تاریخ انتشار
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب : ۳۳۲۱۶۶

«دهبانی‌پور» همه حرف‌‌ها را زد / سیاه و سفید نکنید /تجمع ۵ هزار نفر یعنی خروجی مثبت است / این سلیقه و آن سلیقه نکنید / دست نیاز دراز می‌کنم

۰
کبنا ؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جامعه باید به رسالت دینی و مذهبی خود عمل کنیم، و همچنین بستری مناسب برای شادی و نشاط جامعه‌ ایجاد کرد.
به گزارش کبنا از لیکک، رضا دهبانی‌پور در اولین جشنواره منطقه‌ای شعر گویشی، با بیان اینکه از خلق چنین برنامه‌های استقبال می‌کنیم، اظهار کرد: می‌‎‌طلبد تا ما چنین برنامه‌های را با همکاری استان‌های همجوار برگزار و باید این برنامه‌ها را آسیب‌ها شناسایی کنیم برای هر چه بهتر و بیشتر در استان.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تمرکززدایی برنامه‌ها از مرکز است و به این معنا نیست که ما برنامه‌ها را فقط در مرکز استان اجرا کنیم، بلکه به این معنا است که مردم در سراسر استان از این سرانه فرهنگی استفاده کنند و این حق مردم است که در برنامه‌ها و هم در تولید و هم خلق آثار اثر گذار، شنونده و هم بیننده باشند در مشارکت برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی و ادبی.
دهبانی‌پور افزود: با مشارکتی که همکاران در اداره شهرستان‌ها داشته‌اند، چند سالی است که تلاش داریم تا سهم مناطق را از برنامه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، هنری و ادبی در حد بضاعتمان را بدهیم‌ و هر تعداد برنامه که داریم آن را بین مناطق مختلف تقسیم کنیم و به این می‌گویند، عدالت فرهنگی.
غمی ندارم هر کس هر چیزی که می‌خواهد، بگوید
وی افزود: اگر دیروز در دیشموک برنامه‌ای در سطح بزرگ اتفاق افتاد هر چند حواشی داشت ولی هیچ برنامه فرهنگی و هنری بدون حاشیه نیست و تلاش می‌کنم آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی بکنیم، عده‌ای بدون اینکه از موضوع اطلاعی داشته باشند، قضاوت‌های می‌کنند، اما واقعیت این است که غمی ندارم، هر کس هر چیزی که می‌خواهد بگوید و به همکاران می‌سپارم به وظیفشان عمل کتند. مهم این بود که ما توانستیم بیش از پنج هزار آدم را در یک محیط جمع کنیم و از برنامه‌ها متنوعی استفاده کنند و از دید من، خروجی آن مثبت بود.
وی گفت: پنجم اردیبهشت‌ماه صاحبان اثر فرهنگی و نویسندگان ما در یک برنامه‌ی بزرگ با حضور حضرت آیت‎الله ملک‌حسینی، استاندار، معاونت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برا اولین بار دور هم جمع می‌شوند، و ما در مقابل کسانی که سالیان زیادی اثرهای را نوشتند، مقاله‌های را به رشته تحریر درآوردند و خواستند گره‌ای از مشکلات استان را حل کنند، در مقابل آن‌ها زانو بزنیم و تعظیم کنیم و اگر امروز جشنواره شعروار را داریم و روزهای بعد شعر ققنوس کهگیلویه و روزهای بعد داستان سقلاتون در گچساران و برنامه‌های متنوع این چنینی اگر ما این روز‌ها نزد پیشکسوتان قرآنی می‌رفتیم و سر تعظیم فرو می‌آوردیم به این خاطر است که مردم را مشارکت بدهیم.
وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی جامعه را تهدید می‌کند، خطاب به هنرمندان و مسوولان فرهنگ و هنر، اظهار کرد: کاری که شما می‌کنید کار بزرگی است، اینکه ساعتی مردم را در برنامه‌های مفید درگیر می‌کنید و حتماً حوزه فرهنگ و هنر رسالتش این است که در مقابل آسیب‌های اجتماعی تولید محتوا و اثر و برنامه کند.
دهبانی‌پور افزود: البته دستگاه‌های فرهنگی زیاد هستند و بودجه‌های فرهنگی محدود و شوربختانه وزارت فرهنگ و ارشاد کمترین بودجه را دارد، اما ما مصمم هستیم که برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جامعه‌ای که منتظر است امام زمانش(عج) ظهور کند و همه جا را پر از عدل و داد کند، باید آسیب زدایی کنیم. امروز روستاهای مناطق محروم ما از این تهدید‌ها مصون نیستند، ما اگر امام زمانی(عج) هستیم، معترضیم به وضع موجود یعنی اینکه وضعیت موجود مطلوبمان نیست، معترضیم چون منتظریم تا وضعیت مطلوب در پرتو ظهور منجی بشریت ایجاد شود. پس وظیفه داریم. آدم‎های معترض انسان‎های معترض منتظر وظیفه همه ما این است جامعه را مصون کنیم از آفت‌ها و باید آسیب‌شناسی کنیم و آسیب‌ها را با خلق برنامه‌های فرهنگی و هنری بزدایم.
