تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : ۳۳۱۹۰۲

حکم جالب قاضی در باشت برای یک متهم / عبودی: کیفیت تولید کالا بالا رود، نظارت تشدید شود (+تصاویر)

۲
۱
کبنا ؛ 
جلسه فرهنگ عمومی شهرستان باشت با موضوع بررسی و اقدامات مورد نظر در جهت تحقق شعار سال ۹۷ «حمایت از کالای ایرانی» با حضور مسئولین نهادها و ادارات در دفتر امام جمعه این شهر شد.
حجت الاسلام عبودی امام جمعه شهر باشت در این نشست بر حمایت از مالای ایرانی تأکید و این موضوع را یک ضرورت دانست.
وی با بیان اینکه نباید جلسات بدون خروجی برگزار شود، ادامه داد: معتقدیم با عمل به شعار سال و حمایت از کالای ایرانی می‌توان به بهبود اشتغال و توسعه کشور کمک کرد.
حجت الاسلام عبودی بیان داشت: باید در زندگی اداری و نهادی مصوب شود که تصمیم بگیریم که جزء کالای ایرانی خریداری نکنیم و وقتی مقام معظم رهبری دستوری صادر می‌کنند باید تبعیت و اجرا کرد.
وی بر لزوم استفاده از کالای باکیفیت ایرانی تأکید کرد و افزود: مصوبه شورای فرهنگ عمومی نیز باید استفاده از کالای ایرانی در همه نهادها باشد.
امام جمعه باشت گفت: در زندگی شخصی نیز باید رعایت کنیم و از کالای ایرانی استفاده شود.
حجت الاسلام عبودی مشکل اقتصادی را تنها ضعف جامعه دانست و افزود: در راستای ارتقای اقتصاد کشور لازم است که از کالای ایرانی باکیفیت حمایت شود و در مرحله اول باید از زندگی شخصی خود شروع کنیم.
وی بر نقش مؤثر دستگاه‌های قضا در مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد و افزود: هم باید کیفیت تولید بالا رود و هم مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشدید شود.
امام جمعه باشت گفت: طبق گزارش مسئولان قریب به ۷۰ درصد از کالای قاچاق از مبادی قانونی و گمرکات وارد می‌شود که این امر نیازمند تشدید نظارت‌ها است.
باقرپور، رئیس کمیته امداد شهرستان باشت نیز در این نشست، گفت: نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری در یک دهه اخیر حول محور اقتصاد مقاومتی بوده و این موضوع نشان از اهمیت اقتصاد دارد.
وی نهادینه کردن ضرورت فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را در جامعه مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: همانگونه که می دانیم داشتن ۳۰ میلیون جوان به عنوان سرمایه‌های عظیم و استفاده از فکر و خلاقیت آن‌ها می‌تواند در زمینه اقتصاد مؤثر باشد.
باقرپور واگذاری مدیریت به قشر جوان را موجب افزایش اشتغال در جامعه دانست و ادامه داد: این امر موجب افزایش صادرات، کاهش تورم، تقویت روحیهو عزم ملی مردم، رقابتی شدن قیمت‌ها و در نهایت افزایش کیفیت کالای ایرانی شود.
وی بر ضرورت بهره وری و استفاده بهینه از امکانات کشور در جهت جلوگیری از هدررفت هزینه‌ها و اعتبارات تأکید کرد و افزود: اینگونه نباشد که مردم در سال حمایت از کالای ایرانی اقدام به گرفتن وام نمایند و بدون خروجی مطلوب به اقتصاد کشور لطمه بزنند.
رییس کمیته امداد شهرستان باشت بیان داشت: بالا بردن کیفیت کالا توسط تولید کنندگان می‌تواند بر اقتصاد کشور تأثیر مطلوب داشته باشد.
باقرپور گفت: کمیته امداد طبق سیاست‌های کاری سال ۹۷ تلاش مجدانه در جهت تحقق شعار هم در جهت افرایش اشتغال و هم در زمینه فعالیت‌های فرهنگی دارد.
وی با ارائه پیشنهاداتی در زمینه ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی، بیان داشت: آموزش و پرورش به عنوان یکی از نهادهای مؤثر می‌تواند ذهن دانش آموزان را به سمت استفاده از کالای ایراذنی سوق دهد.
باقرپور کاهش هزینه‌های تولیدی با ایجاد زمینه‌های تشویقی و ترغیبی را موجب تلاش تولیدکنندگان در جهت افزایش کیفیت مالای تولیدی دانست و ادامه داد: هم دولت و هم مجلس می‌توانند با عزم جدی در تحقق شعار سال همکاری نمایند.
ارسلان سلیمانی رئیس دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان باشت نیز در این نشست گفت: یکی از راه‌های تحقق شعار سال سختگیری و برخورد قانونی با قاچاق کالا و ارز است.
