تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب : ۳۳۳۱۳۴

پشت‌پرده قراردادهای سوری در تصرف زمین‌های گچساران / خودتان را به ندانم‌کاری نزنید

۱
۰
کبنا ؛اولین نشست شورای اداری شهرستان گچساران به ریاست فرماندار و با حضور اعضای شورای تامین شهرستان و دیگر روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

در این نشست سید ناصر حسینی رئیس اتاق اصناف گچساران با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: در راستای حمایت از کالای ایرانی و تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری حلقه اتصال تولید، فروش و عرضه کالا بر عهده اصناف است.
رئیس اتاق اصناف گچساران افزود: اصناف از واحدهای فعال اقنصادی در صورت ایفای نقش در تحولات و در زمینه حمایت از کالای ایرانی نقش تعیین کننده‌ای دارد.
حسینی بیان کرد: می توان از بازار با عنوان قلب تپنده در کنار نظام تولید،توزیع و خدماتی کشور به نحو شایسته‌ای استفاده برد.
وی با اشاره به نقش بازار در زمینه حمایت از کالای ایرانی گفت: نقش بازار در زمینه خدمات تولید، توزیع و عرضه محصولات در این راستا مهم بدانیم.
حسینی در ادامه با ااشاره به شعار رهبری از حمایت از کالای ایرانی ابراز کرد: اصناف این شهرستان در حمایت از کالای ایرانی و تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری گا برمی‌دارند.
رئیس اتاق اصناف گچساران عنوان کرد: مسوولان برای خرید کالاهای مورد نظر از تولیدات داخلی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی نه تنها فقط در شعار باشد بلکه باید در عمل انجام بگیرد، گفت: نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری بر حمایت از کالای ایرانی بسیار هوشمندانه و با نیاز روز جامعه نامگذاری شده است.
حمایت ازسازندگان داخلی اولویت اصلی صنعت نفت است
در این نشست علی جعفری دیزگانی رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به حمایت از کالای ایرانی در سال گذشته اظهار کرد: صنعت نفت گچساران به عنوان صنعتی که نقش ویژه‌ای در اقتصاد کشور دارد همواره نگاه ویژه‌ای به حمایت از کالای ایرانی داشته و دارد.
رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه تحریم‌هایی که بر علیه کشور ما صورت گرفت موجب شد که سازندگان داخلی ما نیز توانمند‌تر شوند، ابراز کرد: صنعت بزرگ نفت و گاز در تمامی این سالها در کنار سازندگان داخلی بوده است.
وی با اشاره به نگاه کلان صنعت نفت به سازندگان داخلی خاطرنشان کرد: در این صنعت خرید هر کالای مشابه داخلی ممنوع شده است.
جعفری دیزگانی حمایت از سازندگان کالاهای داخلی را از اولویت‌های نخست مدیران ارشد وزارت نفت برشمرد و گفت: نشست با سازندگان داخلی و تامل با آنها در راستای بالابردن کیفیت کالاها از جمله برنامه‌های است که صنعت نفت در طول این سالها در دستور کار خود قرار داده است.
این مسوول به ساخت ۳۲۰۰ قلم کالا به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال توسط سازندگان داخلی کشورمان و به سفارش شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران صورت گرفت.
جعفری در ادامه با اشاره به توانمندی این نیروهای صنعت نفت گچساران در تمامی عرصه‌ها ابراز کرد: در سال گذشته ۱۰۲ هزار مورد فعالیت‌های تعمیرات و پیشگیرانه در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی شامل فعالیت‌های تعمیراتی، اصلاحیه و پیشگیرانه انجام شده است.
 
