تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب : ۳۳۲۸۰۶

نقد نامه‌ی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان به استاندار (+متن نامه)

۱
۰
کبنا ؛متن ارسالی
اخیراً نامه‌ای(*) از طرف دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید ایزدپناه یاسوج خطاب به استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد نوشته شده و در آن از استاندار خواسته شده که مدیر پردیس کوثر دانشگاه (بخش خواهران) را بنا به دلایل واهی عزل و به جای ایشان یکی از نیروهای جریان سیاسی خاصی را منصوب نمایند.
لازم است در این خصوص نکاتی را یادآور شویم.
۱-نامه نوشتن دبیر یک تشکل دانشجویی به استاندار برای عزل مدیر یک دانشکده و انتصاب مدیری از یک جریان سیاسی خاص، توهین به استاندار، حرمت شکنی دانشگاه، تنزل جایگاه تشکل‌های دانشجویی، نادیده گرفتن جایگاه ریاست واحد استانی و صد البته بی احترامی به مدیر پردیس کوثر و تک تک دانشجویان دختر این دانشکده است که اقدامی بس اماتور و دور از شان دانشجو بود و کاملاً غیرقانونی.
۲- شناخت ما از استاندار می‌گوید که دخالت ایشان در دانشگاه و دست زدن به عزل و نصب درونی دانشگاه، دور از شان حقیقی و حقوقی ایشان است و مهم تر اینکه استاندار تاکنون منادی ضد قوم گرایی و طایفه سالاری در مدیریت‌های استان است و حسب شناخت، قومیت خواهی برای جایگزینی در این نامه به اصطلاح دانشجویی، پیدا و پنهان بود که تشکل دانشجویی را هم هزینه حزب و در واقع قربانی قومیت کرده‌اند که در صورت لزوم خواهیم گفت.
۳-ادعا و وا اسفای وجود فضای بسته در پردیس خواهران از طرف دانشجویان پردیس برادر، جای بسی تعجب است وتاسف و البته بسیار مضحک و بی مورد. شما که این اندازه مدعی روشنفکری و فضای باز هستید، اجازه بفرمایید دانشجویان خواهر این دانشکده خود اظهار نظر و تصمیم بگیرند، چگونه خارج از فضای این واحد کاملاً مجزا و مستقل، از جانب ما نامه صادر می‌کنند؟! اجهت اطلاع، مدیریت استانی و امورات مدیریتی و بعضاً اجرایی دانشگاه یکی است ولی دانشجویان کاملاً جدا و مستقل‌اند.
۴- بهتر بود حالا که به عنوان دانشجو معلم به بالاترین مقام اجرایی دولت نامه سرگشاده و دستوری نوشتید و منتشر کردید و برخی رسانه‌ها هم با ذوق زدگی منتشر کردند، این اندازه جایگاه تشکل دانشجویی و شانیت نماینده دولت در استان را برای یک جریان سیاسی و اوردن یک شخص دلخواه به جای کس دیگری که شما هیچ شناختی از او ندارید و قضاوتی نادرست و ذهنیتی به شدت سیاسی و جناحی دارید، تنزل نمی‌دادید و متامل تر اینکه ما و شما باید فردای این جامعه را بسازیم و نحوه نگارش را به فرزندان این امت یاد دهیم، اگر به جای سیاست زدگی که هشداری برای فردای ما و شماست، به مشکلات کلان دانشگاه در حوزه اموزش، امکانات و تجهیزات و عزت حرفه ای دانشجو معلم در دانشگاه که سال‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، اشاره می‌کردید، آنگاه اجازه داشتید به عنوان نماینده دانشجویان چه خواهر و چه برادر حرف بزنیدو البته تا وقتی بالاترین سطح مطالبه یک دانشجوی تشکیلاتی این اندازه حقیر است و در راستای منافع سیاسی و شخصی است، باید سوگمندانه بگوییم که از ماست که برماست و این مصداقی بر مصرفی بودن برخی تشکل‌ها دارد.
۵- دانشجویی که باید پیشقراول حرکت‌های جریان ساز باشد، دانشجو معلمی که باید حنجره‌اش به جای تولید صدای مردم بی پناه، خرج اهداف سیاسی عده ای منفعت طلب شود، نمی‌تواند نماینده دانشجویان دانشگاهی باشد که برند آن فرهنگی بودنش هست.
------------------------------------------------------------------------
جمعی از دانشجویان پردیس کوثر دانشگاه فرهنگیان استان
اسامی محفوظ
رونوشت:
استاندار محترم استان
ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان استان
------------------------------------------------------------------------
(*)متن نامه‌ی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان به شرح زیر است؛
 
