تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۳۳۱۸۸۲

اعزام تیم پتانک کهگیلویه بویراحمد به رقابت‌های قهرمانی کشور/ اعزام هشت ووشوکار به اردوی تیم ملی

۰
کبنا ؛خبرهای ورزشی کهگیلویه و بویراحمد
 
اعزام هشت ووشوکار کهگیلویه و بویراحمدی به اردوی تیم ملی
رئیس هیئت ووشو استان کهگیلویه و بویراحمد از اعزام هشت ووشوکار هم استانی به اردوی تیم ملی خبرداد.
«حجت الله امیری» در دیدار با خبرنگاران در یاسوج گفت: هشت ووشوکار کهگیلویه و بویراحمدی برای حضور در اردوی تیم ملی از سوی فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران دعوت شدند.
وی افزود: «علی افشانی»، «مهدی خانی»، «اشکان امیدوار»، آریا اکبری «،» فرزاد مسعودکیش «و» محمد پرواز «در بخش آقایان بهمراه» حدیث امیری «و» مهسا سجادی «در بخش خانم‌ها به اردوی تیم ملی ووشو دعوت شده‌اند.
وی از قهرمانی تیم جوانان هیئت ووشو استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش ساندا آقایان در سال گذشته خبرداد و اظهارداشت: در سال گذشته» علی افشانی «ووشوکار جوان هم استانی در مسابقات بین المللی جام صلح و دوستی نیز توانست مدال طلا را از آن ایران کند.
رئیس هیئت ووشو استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد ووشوکاران ثبت شده که هم اکنون در حال فعالیت این رشته ورزشی هستند را بیش از یک هزار ورزشکار عنوان و اظهارداشت: ۲۴ باشگاه در سراسر استان نیز اکنون به این فعالیت ورزشی مشغول هستند.
 
برگزاری دوره ویژه استعدادیابی ووشو برای اولین بار در استان
دوره استعدادیابی ویژه مربیان رشته ورزشی ووشو در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
حجت الله امیری «رئیس هیئت ووشو این استان، هدف از برگزاری دوره استعدادیابی ووشو را آشنایی دوچندان مربیان این رشته ورزشی با آخرین الگوهای علمی و عملی برای شناسایی بهتر ووشوکاران در رده‌های مختلف جهت اعزام به مسابقات ملی و بین المللی عنوان کرد.
وی گفت: دوره استعدادیابی ووشو بمدت ۲ روز و با مشارکت ۴۰ مربی این رشته ورزشی از سراسر شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان این استان درحال برگزاری است.
رئیس هیئت ووشو استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دوره استعدادیابی ووشو با حضور اساتید اعزامی از فدراسیون ووشو برگزار می‌شود، اظهارداشت: در این دوره که برای اولین بار درحال برگزاری است ۳۰ مربی آقا و ۱۰ مربی خانم مشارکت فعال دارند.
امیری افزود: دوره استعدادیابی ووشو یک روز بصورت تئوری و یک روز بصورت عملی با حضور تعدادی از ووشوکاران برگزار می‌شود و ورزشکاران هم از نزدیک با این دوره آشنا می‌شوند.
وی با مهم شمردن برگزاری دوره استعدادیابی ووشو در استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: در سالجاری برای انتقال تحارب و آشنایی بیشتر مربیان و ورزشکاران با آخرین شیوه نامه‌ها و آموزش‌های علمی و عملی، دوره‌های آموزشی و استعدادیابی مختلف برگزار می‌شود.
رئیس هیئت ووشو استان کهگیلویه و بویراحمد پیش‌تر از فعال بودن بیش از یک هزار ووشوکار در ۲۴ باشگاه این رشته مفرح ورزشی در استان خبرداده بود.
 