 
سپاه سازمان نیست یک نهاد است و برخواسته با نیازمندیی‌های جامعه گام برمی‌دارد
در این نشست علی اصغر نورایی‌نسب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گچساران با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامی‌داشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: به فرموده امام راحل اگر سپاه نبود کشور هم نبود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گچساران افزود: امروز شاهد آن هستیم که سپاه در تمام عرصه‌های مختلف جهادی،سازندگی ، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیش‌قدم است.
وی با بیان اینکه این فرمایشات امام در زمینه تاسیس سپاه نه بلکه برای آن دوران بوده بلکه بعد از گذشت چهل سال همواره سپاه در خط مقدم در پیشبرد اهداف کشور قرار گرفته است.
نورایی نسب ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز نه تنها در کشور بلکه امروز مشاهده می‌کنیم که سپاه پاسداران برای ایجاد امنیت و آرامش در منطقه حضور فعال دارد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گچساران تصریح کرد: تشکیل این نهاد مایه خیر و برکت بوده است و سپاه پاسداران تاکنون در تمام صحنه‌هایی که حضور داشته سربلند بیرون آمده است.
وی با اشاره به فعالیت بسیجیان و سپاه در دوران قبل از آغاز هشت سال جنگ تحمیلی اذعان کرد: این رسالت عظیم از زمان تاسیس تا کنون در زمینه امنیت مردم سپاه پاسداران ورود کرده و همچنین در دوران هشت سال دفاع مقدس این نهاد حضور پررنگی داشته که برگ زرینی در تاریخ اسلامی است.
نورایی‌نسب ادامه داد: همچنین بعد از هشت سال دفاع مقدس در زمینه آبادانی کشور این نهاد با توجه به نیروهایی که در اختیار داشته به عرصه سازندگی ورود کرده و تلاش‌هایی انجام داده و همانند بازوان محکم در کنار دولت‌ها و هم‌پای آنها قرار گرفته است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران ادامه داد: احداث سد کرخه اولین پروژه سپاه پاسداران بوده و امروز شاهد آن هستیم که صنعت سد سازی نه تنها در کشور بلکه فراتر از آن به دست نیروهای متخصص سپاه پاسداران صورت می‌گیرد.
نورایی‌نسب ابراز کرد: اولین صنعت سدسازی توسط نیروهای توانمند و متخصصان بسیجی احداث شده است که امروز شاهد آن هستیم که صنعت سد سازی توسط این افراد متخصص نه فقط در داخل کشور بلکه فراتر از آن در خارج کشور به دست این متخصصان انجام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه احداث پالایشگاه خلیج فارس توسط متخصصان بسیجی ساخته شده است، گفت: بسیاری از پروژه‌های راه و شهرسازی و بهداشت توسط نیروهای متخصص سپاه پاسداران در کشور انجام گرفته است.
نورایی‌ در ادامه با اشاره به اینکه هرجا که لازم و نیاز باشد سپاه ورود می‌کند، عنوان کرد: سپاه یک سازمان نیست بلکه یک نهاد است و برخواسته با نیازمندیی‌های جامعه گام برمی‌دارد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران اذعان کرد: امروز هر جایی که تهدیدی بخواهد بر علیه نظام در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی صورت بگیرد سپاه پاسداران در این عرصه حضور خواهد یافت.
وی اظهار کرد: سپاه بر اساس وظایف و ماموریت‌های خود را تعریف می‌کند، یک روز در جنگ نرم و سخت و یک روز در زمینه محرومی‌زدایی خدمات ارائه می‌دهد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان افزود: امروز مشاهده می‌کنیم که دشمن از سپاه می‌ترسد.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه خدمات اجتماعی در راستای محرومیت‌زدایی سپاه با کمک دستگاه‌های خدمات‌رسان در جهت حمایت از محرومان برای ساخت سرپناه با توجه به اولویت و مناطق مرزی کشور خدمات ارائه می‌دهد.
 
با حمایت از کالای ایرانی و جلوگیری از واردات خارجی موجب رونق تولید و اشتغال در کشور می‌شویم
در این مراسم حجت الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی رئیس تبلیغات اسلامی گچساران با تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک روز پاسدار و جانباز و همچنین تاسیس سالروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: این ایام بزرگ را به دلیرمردان سرزمین و سبزپوشان نظام جمهوری اسلامی تبریک و تهنیت می‌گویم.
رئیس تبلیغات اسلامی گچساران در ادامه با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: با توجه به نام‌گذاری شعار ستودنی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی به عنوان قوام و ستون بر بادارنده اجتماع معرفی شده است که لازمه آن حمایت و پیشتیبانی جامع و موثر است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به مسوولان در زمینه حمایت از کالای ایرانی گفت: مسوولان و مردم می توانند با وحدت و همکاری در تبیین سیاست‌گذاری متناسب با اهداف عمل مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی و حمایت از کالای ایرانی فرهنگ سازی کنند و در جهت پیشبرد نقش این موضوع و اثرگذاری آن لازمه‌اش گام اول اعتمادی‌سازی دستگاه‌های اجرایی در در راستای فرهنگ سازی و اعتماد سازی هدفمند در سطح اقشار مختلف جامعه برای مصرف کالای داخلی پشتیبانی کنند.
ملکوتی تصریح کرد: با کمک به تولید داخلی و بالا بردن کیفیت تولید داخلی به طوری که با کالای خارجی توان قدرت و رقابت کافی داشته باشد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران خاطرنشان کرد: جلوگیری و کنترل از واردات بی رویه کالاهای خارجی زمینه اشتغال و تولید در این کشور فراهم خواهد شد.
 
