تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۳۶
کد مطلب : ۳۳۳۱۰۵

برق ۱۴ حلقه چاه کشاورزی متخلف چرام قطع شد / هوای استان ناسالم است / دستگیری سارق حرفه‌ای در گچساران /دریافت ۸۲۰ میلیارد ریال مالیات از کهگیلویه و بویراحمدی‌ها

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
بارش‌های بهاری موجب قطع راه ۷۵ روستا و آبگرفتگی و تخریب بیش از ۱۰۰واحد مسکونی در دیشموک شد
بخشدار دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه گفت: بارش های بهاری اخیر راه ۷۵ روستای این بخش را قطع کرد که شب گذشته با همکاری راهداری راه ۱۵ روستا بازگشایی شد.
«حسن امیریان» افزود: بارش های چند روز اخیر خساراتی به تاسیسات زیرساختی، ابینه ها و راهها، شبکه برق و بخش کشاورزی این بخش وارد کرد.
وی اظهارکرد: در حال برآورد خسارات وارده به بخشهای مختلف این بخش هستیم و هنوز خسارت دقیق مشخص نیست.
بخشدار دیشموک خاطرنشان کرد: جاده (دیشموک به سرحد) که جاده ۱۵ روستا می باشد با تلاش راهداران شهرستان کهگیلویه شب گذشته بازگشایی شد و مدارس این حوزه امروز باز است.
امیریان تصریح کرد: در سه مسیر منتهی به مرکز بخش( چندار، دلی و تنگ چویل) که ۶۰ روستا در این مسیرها قراردارند همچنان مسدود هستند و از امروز برای بازگشایی راههای انها اقدام می شود.
وی ادامه داد: در پی این بارش ها تلفات تعداد زیادی دام در بخش در بخش داشته ایم اما هنوز تعداد دقیق آنها مشخص نیست.
بخشدار دیشموک عنوان کرد: همچنین بیش از ۱۰۰ واحد منزل مسکونی در این بخش دچار آب گرفتگی و تخریب شدند.
امیریان اضافه کرد: بیشترین خسارات وارده ناشی از بارندگی های اخیر به جاده های روستایی و کشاورزی بوده است.
 
هوای استان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت ناسالم
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هوای شهرهای مختلف استان امروز سه شنبه، چهارم اردیبهشت۹۷ در وضعیت ناسالم قرار دارد.
سید اسدالله هاشمی افزود: شاخص ها میزان گرد و غبار در یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد را ۳۷۰ میکروگرم برمتر مکعب نشان می دهند.
وی اظهارکرد: ایستگاههای سنجش آلودگی هوا در شهرهای مختلف استان از جمله بویراحمد و گچساران امروز چهارم اردیبهشت۹۷ وضعیت کیفی ناسالم هوا را نشان می دهند .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: وضعیت کیفی هوا در یاسوج ۳۷۰ و در گچساران ۲۴۰ میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده که با این وضعیت هوا ناسالم برای تمامی افراد است.
هاشمی تصریح کرد: آلودگی هوا در یاسوج ۲٫۵ و در گچساران ۱٫۵ برابر حد مجاز و استاندارد است.
وی از مردم خواست ضمن استفاده از ماسک و مراقبت های بهداشتی، از رفت و آمدهای غیرضروری پرهیز کنند .
امدادرسانی به ۱۸۴ نفر گرفتار شده در سیلاب کهگیلویه و بویراحمد
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی بارشهای اخیر به ۱۸۴ نفر گرفتار شده در سیلاب استان امدادرسانی کرده ایم.
سید امان الله جهانبین  افزود: باتوجه به بارش های اخیر و گرفتار شدن چندین خانوار عشایری و مردم استان در مسیر سیلاب و گرفتار شدن در مسیر های کوهستانی و مسدود شدن مسیر دسترسی به حادثه دیدگان تیم های عملیاتی به مناطق حادثه دیده اعزام و اقلام امدادی مورد نیاز توزیع شد.
وی اظهارکرد: "زنگوا"، "ارتفاعات کوه دمه"،"جاده قدیم یاسوج- بابامیدان"، "کوه گل"،"دشت رز"، "کوه سیاه" و بخش "دیشموک" از جمله مناطق سیل زده استان بوده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در مجموع ۸ حادثه به وقوع پیوست، ۱۸۴ نفر حادثه دیده در جاده ها و آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی امداد رسانی شد.
جهانبین تصریح کرد: ۹ تیم عملیاتی به تعداد ۳۶ نفر با ۴دستگاه امبولانس و ۵ دستگاه خودرو کمک دار برای امدادرسانی به مناطق سیل زده و گرفتار اعزام شده بود.
وی ادامه داد: اقلامی همچون پلاستیک، چراغ والر، موکت، کنسروجات، فانوس و پتو بین حادثه دیدگان توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برخی پرونده های حادثه دیدگان نیز درحال رسیدگی و بررسی است.
جهانبین تاکید کرد: برخی تیم های امدادی هلال احمر در مناطق حادثه دیده استان هنوز حضور دارند.
وی اضافه کرد: عشایر در حال کوچ به هشدار های سازمان هواشناسی توجه کنند و نکات ایمنی را هنگام بارندگی رعایت نمایند. افرادی که برای تفریح به ارتفاعات، کوهستان ها و مناطق صعب العبور می روند قبل از شروع بارش ها منطقه را ترک کنند تا با حادثه و مشکل روبه رو نشوند.
 