وی در ادامه با اشاره به رأی جالب دستگاه قضایی برای یک متهم در شهرستان باشت گفت: در این حکم به جای حبس متهم ملزم به تبلیغ یک نوع کالای ایرانی شده که در نوع خود جالب توجه است.
سرهنگ سید علی رضا زاده، فرمانده ناحیه سپاه شهرستان باشت نیز در این نشست گفت: بخشی از بومی سازی شعار سال به وجود واحدهای تولیدی برمی گردد که متأسفانه این مهم در شهرستان باشت وجود ندارد و امید است که با تلاش مسئولان و سعی افراد جامعه در زمینه اشتغال زایی و محرومیت زدایی تلاش نمایند.
وی راه اندازی واحدهای تولیدی در باشت را راهگشا دانست و افزود: بسیج نیز در این راه حامی مدیران و مردم خواهد بود.
رضازاده نظارت بر قیمت‌ها را یکی دیگر از راه‌های ترویج استفاده از کالای ایرانی در بین خانواده‌ها و نهادها دانست و ادامه داد: ممکن است به دلیل تقاضا برای خرید کالای ایرانی برخی فروشندگان اقدام به بالابردن قیمت‌ها نمایند که این امر نیازمند کنترل مستمر قیمت‌ها توسط نهادهای نظارتی است.
وی جلوگیری از تولید کالای بی کیفیت را از دیگر راهکارها دانست و ادامه داد: باید فهرست کالاهای باکیفیت ایرانی تهیه و در اختیار نهادها و سازمان‌ها گذاشته شود.
فرمانده ناحیه سپاه شهرستان باشت برجسته سازی بعد اعتقادی شعار سال را از راه کارهای دیگر برشمرد و گفت: وظیفه نهادهای تربیتی مانند آموزش و پرورش و همچنین ائمه جمعه و جماعات در این موضوع بسیار مؤثر خواهد بود.
رضا زاده در پایان بر واگذاری پروانه‌های تولیدی به افراد واجد شرایط برای رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی نیز تأکید کرد.
نادر گرامی، رئیس شورای اسلامی شهر باشت نیز با تأیید پیشنهادات ارائه شده، گفت: در برخی از ادارات خرید مایحتاج توسط کارپردازان انجام می‌شود که باید در زمینه انتخاب نوع و کیفیت جنس خریداری شده دقت کافی به عمل آید و حتماً در فاکتورها نوع، جنس و کشو سازنده قید گردد.
وی از ممنوعیت خرید کالاهای خارجی در شهرداری و شورای شهر خبر داد و گفت: شهرداری نیز به مانند کمیته امداد مکاتباتی در جهت ممنوعیت خرید جنس خارجی از اوایل سال جاری انجام داده است.
گرامی تصریح کرد: طبق مصوبات ابلاغی، دیوان محاسبات در زمینه خرید کالاها در ادارات ورود خواهد کرد.
وی تهیه فهرست کالاهای مرغوب و اعلام به ادارات و همچنین تبلیغ از صدا و سیما را گامی مؤثر در جهت ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی دانست.
در این نشست مصوب شد که جلسه‌ای با حضور کارپردازان ادارات تشکیل و قوانین و مصوبات یادآوری شود.
محمود نظری مدیر مدیریت آموزش وپرورش شهرستان باشت نیز با بیان اینکه اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید با واقعیت‌های جامعه جلو برویم، گفت: چرا باید با وجود بیان شعار سال توسط مقام معظم رهبری هدف مد نظر معظم له در پایان سال محقق نشود؟
وی ادامه داد: قشر عظیمی از جامعه درآمد متوسط و متوسط به پایین دارند، کیفیت برخی از اجناس ایرانی پایین و قیمت بالایی نسبت به مشابه خارجی دارند که کارخانه داران و تولیدکنندگان ما به سود کم قانع نیستند.
نظری ادامه داد: دستگاه‌های و ماشین آلات تولیدی به روز نیست و این موجب می‌شود تا قیمت تمام شده بالا باشد که این نیز نیازمند توجه است.
وی قیمت‌های متفاوت اجناس در بازار را از دلایل عدم استقبال مردم از کالاهای ایرانی دانست و گفت: بعضی از نوشت افزارهای خارجی با نام ایران و با قیمت‌های بالا در کشور به فروش می‌رسند که نیازمند نظارت دستگاه‌های متولی است.
گفتی است در این جلسه بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی باشت بیمارستان ۳۲ تختخوابی بنام شهدای باشت مزین شد
خبرنگار فتح الله پوران پور
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
لطف
باشتی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون در عشق آباد ۱۰ رای داشت ولی در چلسه شورای عمومی ۷۰ درصدشان عشق آبادی هستن
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1