برای تصرف زمین قراردادهای سوری می‌بندند
در این نشست عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران با تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز تاسیس سپاه پاسداران اظهار کرد: با تشکیل سپاه از سوی امام راحل در روزهای اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بسیار هوشمندانه بود.
فرماندار گچساران با بیان اینکه با اشاره به جنگ هشت سال دفاع مقدس و تازه به کار آمدن دولت جمهوری اسلامی ایرانی گفت: در آن زمان با تشکیل سپاه و بسیج توانستند این جنگ را به پیروزی به پایان برسانند.
وی اشاره کرد: امروزه با حضور مدافعان حرم در کشور سوریه و عراق مانع از ورود دشمنان به خاک و مرز و بوم این کشور شده است و چه بسا اگر این مدافعان در آن مناطق حضور نداشته چه بسا جنگ به داخل کشور ورود می‌کرد.
رحیمی با اشاره به فعالیت‌های سپاه پاسداران در زمینه سازندگی کشور گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای احداث سد، تونل سازی توسط قرارگاه خاتم الانبیا در کشور گام‌های موثری تا کنون برداشته است.
فرماندار گچساران در ادامه با اشاره به هفته معلم و بزرگداشت مقام شهید مطهری و همچنین هفته کارگر اذعان کرد: این روز را به تمام معلمان و کارگران تبریک می‌گویم.
وی در ادامه با اشاره به نامگذاری هفته‌های سال عنوان کرد: باد بتوانیم مراسمی در خور شان فرهنگیان و کارگران برگزار کنیم.
رحیمی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری در راستای حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی ابراز کرد: مقام معظم رهبری در سالهای گذشته بر محور اشتغال، اقتقاد مقاومتی، تولید این سالها را نامگذاری انجام می‌داد و امسال نیز بر حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی تاکید فراوانی دارد.
فرماندار گچساران ادامه داد: صنعت نفت با توجه به موقعیت و مجموعه‌ای که دارد ماهانه بیش از یک میلیارد تومان اقلام خریداری می‌کند این امر می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد این شهرستان داشته باشد.
وی افزود: اما با توجه بر حمایت از کالای داخلی باید کیفیت کالای ایرانی بیشتر شود که زمینه جلب رضایت مردم فراهم شود.
رئیس شورای اداری شهرستان گچساران در ادامه با اشاره به ارزشیابی ادارات که هر سال انجام می‌شود، عنوان کرد: ارزشیابی ادارات بر اساس مستنداتی که به فرمانداری به صورت مکتوب ارئه می‌شود، انجام می‌گیرد.
رحیمی با بیان اینکه ارزشیابی ادارات بر عهده فرماندار هر شهرستان و با توجه به ابلاغی که از سوی استان ارسال شده است توسط فرمانداران همان شهر انجام می‌شود.
فرماندار گچساران در ادامه با اشاره به ادارات بیان کرد: ادارات در این راستا وظایف و ابتکارات خود را به صورت عملکرد ماهانه به صورت مستندسازی ارائه دهند.
رحیمی در ادامه با اشاره به حمایت از کالای ایرانی گفت: خریدهای که توسط ادارات انجام می‌گیرد به صورت مکتوب به فرمانداری ارائه شود.
فرماندار گچساران در ادامه به ستاد تسهیلات نوروزی که در ایام تعطیلات نوروزی در شهرستان حضور فعال داشته‌اند، ابراز کرد: شهرستان گچساران به دلیل قرار گرفتن در شاهراه محورهای مواصلاتی شمال به جنوب مسافران زیادی در این شهرستان اسکان داشته‌اند که در اینجا از زحمات کارگروه‌های ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی تقدیر و تشکردارم.