خواهان توسعه شبکه ها و پست های برق و استقلال شرکت توزیع برق استان هستیم
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این استان خواستار توسعه شبکه هاو پست های برق و استقلال شرکت توزیع برق می باشد .
علی محمد احمدی در نشستی با دشت بزرگ مدیرعامل برق استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، افزود: این استان با توجه به اینکه برمدار توسعه قرار گرفته است اما به لحاظ پست های انرژی و برخی از شبکه های برق در شهرها با مشکل جدی مواجه می باشد و نیازمند نگاهی جامع به انرژی برق دارد .
وی، خواستار اختیارات بیشتر استان در حوزه برق و انرژی شد و اظهار داشت: اغلب شهرهای این استان دارای مسیرهای تک خطی هستند و با کوچکترین حادثه یک شهرستان در خاموشی قرار می گیرد.
استاندار با اشاره به اینکه، بار مصرفی برق این استان پنج درصد است و ۹۵ درصد در خوزستان است، بیان کرد: اغلب شهرستان های کهگیلویه وبویراحمد دمای آن چندان فرقی با خوزستان ندارد و در تابستان شرایط سختی را متحمل می شوند.
استاندار ابراز داشت: این استان در حوزه صنعت، کشاورزی و دیگر مشاغل رشد سریعی به خود گرفته است و نیازمند تقویت برق برای تامین نیازمندی های خود در آینده است .
وی به بحث نیروگاه های حرارتی سیکل ترکیبی استان اشاره کرد و گفت: احداث ۲ نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در دهدشت و گچساران کمک خوبی به انرژی استان می کند و شتاب بخشی به این مهم بسیار ضروری است.
استاندار تاکید کرد: در سفری که وزیر نیرو در آینده نزدیک به استان دارد این موضوعات پیگیری خواهد شد.
دشت بزرگ، مدیرعامل برق منطقه ای استان خوزستان نیز گفت: تامین ۲۰ مگاوات برق برای توسعه برق کهگیلویه وبویراحمد در برنامه های کاری قرار گرفته است .
افزود: افزایش ۵۰ درصدی برق این استان در چهار سال آینده برنامه کاری است.
وی اظهار کرد: ۲۵ پروژه در این استان در حوزه پست و شبکه برای توسعه برق کهگیلویه وبویراحمد با اعتبار ۳۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که برخی در دست اجرا و برخی مطالعات آن انجام گرفته است.
وی به معوقه ۱۱ میلیارد تومانی برق ۲ شرکت در استان اشاره و اضافه کرد: تاکید می شود تا این ۲شرکت اقدام به بدهی خود کنند.
 
