تاریخ انتشار
شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۴۸۸۷۲

از هر پنج ازدواج یکی منجر به طلاق شد!

۲
۰
کبنا ؛رئیس اداره ثبت احوال گچساران گفت: ۲۰ درصد ازدواج‌های ثبت شده در سال ۹۲ در شهرستان گچساران به طلاق انجامیده است.
عطا گرجی‌پور امروز در گچساران اظهار کرد: آیتم‌های اثرگذار بر امور اجتماعی و فرهنگی با توجه به ماهیت و وظایف ثبت احوال به ۲ عامل اصلی و فرعی تقسیم شده که ولادت، ازدواج، طلاق، مهاجرت، وفات، تغییر نام و نام خانوادگی و تغییر سن را هم به عنوان فرعی می‌توان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه تغییر علل تحرکات جمعیتی نیاز به کار کارشناسی دارد، افزود: بحث مهاجرت که به تازگی به وظایف ثبت احوال اضافه شده در مرحله پایلوت در ۲ استان است.
رئیس اداره ثبت احوال گچساران تصریح کرد: ۴۵۰ مورد مرگ و میر در سال ۹۲ در این شهرستان رخ داده که ۳۵۱ مورد آن شهری و ۹۹ مورد آن روستایی است.
وی مهمترین عوامل مرگ و میر در شهرستان گچساران را به ترتیب کهولت سن ۴۰ درصد، ۲۲ درصد سکته مغزی، ۱۴ درصد سرطان، ۱۲ درصد تصادفات رانندگی و ۴,۵ درصد اعتیاد اعلام کرد.
گرجی‌پور ادامه داد: به ازای هر ۲۷۰ نفر در سال ۹۲ یک نفر در شهرستان گچساران فوت کرده است.
رئیس اداره ثبت احوال گچساران ولادت‌های ثبت شده در گچساران در سال ۹۲ را ۲ هزار و ۵۵۰ مورد عنوان کرد و گفت: این در حالی است که تعداد تولد نوزادان در سال ۹۱ در شهرستان ۲ هزار و ۴۸۲ مورد بوده است.
گرجی‌پور از افزایش سه درصدی نرخ ولادت در شهرستان گچساران در سال ۹۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن خبر داد.
وی تصریح کرد: یک‌هزار و ۷۰۰ مورد ازدواج در سال ۹۲ در قالب یک‌هزار و ۱۶۰ ازدواج شهری و ۵۴۰ ازدواج روستایی در گچساران صورت گرفته که این میزان در سال ۹۱ یک‌هزار و ۷۱۵ مورد در قالب یک‌هزار و ۱۸۳ مورد ازدواج شهری و ۵۳۲ ازدواج روستایی بوده و این بیانگر کاهش یک درصدی سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ در این شهرستان است.
رئیس اداره ثبت احوال گچساران با اشاره به وضعیت طلاق در این شهرستان عنوان کرد: از یک‌هزار و ۷۰۰ مورد ازدواج در گچساران سال ۹۲، تعداد ۳۱۶ مورد به طلاق ختم شده است.
گرجی‌پور با بیان اینکه ۲۰ درصد از ازدواج‌های ثبت شده سال ۹۲ در شهرستان گچساران به طلاق انجامیده است، گفت: ۲۲ درصد طلاق‌ها، طلاق‌هایی بوده که در حد عقد و قبل از رفتن به خانه مشترک اتفاق افتاده است.
رئیس اداره ثبت احوال گچساران در پایان عمده علت‌های طلاق را به ترتیب فاصله بیش از هشت سال سنی بین مرد و زن، اعتیاد به مواد مخدر، عدم شناخت و تفاوت‌های فرهگی اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
اعضای صندوق قرض الحسنه فرهنگیان فرداچهارم خرداد در انتخاباتی که در سالن وحدت راس ساعت 5بعد ازظهر باحضور کلیه فرهنگیان شاغل وبازنشسته برگزار میشه مشخص میشوند لطفا هم اطلاع رسانی کنید هم از این برنامه گزارش تهیه کنید
با انصاف
Iran, Islamic Republic of
سلام کجا بودی دلمان تنگ شده بود امیدوارم با خبرهای خوب وسازنده به ابادانی شهر کمک کنید
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1