رحیمی در ادامه با اشاره به بارش‌های اخیر در شهرستان گچساران اظهار کرد: باید ستاد بحران آمادگی لازم در جهت بارندگی‌های شدید در این شهرستان داشته باشند.
وی با اشاره به کاهش بارندگی و خشکسالی چند سال اخیر گفت: تنش آبی در استان و شهرستان وجود دارد که در این راستا ادارات در جهت استفاده بهنیه از آب و جلوگیری از مصرف بی‌رویه اقدام نمایند.
فرماندار گچساران با بیان اینکه شهرستان گچساران به دلیل داشتن سد کوثر امکان دارد با تنش آب کمتر مواجه شود، تصریح کرد: نمی‌توان بر این امر تکیه کرد.
رحیمی در ادامه به بحث اشتغال و بیکاری در شهرستان گچساران ابراز کرد: بحث اشتغال و بیکاری تنها مختص گچساران نیست بلکه در سطح کشور این معضل وجود دارد.
وی با اشاره به وام‌های خود اشتغالیی روستایی تصریح کرد: در شهرستان گچساران برای پرداخت وام‌های خوداشتغالی روستایی تعداد ۸ پرونده ثبت‌نام و متقاضی این وام‌ها شده‌اند.
فرماندر گچساران افزود: روستاییان در جهت رفع بیکاری با تعریف طرح خود می‌توانند از مزایای این وام‌ها بهره ببرند.
رحیمی با بیان اینکه شهرستان گچساران دارای جمعیتی یک صد هزار نفری است، گفت: در سطح روستای گچساران ۳۰ درصد ساکن روستا هستند.
وی با اشاره به اینکه در گذشته به دلیل نبود امکانات در روستاها مهاجرت معکوس انجامگرفته است، عنوان کرد: امروز ه در تمامی روستاهای شخرستان گچساران طرح هادی انجام گرفته است.
رحیمی در ادامه با اشاره به تاسیس صندوق قرض الحسنه کمیته امداد برای ایجاد اشتغالزایی گفت: در این زمینه کمیه امداد با تشویق افراد تحت پوشش خود در جهت وام‌های خوداشتغالیی روستایی می‌تواند نقش بسزایی در جهت رفع بیکاری داشته باشد.
فرماندار گچساران در ادامه با جذب اعتبارات خاطرنشان کرد: تا کنون ۹۳درصد اعتبارات جذب شده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته تنها ۴۳ درصد اعتبارات استانی، ملی و درصد نفت جذب و تخصیص داده شد، عنوان کرد: در سالجاری ۴۷ درصد اعتبارات دیگر برای به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام اختصاص داده شد.
رحیمی افزود: اولویت کار ادارات در زمینه جذب اعتبارات اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.
فرماندار گچساران در ادامه با اشاره به تصرف زمین‌های بیت المال توسط افراد سودجود اظهار کرد: حفاظت و صیانت از بیت المال برعهده مسوولان است.
وی افزود: یکی از بزرگترین خیانت‌هایی که به شهرستان گچساران می‌شود تصرف اراضی این شهرستان توسط برخی از افراد است.
رحیمی ادامه داد: یک عده‌ای فقط به دنبال آن هستند و برای تصرف زمین قراردادهای سوری می‌بندند.
وی با اشاره به برخی از روسای ادارات گفت: چرا باید کاری انجام بگیرد و خودمان را به ندانم کاری بزنیم.
فرماندارگچساران خاطرنشان کرد: چرا با حکمی که رئیس دادگستری در زمینه قلع و قمع صادر می‌شود رعایت نمی‌کنید.
وی با بیان اینکه احکامی را که دادگستری می‌‌دهد باید اجرا شود، تصریح کرد: این زمین‌ها اگر از منابع طبیعی و شهرداری است و در آن ساخت و ساز صورت گرفته باید برخورد صورت بگیرد.
رحیمی ادامه داد: آقایان روسا چرا می‌گویی اگر تخریب شود تبعات دارد چرا اجازه می‌دهد برای اینگونه اشخاص حقی درست شود.
وی خاطرنشان کرد: در این زمینه ورود کنید و حق خواهی کنید و هر آنچه را که قانون حکم بدهد آن را اجرا کنید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

عباسی از یاسوج
درود بر فرماندار دلسوز فهیم و ّ قاطع در دفاع از حقوق مردم
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1