حمایت از کالای ایرانی و خوشه های کارآفرینی اولویت کار برنامه های اقتصادی استان است
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» و خوشه های کارآفرینی اولویت کار در برنامه های اقتصادی استان در سال جاری است .
علی محمد احمدی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه، قرار نیست که برای تولید نامرغوب حاشیه امن ایجاد شود، افزود: در خصوص خرید کالای ایرانی نگاه دولت کالای رقابت پذیر با داشتن کیفیت، استاندارد لازم و قیمت مناسب است .
وی با بیان اینکه، تولید کنندگان باید تلاش کنند، محصولاتی با رقابت کالاهای خارجی تولید کنند، اظهار داشت: اگر تولیدات در استان کف استاندارد را داشت و قیمت آن هم بالا باشد باید آسیب شناسی لازم صورت بگیرد و راهکار برای تقویت آن پیدا شود .
استاندار با تاکید به اینکه، استفاده از کالاهای خارجی در دستگاه های دولتی استان ممنوع است، تصریح کرد: اما قاعده این است که کالاهای داخلی استان به لحاط کیفیت و قیمت با استان های دیگر رقابت داشته باشند .
وی تصریح کرد: امسال در کنار رفع موانع تولید مشکلات واحدهای راکد و نیمه فعال، توسعه واحدها تولیدی، کیفی بخشی تولیدات با هدف مصرف داخلی و افزایش صادرات در برنامه و دستور کار دستگاه های اقتصادی استان قرار می گیرد .
احمدی اظهارکرد: واحدهای مشکل دار رصد و در مورد چرخه فعالیت آنها بازنگری می شود و اداره کار، بانک ها و همه دستگاه های اجرایی، اتاق تعاون و بخش خصوصی با وحدت رویه و با حدت و شدت بیشتر به مسئله تولیدات رقابتی و توسعه خوشه های کارآفرینی توجه داشته باشند .
استاندار بیان کرد: ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات دولت در این خصوص به استان اختصاص داده است و باید تکلیف بخش اقتصادی را با آن مشخص کرد .
وی با تاکید به اینکه، پروسه شناسایی ظرفیت های یکهزار واحد صنعتی آغاز شود، بیان کرد: محصولات تولیدی قابل رقابت در استان شناسایی و لیستی از آن مشخص و به دستگاه های اجرایی ابلاغ شود.
استاندار به شناسایی و راه اندازی ۱۵ واحد تولیدی مشکل دار استان تاکید کرد و افزود: واحدهای بدون پروانه مورد بررسی و نسبت به صدور پروانه آنها اقدام شود .
احمدی به فرهنگی سازی برای استفاده از کالاهای استانی و وطنی در استان تاکید کرد و افزود: صدا و سیما و رسانه ها در این رابطه حرکت خوبی را آغاز کرده اند و باید این شیوه تداوم یابد و به صورت علمی تر و مستمر ادامه یابد.
استاندار به خوشه های کار و کار آفرینی و رویکرد استان به این سمت تاکید و اضافه کرد: اگر تاکنون در استان ۱۰ تا ۱۵ خوشه کارآفرینی شناسایی شده است، نسبت به ظرفیت و اهمیت آنها اولویت بندی شوند و به صورت مرحله ای به تکمیل خوشه و یا حلقه های آن اقدام شود.
استاندار به مسئله صادرات در سال جاری تاکید کرد و گفت: اگر در دو سه ماه اخیر حدود ۲۰ درصد افزایش صادرات در استان داشته ایم، باید تلاش کنیم این روند همچنان ادامه پیدا کند .
استاندار یادآور شد: در جلسه بعدی اقتصاد مقاومتی استان شعار سال موضوع اصلی خواهد بود و مدیران در آن جلسه با برنامه، ایده، پیشنهادات و راهکارهای مناسب حضور یابند.

تجهیز ۳۴محیط بان کهگیلویه وبویراحمد به جلیقه های ضد گلوله






مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف ارتقاء امنیت محیط بانان تعداد ۳۴ عدد جلیقه ضد گلوله به محیط بانان اهداء شد.
 سید اسدالله هاشمی در جمع خبرنگاران افزود: در راستای ارتقای امنیت جانی محیط بانان امروز تعداد ۳۴ عدد جلیقه ضد گلوله دربین محیط بانان توزیع شد.
وی به تجهیز کامل یگان حفاظت محیط زیست استان با حضور دکتر کلانتری معاون رئبس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اشاره و تصریح کرد: با تمهیداتی که سازمان مرکزی اندیشده اند ان شاءالله طی یکی دوماه آینده سایر تجهیزات مورد نیاز نیز توزیع خواهد شد.

 

