تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۳۳۳۵۰۴

بهره‌مندی ۳۵۳ خانوار عشایری از حمایت کمیته امداد/ پرداخت کمک هزینه ازدواج به ۱۷۰ مددجوی چاروسا

۰
کبنا ؛
بهره‌مندی ۳۵۳ خانوار عشایری از حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد
۳۵۳ خانوار عشایری تحت حمایت کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد هستند و از خدمات مختلف این نهاد در سال بهره مند می‌شوند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از خدمات ارائه‌شده به عشایر تحت حمایت در سال گذشته ارائه داد.
فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، با یادآوری اینکه ۳۸ هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمدی با جمعیت ۷۸ هزار نفر تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: از این آمار، ۳۵۳ خانوار  عشایر هستند که کمیته امداد ممبی با ۱۱۳ خانوار بیشترین آمار عشایری تحت حمایت را دارد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۲۷ مورد خدمت در سرفصل‌های مختلف به عشایر تحت حمایت ارائه شد، افزود: یک میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان در زمینه ارائه خدمات مختلف به خانوارهای عشایری تحت حمایت هزینه شده است.
محبی بابیان اینکه یکی از برنامه‌های ارائه‌شده برای مددجویان عشایری خدمات عمرانی است، اظهار کرد: در این خصوص ۸۷ مورد فعالیت عمرانی از جمله احداث مسکن، تعمیرات کلی و جزئی و انشعابات آب، برق و گاز در سال گذشته برای خانوارهای عشایری انجام شد.
وی با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه عشایری باید هدفمند باشد، تصریح کرد: به‌منظور توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت، ۴۷ مورد تسهیلات اشتغال و ۳۵ مورد تسهیلات کارگشایی به مددجویان عشایری در سال گذشته پرداخت شد.
بهره‌مندی 353 خانوار عشایری از حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد/کمک 4.9 میلیارد تومانی مؤسسات خیریه و ادارات به مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اهداء ۲۲ مورد جهیزیه به نوعروسان و ۱۰ مورد کمک به داماد را از دیگر اقدامات این نهاد برای جامعه عشایری تحت حمایت اعلام و بیان کرد: پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه به ۲۰۷دانش‌آموز و دانشجو، ۶۵ مورد کمک درمانی، ۶۷ موردی ویژه، توزیع ۱۷۵ مورد لوازم ضروری زندگی و ۱۲ مورد تسهیلات سربازی از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده برای مددجویان عشایری در سال گذشته است.
محبی تأکید کرد: باید با تعامل با دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسانی ارزشمندی به جامعه عشایری داشته باشیم و در رفع مشکلات آن‌ها به نحو مطلوب تلاش کنیم.
کمک ۴٫۹ میلیارد تومانی مؤسسات خیریه و ادارات به مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی
مؤسسات خیریه و ادارات چهار میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان در سال گذشته به نیازمندان و مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد کمک کردند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در جمع مدیران ستادی به تشریح گزارشی از کمک مؤسسات خیریه و ادارات استان به نیازمندان کمیته امداد پرداخت.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و زمینه‌سازی برای مشارکت همگانی در کمک به نیازمندان به‌منظور توانمندی جامعه هدف از اقدامات مؤثر و هدفمند کمیته امداد است.
بهره‌مندی 353 خانوار عشایری از حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد/کمک 4.9 میلیارد تومانی مؤسسات خیریه و ادارات به مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی
محبی با بیان اینکه با تعامل با مؤسسات خیریه می‌توان قدم‌های گسترده‌تری در خصوص کمک به نیازمندان برداشت، اظهار کرد: میزان کمک مؤسسات خیریه و ادارات به مددجویان کمیته امداد در سال گذشته چهار میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان بوده است.
وی با بیان اینکه تعامل با مؤسسات خیریه موجب می‌شود منابع مؤثری برای خدمت‌رسانی به مددجویان کمیته امداد و سایر اقشار نیازمند جامعه فراهم شود، افزود: کمیته امداد مؤسسات خیریه و ادارات کمک‌کننده در حوزه خدمت‌رسانی به نیازمندان جامعه را همسو و همراه خود می‌داند و همکاری این نهاد و  خیریه ها سبب می‌شود تا تعداد بیشتری از نیازمندان جامعه بتوانند از خدمات حمایتی برخوردار شوند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این نهاد با توجه به حجم محرومیت‌ها و تقاضا برای خدمات‌رسانی، به‌تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازمندان باشد و باید سایر دستگاه‌ها و مؤسسات خیریه در این زمینه همکاری کنند بیان کرد: این نهاد در سال جدید تعامل مثبت و سازنده با خیریه‌ها، ادارات و نهادهای اجتماعی را در دستور کار خود دارد و هدف از این تعاملات ساماندهی خدمت‌رسانی و ارائه خدمات مطلوب‌تر به محرومان و نیازمندان است.

