تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب : ۳۳۲۹۴۳

برگزاری همایش «صبحانه سالم» در یاسوج/ بحران کم‌تحرکی در میان دانش‌آموزان استان

۰
کبنا ؛به مناسبت هفته سلامت همایش صبحانه سالم و نمایشگاه دستاوردهای فکری کودکان با حضور اعضای مجمع خیرین سلامت استان و شهرستان بویراحمد در یاسوج برگزار کرد.
به گزارش کبنا نیوز، زهرا حسینی مسوول مشارکت‌های بانوان خیرین شهرستانت بویراحمد در این همایش، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته سلامت، گفت: نقش ورزش در شادابی، سلامت و موفقیت تحصیلی دانش آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است.
حسینی افزود: تاثیر ورزش کردن در سنین رشد دانش آموزان بر افزایش قد کمک می‌کند، و همچنین بر سلامت جسم، روح و زندگی اجتماعی آنان تاثیر می‌گذارد.
وی بیان داشت: متاسفانه آمار چاقی و اضافه وزن در بین دانش آموزان به مرز هشدار رسیده، که به دلایل مختلفی مانند مصرف فست فود و کم تحرکی در مدارس افزایش یافته است.
مسوول مشارکت‌های بانوان خیرین شهرستانت بویراحمد اظهار داشت: مجمع خیرین سلامت در شهرستان بویراحمد فعالیت خیرخواهانه داشته، که دستان یاریگر خیران به طور قطع تسکینی بر بخشی از دردهای بیماران صعب العلاج خواهد بود.
مدیر مدرسه دخترانه غیردولتی نوردانش یاسوج در این همایش نیز گفت: سلامتی گرانبها‌ترین هدیه‌ای است، که از سوی پروردگار برای انسان به امانت گذاشته شده است، لذا باید با انتخاب سبک زندگی سالم این امانت را پاس بداریم.
این مسئول اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی سالانه شعاری را در حیطه سلامت در دستور کار قرار داده است، و برنامه‌های حوزه سلامت حول محور این شعار تحقق می‌یابند.
وی افزود: شعار امسال «پوشش سلامت همگانی، برای همه و در همه جا» می‌باشد، بدان معنا که دسترسی آسان و رایگان آحاد جامعه به بهداشت و درمان با رعایت عدالت اجتماعی حتی در دور‌ترین و محروم‌ترین نقطه از جامعه تحقق یابد.
وی با بیان اینکه در کودکان به دلیل تغییر در سبک زندگی سالم، کم تحرکی، افزایش وزن و طبعا بلوغ زودرس شیوع پیدا کرده است، گفت: با فرهنگ سازی و همکاری نهادهای بهداشت و درمان با آموزش وپرورش و گا‌ها سایر نهاد‌ها می‌توان زمینه ساز باز گرداندن شیوه‌های زندگی سالم به جامعه بود، که در این گذر نقش انجمن‌های خیریه در حوزه سلامت و درمان و ایجاد ارتباط سازنده با اجتماع به منظور انسجام اجتماعی بسیار تاثیر گذار و نشاط آور می‌باشد.
مدیر مدرسه دخترانه غیردولتی نوردانش ضمن قدردانی از زحمات حوزه بهداشت و درمان استان، تصریح کرد: این دبستان با همکاری مجمع خیرین سلامت استان و شهرستان بویراحمد نمایشگاهی از دستاوردهای فکری کودکان درحوزه سلامت و درمان برگزار کرد، که در حاشیه این مراسم صرف صبحانه سالم دانش آموزان و معلمان با محوریت «سیب غذای سالم» و «شیر صبحانه کامل» برگزار شد.
کار‌شناس مسئول سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس کهگیلویه و بویراحمد در این همایش نیز گفت: امروزه کم تحرکی دانش آموزان بحران جدی در مدارس است، که اضافه وزن دانش آموزان نگران کننده است.
محبوبه عبدی‌زاده افزود: آمار چاقی و اضافه وزن در میان دانش آموزان افزایش بافته، و به یک معضل جدی تبدیل شده است، که پویایی، امید به زندگی، موفقیت و کنجکاوی، شادی و طراوت در مدارس ضرورت دارد.
بنا بر این گزارش، این همایش با همکاری مژگان دارابی، سیده فریده پناهی و ملیحه هدایت زاده در یاسوج برگزار شد.
                
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1