آلودگی هوای کهگیلویه و بویراحمد به ۲ و نیم برابر مجاز رسید
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: غلظت ریزگردها در مناطق گرمسیری و سردسیری این استان به ۲ و نیم برابر حد مجاز رسیده است.
آلودگی هوای کهگیلویه و بویراحمد به ۲ و نیم برابر مجاز رسید
سید اسدالله هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهرستان های مختلف استان از جمله بویراحمد و گچساران امروز چهارم اردیبهشت ۱۳۹۷ وضعیت کیفی ناسالم هوا را نشان می‌دهند.
وی افزود: شاخص‌ها میزان گرد و غبار یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد را ۳۷۰ میکروگرم برمتر مکعب نشان می‌دهند.
هاشمی بیان کرد: وضعیت کیفی هوا در گچساران ۲۴۰ میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده که این وضعیت هوا ناسالم برای تمامی افراد است.
هاشمی افزود: همچنین آلودگی هوا درگچساران به یک و نیم برابر حد مجاز رسیده است.
وی از مردم خواست ضمن استفاده از ماسک و مراقبت‌های بهداشتی، از رفت و آمدهای غیرضروری پرهیز کنند.
طی روزهای گذشته این دومین بار بوده که گرد و غبار وضعیت هوای یاسوج را آلوده کرده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: به تدریج تا اواخر امشب از غلظت گرد و غبار در این استان کاسته شده و ریزگردها از جو استان خارج خواهد شد.
ولی بهره مند افزود: هم اینک در ساعت ۱۲ ظهر امروز کم‌ترین دید افقی مربوط به شهرستان کهگیلویه با یک هزار و ۵۰۰ متر ثبت شده است.
وی بیان کرد: دید افقی در شهرستان‌های بویراحمد و دوگنبدان نیز به ترتیب ۲ هزار و ۵۰۰ متر و چهار هزار متر هستند.
براساس آمار هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال ۹۶ تا پایان آذر این سال،۹۵ روز با پدیده ریزگرد در شهرهای دوگنبدان، یاسوج و دهدشت ثبت شد.
تعداد روزهای با هوای آلوده در شهر دوگنبدان ۴۷، یاسوج ۳۱ و دهدشت ۱۷ روز اعلام شده است.
از سال ۱۳۹۲ تا پایان آذر ۱۳۹۶، ۶۰۸ روز با پدیده ریزگرد در سه شهر دوگنبدان، یاسوج و دهدشت ثبت شده که شهر دوگنبدان با ۲۸۲ روز بیشترین آلودگی هوا را تجربه کرده است.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان یک درصد مساحت کشور را در بر گرفته است.
کارشناسان استفاده از ماسک‌های استاندارد، انجام ندادن حرکات ورزشی در هوای آزاد و بیرون نرفتن از خانه در روزهای با پدیده ریزگرد را توصیه می‌کنند.

۱۷۰۰ واحد صنفی در استان به صندوق مکانیزه فروش مجهز می شود
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۷۰۰ واحد صنفی در استان مجهز به صندوق مکانیزه فروش خواهند شد.
داریوش دیودیده افزود: هدفگذاری تقویت بنگاه های تولیدی با در نظر گرفتن رقابت پذیری در استان عملیاتی خواهد شد.
دیودیده با بیان اینکه بازگشت ۱۲۰۰ واحد تولیدی به چرخه فعالیت طی سال ۹۷ در سطح کشوری عملیاتی می شود، ابراز داشت: ۱۵ واحد از این تعداد سهمیه استان خواهد بود.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان از شناسایی ظرفیت های یکهزار واحد صنعتی و نیمه صنعتی استان تا پایان سال خبر داد و بیان کرد: در برنامه توسعه واحدهای تولیدی در سال ۹۷، اقدامات خوبی طرح ریزی شده است که می تواند تأثیر مناسبی بر اهداف توسعه ای استان داشته باشد.
دیودیده با اشاره به صدور پروانه برای ۵۰۰ واحد صنفی فاقد پروانه در سال ۹۷، اظهار کرد: برنامه ریزی برای تحقق شعار سال نیز انجام شده است.
دیودیده خواستار ایجاد فروشگاه های اختصاصی عرضه محصولات ایرانی در استان شد و گفت: فرهنگ سازی در زمینه استفاده از کالای ایرانی با در نظر گرفتن حقوق مصرف کننده و تولید کالای با کیفیت مورد تاکید است.

یک میلیارد ریال کالای بهداشتی قاچاق در گچساران معدوم شد
معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: کالاهای دارویی و آرایشی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال سال گذشته در این شهرستان کشف و معدوم شد.
یک میلیارد ریال کالای بهداشتی قاچاق در گچساران معدوم شد
به گزارش ایرنا، رامین ملکی روز سه شنبه در نشست با اصخاب رسانه اظهار کرد: ارزش داروهای قاچاق کشف و معدوم شده در گچساران ۷۰۰ میلیون ریال و کالاهای آرایشی و بهداشتی کشف شده نیز ۳۰۰ میلیون ریال بوده است.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از کالاهای استاندارد در حوزه سلامت تصریح کرد: مبارزه با کالاهای قاچاق از اولویت های شبکه بهداشت و درمان گچساران است.
معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران از معرفی ۱۰۰ واحد صنفی به تعزیرات حکومتی در سال ۱۳۹۶ به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی خبر داد.
ملکی تصریح کرد: در راستای ارتقای شاخص های بهداشتی سه هزار کارت سلامت نیز برای اصناف گچساران صادر شد.
وی گفت: انجام ۱۱ هزار ۷۴۳ مورد بازرسی از مراکز توزیع مواد غذایی و انجام بیش از ۲ هزار نمونه برداری از مواد غذایی از دیگر برنامه های اجرا شده سال ۱۳۹۶ برای افزایش سطح ایمنی و بهداشت در گچساران بوده است.
ملکی ابراز داشت: ۱۰۰ واحد صنفی متخلف در سال گذشته تعطیل شد.
معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران همچنین از توزیع مکمل های دارویی رایگان به ارزش ۲۱ میلیارد ریال در مراکز و پایگاه های بهداشتی گچساران در یک ساله گذشته خبر داد.
وی بیان کرد: توزیع هشت هزار عدد مسواک بین کودکان و نوجوانان و انجام ۱۲ هزار خدمت دندان پزشکی از برنامه های اجرا شده برای بهبود سلامت دهان و دندان در سال گذشته بوده است.
ملکی افتتاح ساختمان جدید خانه بهداشت روستای پشکان، اعزام تیم های سلامت به روستاهای دور دست، جمع آوری یک تن زباله از منطقه گردشگری دیل،آئین های صبحانه سالم و زنگ سلامت از برنامه های اجرا شده در هفته سلامت در گچساران بوده است.
وی برگزاری آئین پیاده روی خانواده در روز جمعه هفتم اردیبهشت را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته سلامت ذکر کرد.
شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
 
