تاریخ انتشار
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : ۳۳۲۲۹۷

۱۷۸۰ زن زیلایی دچار سوء تغذیه هستند / دختران جوانی که چهره‌های ۵۰ ساله دارند

۰
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۷۸۰ زن در زیلایی دچار سوء تغذیه هستند.
به گزارش کبنا؛ اورنگ ایلامی در نشست با استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاون رئیس جمهور که در ساختمان دولت برگزار شد، با اشاره به متوقف شدن پروژه در حال احداث مرکز جامع سلامت دهستان زیلایی گفت: مرکز جامع سلامت روستای موشمی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل مشکلات اعتباری متوقف شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نیاز ۳۵۰ میلیون تومانی برای احداث این مرکز بهداشتی در دهستان محروم زیلایی گفت: با بهره‌برداری از این مرکز، جمعیتی بالغ بر ۵ هزار نفر تحت خدمات بهداشتی قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به احداث خانه بهداشت در زیلایی گفت: زنان زیلایی نیازمند بهره‌مندی از خدمات حمایتی و دریافت رژیم و مکمل‌های غذایی (گوشت، مرغ و تخم‌مرغ) هستند، همچنین بانوان این مناطق نیاز به دریافت مولتی ویتامین‌ها، کلسیم، روی و فولیک اسید دارند.
ایلامی گفت: منطقه زیلایی دختران جوانی دارد که چهره‌های آنان ۴۰ و ۵۰ ساله نشان می‌‌هد و به این دلیل است که آنها دچار سوء تغذیه شده‌اند.
وی افزود: شرایط دخترانی زیلایی به گونه‌ای بوده است که دفتر ریاست جمهوری دستور بررسی وضعیت آنها را صادر کرد و ما هم پکیجی را آماده کردیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ۱۷۸۰ بانو در منطقه زیلایی نیازمند تغذیه‌های از قبیل مکمل‌های رژیمی، پروتین، گوشت مرغ، کلسیم، آهن، روی و فلویک اسید هستند.
ایلامی گفت: ماهانه ۲۷۰ میلیون و سالی حدود ۴ میلیارد تومان اعتبار برای رساندن تغذیه‌های لازم زنان زیلایی نیاز داریم.
وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان با همکاری استانداری و سایر نهادهای کشوری در تلاش برای ارائه خدمات به مردم زیلایی و برابر شدن ارائه خدمات مطابق با استانداردها است.
این مسوول گریزی به زیرساخت‌های سلامت در این منطقه زد و گفت: تکمیل مرکز زایمان منطقه زیلایی، ایجاد یونیت دندانپزشکی و فراهم کردن سایر امکانات پزشکی و درمانی از جمله اقداماتی در راستای توسعه زیرساخت‌های بهداشت و سلامت در این منطقه است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1