تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۳۳۳۲۶۷

هنر «شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه» در تحقق شعار سلامت همگانی / سوزاندن زباله‌های بیمارستانی جلوی درمانگاه! (+ تصاویر)

۳
۰
کبنا ؛زباله‌های بیمارستانی به هر نوع زباله‌ای گفته می‌شود که در مراکز پزشکی تولید می‌شود. این مراکز پزشکی شامل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مطب پزشکان و دامپزشکان و خانه‌های سالمندان می‌باشند، مانند سرنگ، سرم و پانسمان‌های پزشکی و ... .
به گزارش کبنا از دهدشت، زباله‌های بیمارستانی در صورتی که به درستی دفع نشوند، نوعی تهدید مستقیم و فوری برای سلامت افراد جامعه هستند. اغلب موارد، مقدار بسیاری از زباله‌های دفع شده بیمارستانی به عنوان عوامل بیماری زا محسوب می‌شوند و اگر به درستی دفع نشوند، در محلی که دفع شده‌اند باقی می‌مانند و زمین آن منطقه را آلوده می‌کنند.
این در حالی است که شاهدسوزاندن  زباله‌های بیمارستانی در جلوی درب درمانگاه تخصصی شماره ۲ دهدشت آن هم درست زیر بنر شعار سال ۲۰۱۸ شبکه بهداشت جهانی هستیم!
یک راننده تاکسی که هر روز جلوی درمانگاه مسافر کشی می‌کند به خبرنگار کبنا گفت: سوزاندن زباله‌ها جلوی این درمانگاه یک امر کاملاً طبیعی شده و بارها تکرار می‌شود که دود ناشی از آن برای افراد سالم نیز غیر قابل تحمل است چه برسد به بیماران!
وی ادامه داد چند روز پیش نیز که دود ناشی از سوزاندن زباله‌ها فضا را پر کرده بود بیماری که به درمانگاه مراجعه کرده بود حالش بدتر شده بود و دچار تنگی نفس شد! سوزاندن زباله‌ها کار خود بچه‌های درمانگاه است!
بنا بر این گزارش، با توجه به اینکه در هفته سلامت هستیم  و شعار سازمان جهانی بهداشت برای سال ۲۰۱۸ پوشش همگانی «سلامت به را ی همه در هر جا است» به نظر می‌رسد شبکه  بهداشت و درمان کهگیلویه می‌خواهد با دود ناشی از سوزاندن زباله‌های بیمارستانی  آن هم جلوی در مانگاه، سلامت را به بیماران و شهروندان دهدشتی هدیه دهد!
همچنین زباله‌های رها شده در جداول و جلوی درمانگاه، علف‌های هرز از زیبایی‌های دیگر است که  چشم می‌نوازد و آرامشی وصف ناپذر به بیماران مراجعه کننده به این مرکز درمانی هدیه می‌دهد، تا هنر شهرداری دهدشت را بیش از پیش نمایان کند!
 










-----------------------------------
گزارش از فاطمه خطیبی
-----------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
آخ سی امیر کبیر!
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
سلام برسایت کبنانیوز از قدیم گفتن هرچه که بگندد نمکش می زنند وای از آن روزی که بگندد نمک حال روزگار شبکه بهداشت همین است که می بینید
شهرساز
Iran, Islamic Republic of
ککا جون علوم پزشکی استان از بالا تا پایین چول چوله! ایشا و دهدشت گیر دینه!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1