سارق حرفه ای در گچساران دستگیر شد
فرمانده انتظامی گچساران گفت: ماموران کلانتری ۱۱ گچساران در عملیاتی سارق حرفه ای مغازه های این شهرستان را حین سرقت دستگیر کردند.
سارق حرفه ای در گچساران دستگیر شد
سید محمد موسوی اظهار داشت: سارق پس از دستگیری در مرحله تحقیقات به چهار فقره سرقت از مغازه های گچساران اعتراف کرد.
وی بیان کرد: از مخفیگاه این فرد مقادیر زیادی اموال مسروقه کشف و ضبط شده است.
موسوی ابراز داشت: این سارق پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی ،تحویل مراجع قضایی شهرستان گچساران شد.
۲۵۰نفر سارق در سال گذشته در شهرستان گچساران دستگیر شدند.
گچساران با ۱۲۴هزار نفر جمعیت در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویر احمد واقع شده است.
 
 
۵ خانه جوان در کهگیلویه وبویراحمد ساخته می شود
مدیر کل ورزش وجوانان کهگیلویه وبویراحمد گفت: پنج خانه جوان در مناطق شهری استان ساحته می شود.
سید محمد تقی علوی اظهارداشت: عملیات ساخت این خانه های جوان همزمان با هفته جوان در شهرهای لیکک، دهدشت، دوگنبدان، باشت و سی سخت آغاز می شود.
وی بیان کرد: یک مرکز ویژه جوانان نیز در شهر یاسوج با۱۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته می‌شود.
علوی تصریح کرد: خانه جوان با هدف کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد شغل و فراهم کردن امکان ازدواج جوانان راه اندازی خواهند شد.
وی گفت: خانه های جوان فضایی امن و راحت برای جوانان در راستای رشد و پیشرفت فعالیت های اجتماعی آنان خواهد بود.
علوی تصریح کرد: جوانان در این مراکز ضمن برگزاری دوره های آموزشی، تجربه باهم کار کردن، طراحی و ایده آفرینی را به خوبی فرا می گیرند.
روز جوان روزی است که در تقویم کشورهای مختلف برای جوانان نامگذاری شده ‌است.
در جمهوری اسلامی ایران ۱۱ شعبان، روز میلاد حضرت علی‌اکبر فرزند امام حسین (ع) و در کشورهای دیگر روز ۲۱ آگوست توسط سازمان ملل به عنوان روز جوان در نظر گرفته شده ‌است.
بیش از ۴۵ درصد از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد جوان هستند.
 
