تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : ۳۳۱۹۴۸

۶۰۰ زن معتاد در کهگیلویه و بویراحمد / دستگیری ۱۹۵۰ قاچاقچی مواد مخدر در استان

۰
کبنا ؛نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد به ریاست محمدکاظم نظری معاون سیاسی استاندار برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، امروز نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون سیاسی استاندار و جمعی از مسوولان این استان در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.
آذر صفایی‌نیا مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه ۵ دهم درصد جامعه زنان استان اعتیاد به مواد مخدر دارند، گفت: ۶۰۰ زن معتاد در استان شناسایی شده است.
صفایی‌نیا اظهار داشت: از این تعداد ۲۶۲ نفر در مراکز درمانی تحت درمان قرار گرفته و ۶۰ نفر نیز در دوران پس از ترک هستند.
وی با بیان اینکه ۲۱ مرکز درمانی در سطح استان فعال بوده که یک مورد از این مرکز در حوزه بانوان فعالیت دارد، عنوان کرد: همچنین ۴۴ مرکز MMT (متادون درمانی) فعالیت دارند که به زنان و مردان گرفتار اعتیاد خدمات ارائه می‌دهد.
صفایی با بیان اینکه ۴۶ درصد زنان معتاد مواد مخدر تریاک مصرف می‌کنند، ادامه داد: در سال گذشته ۸۲۰ نفر از زنان به مراکز مشاوره‌ای مراجعه کردند که این زنان یا خود معتاد بودند و یا در خانواده با فرد معتاد سر و کار داشتند.
صفایی زنان بهبودیافته حوزه مواد مخدر را ۶ نفر عنوان کرد و گفت: آموزش مهارت زندگی و قدرت نه گفتن به تعارفات نامعقول، آموزش و آشنایی نوجوانان و جوانان با آسیب‌های مواد مخدر، آموزش خانواده سالم جامعه سالم، برگزاری برنامه‌های کارآفرینی و اشتغال و مهارت‌آموزی زنان و دختران به منظور اشتغال پایدار و توانمندسازی جامعه روستایی از اقدامات پیش‌بینی شده حوزه زنان برای مبارزه با مواد مخدر است.
دستگیری ۱۹۵۰ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد 
کی‌قباد مصطفایی جانشین فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از کشف ۴ تن و ۶۹۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال ۹۶ در استان خبر داد و گفت: در این رابطه یک هزار و ۹۵۰ نفر دستگیر شدند.
مصطفایی اظهار داشت: سال گذشته ۴ تن و ۶۹۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف که نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ بیش از ۶ درصد افزایش داشت.
وی از دستگیری یک هزار و ۹۵۰ قاچاقچی مواد مخدر در سال ۹۶ خبر داد و افزود: همچنین در این رابطه ۳۰۲ دستگاه خودرو توقیف و ۶۸ باند مواد مخدر منهدم و به نوعی ۹۰ درصد مصوبات کمیته مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر اجرایی شد.
مصطفایی با بیان اینکه اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده به جد در دستور کار پلیس بوده و این طرح ادامه د ارد، عنوان کرد: سال گذشته با اجرای مستمر این طرح ۸۵ نقطه پاکسازی، یک هزار و ۲۴۵ نفر دستگیر و ۲۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.
جانشین فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه کنترل محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی با هدف جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر و روان گردان‌ها تشدید می‌شود، ادامه داد: درجاده‌های استان بیش از ۴ هزار کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.
مصفایی از کشف ۲۵۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در یک ماهه گذشته خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰۲ درصد افزایش داشته و در این زمینه نیز ۱۰۸ نفر دستگیر، ۲۱ دستگاه خودرو توقیف و ۲ باند نیز منهدم شد.
 
