تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۳۳۲۴۴۹

دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران ...

۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛قدرت فرضی
حضرت امام خمینی «ره» در نخستین روزهای انقلاب اسلامی در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ طی فرمانی به شورای انقلاب فرهنگی رسماً خواستار تأسیس نهاد سپاه پاسداران شد. سپاه پاسداران سازمانی نظامی است و شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گام اساسی را در جهت سازمان‌دهی این نهاد برداشت. سپاه نهادی نظامی و قوایی باصلابت برای پاسداری از نظام جمهوری اسلامی است.
مزیت این نهاد مردمی برخاستن اعضای آن از توده مردم است که برگرفته از جوانان متعهد، مؤمن وانقلابی و به عنوان بازوی توانمند نظام وصیانت ازخاک جمهوری اسلامی ودستاوردهای آن همچنان استوار است. این نهاددرطول انقلاب اسلامی به بهترین شکل وکمترین ادعاحاضرشده ومدرک اخلاص خودرا باتقدیم خون فرماندهان بزرگ وعزیز، ورزمندگان خود امضاء کرده است، نیرویی که ایران اسلامی در دشوارترین صحنه‌ها ولحظات حضورموثر اورابه نظاره نشسته واز دفاع مقدس تا سازندگی، ازعرصه های مختلف فرهنگی تا سختی‌های اقتصادی هیچگاه کمک، تلاش این نیروی مردمی وخالص از بین نرفته است وهمه میدانیم که دستاوردههای ۸ سال دفاع مقدس ثمره اراده، اخلاص، ایمان وصداقت پاسداران وبسیجیانی بودکه اگر امروز ملت یاکشور ما درآسایش وآرامش است وعرصه را برمتجاوزان به این خاک تنگ کرده، مدیون همین عزیزان ازجان گذشته وفداکار است.
سپاه پاسداران شامل ۵ نیرو، با مأموریت‌های متفاوت است:
نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
نیروی مقاومت سپاه پاسداران که همان بسیج مردمی است
ودرنهایت نیروی قدس است.
با پایان گرفتن ۸ سال دفاع مقدس ماموریت سپاه پاسداران در حوزه‌های دیگر از جمله مشارکت درعملیاتهای امدادی به هنگام بروز بلایا وحوادث وانجام خدمات امدادی، آموزشی، تولیدی وجهاد سازندگی درزمان صلح، وهمچنین فعالیت گسترده در امورات اقتصادی وپروژه های بزرگ سد وراهسازی به صورت گسترده ادامه پیدا کرد.
شاید در آن روزهای نخست که هدف سپاه را پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن مطرح می‌کردند، تصورنمی رفت که چه مسئولیت سنگین ورسالت خطیری به این نهاد نوپا خواهدبود، سپاه پاسداران که مولود مبارک انقلاب اسلامی است، در همه جهان پس از صدر اسلام پدیده بی سابقه ای است، برای ایستادگی در مقابل قدرت‌های بزرگ، باایمان به خداوشعار مبارزه با استکبار، وحمایت ونجات مستضعفان، وبه همین منظور استکبار باچشم بدبینی ونفرت به این پدیده نوظهور می‌نگرند، این درحالی است که امروزه در همه دنیا محققان و جامعه شناسان به دنبال ایجاد مدل پاسداری در سرزمین خود هستند و برای ساختن این نمونه انواع فیلم‌ها، کتاب‌ها و درس‌های دانشگاهی را تولید کرده‌اند. جادارد این روز را خدمت سبزپوشان کشورعزیزمان که این مناسبت امسال، تقارن پیداکرده به روز پاسدار که الحق آرامش ما مدیون این عزیزان است تبریک عرض نمایم، ویادی کنیم ازشهدای عزیز پاسدار ایران اسلامی، به ویژه شهدای سبزپوش سپاه فتح استان کهکولیه وبویراحمد که آسمانی شدند وبه آرزوی دیرینه خود که همان شهادت بود رسیدند.
روحشان شادیادشان پررهرو باد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1