اعزام تیم سه نفره پتانک (بولس) کهگیلویه بویراحمد به رقابتهای قهرمانی کشور
رئیس هیات بولینگ و بیلیارد استان کهگیلویه وبویراحمد از اعزام تیم سه نفره بانوان استان به رقابتهای پتانک کشور در بوشهر خبر داد.
تیم سه نفره پتانک بانوان (بولس) کهگیلویه بویراحمد به رقابتهای قهرمانی کشور اعزام شد.
شاپور عنبری رئیس هیات بولینگ وبیلیارد با بیان این خبر گفت: تیم سه نفره پتانک (بولس) بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد به دومین دوره مسابقات پتانک کشوری اعزام شد.
عنبری افزود: رقابت‌های پتانک (بولس) قهرمانی کشور از ۲۸ لغایت ۳۱ فروردین ماه با حضور ۱۸ تیم در بخش آقایان و ۹ تیم در بخش بانوان برگزار می‌شود.
رئیس هیات بیلیارد استان از حضورآزاده قشقایی و الهام داود وندی بعنوان بازیکن و فرخنده باشتی‌زاده سرپرست تیم اعزامی به این مسابقات خبر داد و اظهار امیدواری کرد تیمی اعزامی به یکی از سکوهای این رقابت‌ها دست یابد.
 
ثبت نام کاندید‌ای پست ریاست هیات‌های ورزشی استان کهگیلویه وبویراحمد
نظر به اینکه مجمع عمومی هیات‌های ورزشی ذیل جهت انتخاب رئیس هیات برگزار خواهد شد بدینوسیله از کلیه علاقمندان احراز پست هیات‌های: ووشو، کشتی، بولینگ و بیلیارد و سوارکاری استان دعوت بعمل می‌آید.
نظر به اینکه مجمع عمومی هیات‌های ورزشی ذیل جهت انتخاب رئیس هیات برگزار خواهد شد بدینوسیله از کلیه علاقمندان احراز پست هیات‌های: ووشو، کشتی، بولینگ و بیلیارد و سوارکاری استان دعوت بعمل می‌آید جهت دریافت فرم ثبت نام و ارایه مدارک مورد نیاز از تاریخ ۱/۲/۹۷ لغایت ۱۱/۲/۹۷ از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ به اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد (اداره امور ورزش) واقع در بلوار شهید قرنی مراجعه نمایند.
شرایط و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام:
اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
تابعیت جمهوری اسلامی ایران
معتقد به یکی از ادیان رسمی کشور
نداشتن سوء سابقه کیفری
دارا بودن حداقل ۳۰ سال سن
دارا بودن حداقل تحصیلات لیسانس
فتوکپی شناسنامه (از تمام صفحات ۴ سری)
فتوکپی آخرین مدرک تحصیلی (برابر با اصل ۴ سری)
چهار قطعه عکس ۳×۴
فتوکپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (۴ سری)
فتوکپی کارت ملی چهار سری
ارایه برنامه چهار ساله
بازنشستگان حق شرکت در انتخابات را ندارند.
 
نمایندگان فوتسال بانوان کهگیلویه بویراحمد حریفان خود را شناختند
قرعه مسابقات دور نهایی مسابقات فوتسال دسته سوم بانوان کشور در بوشهر برگزار و سه نماینده کهگیلویه بویراحمد حریفان خود را شناختند.
نمایندگان فوتسال بانوان کهگیلویه بویراحمد حریفان خود را شناختند
بازی‌های دور نهایی لیگ ٣ بانوان کشور قرعه کشی شد و تیم‌ها در ٣ گروه ۴ تیمی و یک گروه ۵ تیم قرار گرفتند.
در گروه اول این مسابقات تیم‌های چتررود کرمان، ستارگان آریا یاسوج، فدک دهدشت و پیروزی بیرجند حضور دارند.
در گروه دوم تیم‌های شورای دلبران کردستان، عقاب بوشهر، ستارگان بهار البرز و مقاومت اصفهان به مصاف هم می‌روند.
در گروه سوم این رقابت‌ها تیم‌های فوتسال بانوان علی آباد گلستان، کوثر گچساران، هیا ت فوتبال تنکابن و هیات فوتبال طبس حضور دارند و در گروه چهارم تیم‌های طلایه پوشان بابل، دیوان دره، آنزان ایذه، هیات فوتبال تالش و هیات فوتبال نظر آباد با هم دیدار می‌کنند..
از هر گروه دو تیم راهی مرحله بعدی این مسابقات می‌شوند و بصورت دوره‌ای با هم دیدار خواهند کرد.
در اول این مسابقات امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه و از گروه اول دو تیم ستارگان آریا یاسوج و فدک دهدشت به مصاف هم می‌روند و در گروه سوم تیم کوثر گچساران به مصاف تیم هیات فوتبال تنکابن می‌رود.
برای نمایندگان فوتسال بانوان استان در این مسابقات آرزوی موفقیت داریم.
 
