تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۳۳۲۳۱۶

زارع‌پور: رشته ریاضی در کهگیلویه و بویراحمد رها شده است / تجلیل ۱۰۶ جانباز فرهنگی گچساران

۲
۰
کبنا ؛



خبرهای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
مشارکت بیش از هزار دانش‌آموز در طرح سفیران سلامت کهگیلویه و بویراحمد
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: هزار و ۸۷۵ دانش‌آموز در طرح سفیران سلامت کهگیلویه و بویراحمد در مدارس مشارکت دارند.
 
همزمان با هفته سلامت دومین جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی در یاسوج برگزار شد.
در این همایش که با حضور برگزیدگان سفیر سلامت از شهرستان‌ها و مناطق استان برگزار شد معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان گفت: هزار و ۸۷۵ دانش‌آموز در طرح سفیران سلامت کهگیلویه و بویراحمد در مدارس مشارکت دارند.
اردشیر یاری گفت: با ارزیابی از فعالیت سفیران سلامت ۶۰ نفر شامل ۳۷ دانش‌آموز - ۲۰ مربی بهداشت و ۳ کارشناس به عنوان برگزیده انتخاب و از آنها تجلیل شد.
رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان هم گفت: با ارزیابی از برترین‌ها ۴ دانش‌آموز سفیر سلامت و ۱۰ مراقب سلامت به مرحله کشوری راه یافتند.
بشیر آرمان گفت: سفیران سلامت با دریافت آموزش‌های مناسب در زمینه‌های رعایت بهداشت-پیشگیری از بیماری‌ها و راه‌های حفظ سلامتی یافته‌های خود را به خانواده‌ها –جامعه و همسالان انتقال می‌دهند.
وی گفت: برنامه‌های هفته سلامت برای همه در همه جا در مدارس اجرا می‌شود.
رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان گفت: بیش از ۲۲ هزار نفر دانش‌آموز ۳ دوره تحصیلی به عنوان سفیران سلامت حضور در مدارس دارند.
۱۵ درصد دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش طرح سفیران سلامت
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ درصد دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش طرح سفیران سلامت هستند.
به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان بشیر آرمان رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان گفت: برگزاری همایش استانی هفته سلامت –تجلیل از کارشناسان –مربیان-رابطین سلامت و برتر استانی و برگزاری دومین جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی به صورت استانی در استان و ۱۳ شهرستان و منطقه و اجرای طرح آهن یاری از مهمترین برنامه‌های هفته مسلامت در مدارس است.
آرمان گفت:۱۵ درصد دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش طرح سفیران سلامت هستند.
وی افزود: تجلیل از دانش آموزان سفیر برگزیده مسابقات استانی-رابطین سفیران –اجرای برنامه صبحانه سالم با همکاری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی به مناسبت هفته سلامت در مدارس-همایش پیاده روی کارکنان آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت و اهداء جوائز به شرکت کنندگان از دیگر برنامه‌های هفته سلامت است.

تجلیل از ۱۰۶ جانباز فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش گچساران
به مناسبت روز جانباز و با حضور مسوولان استانی و شهرستانی از ۱۰۶ جانباز فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش گچساران تجلیل به عمل آمد.


 به مناسبت اعیاد شعبانیه  و روز جانباز با حضور معاون سیاسی و امنیتی  استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار و دیگر مسوولان شهرستانی از جانبازان فرهنگی  شاغل در آموزش وپرورش گچساران در باشگاه فرهنگیان تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم سید ظهیرالدین پورالحسینی اظهار کرد:  آموزش و پرورش  گچساران برای سومین سال متوالی است که از جانبازان فرهنگی تجلیل  به عمل می‌آورد.

 وی افزود: روز جانباز فرصتی است که نسل امروز با الگوپذیری از جانبازی‌های حضرت عباس (ع)، به مطالعه وقایع دفاع مقدس و شجاعت‌های رزمندگان غیور ایران اسلامی بپردازند.

رئیس آموزش و پرورش گچساران  با بیان اینکه تجلیل از جانبازان  یک وظیفه است، گفت: ما احساس می‌کنیم با تجلیل از این جانبازان به گونه‌ای دینی که جامعه ایثارگری بر دوش ما دارد به صورت نمادین از آنها تقدیر و تشکر به عمل آوریم.

