تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۳۳۲۸۶۶

بی‌توجهی مسوولان کهگیلویه و بویراحمد به یادمان شهدای گمنام / برخورد با شهرداری‌های کم‌کار

۰
کبنا ؛نشست کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار برگزار شد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار رفع مشکلات و نواقص گلزارهای شهدای استان توسط شهرداری‌ها شد.
عزیز فیلی در نشست کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: کمیته‌ای متشکل از بنیاد شهید و دفتر شهری استانداری از گلزارهای شهدای ۱۷ شهر استان بازدید و رفع نواقص آنها را در دستورکار قرار دهند.
وی افزود: شهرداری‌هایی که در نگهداری از گلزارهای شهدای استان خوب عمل کرده‌اند تشویق شده و با شهرداری‌هایی که در این رابطه عملکرد خوبی نداشته‌اند برخورد شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با مشکلات یادمان شهدای گمنام یاسوج واقع در تپه پارک جنگلی هم گفت: در جلسه‌ای با حضور شهرداری یاسوج، شرکت آب و فاضلاب شهری و بنیاد شهید موضوع ساماندهی محور ورودی یادمان شهدای گمنام یاسوج و آب آشامیدنی آن بررسی و رفع آن‌ها در دستورکار قرار گیرد.
فیلی با بیان اینکه از جمله وظایف ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان است، عنوان کرد: در همین راستا باید نسبت به ساماندهی و بهبود وضعیت گلزارهای شهدای استان گام برداریم.
بی‌توجهی شهرداری یاسوج به ساماندهی یادمان شهدای گمنام
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از بی‌توجهی شهرداری یاسوج به ساماندهی یادمان شهدای گمنام یاسوج، گفت: مقرر شده بود که شهرداری جاده دسترسی به این یادمان را ساماندهی کند که متاسفانه تاکنون این کار انجام نشده است.
سرهنگ امیرعباس آسمند صبح امروز در نشست کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات یادمان شهدای گمنام یاسوج واقع در تپه پارک جنگلی، اظهار داشت: در جلسات قبل مقرر شده بود که شهرداری جاده دسترسی به این یادمان را ساماندهی کند که متاسفانه این کار تاکنون انجام نشده است.
وی افزود: متأسفانه فرآیند بروکراسی اداری در شهرداری یاسوج طولانی است و اگر بخواهیم یک نامه را به دست شهردار برسانیم زمان زیادی صرف می‌شود که با چنین وضعیتی اعتراض خود را به نحوه برخورد شهرداری اعلام می‌کنیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد قطعی روزانه آب یادمان شهدای گمنام یاسوج را از دیگر مشکلات این مکان عنوان کرد و گفت: این یادمان روزانه زائران زیادی دارد و امیدواریم به رفع مشکلات آن توجه بیشتری شود.
آسمند به یادمان شهدای گمنام شهر چرام اشاره داشت و بیان کرد: در حالیکه برای ساماندهی این یادمان ۸۰ میلیون تومان اعتبار قرار داده شده، اما شهردار چرام مشکلاتی را برای پیمانکار ایجاد کرده و مانع انجام کار شده است.
وی با بیان اینکه در ۲۱ نقطه استان یادمان شهدای گمنام وجود دارد، ابراز کرد: از این تعداد، چهار یادمان لیکک، سوق، دیشموک و آموزشکده فنی دختران یاسوج هیچ اعتباری برای ساماندهی ندارند و برای تامین اعتبار آن‌ها نامه نگاری‌های لازم انجام شده است.
 
 ۹۲ درصد گلزارهای شهدای کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی شد‌
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد از ساماندهی ۹۲ درصد گلزارهای شهدای استان خبر داد و گفت: امیدواریم با ساماندهی ۸ درصد باقیمانده تا پایان امسال جشن پایان ساماندهی را برگزار کنیم.
سید منصور موسوی در این نشست، اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ و ایثار شهادت باید همه دست به دست هم دهیم و کمک کنیم که یکی از مصادیق آن ساماندهی گلزار شهداست و باید مدیران توجه بیشتری به جلسات این کارگروه داشته باشند.
وی با بیان اینکه ۹۲ درصد گلزارهای شهدای استان ساماندهی شده است، افزود: ۱۳۲ گلزار ساماندهی نشده داریم که اعتباری معادل سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان برای ساماندهی آن‌ها مورد نیاز است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه به لحاظ ساماندهی گلزارهای شهدا از میانگین کشوری بالا‌تر هستیم، گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال این ۸ درصد باقیمانده را هم ساماندهی کنیم که با یک اقدام جهادی می‌توانیم جشن پایان ساماندهی گلزارهای شهدا را در پایان امسال برگزار کرده و در این خصوص در کشور حرف اول را بزنیم.
موسوی گفت: تعدادی از گلزارهای شهدای استان هم بر اثر زلزله و فرسایش زمانی دچار آسیب شده‌اند که برخی از آن‌ها نیاز به تعمیر داشته و برخی هم نیاز به بازسازی دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
1