تاریخ انتشار
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۳۳۲۱۴۳

در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟

۰
کبنا ؛خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد
محرومیت زدایی یکی از رسالت های اصلی قرارگاه سازندگی سپاه است
امام جمعه موقت یاسوج گفت: دلیل دشمنی‌ها با سپاه اثرگذاری این نیرو در برابر توطئه‌های دشمنان است.
حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: سوم شعبان روز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار است.
نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: حضرت امام با تدبیر خود دستور تشکیل سپاه پاسداران را دادند که هدف دفاع از آرمان‌های انقلاب بود.
وی با بیان اینکه سپاه فرزند راستین انقلاب است تصریح کرد: هدف اصلی سپاه دفاع از آرمان‌های انقلاب بود که اقدامات بزرگی تا اینجا انجام داده است.
امام جمعه موقت شهر یاسوج به برخی از این اقدامات اشاره کرد و گفت: در اصل ۱۵۰ قانون اساسی سپاه به عنوان نیرویی مقتدر و وفادار به نظام و انقلاب معرفی شده است.
حسینی‌صدر تامین امنیت و نظم و خنثی کردن توطئه دشمنان و مقابله با تحرکات خرابکارانه منافقین و مقابله با جریان ترور و نفاق و خنثی کردن کودتا‌ها و براندازی‌ها و مقابله با نیروهای تجزیه طلب را از دیگر اقدامات سپاه در سال‌های اخیر ذکر کرد.
وی محرومیت زدایی با ایجاد قرارگاه سازندگی و مهار فتنه‌های دشمنان را از دیگر اقدامات سپاه در طول سال‌های بعد از انقلاب دانست.
امام جمعه موقت یاسوج دلیل دشمنی‌ها با سپاه را اثرگذاری این نیرو در برابر توطئه‌های دشمنان دانست.
حسینی‌صدر در بخش دیگری از اظهارات خود به ۸ اردیبهشت سالروز شکست توطئه آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و گفت: این شکست یک معجزه الهی بود.
 
این انقلاب، انقلاب پابرهنگان است
امام جمعه موقت گچساران گفت: انقلاب کردیم تا شاهد خیانت‌ها و ثروت اندوزی‌ها نباشیم چرا که این انقلاب، انقلاب پابرهنگان است.
حجت الاسلام علیرضا صفایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان گچساران با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: کاری کنیم که در این دنیا متقی باشیم چرا که تنها راه رسیدن به خداوند تبارک و تعالی داشتن تقوای الهی است.
وی ادامه داد: امیر پرهیزکاران امام علی (ع) می‌فرماید: همانا تقوای الهی داروی قلب‌های شما است و روشن کننده قلب‌های شما‌‌ همان تقوای الهی است.
امام جمعه موقت گچساران در ادامه با تبریک اعیاد شعبانیه و تشریح ویژگی‌های این ماه عنوان کرد: توصیه می‌شود در این ماه مبارک صلوات شعبانیه و دعای شعبانیه را فراموش نکنیم.
صفایی با اشاره به مناسبت‌های این هفته و روز سوم شعبان و میلاد امام حسین (ع) و در روز چهارم ولادت قمربنی‌هاشم. پنجم ماه شعبان روز میلاد امام زین العابدین (ع) است که میلاد این سه نور را به همه شما تبریک عرض می‌نمایم.
امام جمعه موقت گچساران در ادامه با تبریک روز پاسدار بر پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: روز پاسداران انقلاب اسلامی را روز میلاد امام حسین (ع) نامگذاری کرده‌اند که نشان از ارزش آن‌ها دارد.
وی افزود: ابا عبدالله حسین (ع) پاسدار حریم کربلا بود که خون و جان داد تا اسلام بماند و به ما بیاموزد که برای نگه داشتن اسلام باید از همه چیز گذشت تا اسلام بماند.
صفایی در ادامه با اشاره به روز چهارم ماه شعبان و روز جانباز ابراز کرد: ابوالفضل العباس (ع) علمدار گربلا در عاشورا جانبازی کرد و فرمود آنچه مهم است دین است و این روز بزرگ را به همه جانبازان که از زندگی خود گذشتند تا جانباز انقلاب اسلامی شدند تبریک می‌گویم و امید داریم مسوولان به این عزیزان رسیدگی کامل داشته باشند و کوتاهی در مقابل آن‌ها صورت نگیرد چرا که هنوز هستند جانبازانی که هنوز پس از سال‌ها در بستر هستند.
امام جمعه موقت گچساران با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران گفت: امروز از یمن گرفته تا عراق و سوریه هر جا صدای مظلومی بلند است این عزیزان در آنجا حضور دارند که وظیفه داریم قدر این پاسداران را بدانیم.
وی در ادامه با اشاره به حمله هوایی آمریکا به طبس عنوان کرد: آمریکا از روز اول تا کنون هیچ‌گاه دست از دشمنی و حیله برنداشته است اما این ملت آموخته‌اند که تا پای جان باید از دین خود محافظت کنند.
صفایی تصریح کرد: آمریکا آن روز در صحرای طبس هم درس عبرت نگرفت و امروز ایران اسلامی در اوج عزت و افتخار به سر می‌برد.
امام جمعه موقت گچساران در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با سربازان گمنام امام زمان (عج) اذعان کرد: ایشان فرمودند وزارت اطلاعات باید صد درصد انقلابی باشد و بماند و مسوولیت آن‌ها در خصوص دیگر مدیران سنگین است.
وی اظهار کرد: هانگونه که رهبر معظم انقلاب توصیه کردند در جمهوری اسلامی به شدت باید با اشرافی‌گری برخورد شود و تاکید کردند ما در جمهوری اسلامی نباید شاهد روحیه اشرافی‌گری مسوولان باشیم.
صفایی افزود: ما نیز اعتقاد داریم که انقلاب کردیم تا شاهد خیانت‌ها و ثروت اندوزی‌ها نباشیم چرا که این انقلاب، انقلاب پابرهنگان است.
امام جمعه موقت گچساران خاطرنشان کرد: هرکسی در این انقلاب به عنوان نماینده، استاندار و... ما باشد باید پاسخ دهد و در فردای قیامت مسوولیتش هم سنگین‌تر است.
وی افزود: به داد ملت و محرومین و نیازمندان برسید و کاری نکنید این مردم از دست این انقلاب به واسطه شما ناراحت باشد.
 