وی تصریح کرد: یک روز شاعران عزیزمان شعر خواندند، یه روز با داستان، یک روز با تجلیل، یک روز با موسیقی، یک روز با هنرهای تجسمی، روزی دیگر با آیه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان و کرسی‌های قرآن و هر روز باخلق برنامه‌های دیگر تا این آسیب‌ها را قدری کم کنیم و یا گاهی بتوانیم از بین ببریم، این خطربیخ گوش همه ماست، من نمی‌خواهم باز کنم، وقتی نیست و مجالی نیست، اما همه این را می‌دانند، خانواده‌هایی با این معضلات روبرو هستند، باید جامعه را بانشاط کرد، تمرکز زدایی در راستای دادن سرانه فرهنگی به همه مردم و ایجاد عدالت فرهنگی و هم در راستای بانشاط کردن محیط است.
وی گفت: خوشحالم که در این جمع همه حضور دارند، نماینده سپاه مقدس پاسداران، عزیزانی از ارکان مختلف فرهنگی هنری و اجرایی در رآس فرماندار محترم، اعضای محترم شورای اداری عرض خیر مقدم دارم خدمت همه شما بزرگواران.
این مسوول ارشد فرهنگ و ارشاد گفت: باید هم به رسالت دینی و مذهبی خود عمل کنیم، هم در ایجاد یک بستر مناسب برای شادی و نشاط جامعه‌مان کمک کنیم، چون اگر این اتفاق نیفتد، ما یک جامعه افسرده‌ای خواهیم داشت، بدبخت آن جامعه‌ای است، که در آن شور و احساس، تشریک مساعی نباشد، در آن استقبال از برنامه‌های فرهنگی و هنری نباشد.
دهبانی‌پور با بیان اینکه باید همه به کمک هم بیاییم، اظهار کرد: باید با هم همکاری کنیم، تا بتوانیم فرزندانمان که در هر عرصه‌ای استعداد دارند، را تشویق کنیم، وظیفه ما از برگزاری این برنامه‌ها استعدادیابی کودکان و نوجوانان است، هر کسی خداوند در ذاتش یک استعداد را به ودیعه گذاشته، چرا ما اصرار کنیم  آدمی که استعدادی در زمینه‌ای دارد، مجبورش کنیم به سمت و سویی که علاقمندیش نیست و چشمش به آن سمت نیست، هدایتش کنیم، باید بذاریم استعداد‌ها بروز و نمود کنند.
وی بیان داشت: اگرچه ضعف‌ها و نقص‌هایی در این جشنواره است، اما این تبادل فرهنگی به ارتقاء سطح آگاهی و دانایی مردم استان‌مان کمک می‌کند، که باید از این برنامه‌ها استقبال کنیم، و من از مردم منطقه‌ام این انتظار را بیشتر داشتم، اما حرف حاج آقا طباطبایی هم درست است.
دهبانی‌پور با بیان اینکه به عنوان مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد چند روزی این وظیفه را بر عهده‌‌ام گذاشته‌اند تا برای مردم این استان خادمی کنم، تصریح کرد: اگر می‌بیند این جشنواره‌ منطقه‌ای، میزبانش بهمئی است، و یک روز چرام، کهگیلویه، گچساران، دنا و روز دیگری بویراحمد است، این برنامه‌ها با این سیاست برگزار می‌شود، که از جمع کردن برنامه‌ها در مراکز شهرستان‌ها و استان جلوگیری کنیم.
وی اضافه کرد: به هر حال شهرهای برخوردار دستگاهای فرهنگی زیادی دارند، و برنامه متنوعی را برای مردم برگزار می‌کنند، اما اگر می‌بینیم در یک منطقه‌ای ۵۰۰۰ نفر جمع می‌شوند و دو ساعت دور هم برنامه طنز و تئا‌تر ببیند.
این مسوول تاکید کرد: همه باید کمک کنیم، وظیفه ما تولید برنامه‌ برای این استان و مردم است، و به سمت همه شما برای بهتر شدن برنامه‌ها دست نیاز دراز می‌کنم.
وی اظهار داشت: اگر جشنواره‌ای در منطقه شما برگزار می‌شود، انتظار داریم که سیاه و سفید نکنید، این سلیقه و آن سلیقه نکنیم، بگوییم ما میزبان هستیم، چون میزبان هستید، همت کنید، کمک کنیم که جشنواره‌های ماندگاری را در منطقه‌مان ایجاد کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1