تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۳۳۳۱۰۳

آقای استاندار کجایی؟ / مردم کم‌حوصله‌اند / بی‌مهری به صنعت برق کهگیلویه و بویراحمد /کنایه سنگین استاندار به فرهنگ غلط برخی سرمایه‌گذاران استان

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: الان متوجه شده‌ام که در خصوص شبکه برق استان کهگیلویه و بویراحمد، چقدر به ما بی‌مهری کرده‌اند.

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، ظهر امروز علی محمد احمدی در نشست وضعیت شبکه انتقال و فوق توزیع برق منطقه‌ای خوزستان، اظهار کرد: احساس می‌کنم زمانی زحمات اداره برق استان کهگیلویه و بویراحمد جواب می‌دهد، که مردم در شرایط امروز جامعه رضایت داشته باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: مصارف خانگی برق این استان به دلیل ریزگردها و مهاجرت‌ها افزایش یافته، که متاسفانه امسال ۵۰ درصد کاهش بارش در سطح استان داشتیم.
احمدی با بیان اینکه تَکرار می‌کنم اینجا کهگیلویه و بویراحمد یک استان مستقل است، اظهار کزد: احتمال اینکه در آینده ما اعتبارات زیادی را برای انتقال برق بعضی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد از استان خوزستان بگذاریم، اما باتوجه به مشکلات زیاد استان خوزستان و همچنین کاهش بارش‌ها و عدم اختیاراتی که شرکت برق خوزستان دارد، این انتقال برق صورت نگیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه توجه به مسئله برق این استان باید به بطور جدی مدنظر مسوولان استان خوزستان و وزارت نیرو قرار بگیرد، بیان داشت: تابستان گذشته در بخش‌های جنوبی استان برق قطع می‌شد و مشکلات جدی در استان به وجود آورد، واقعیت این است که تا الان متوجه شده‌ام، که چقدر بی مهری به استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.
وی افزود: هیچ استانی در کشور در تراز استان کهگیلویه و بویراحمد نیست، که زیرساخت‌ها و خطوط انتقال ضعیف برقی داشته باشد.
وی با اشاره به پروژه‌های اداره برق خوزستان در استان، بیان داشت: ۷۰ درصد پروژه‌های انتقال برق خوزستان به استان کهگیلویه و بویراحمد مطالعه شده، که انتظار می‌رود منابع برق در استان تامین شود تا دردی از استان دوا شود.
 
استاندار خطاب به مسوولان برق خوزستان، اظهار کرد: بازنگری کنید که اگر انتقال برق به استان کهگیلویه و بویراحمد در اختیار شما نیست، حاضر هستم که از وزیر خواهش کنم.
احمدی اظهار داشت: مردم از ما مسوولین توقع دارند، لذا آستانه تحمل مردم به خاطر استفاده از تکنولوژی‌ها پایین آمده است.
وی افزود: شهرستان بهمئی، لنده و دیشموک در تابستان به لحاظ عدم پایداری و فشار ضعیف برق در تنگنا هستند که باید پروژه‌های توزیع برق در این مناطق توسعه یابد، و همچنین در مناطق سردسیری وقتی برق قطع می‌شود با آقای راهزادی کار ندارند و می گویند که «آقای استاندار کجایی»؟، مردم کم حوصله هستند و باید پروژه‌ها با دید میدانی تقویت‌تر شود.
وی بیان داشت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه انتقال برق استان خوزستان به استان لازم است، که برای سرعت عملیاتی شدن این پروژه کمک خواهیم کرد.
استاندار با اشاره به بدهی‌های کارخانه بویر صنعت، گفت: ۷۰ درصد از مطالبات شرکت برق از واحدهای تولیدی و مشترکین حقیقی و حقوقی که مبلغ۱۱ میلیارد تومان می‌باشد،  متعلق به کارخانه بویر صنعت است، متاسفانه سابقه دارد که واحدهای صنعتی استان بدهی‌های بانک، گاز، برق و آب خود  را پرداخت نمی‌کنند، و می‌دانند که مسوولین در کارگروه رفع تسهیل و موانع تولید از آنها حمایت می‌کنند و در این شرایط راهی به جز تعامل با سرمایه‌گذار ندارند، لذا نسبت به پرداخت بهای این خدمات (برق، گاز و آب) خودداری می‌کنند.
احمدی با اشاره به بدهی کارخانه سیمان مارگون بیان داشت: سرمایه‌گذار سیمان مارگون یک فرد لبنانی است که علاقه شدید به نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و این کارخانه را از تعطیلی نجات داد، این شخص لبنانی فرهنگ غلط برخی از سرمایه‌گذاران ما را ندارد و کلک‌هایی که بعضی از سرمایه گذاران بومی در کشور و استان می‌زنند، ندارد، برای پرداخت بدهی قول داده و من خواهش می‌کنم که به این بنده خدا کمک کنید تا مشکل کارخانه‌اش برطرف شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1