تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۸
کد مطلب : ۳۳۳۱۲۵

پرداخت ۸۷۴ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی ۵ ماه گذشته در باشت / استفاده تسهیلات در راه غیر خیانت است

۱
۰
کبنا ؛رئیس صندوق کارآفرینی امید با اشاره به عملکرد این صندوق در باشت ظرف ۵ ماهه گذشته اشاره ای داشت و گفت: در این مدت ۵۱ فقره تسهیلات به مبلغ ۸ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال تسهیلات خرد و کارفرمایی پرداخت شده است.
ارسلان عرب پور در دیدار با امام جمعه باشت، با تبریک اعیاد و ایام شعبانیه ، با بیان اینکه مهمترنی موضوع شهرستان باشت فرهنگ اشتغال است، گفت: فرهنگ اشتغال به عنوان مهمترین موضوع نه تنها در شهرستان بلکه در استان نیز باید بررسی شود.
وی با اشاره به فعالیت های صندوق کارآفرینی امید در زمینه اشتغال، ابراز داشت: این صندوق در راستای ایجاد و رونق طرح های اشتغال خانگی، خوداشتغالی و کارفرمایی اقدام به اعطای تسهیلات از ۱۰ میلیون ریال تا ۱ میلیارد ریال نموده است.
عرب پور با تشریح میزان تسهیلات اعطایی ادامه داد: در این زمینه به خانم های بی سرپرست و بدسرپرست جهت اشتغال خانگی تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال و برای آقایان نیز ۲۰۰ میلیون ریال بصورت تک نفری و خوداشتغالی پرداخت شده است.
وی افزود: در صورتی که کار به صورت کارفرمایی باشد این صندوق تا میزان ۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می نماید.
رئیس صندوق کارآفرینی امید باشت با اشاره به شرایط متقاضیان دریافت تسهیلات کارآفرینی، بیان داشت: کسانی که بیکار هستند، داراری کارت پایان خدمت«برای آقایان»، و از تسهیلات تا کنون استفاده نکرده اند و طرح و ایده ای برای ایجاد اشتغال دارند می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند.
وی از انعقاد تفاهم نامه با ۱۷ سازمان در جهت پوشش اقشار مختلف مردم نیز خبر داد و گفت: انعقاد قرارداد با سازمان زندان ها جهت زندانیان آزاد شده، کمیته امداد جهت مددجویان، میراث فرهنگی در بحث صنایع دستی و بوم گردی و ورزش و جوانان جهت طرح های ورزشی اشتغال زا تا سقف ۱ میلیارد ریال از جمله دستگاه هایی هستند که در زمینه اشتغال آفرینی و دریافت تسهیلات همکاری شده است.
عرب پور از استقبال خوب مردم از طرح ها خبر داد و خواستار همکاری دستگاه های اجرایی در بحث صدور و امضاء مجوزها به عنوان طرف مقابل صندوق کارآفرینی امید شد.
وی در ادامه به عملکرد صندوق کارآفرینی امید باشت در ۵ ماهه گذشته اشاره ای داشت و گفت: در این مدت ۵۱ فقره تسهیلات به مبلغ ۸ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال تسهیلات خرد و کارفرمایی پرداخت شده است.
عرب پور به پتانسیل های بالای شهرستان در زمینه کشاورزی، گردشگری، گیاهان دارویی، پرورش شتر مرغ و غیره نیز اشاره و لازمه پیشرفت را فرهنگ سازی و تأمین زیرساخت ها اعلام کرد.
وی از مردم خواست تا در پرداخت اقساط تسهیلات با این صندوق همکاری نمایند.
حجت الاسلام عبودی امام جمعه باشت نیز در این دیدار با تقدیر از اقدامات صندوق کارآفرینی امید، تصریح کرد: لازم است که این اقدامات و خدمات با تبلیغ و استفاده از تریبون های عمومی و نماز جمعه به اطلاع مردم رسانده شود.
وی نظارت را از اساسی ترین موضوعات مربوط به تسهیلات دانست و افزود: بعضاً اتفاق می افتد که شخصی تسهیلات را به عنوان کارآفرین دریافت اما به دلیل عدم نظارت کافی در بخش های دیگر هزینه می نماید که همین امر موجب می شود تا مسئولان نسبت به آمار اشتغال دچار دوگانگی شوند.
حجت الاسلام عبودی گرفتن تسهیلات و استفاده در راه غیر را خیانت به بیت المال، کشور و مردم دانست و تصریح کرد: باید نظارتها در پرداخت تسهیلات، نحوه استفاده و بازپرداخت آن با جدیت انجام شود.
خبرنگار فتح الله پوران پور
نام شما

آدرس ايميل شما

باشت باوی
Iran, Islamic Republic of
ضمن خسته نباشید به آقای عرب پور
ایشان ازنیروهای باتجربه وبسیار فعال صندوق هستند ودرهرشهرستانی مسئولیت داشتند واقعا پرتلاش وبسیار مردم دار بوده وهستند.
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1