میان متاسفانه نظر خواهی و مشاوره ی آنچنانی از هنرمندان صورت نگرفت اما نیروی معرفی شده یک نیروی دانشگاهی و دارای سابقه ی فرهنگی می باشد که در طی مطرح شدنشان موجبات خوشحالی و امیدواری در میان جامعه هنری گردیده است.
البته کسانی نیز هستند که هیچ جایگاهی در میان هنرمندان ندارند و صرفا دنبال رواج شایعات و تخریب نیروهای اصیل می باشند و بدین گونه می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند اما مدیر جدید که سابقه درخشان ایشان نیز موئد این واقعیت می باشد باید از جمله برنامه هایش مبارزه با همین مافیای هنری باشد.
اینک نیز جامعه هنری استان که هرگز در پی قدرت نبوده و نخواهد بود برای پایان این بلاتکلیفی و جلوگیری از سوءاستفاده ی فرصت طلبان از آقای استاندار می خواهد که هر چه سریعتر نسبت به حوزه ی فرهنگ و هنر اقدام لازم را به عمل آورند و تکلیف یکی از مهم ترین نهاد ها آنهم در سال فرهنگ را روشن نمایند و با معرفی و حمایت از گزینه ی مطرح دانشگاهی فصلی جدید در فرهنگ و هنر استان را کلید بزنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ضربه این بی خیالی ها را در دور بعد دولت روحانی خواهد خورد. اینا برا یک دوره امدن
شهروند
Iran, Islamic Republic of
آقای نویسنده میشه لطفا این مافیای هنری رو نام ببری؟
و میشه لطفا بگی کدوم هنرمندان از مدیریت فعلی ناراضی هستن؟
یک فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
مگر قحط الرجال است بین اصلاح طلبان که یک نیرو جایگزین کمالوندی نمی کنند
کتابدار
Iran, Islamic Republic of
ما که با رفتن آقای شفیعی خوشحال شدیم انشائ الله که خدا شما مجموعه ارشاد را هم خوشحال کند
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1