همایش اسکیت بازان در یاسوج برگزار می‌شود
رئیس هیات اسکیت استان از برگزاری همایش اسکیت بازان در شهر یاسوج در گرامیداشت ولادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار خبر داد.
احسان بهرامی رئیس هیات اسکیت استان با بیان این خبر درگفت: در گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار همایش اسکیت بازان در شهر یاسوج برگزار
می‌شود.
بهرامی ضمن تشکر از حمایت‌های مدیر کل ورزش و جوانان استان بیان داشت: این همایش روز جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۱۶ جنب پارک ولایت جنب پارک بانوان برگزار می‌شود و در پایان به قید قرعه به تعدادی از شرکت کنندگان جوایز ارزنده و نفیسی اهدا می‌شود.
رئیس هیات اسکیت استان افزود: این همایش بمناسبت ولادت با سعادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار و ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب ذکر کرد و از عموم اسکیت بازان آقایان و بانوان جهت شرکت در این همایش دعوت کرد.
این مقام مسئول، اعزام تیم‌های منتخب رول بال بانوان بانوان استان، میزبانی مسابقات رول بال در دو بخش بانوان و آقایان، مسابقات اسکیت آلپاین بانوان و آقایان و برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری را از مهم‌ترین برنامه‌های این هیات برشمرد و خواستار حمایت بیشتر از این هیات با توجه به وجود استعداد در استان شد.
 
هفتهٔ ۱۵ لیگ بر‌تر فوتبال باشگاههای استان با پنج دیدار پیگیری می‌شود
مسئول کمیته اجرایی و مسابقات هیات فوتبال استان گفت: هفتهٔ ۱۵ لیگ بر‌تر فوتبال باشگاههای استان با پنج دیدار در شهرهای مختلف استان پیگیری می‌شود.
هفتهٔ ۱۵ لیگ بر‌تر فوتبال باشگاههای استان با پنج دیدار پیگیری می‌شود.
روح الله شریفی مسئول کمیته مسابقات و اجرایی هیات فوتبال استان با بیان این خبر بیان داشت: هفتهٔ ۱۵ لیگ بر‌تر فوتبال باشگاههای استان با پنج دیدار در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.
مسئول کمیته مسابقات افزود: در شهر چرام تیم پاسارگاد این شهر میزبان سادات دهدشت است.
اتحاد قلعه رئیسی در استادیوم آزادی دیشموک به مصاف تیم قلات گناوه گچساران می‌رود.
استقلال دهدشت از تیم پرسپولیس دیشموک پذیرایی می‌کند.
ابوذر باشت در استادیوم تختی این شهر به مصاف صدرنشین مسابقات آموزش عالی دانای یاسوج می‌رود و در شهر بهمئی و استادیوم شهید رجایی، تیمهای بنیاد بهمئی و پرسپولیس چرام باهم دیدار می‌کنند.
 