آموزش مقابله با مواد مخدر در ۱۶۰۰ روستای استان 
سید ناصر رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه ۱۶۰۰ روستای استان آموزش مقابله با مواد مخدر را فرا می‌گیرند.
رضایی از ایجاد اشتغال برای ۳۴ بهبود یافته مواد مخدر و خانواده آسیب‌دیده از اعتیاد در سال گذشته خبر داد و گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۶، برای گروه‌های هدف ۲۱۰ هزار نفر ساعت برنامه‌های آموزشی برگزار کرد.
وی به اجرای برنامه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و گفت: اولین همایش نقش دانشگاه‌ها در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی سال گذشته برگزار شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سند استانی برنامه ششم توسعه به منظور مبارزه با مواد مخدر در استان تهیه و تدوین شده است که تا پایان این سند ۱۶۰۰ روستا در سطح استان آموزش‌های مبارزه با مواد مخدر را فرا می‌گیرند.
این مسؤول در خصوص اقدامات کمیته حمایتی مبارزه با مواد مخدر افزود: با حمایت دانشگاه علوم پزشکی ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر در مراکز DIC تحت درمان قرار گرفتند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در سال ۱۳۹۶ چهار تن و ۶۹۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شده که نسبت به سال ۱۳۹۶ حدود ۶ درصد رشد داشته است.
سید ناصر رضایی افزود: چهارهزار و ۷۱ کیلو گرم آن ماده مخدر از نوع تریاک و مابقی حشیش، ماری جوانا، هرویین و دیگر انواع مواد مخدر بوده و در این راستا یکهزار و ۸۶۴ نفر دستگیر، ۳۳۷ دستگاه خودرو توقیف و ۶۸ باند منهدم شده اند.
وی ابراز داشت: ۷۹ مرکز درمانی و ۲۱ مرکز اقامتی در راستای ترک اعتیاد در این استان فعالیت می‌کنند.
رضایی تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال حدود ۹۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده که در این راستا ۴۸ نفر دستگیر شدند.
سال ۱۳۹۵ چهار هزار و ۳۲۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد که از این میزان سه هزار و ۳۰۰ کیلوگرم تریاک و مابقی نیز از دیگر انواع مواد افیونی بوده است.
 نقش رسانه ها در آگاه سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه وبویراحمد بر نقش رسانه ها در آگاه سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه اعتیاد تاکید کرد.
سیدمحمد کاظم نظری در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: با توسعه اقدامات فرهنگی و آگاه سازی، جهت گیری برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه عملیاتی می شود.
نطری با اشاره به اقدامات حمایتی و توانمند سازی بهبود یافتگان در سال ۹۶، تصریح کرد: در حوزه حمایتی ۳۴ خانوار زیر پوشش تسهیلات توانمند سازی و اشتغال زایی قرار گرفتند.
وی اظهار داشت: در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت های بسیار خوبی اجرایی می شود که انعکاس برنامه های مبارزه با آسیب ها در رسانه ها زیاد نیست و فعالیت پویاتر سبب خروجی بهتری خواهد داشت.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری گفت: در طول سال، ده ها کارگاه آموزشی حوزه مقابله با آسیب ها، چندین برنامه و طرح در سطح استان برگزار می شود و در راستای آگاه سازی و افزایش اطلاع رسانی، فعالیت بهتر رسانه ای مورد تاکید است.
نظری با اشاره به آسیب های اجتماعی در حوزه زنان، اظهار داشت: آگاه سازی و توسعه ظرفیت های آموزشی در این حوزه نیز لازم است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۴ شغل در سال ۱۳۹۶ برای معتادان بهبود یافته این استان با پرداخت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ایجاد شد.
سید محمدکاظم نظری اظهار داشت: مجموعه اقدامات دستگاه ‌های اجرایی عضو این شورا در زمینه پیشگیری از اعتیاد در سال گذشته مطلوب بوده و در این راستا باید با عزمی جدی تر برای سال ۱۳۹۷ گام برداشته شود.
وی افزود: موضوع اعتیاد در بیشتر مواقع زمینه ساز دیگر آسیب های اجتماعی در جامعه است.
نظری بیان کرد: مجموعه اقدامان صورت گرفته سبب کاهش چشمگیر تعداد معتادان تزریقی در استان شده است.
وی بر فعالیت بیشتر رسانه ها و اداره های کهگیلویه و بویراحمد در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد تاکید کرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آگاه بخشی موضوع اعتیاد بانوان و گسترش روز افزون این پدیده شوم در بین آنها باید توسط رسانه ها و آموزش وپرورش بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
براساس آمار به دست آمده کمتر از پنج درصد معتادان این استان زنان هستند که شامل ۶۰۰ نفر می شود.
کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به یکی از محورهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1