 
بهانه حمله به تأسیسات شیمیایی در سوریه نشان از ضلالت ترامپ است
امام جمعه کبگیان بهانه حمله به تأسیسات شیمیایی سوریه توسط ترامپ را نشان از ضلالت او عنوان کرد.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کبگیان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به تشریح زندگی اسلامی پرداخت و اظهار داشت: با الگو برداری از زندگی ائمه می‌توان راه ورود به زندگی موفق و سعادتمند را پیمود.
امام جمعه کبگیان بهای بهشت را خدمت به خانواده دانست و تصریح کرد: خدمت به خانواده خیر دنیا و آخرت را برای انسان‌ها در پیش دارد.
وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با وزیر و کارکنان وزارت اطلاعات گفت: اطلاعات چشم بصیر و بیدار نظام اسلامی در برابر نفود دشمنان است که باید با تمام حس انقلابی‌بودن به دور از بازی‌های سیاسی خادم نظام و ناظر مسئولان باشند.
وحدانی‌فر با اشاره به کلید واژه نفوذ گفت: نفوذ در اشکال مختلف فردی، اقتصادی، امنیتی، سایبری، فرهنگی و جریانی در صدد تخریب و تغییر نظام است که خادمان بیدار دل گمنام متعهد به اصل نظام باید مراقب اعمال شوم دشمنان قسم خورده نظام اسلامی باشند.
امام جمعه کبگیان با اشاره به جنبه سخت‌افزاری نفوذ دشمن در سایبری گفت: شبکه‌سازی دشمن در نفوذ جریانی در زمینه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در کار مسئولان در دوران متمادی ضربه به قلب نظام است که باید در فضای مجازی مراقب ورود دشمن در معادلات جهانی در این زمینه باشیم.
وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه از پاسداران به عنوان آئینه مجسم مظلومیت و رشادت ملت ایران نام برد و تصریح کرد: می‌توان حساسیت ارزشی این قشر از مدافعان امنیت داخلی و خارجی نظام را به وضوح در کلام و سخنان امام امت دید.
خطیب جمعه کبگیان عنوان کرد: یکی در سوریه برای امنیت چند میلیونی مرد و زن داخل کشور سینه سپر آماج تک تیراندازهای دشمن می‌شود و دیگری در رفاه کامل در سخنرانی نسنجیده به او کنایه می‌زند که این عمل بسیار نسنجیده و باعث خشم ملت خواهد شد.
وحدانی‌فر خطاب به پاسداران حریم ملت و ولایت گفت: اصولا این حرف‌ها شما را از میدان به‌در نکند چون این وعده خدای رحمن است و همیشه مدافعان حق بر مزاحمان ناحق پیروز بوده‌اند.
وی با اشاره به حملات ناتو به سوریه بیان کرد: ضلالت ترامپ به جائی رسیده که در حمله ناکامانه خود به سوریه نتوانست کل ناتو را همراه خود بیاورد و فقط انگلستان و فرانسه او را همراهمی کردند.
امام جمعه کبگیان ادامه داد: کسی که در زمان نطق انتخاباتی خود حمله اوباما به سوریه را خجالت‌آور دانست امروز در باتلاق بی حیایی خود به بهانه حمله به تأسیسات شیمیائی در سوریه با نبود شرکائش در این حملات دست و پا می‌زند.
وی تصریح کرد: کسانی که آمریکا را دوست و یاور خود در مشروعیت‌بخشیدن به آزادی مطلق خود می‌دانند، آگاه باشند چه برسر قذافی و صدام آوردند و همین هم بعد از اتمام شیردهی بچه شاه خام و بی تدبیر و ترسوی آل سعود با میدان خالی‌کردن به جمع آنان خواهد پیوست که خداوند تاریخ خوارشدگان ظلم را به دست ریا در لباس دوست رقم می‌زند.
 