جناب آقای احمدی
استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد
در ابتدا لازم میدانم عرض سلام و خسته نباشید، تشکر و خداقوتی داشته باشم خدمت شما و فعالیت‌های شبانه روزی و زحمات بی وقفه شما برای پیگیری و حل مشکلات مردم شریف و ولایتمدار استان...
از آنجائیکه جایگاه آموزش و پرورش و تربیت صحیح دانشجو معلمان از مهم‌ترین شاخصه‌های رشد و توسعه هر ملتی هست و وظیفه و رسالت ما هم رساندن صدای دانشجوست برخود لازم دانستم نامه ای را محضرجنابعالی در خصوص مدیریت ضعیف و ناکارآمد سرپرست پردیس کوثر دانشگاه فرهنگیان سرکار خانم نوری تقدیم کنم...
همانطور که مستحضرید سرکارخانم نوری از نیروهای جبهه پایداری و حامیان آقای هدایتخواه هستند که چند سالی است در دولت تدبیر و امید مسئولیت گرفته و جای بسی تعجب هست اولاً انتصاب ایشان به عنوان سرپرست پردیس کوثر در دولت آقای روحانی با اینکه از مخالفان ایشان در سال ۹۲ نیز بوده‌اند و دوما جای بسی تعجب هست که از بین بانوان شایسته، جوان، فعال و همسو با دولت چرا فردی را دراین جایگاه انتصاب ننموده‌اند.
و سوما با گذشت چند سال از مدیریت ضعیف ایشان و نارضایتی مکرر دانشجو معلمان و همچنین موج عظیم اعتراضات بانوان شایسته هم استانی نسبت به انتصاب و عملکرد ضعیف ایشان چرا تاکنون قدمی در راه عزل ایشان برداشته نشده است.
سکوت و محافظه‌کاری ایشان در انتخابات ۹۶ نسبت به دولت و از سوی دیگربرای راضی نگه داشتن هم فکران خود با مجبور کردن تعدادی از کارکنان و دانشجویان دانشگاه برای فعالیت در پردیس برای حمایت از آقای رئیسی و تهدید تعدادی از دانشجویان حامی آقای روحانی گوشه ای دیگر از عملکرد ایشان است و آیاوقت آن نرسیده است تا از بانوان هم سو با دولت و شایسته استان که تعدادشان کم هم نیست استفاده شود.
از جمله عملکرد ضعیف و ناکار امد ایشان کم دقتی در گزینش مدیریت محیط‌های آموزشی و فرهنگی هست که باعث کاهش فعالیت‌های دانشجویی در زمان مدیریت ایشان شده است...
توجه نکردن به مسائل و مشکلات دانشجویان و تظاهر به بررسی این مشکلات در جمع دانشجویان و مسئولین...
از فرصت طلبی و تظاهر به تغییر موضع سیاسی از زمان سرکار آمدن دولت تا عملکرد رضایت بخش ایشان برای اصولگرایان تندرو....
جو حاکم بر دانشگاه از زمان مدیریت ایشان به شدت امنیتی شده و فضای انتقاد از عملکرد رییس پردیس و کارکنان وجود ندارد...
برخورد سلیقه‌ای با خواهران دانشجو در مورد مسأله پوشش ...
خودداری از حضور دانشجو معلمان دختر در اجرای مراسمات در حد توان...
استفاده نکردن از افراد باسواد، دلسوز با تجربه و کاربلد که برای این دولت زحمت‌ها کشیده‌اند و کنار گذاشتن این افراد تنها به دلیل مغایرت عقیده با شخص خود ایشان...
امیدوارم مسئولین ما به این مسئله توجه کنند که این پست‌ها گذرا هست و چیزی جز همین عملکردها باقی نخواهد ماند....
جناب آقای احمدی انتظار می‌رود به صدای دانشجو معلمان استان توجه کنید و به پیگیری مسئله بپردازید...
و با انتصاب یکی از بانوان شایسته و همسو با دولت قدمی در جهت ارتقای سطح علمی، فرهنگی، سیاسی و...دانشگاه بردارید و هم ذره ای از نارضایتی بانوان و سیاسیون استان از دولت بکاهید...
----------------------------------------------
والسلام
سیدجوادتقوی
دبیر انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان
استان کهگیلویه و بویراحمد
---------------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

معلم
Iran, Islamic Republic of
ای پسرهای شیطون.خوب چرا گیر دادین به پردیس کوثر. اینقدر دانشگاه هست با فضای باز .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1