در گرامیداشت ولادت باسعادت امام حسین (ع) همایش پیاده روی خانواده برگزار می‌شود
رئیس هیات همگانی استان از برگزاری همایش پیاده روی خانواده در شهر یاسوج خبر داد.
در گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار همایش پیاده روی خانواده برگزار می‌شود.
محمد علی رهامی رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان با بیان این خبر گفت: همایش پیاده روی خانواده گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار در یاسوج برگزار می‌شود.
رهامی افزود: این همایش روز جمعه ۳۱ فروردین ماه و از ساعت هفت و نیم صبح در یاسوج آغاز خواهد شد.
رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان در خصوص مکان برگزاری این همایش تصریح کرد: این همایش از ابتدای میدان عدل آغاز و شرکت کنندگان مسیر ۳ کیلو متری تا پارک غدیر شهر یاسوج را خواهند پیمود که در پایان به قید قرعه به تعدادی از شرکت کنندگان جوایزی نفیس و ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.
مشاور رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور از برگزاری دو همایش بزرگ پیاده روی خانواده با حضور شبکه سوم سیما و اهدا جوایز ارزنده و نفیس در شهرهای یاسوج و یکی از شهرهای کهگیلویه بزرگ خبر داد و اظهار امیدواری کرد با حمایت مسئولین استانی سال ۱۳۹۷، سال رشد و ارتقای ورزش همگانی استان در کشور باشد.
 
قضاوت داور بین المللی کشتی استان در کشور
رئیس هیات کشتی استان از قضاوت داور بین المللی کشتی استان در مسابقات قهرمانی کشور خبر داد.
داور بین المللی کشتی کهگیلویه وبویراحمد در رقابتهای قهرمانی کشور قضاوت می‌کند.
علی سلیمانی رئیس هیات کشتی استان با بیان این خبر گفت: محمد رضا رحیمی داور بین المللی کشتی کشور و استان از سوی فدراسیون کشتی کشور برای قضاوت رقابتهای انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورانتخاب شده است.
سلیمانی افزود: رقابتهای کشتی انتخابی تیم‌های فرنگی و آزاد در رده سنی بزرگسالان روزهای ۲۹ لغایت ۳۱ فروردین ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می‌شود و محمد رضا رحیمی داور بین المللی کشتی استان و کشور از سوی فدراسیون جهت قضاوت این مسابقات انتخاب شده است.
رئیس هیات کشتی استان در خصوص عوامل اجرایی و داوران دعوت شده در این مسابقات بیان داشت:
سرپرست فنی: محمد ابراهیم امامی (تهران) داور درجه S۱
ژوری: اردوان صاحب (خوزستان) داور درجه S۱
داود خوش منظر (تهران) سید محمد افتخاریان (البرز) ناصر فروتن (تهران) بهروز‌زاده هندیجانی (خوزستان) اکبر نصیری (زنجان)
غلامرضا محمد‌نژاد (مازندران) محمود مدبر (کرمانشاه) حمیدرضا عابدی (سیستان و بلوچستان) محمدرضا رحیمی (کهگیلویه و بویراحمد) کاظم عقیقی (خراسان جنوبی) محمدرضا ستوده (لرستان...
بهروز ایل بیگی (چهارمحال و بختیاری) داریوش چلوئیان (همدان) مسعود چوبین (همدان) رحمان دمیرچی (البرز) نادر مرادی راد (تهران) حمید دریکوندی (تهران)
رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد بزرگسالان کشور به ترتیب روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می‌شود
 