هوشیاری و قدرتمند‌شدن نظام جمهوری اسلامی تنها راه مقابله با استکبار و ایادی آن
امام جمعه دهدشت گفت: هوشیاری و قدرتمند‌شدن نظام جمهوری اسلامی تنها راه مقابله با استکبار و ایادی آن است.
نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته دهدشت با حضور پرشور مردم به امامت حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی در مصلای امام خمینی(ره) اقامه گردید.
امام جمعه دهدشت در خطبه اول ضمن توصیه خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی، ضمن تبریک ولادت با سعادت امام حسین(ع) اظهار داشت: یکی از راه‌های رسیدن به ذات ربوبی حق امام حسین( ع ) است.
وی عنوان کرد: سراسر زندگی ابااعبدالله (ع) درس هدایت و معرفت برای انسان‌هاست.
حجت‌الاسلام حسینی در ادامه، سالروز تأسیس سپاه پاسداران را یادآور شد و ضمن تبریک این روز به همه سبزپوشان نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد: سپاه پاسداران از بدو تشکیل انقلاب اسلامی تاکنون مقابل دشمنان ایستاده و همه توطئه‌های آن‌ها را خنثی نموده است.
خطیب جمعه دهدشت، احترام رهبر معظم انقلاب و مردم به سپاه پاسداران را سرمایه‌ای بزرگ برای سپاه دانست و افزود: سپاه ما مسلح‌تر و مجهزتر از گذشته در مقابل دشمنان این نظام ایستاده است.
وی ولادت حضرت قمر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل(ع) را یادآور شد و این روز خجسته را به همه مسلمانان خصوصاً جانبازان عزیز تبریک و تهنیت گفت.
حجت‌الاسلام حسینی با یادآوری شکست حمله نظامی آمریکا به طبس در سال ۵۹، اظهار داشت: آمریکای جنایتکار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره به دنبال توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی بوده و هیچ گاه خسته نخواهد شد، لذا ما هم نباید در مقابل دشمن خسته شویم.
وی با بیان اینکه دشمن هیچ تعهدی در درونش نیست، گفت: تنها چیزی که می‌تواند دشمن را زمین‌گیر کند هوشیاری و قدرتمندشدن نظام جهوری اسلامی در مقابل توطئه‌های خبیثانه آن است.
 
سپاه دژی مستحکم مقابل سیاست‌بازان داخلی و قدرت طلبان خارجی است
امام جمعه چرام گفت: امروز سپاه این مولود مبارک، دژی مستحکم در مقابل سیاست بازان و منافقین داخلی و قدرت طلبان خارجی است.
حجت‌الاسلام سید نورالله افشار در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته با بیان اینکه انسان با تقوا، بصیرت و آگاهی دارد، اظهار کرد: انسان با تقوا راه حق را از باطل تشخیص می‌دهد، انسان اگر چهل روز خود را خالص کند و کارهایش رنگ الهی بگیرد در دنیا بصیر و حکیم می‌شود.
امام جمعه چرام عنوان داشت: علت اینکه انسان راه‌های معنوی را کسب نمی‌کند آن است که از راه الهی دور شده‌اند، چشمی می‌تواند ملکوت آسمان و زمین را ببیند که چشم حضرت ابراهیم را داشته باشد.
وی افزود: مانند حضرت ابراهیم اگر انسان ولو نوجوان باشد حق را شناخت و به آن دعوت کرد می‌تواند رشد معنوی داشته باشد و دید ملکوتی پیدا کند.
خطیب جمعه چرام در خطبه دوم نماز سیاسی، عبادی این هفته با اشاره به این مطلب که یکی از شگفتی‌های خداوند در خلقت، آفرینش زمین است،گفت: این سیاره منظومه شمسی با سایر سیاره‌ها فرق دارد، چون در جو آن اکسیژن هست، چندین دهه است که زنگ خطر برای از بین رفتن زمین درآمده است.
وی با بیان اینکه به تعبیر قرآن، زمین آسایشگاه انسان است، ابراز کرد: گزافه نیست اگر بگوییم طبیعت توسط برخی انسان‌ها ترور شده است،بنابراین در مواقعی که بیرون از خانه برای تفریح می‌رویم در طبیعت زباله رها نکنیم، زباله‌های ریخته شده دیگران را هم جمع کنیم.
افشار تصریح کرد: نقش اداره محیط زیست در هدایت‌گری و فرهنگ سازی حفظ طبیعت باید بیشتر ملموس و روشن باشد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به روز پاسدار و با تاکید بر اینکه روز پاسدار، یادآور عزم غرورآفرین حمایت از آرمان‌های انقلاب است، گفت: امروز این مولود مبارک، دژی مستحکم در مقابل سیاست بازان و منافقین داخلی و قدرت طلبان خارجی است.
امام جمعه چرام با ذکر این فرمایش امام راحل که "اگر سپاه نبود،کشور هم نبود"،خاطرنشان کرد: مبارزه با منافقین در اوایل انقلاب، ایثارگری پاسداران در زمان جنگ تحمیلی و شروع حرکت بزرگ سازندگی بعد از جنگ بخشی از خدمات سپاه پاسداران است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1