 
پرداخت کمک هزینه ازدواج به ۱۷۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد چاروسا
رئیس کمیته امداد چاروسا از پرداخت کمک هزینه ازدواج به ۱۷۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد این شهر خبر داد.
ناصر ارغنده با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: رویکرد کمیته امداد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی است و در این راستا مدیران کمیته امداد به دنبال تحقق و افزایش روزافزون این رویکرد است.
رئیس کمیته امداد چاروسا از پرداخت کمک هزینه ازدواج به مددجویان اشاره و تاکید کرد: تعداد ۱۷۰ مورد اهداء جهیزیه به مبلغ ۵۹۵ میلیون پرداخت شد که توانستند زندگی شیرین خود را آغاز کنند.
وی از پرداخت هدیه به دانش‌آموزان به تعداد ۳۰ مورد به مبلغ ۴۵ میلیون خبر داد و افزود: این هدایا با کمک خیرین و مردم شریف این منطقه آماده و اهداء شد.
ارغنده به پرداخت تسهیلات خود اشتغالی اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد ۱۴۱ مورد تسهیلات خوداشتغالی پرداخت شد که ۱۰۲ مورد از طریق همکاری بانک‌ها پرداخت که مبلغ آنها ۱۸۵ میلیون و ۳۶ مورد توسط صندوق امداد ولایت به مبلغ ۵۶میلیون به مددجویان پرداخت شد.
رئیس کمیته امداد چاروسا در ادامه به مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی مددجویان کمیته امداد اشاره و گفت: تعداد ۴۵ نفر از زنان و مردان این منطقه با هدف مهارت آموزی، ۱۵۴نفر حرفه آموزی که تعداد جمع آنها به ۲۶۴ نفر رسید که توانستند مهارت و آموزش‌های لازم را جهت آموزش و شروع بکار انجام دادند.
 
پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به ۱۰۹ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد دیشموک
رئیس کمیته امداد دیشموک پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به ۱۰۹ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این شهر خبر داد.
رضا ایزدی اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای خدمات‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کند و ما خدمتگزار این مردم هستیم.
رئیس کمیته امداد دیشموک با بیان اینکه از مجموعه ۱۱۰ روستا ۱۵۲۷ خانوار تحت حمایت کمیته امداد دیشموک هستند تصریح کرد: در سال ۹۶ توانستیم ۱۲ باب منزل مسکونی روستایی به مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان، ۴ باب منزل مسکونی شهری به مبلغ ۱۰۰میلیون، ۱۸ باب سرویس بهداشتی در سطح بخش به مبلغ ۲۱ میلیون تومان صورت گرفت.
وی افزود: توزیع ۴۲ دستگاه یخچال و ۹۱ دستگاه آب گرم کن، توزیع ۲۰۵ دستگاه پنکه و ۱۵۰ مخزن آب ۲۰۰ لیتری از دیگر برنامه‌های صورت گرفته کمیته امداد دیشموک است.
ایزدی به پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به صد و ۹ نفر خبر داد و گفت: در سال گذشته توانستیم به ۱۰۹ نفر از افراد که از طریق بانک‌های کشاورزی، ملت، و ملی به آنها تسهیلات خوداشتغالی پرداخت شد مبلغ ۲۰۵ میلیون تومان تسهیلات و تعداد ۳۵۶ وام قرض‌الحسنه از صندوق امداد ولایت به مددجویان پرداخت شد.
رئیس کمیته امداد دیشموک از کمک به دانش آموزان و دانشجویان در این بخش خبر داد و تصریح کرد: کمک هزینه تحصیلی و پوشاک به ۷۰۳ نفر که مبلغ آنها به ۹۳ میلیون تومان می‌رسید و کمک به ۱۹۹ نفر دانشجو در رشته‌های مختلف به مبلغ ۸۶ میلیون از جمله خدمات ارائه شده به دانش آموزان و دانشجویان این منطقه بود.
وی کمک به روستاهای محروم این منطقه را از جمله خدمات خود در این نهاد مقدس دانست و تاکید کرد: توانستیم در سال گذشته ۱۹۰ میلیون کمک بلاعوض به مددجویان، سرکشی از مناطق حوزه آجم و اعطاء و توزیع بسته فرهنگی بین دانش‌آموزان از دیگر برنامه اجرایی این نهاد بود.
ایزدی تعداد ایتام این نهاد را ۳۰۲ نفر اعلام کرد و ادامه داد: به تعداد ۸۲ زوج نوعروس و ۳۲ داماد کمک هزینه ازدواج اهداء شد.
رئیس کمیته امداد دیشموک در پایان این خدمات را مایه افتخار خود در جهت کمک به مددجویان و ایتام این نهاد مقدس دانست و از مدیرکل کمیته امداد استان، نماینده محترم و خیرین عزیز در جهت کمک به افراد کم بضاعت تشکر کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1