تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب : ۳۳۲۵۴۴

ردپای ژن خوب‌ها در زمین‌خواری/ همکاری بنیاد مسکن با متخلفین در سرآبتاوه/ ساخت و ساز‌ها هرکی به هرکی شده/ همه چیز زیر سر دستگاه خدمات رسان است

۳
۰
کبنا ؛مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی افراد ذی نفوذ در محدوده پلیس راه یاسوج به اصفهان خانه ساخته‌اند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، حسین کاظمی عصر امروز در اولین نشست کارگروه مبارزه با زمین خواری اراضی کشاورزی که به ریاست فیلی معاون عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: گزارش‌های زمین خواری مشخص می‌کند که زمین‌خواری‌ها در شهر یاسوج در عرض ۱۵ سال گذشته صورت گرفته است. مناطق محمودآباد یاسوج، محدوده روستای دهنو، رود بشار، محدوده حاشیه جاده اصفهان، مختار و روبروی پلیس راه یاسوج به اصفهان زمین خواری‌های زیادی انجام گرفته است.
کاظمی با بیان اینکه در مناطق محمودآباد و روستای دهنو ساخت وسازهای خلاف قانون انجام شده است، بیان کرد: فلکه کوهستان در منطقه محمودآباد شمال شرق یاسوج، که دیگر زمینی به عنوان فلکه نیست، در فلکه هم تصرف صورت گرفته، و همچنین ۳۰۰ متر معبر نزدیک به این فلکه به تصرف درآمده است.
وی افزود: متاسفانه در زمین‌های منابع ملی، ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته، و ادارات هم به این افراد خدمات آب، برق و گاز می‌دهند، به طور مثال در روستای دهنو اراضی‌ زیادی بدون مجوز ساخت و ساز شده و به وضوح انشعابات گاز به آنها واگذار شده و مشاهده می‌شود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در رودخانه بشار و روستای دهنو شاخه‌های درخت را قطع و در هرجایی که رود بشار و نقطه بکری است را تصرف می‌کنند. که دیگر هیچ زمین خالی در کنار رود بشار وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در وسط جنگل و کنار درختان بلوط ساخت وساز غیرمجاز صورت گرفته است، گفت: برخی افراد ذی نفوذ در محدوده پلیس راه یاسوج به اصفهان خانه ساخته‌اند، و همچنین آدم متحیر می‌شود که در دره‌ای در محدوده مادوان که نمی‌توان ساخت و ساز صورت گیرد، ساخت و ساز انجام شده است.
وی خطاب به مدیرعامل شرکت گاز استان، گفت: وقتی ساخت و ساز غیرمجاز در منابع ملی و فضای سبز دیده می‌شود، به آقای خادم تماس می‌گیرم و می‌گوییم که خدمات ندهید، اما بعد از مدتی‌‌ همان منطقه گازرسانی می‌شود.
کاظمی تصریح کرد: اگر اینجور باشد که سنگ روی سنگ بند نمی‌آید، و جلسات هم فایده‌ای ندارد، متاسفانه در دل جنگل ساختمان ساخته شده است، و انشعاب گاز صورت گرفته است.
کاظمی در پاسخ به اظهارات مدیرکل بنیاد مسکن مبنی بر اینکه بدون مستند صحبت نکنید، گفت: هیچگونه سوء نیتی به بنیاد مسکن ندارم، اما ۳۰۰ پرونده ساخت و ساز غیرمجاز در سرآبتاوه صورت گرفته، که بنیاد مسکن از آنان پول دریافت کرده، و پروانه ساخت صادر کرده است.
وی افزود: من با مستندات صحبت می‌کنم. آقای فرزانه از متخلفان پول دریافت کرده‌اید، و مجوز ساخت داده‌اید، فردا بیاید تا شما را ببرم، و آن ساخت و سازهایی که صورت گرفته را نشان شما بدهم.
کاظمی گفت: نوک پیکان ساخت و سازهای غیرمجاز همین دستگاه‌های خدمات رسان است، چرا به ساخت و سازهای غیرمجاز خدمات می‌دهید؟ جلوی ساخت و ساز‌ها را نگیریم، در استان هرج و مرج می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در خطاب به صحبت‌های حسین کاظمی، با بیان اینکه اگر ساخت‌وساز غیرمجازی در هر مکانی صورت گیرد، مسوولان و سازمان بازرسی هم اطلاع دارد، گفت: تاکنون پرونده‌های ساخت و سازهای غیرمجاز به دادگستری ارسال شد، که رای به نفع دولت صادر شده است، و جلوی آن‌ها را گرفته‌ایم.
ابراهیم فرزانه با بیان اینکه از مدیرکل دفتر فنی استانداری گله مندم، گفت: در رسانه‌ها نباید مطالبی گفته شود، که خلاف واقع است، بدیهات را برعکس اعلام می‌کنید. چندروز پیش هم خبری در رسانه‌ها بیان شد، که باید بگویم ساخت و ساز‌ها در روستا‌ها مربوط به دهیاری‌ها است، و در محدوده شهر هم بنیاد مسکن هیچ نقشی ندارد. اینکه در رسانه‌ها بگویید ردپای بنیاد مسکن در ساخت و سازهای غیرمجاز است درست نیست.
فرزانه تصریح کرد: نباید در رسانه‌ها صحبتی کنیم که غیرمستند باشد، در هرمکانی که بنیاد مسکن ساخت و ساز غیرمجاز انجام داده، برخورد کنید.
وی با بیان اینکه دشمنان نظام و دولت تاکنون علیه دولت حرف زدند، و مردم را دلسرد کردند، ما هم با این اخبار مردم را دلسرد می‌کنیم، گفت: آقای کاظمی باید شخصا با ساخت و ساز‌ها برخورد کنید، نه اینکه در رسانه‌ها گله کنید، اگر پرونده‌ای برای ساخت و ساز در کمیسیون ماده ۱۰۰ رای گرفته است، بنیاد مسکن رای نداده، بلکه مسوولان استان برای مجوز ساخت رای داده‌اند.
فرزانه بیان داشت: تاکنون ۳۰۰ پرونده تخلف به دفتر فنی استانداری ارسال شد، آقای کاظمی شما با چند مورد برخورد کردید؟ همیشه فقط دیواری کوتاه‌تر از بنیاد مسکن پیدا نکرده‌اید.
به گزارش کبنا، قبل ازشروع نشست، کاظمی در پاسخ به راهزادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد که از مدیرکل دفتر فنی استانداری پرسید، موضوع جلسه اراضی کشاورزی است، اراضی کشاورزی استان که صحاب دارد، گفت: اگر صحاب بود، که الان جلسه نمی‌گذاشتیم، و این موقع وقت خودمان را نمی‌گرفتیم، صحاب نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

سوال
Iran, Islamic Republic of
سلام
جناب آقای کاظمی شما جلوی زمین خواران منابع طبیعی را بگیرید

در مورد اراضی کشاورزی مردم راهی ندارند اگه خونه نسازند برن کجا زندگی کنند
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
بیایید سروک تا ببینید چه خبراست
عصر
Romania
جریان ساخت و سازهای منطقه ی دهنو از کجا آب میخوره؟
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
قصاص‌های بدون اقرار

قصاص‌های بدون اقرار

انکار می‌کردند، اما قصاص شدند. یکی نقاش بود، دیگری عاشق، آن یکی هم دلداده. هر سه اعتراف ...
1