صادرات ۲۰ میلیون دلاری از کهگیلویه و بویراحمد امکان‌پذیر است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم توجه به وضعیت صادرات در استان گفت: قابلیت توسعه صادرات کهگیلویه و بویراحمد تا ۲۰ میلیون دلار وجود دارد.
صادرات ۲۰ میلیون دلاری از کهگیلویه و بویراحمد امکان‌پذیر است
علی محمد احمدی اظهار داشت: بهبود وضعیت صادرات استان در راستای حمایت از کالای ایرانی و گسترش صادرات و کاهش واردات است.
وی عنوان کرد: برنامه دولت و استان در فضای کسب و کار نسبت به شعار امسال حمایت از کالاهایی رقابت پذیر است که هم از لحاظ قیمت و کیفیت متناسب با نیاز مردم باشند.
از فروردین تا پایان بهمن سال گذشته ۹۳۲ تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۴۹۵ هزار دلار از گمرک استان صادر شد.
عصاره شیرین بیان، فراورده‌های آرایشی بهداشتی و موکت با هدفگذاری برای کشورهای آلمان، امارات، عراق، اندونزی و پاکستان عمده کالاهای صادر شده در ۱۰ ماهه سال گذشته بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: تا پایان سال جاری حداقل ۱۵ واحد تولیدی راکد هدفگذاری شده و به چرخه تولید بر خواهند گشت.
احمدی اظهار داشت: این طرح‌های راکد باید قابلیت تولید و اشتغال پایدار را داشته باشند.
وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد موظف به آسیب شناسی مشکلات واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در زمینه تحقق شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» هستند.
در سال گذشته ۱۰ واحد صنعتی راکد این استان به چرخه تولید بازگشت که میزان اشتغال احیا شده آنها ۹۲ نفر بوده است.
وی تصریح کرد: همچنین تا پایان خرداد امسال ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه اشتغال پایدار با اولویت مشاغل روستایی تعیین تکلیف خواهد شد.
امسال دولت در حوزه اشتغال بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که بخش عمده‌ای از این اعتبار سهم اشغال روستایی است.
سال ۱۳۹۶ تعداد ۱۷۰ طرح با ۵۹۶ میلیارد ریال و یک هزار و ۵۴۹ نفر اشتغالزایی از محل تسهیلات اشتغال فراگیر، روستایی و عشایری به بانک‌ها در کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۵، ۱۷٫۷ درصد بوده که در سال ۱۳۹۶، با ۴٫۴ درصد کاهش به ۱۳٫۳ درصد رسید.
وی از مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد خواست که از کلی گویی بپرهیزند و از بازگو کردن مشکلات و کم کاری‌ها واهمه‌ای نداشته باشند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در سال ۱۳۹۷ حدود ۵۰۰ واحد صنعتی بدون پروانه شناسایی و دارای پروانه خواهند شد.
داریوش دیودیده تصریح کرد: همچنین در طی این مدت یک هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی دارای مکانیزه فروش می‌شوند.
در سال ۱۳۹۶ حدود ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در این استان به واحدهای تولیدی پرداخت شد.
حدود نیمی از واحدهای تولیدی راکد در این استان ظرف سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌اند.
حدود ۵۰ درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی استان در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ راکد و یا نیمه فعال بودند.
هم اینک کمتر از ۳۵ درصد این واحدها راکد هستند و ظرف سه سال گذشته ۱۲۵ طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مناطق مختلف استان با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند.
۴۴۴ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲۷۰ هزار میلیارد ریال در این استان در حال اجراست.
تعداد کل واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان ۶۴۳ واحد است که ۵۷۲ مورد از این تعداد فعال هستند.
میزان سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده این استان افزون بر ۶ هزار و ۶۴ میلیارد ریال است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.
بر اساس آمارها بخش صنعت، ۳۶ درصد سهم اشتغال این استان را در اختیار دارد.


۸۲۰ میلیارد ریال مالیات در کهگیلویه و بویراحمد وصول شد
مدیرکل امورمالیاتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: افزون بر ۸۲۰ میلیارد و ۹۶۹میلیون ریال مالیات برارزش افزوده سال ۹۶در این استان وصول شد.

محمدعلی غفاری در نشست کارگروه توسعه مدیریت استانی این اداره کل اظهار داشت: این میزان مالیات برارزش افزوده از عوارض ارزش افزوده کالا و خدمات و عوارض آلایندگی وصول شد.
وی افزود: ۹۹درصد از برنامه وصولی مالیات سال ۹۶ در این استان محقق شد.
وی تاکید کرد که مجموعه اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد به عنوان یکی از استان های پیشرو درزمینه تحقق اهداف مالیاتی کشور در سال ۹۶ مطرح است.
غفاری حفظ کرامت انسانی، بکارگیری خردجمعی، مشتری مداری، تلاش موثر برای اجرای برنامه محوله با رعایت حقوق شهروندی را لازمه پیشرفت امور دانست و گفت : هر موفقیتی درسایه تلاش جمعی خاصل می شود.
وی به استعدادهای اقتصادی کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد گفت: این استان کوچک به لحاظ داشتن دو وضعیت آب و هوایی سردسیری و گرمسیری ، ظرفیت های اقتصادی چشمگیری را در خود جای داده است.
غفاری حمایت از کالای ایرانی را یک راهبرد ملی دانست و تصریح کرد حمایت از تولید داخلی از اولویت های اداره کل امورمالیاتی است.


