تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب : ۳۳۲۷۶۶

کنایه استاندار؛ مسیر ما با بستن‌ها درست نمی‌شود

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسیر ترقی با بستن‌ها ادامه پیدا نمی‌کنند و باید مسیرها باز شود و از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استفاده شود.

به گزارش کبنا، علی‌محمد احمدی عصر امروز در آیین تجلیل از هنرمندان برتر استان کهگیلویه و بویراحمد که به مناسبت هفته هنر انقلاب و با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد، با بیان اینکه مسیر ترقی ما با بستن‌ها درست نمی‌شود، اظهار کرد: منطق ما، منطق صلح، دوستی و عدالت است و رسول اکرم (ص) ما برای اخلاق برگزیده شد، پیام ما پیام آزادگی و حریت بشر است و ما باید به شکل نوین و با هنر این پیام را به جهانیان برسانیم، باید راه‌ها را باز کنیم و با خلق هنر و تولید در فضای مجازی و غیر مجازی، سینما، هنر و ...منطق و گفتمان انقلابی را ترویج داده و پیام آزادگی بشر به تک تک انسان‌ها در دنیا برسانیم. [هنرمندان با شنیدن این سخن استاندار او را مورد تشویق قرار دادند.]
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه و اهمیت هنر انقلابی پرداخت و اظهار کرد: انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف به دلیل تک بعدی نبودن ماهیتش در حوزه نظامی و یا اقتصادی دستاوردهای بزرگی در بخش‌های مختلف از جمله حوزه فرهنگ و هنر داشته ولی نتوانسته‌ایم آ‌نها را معرفی کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: در برخی از عرصه نتوانستیم دستاوردهای انقلاب را تبیین کنیم که یکی از این عرصه‌ها عرصه فرهنگ و هنر است.
وی گفت: برای برجسته سازی انقلاب داریم سدها و راهها را به معرض دید می‌گذاریم اما هیچ گاه در عرصه فرهنگ و هنر خود دستاوردها را بیان نکردیم و نگفتیم که در سینما و ادبیات به کجا رسیدیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه مسئولان تنها با ارائه آماری از آهن، تناژ و متراژ خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را تشریح می‌کنند، گفت: در حالی بیان دستاوردهای فرهنگی این انقلاب بزرگ مغفول مانده است.
وی یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را پویایی حوزه فرهنگ و هنر دانست و عنوان کرد: برای برجسته‌سازی نظام اجتماعی در شبکه‌های اجتماعی سازه، تناژ، متراژ، اهن و فعالیت‌های عمرانی در معرض دید مردم گذشاته می‌شود در حالی حوزه فرهنگ به عنوان زیربنای توسعه و تحول و دستاوردهای این بخش به فراموشی سپرده شده است.
 
احمدی با بیان اینکه تعهد دینی و دین مداری با حوزه هنری به عرصه ظهور رسید، ابراز کرد: هنر دینی فضای بوده که در کنار تعهد ملی تعهد مذهبی را نیز به همراه دارد و در مجموعه عملکرد حوزه هنری در حوزه آثار فاخر مطلوب بوده و امیدوارم در این راستا گام‌های مهمتری برداشته شود.
 
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه هنر یک تمدن و تاریخ را ماندگار می‌کند، ادامه داد: سلحشور در آخرین دقایق فیلم آخرین پرواز نشان داد اگر تهد دینی باشد هنر می‌تواند یک پیام را به بشریت انتقال دهد.
 
احمدی با بیان اینکه متولیان امر باید با برنامه ریزی شهید آوینی‌های زیادی را برای تحقق آرمان‌هخای انقلاب تربیت کند، اظهار داشت: حوزه هنری و فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان خلق هنر و تولید آثار فاخر را در دستور کار داشته باشند و در این صورت از هیچ کمکی در حد توان دریغ نمی‌کنیم.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1