پورالحسینی با اشاره به هدف جانبازان گفت: هدف جانبازان گوش به فرامین الهی و تکلیف و تداوم فرهنگ اهل بیت و ایثارگری است چرا که تقویم شیعیان را با خون شهدا شروع شده است.

رئیس آموزش و پرورش گچساران عنوان کرد: انسان در هر شرایطی دارای تکلیفی است و این جانبازان در آن زمان به تکلیف خود عمل کرد و جان خود را در دست گرفته وگوش به فرامین الهی و امام راحل داده‌اند.

پورالحسینی با اشاره به تعداد جانبازان فرهنگی در حال حاضر شاغل اذعان کرد: به مناسبت  اعیاد شعبانیه و روز جانباز  از تعداد ۱۰۶ جانباز فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش تجلیل به عمل می‌آید.

 وی با بیان اینکه آموزش و پرورش گچساران دارای ۸۰۰ جانباز بازنشسته است، عنوان کرد:  از مجموع این افراد تعداد ۱۰۶ جانباز فرهنگی در حال حاضر مشغول به تدریس دانش آموزان هستند.

 رئیس آموزش و پرورش گچساران افزود:   آموزش و پرورش گچساران دارای ۲۰ شهید فرهنگی، تعداد ۷۵  شهید دانش آموزی و تعداد ۱۰ نفر آزاده فرهنگی هستند.

 به مناسبت روز جانباز از ۱۰۶ جانبازشاغل در آموزش و پرورش گچساران توسط این اداره تجلیل به عمل آمد.





 

تنها ۳۰۰۰ شغل شناخته شده در کشور داریم/اقبال کم به رشته ریاضی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها ۳۰۰۰ شغل شناخته شده در کشور داریم.


هادی زارع‌پور ظهر امروز در بازدید از نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان فنی و حرفه‌ای شهرستان بویراحمد اظهار کرد: دانش‌آموزان پایه نهم برای ارتقا به پایه دهم باید با مشاغل و رشته‌ها آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به همین خاطر چنین نمایشگاه‌هایی در این هفته برگزار می‌شود تا از هم اکنون به فکر آینده و شغل دلخواه و مورد نظر خود باشند.

این مسؤول در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه در دنیا تعداد ۱۷ هزار شغل شناخته شده و شناسنامه‌دار وجود دارد اظهار کرد: در کشور ما تنها سه هزار شغل شناخته شده است و همین موجب شده تا در کشورهای دیگر مشکل بیکاری آن چنان نمود پیدا نکند.

زارع‌پور تصریح کرد: از مزایای هفته مشاغل این است که با دعوت از صاحبان حرفه‌ها و حضور خانواده‌ها بتوانیم برای آینده فرزندان خود برنامه‌ریزی کنیم.

این مسؤول با اظهار نگرانی از این که این سال‌ها بیشتر اقبال دانش‌آموزان به رشته تجربی است و رشته ریاضی و فنی و حرفه‌ای را رها کرده‌اند نسبت به عواقب آن هشدار داد و گفت: همین موجب شده که برای آینده در زمینه اشتغال با تهدید مواجه باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که در پایان برنامه ششم باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل کنند افزود: در استان ما ۷ درصد افزایش حضور در رشته‌های فنی و حرفه‌ای داشته‌ایم.

زارع‌پور از رسانه‌ها خواست تا به رسالت خود در استان عمل کرده و نسبت به حضور در رشته‌های فنی و حرفه‌ای خانواده‌ها را آگاهی‌بخشی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش به تعداد دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌های استان هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۵۰۰۰ دانش‌آموز از استان ما در تعداد ۷۰ هنرستان مشغول به تحصیل هستند و تعداد دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش نسبت به کل دانش‌آموزان ما ۲۷٫۳ درصد است.

نام شما

آدرس ايميل شما

زیتون
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه مدیر کل محترم
باشت در هیچکدام از پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم رشته ریاضی ندارد
منصور
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت جناب آقای زارع پور ، چرا سال قبل در شهرستان دنا ۹۰ درصد دانش آموزان را به اجبار در مدارس فنی و کاردانش فرستادند در صورتی که بعضی از این دانش آموزان هیچ علاقه ای به این رشته ها ندارند می توانید برای اثبات این موضوع پیگیری نمایید
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1