برگزاری برنامه‌های فرهنگی با حضور سرداران دفاع مقدس در دهدشت
در راستای ترویج برنامه‌های فرهنگی در مساجد، مسجد امام حسین(ع) دهدشت اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی نموده است.
مسجد بهترین و امن‌ترین پناهگاه عقیدتی یک جامعه اسلامی است و برای رشد فرهنگ دینی بهترین راه، آبادی و تطبیق مساجد با جامعه امروز است.
متأسفانه امروزه در مورد مساجد غفلت شده و نهادهای حکومتی دولتی نتوانستند آن‌گونه که باید حق مطلب را ادا نمایند.
آبادی مساجد و یا انقلاب مساجد یک ضرورت است به گونه‌ای که مساجد تبدیل به مکتب دین و فرهنگ شوند.
در همین راستا مسجد امام حسین (ع) دهدشت اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی با عنوان «مکتب‌الحسین» در شش موضوع قرآن، اخلاق، عقاید، احکام، دفاع مقدس و نشست‌های فرهنگی کلاس آموزشی نموده است.
این برنامه‌ها شب‌های شنبه، دوشنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی اساتید حوزوی، دانشگاهی و سرداران دفاع مقدس و جوانان انقلابی در مسجد امام حسینـع) واقع در کوی آزادگان برگزار می‌شود.
خبرگزاری فارس ضمن تشکر از متولیان برگزارکننده این کار فرهنگی، از عموم مردم فهیم و فرهنگ‌دوست دهدشت جهت حضور در چنین برنامه‌هایی دعوت به عمل می‌آورد.
 
برگزاری برنامه‌های فرهنگی با حضور سرداران دفاع مقدس در دهدشت
در راستای ترویج برنامه‌های فرهنگی در مساجد، مسجد امام حسین(ع) دهدشت اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی نموده است.
مسجد بهترین و امن‌ترین پناهگاه عقیدتی یک جامعه اسلامی است و برای رشد فرهنگ دینی بهترین راه، آبادی و تطبیق مساجد با جامعه امروز است.
متأسفانه امروزه در مورد مساجد غفلت شده و نهادهای حکومتی دولتی نتوانستند آن‌گونه که باید حق مطلب را ادا نمایند.
آبادی مساجد و یا انقلاب مساجد یک ضرورت است به گونه‌ای که مساجد تبدیل به مکتب دین و فرهنگ شوند.
در همین راستا مسجد امام حسین (ع) دهدشت اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی با عنوان «مکتب‌الحسین» در شش موضوع قرآن، اخلاق، عقاید، احکام، دفاع مقدس و نشست‌های فرهنگی کلاس آموزشی نموده است.
این برنامه‌ها شب‌های شنبه، دوشنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی اساتید حوزوی، دانشگاهی و سرداران دفاع مقدس و جوانان انقلابی در مسجد امام حسینـع) واقع در کوی آزادگان برگزار می‌شود.
خبرگزاری فارس ضمن تشکر از متولیان برگزارکننده این کار فرهنگی، از عموم مردم فهیم و فرهنگ‌دوست دهدشت جهت حضور در چنین برنامه‌هایی دعوت به عمل می‌آورد.
 
تکمیل و راه‌اندازی سیتم تله متری ۵ شهر کهگیلویه و بویراحمد/افزایش راندمان الکتروپمپ‌های تاسیسات آبفای استان
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد از تکمیل و راه‌اندازی سیتم تله متری ۵ شهر استان خبر داد.
سیدیعقوب فرجی معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در بازدید از تأسیسات آب شرب شهر یاسوج از مهندسی مجدد الکتروپمپ‌های تاسیسات و مخازن آب و فاضلاب استان خبر داد.
فرجی با اعلام این خبر افزود: هدف از این کار بالا بردن راندمان الکتروپمپ‌های تاسیسات و کاهش هدر رفت انرژی است.
وی از کاهش مصرف انرژی با نصب خازن در تاسیسات و تابلوهای برق مخازن خبر داد و گفت: تنظیم ساعات کار پمپ‌ها و خاموشی در ساعات اوج بار از دیگر طرح‌های اجرایی توسط حوزه انرژی شرکت آبفای استان است.
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد از انجام مطالعات ، اجرا و تکمیل و بازسازی سیستم اسکادا در مخازن و چاه‌های آب شرب شهرهای استان خبر داد و گفت: مهندسی مجدد ایستگاه‌ها جهت افزایش راندمان انرژی از دیگر فعالیت‌های حوزه انرژی شرکت آب و فاضلاب استان در سال گذشته بود.
وی همچنین از راه‌اندازی سیستم تله متری و تله کنترل شهرهای باشت، لنده، چرام، دیشموک و تکمیل تله‌متری شهر یاسوج خبر داد و گفت: این کار به منظور کاهش هزینه ها و افزایش راندمان آبرسانی به شهروندان صورت گرفت.
 
قطع برق۱۴ حلقه چاه کشاورزی متخلف شهرستان چرام
رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده از قطع برق تعداد ۱۴ حلقه چاه کشاورزی متخلف شهرستان چرام خبر داد.
علی دمساز اظهار کرد: در راستای حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی و مطابق مصوبه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده، نسبت به قطع برق تعداد ۱۴ حلقه چاه مجاز کشاورزی شهرستان چرام که دچار تخلف شده بودند، با هماهنگی دستگاه قضایی و با حضور نیروی انتظامی و تعدادی از کارشناسان اداره منابع آب شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده، اقدام شد.
رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده، با بیان این خبر، گفت: این چاه‌ها تخلفاتی همچون اضافه برداشت و اقدام به آبفروشی خارج از اراضی تحت پوشش پروانه بهره‌برداری خود را داشتند.
وی، افزود: با توجه به کاهش ۵۰درصدی میزان نزولات جوی نسبت به سال گذشته، و افت شدید سفره‌های زیر زمینی، علی‌رغم اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و صدور اخطاریه قبل از کشت بهاره و تابستانه، تعدادی از بهره‌برداران بدون در نظر گرفتن شرایط کم آبی، اقدام به زیر کشت بردن اراضی غیر از هدف پروانه بهره‌برداری کردند.
دمساز گفت: به همین دلیل، اداره منابع آب شهرستان، به عنوان متولی اصلی بخش آب و پیرو صورت جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان، برخورد قانونی با متخلفین را به عمل آورد.
 
هدر رفت انرژی در کهگیلویه و بویراحمد کاهش می‌یابد
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تکمیل و راه اندازی سیتم تله متری ۵ شهر استان خبر داد و گفت: کاهش هدر رفت انرژی با اجرای برنامه‌های دقیق در دستور کار است.
سید یعقوب فرجی در بازدید از تاسیات آب شرب شهر یاسوج اظهار داشت: الکتروپمپ‌های تاسیسات و مخازن آب و فاضلاب شهرهای این استان با هدف بالا بردن راندمان الکتروپمپ‌های تاسیسات و کاهش هدر رفت انرژی به صورت مجدد مهندسی می‌شود.
وی از کاهش مصرف انرژی با نصب خازن در تاسیسات و تابلوهای برق مخازن خبر داد و افزود: تنظیم ساعات کار پمپ‌ها و خاموشی در ساعات اوج بار از دیگر طرح‌های اجرایی توسط حوزه انرژی شرکت آبفای استان است.
فرجی از انجام مطالعات، اجرا و تکمیل و بازسازی سیستم اسکادا در مخازن و چاه‌های آب شرب شهرهای استان خبر داد و گفت: مهندسی مجدد ایستگاه‌ها جهت افزایش راندمان انرژی از دیگر فعالیت‌های حوزه انرژی شرکت آب و فاضلاب استان در سال گذشته بوده است.
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین از راه‌اندازی سیستم تله متری و تله کنترل شهرهای باشت، لنده، چرام، دیشموک و تکمیل تله‌متری شهر یاسوج خبر داد و گفت: این کار به منظور کاهش هزینه‌ها و افزایش راندمان آبرسانی به شهروندان صورت گرفت.
فرجی با اشاره به ویژگی‌های سیستم تله متری خاطر نشان کرد: در این سیستم تمامی چاه‌ها، مخازن و تاسیسات به صورت هوشمند کنترل شده و در این سیستم می‌توان حجم آب مخازن را مشاهده کنیم در حالی که این سیستم نیازمند سرمایه گذاری قابل توجهی بوده و اجرا شدن آن در کاهش هزینه‌ها تاثیر بسزایی دارد.
آلودگی هوا در گچساران و یاسوج از مرز ۴ برابر حد مجاز گذشت
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: آلودگی هوا در یاسوج ۳ برابر و در گچساران ۴ برابر حد مجاز است.
سید اسدالله هاشمی اظهار داشت: یاسوج نسبت به صبح وضعیت درحال بهتر شدن دارد ولی گچساران در حال بدتر شدن بوده و به طور لحظه‌ای ایستگاه سنجش آلایندگی هوا در این دو شهر بررسی و داده‌های لازم در اختیار ستاد بحران استان قرار می‌گیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با توصیه به پرهیز از رفت و آمدهای غیر ضروری، عنوان کرد: سالمندان، کودکان و بیماران قلبی ریوی در صورت امکان از منزل خارج نشوند.
هاشمی با بیان اینکه کانون این گرد و غبارها منشاء خارج از استان دارد، ادامه داد: این برای دومین باره در این هفته بوده که وضعیت آلودگی هوا را داریم.
بر‌اساس شاخص آلودگی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1