۲۳ پروژه ورزشی عمرانی در شهرستان گچساران در دست اجرا است
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۲۳ پروژه ورزشی عمرانی در شهرستان گچساران خبر داد.
سید محمد تقی علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه بویراحمد با بیان این خبر گفت: هم اکنون تعداد ۲۳ پروژه عمران ورزشی در شهرستان گچساران در دست اقدام است.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از مجموع ۲۳ طرح ورزشی در دست اقدام، تعداد ۹ طرح ورزشی عمرانی از اعتبارات اهدایی نفت هم اکنون در دست اجرا است، گفت: این پروژه‌ها شامل احداث پارک نفت با اعتباری به مبلغ ۳۵ میلیارد ریال، کمک به مجموعه استخر ورزشی بانوان با اعتباری به مبلغ ۴میلیارد ریال، کمک به احداث زمین چمن مصنوعی در روستاهای پاکوه، جهاد آباد، پشه‌کان، چهار بیشه، به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: احداث سالن ورزشی چند منظوره در روستای اسلام آباد با اعتباری به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال، احداث سالن ورزشی چند منظوره بانوان در روستاهای سرآب‌ننیز و ناصر آباد به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از مهم‌ترین طرح‌های اهدایی وزارت نفت در حوزه ورزش است که به شهرستان گچساران تخصیص داده شده است.
علوی با اشاره به اینکه این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۱۰ الی ۷۰ درصد برخوردار هستند، گفت: مبلغ ۱۲۵ میلیارد ریال به طرح‌های ورزشی نفت اختصاص داده شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از مجموع این اعتبارات از محل اهدایی نفت تا کنون ۳۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال تخصیص داده شده، تصریح کرد: تا کنون ۱۲ میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال هزینه شده است.
وی در ادامه به پروژه‌های ورزشی عمرانی دیگر که اعتبارات استانی به آن‌ها تخصیص داده شده، ابراز کرد: هم اکنون تکمیل سالن ورزشی آب شیرین به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، احداث مجموعه ورزشی چند منظوره پیشنهادی کارتینگ وموتور سواری و اتومبیل رانی به مبلغ ۳ میلیارد ریال، تکمیل پروژه‌های زمین‌های چمن مصنوعی در سطح شهرستان با اعتبار ۷ میلیارد ریال، احداث زمین‌های چمن مصنوعی در سطح شهرستان با اعتبار تخصیص یافته به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۳۵۲ میلیون ریال، تکمیل مجموعه ورزشی تختی گچساران با اعتباری به مبلغ ۸ میلیارد و ۸۷۳ میلیون ریال از پروژه‌های در دست اقدام است که اعتبارات استانی به این پروژه‌ها تخصیص داده شده است.
علوی در ادامه به دیگر پروژه‌ها که محل اعتبارات استانی تامین اعتبار شده است، اشاره کرد و گفت: تکمیل سالن ورزشی باباکلان به مبلغ ۵ میلیارد و ۵۵۰میلیون ریال، تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی گچساران به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۹۸۸میلیون ریال، تکمیل و تجهیز مجموعه ورزشی شهید بشارت به مبلغ ۴ میلیارد ریال، تکمیل مجموعه ورزشی شماره ۴ و ۳ به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۴۰میلیون ریال، احداث خوابگاه ورزشی به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، تکمیل زمین ورزشی مظفر آباد به مبلغ یک۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و تکمیل مجموعه ورزشی شهید افراز به مبلغ ۵ میلیارد ریال و همچنین احداث خانه جوان گچساران به مبلغ ۹ میلیارد ریال از جمله پروژه‌های در دست اقدام اداره ورزش و جوانان شهرستان گچساران که جز اولویت کاری این اداره برای اتمام پروژه‌ها در سالجاری خواهد بود.
علوی در ادامه با اشاره به پروژه‌هایی که از محل اعتبارات استانی تامین اعتبار می‌شود، بیان کرد: از مجموع ۱۴ پروژه عمرانی ورزشی در دست اقدام، پروژه تکمیل سالن ورزشی آب شیرین، تکمیل مجموعه ورزشی تختی، تکمیل سالن ورزشی بابا کلان، تکمیل مجموعه ورزشی شهید بشارت و تکمیل زمین ورزشی در روستای مظفرآباد فعالیت عمرانی ورزشی صورت گرفته است.
مدیرکل اداره ورزش وجوانان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مبلغ ۸۵ میلیارد و ۲۰۳میلیون ریال به این طرح‌های استانی ورزش گچساران اختصاص داده شده، خاطرنشان کرد: تا کنون مبلغ ۴۰ میلیارد و۵۱۸ میلیون ریال تخصیص یافته که از این میزان سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.
وی گفت: این پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی ۳۰ الی ۱۰۰ درصد برخوردار هستند.
 
تیم ستارگان آریا عازم بوشهر می‌شود
تیم فوتسال بانوان ستارگان آریا یاسوج برای شرکت در مرحله نهایی لیگ دسته سوم فوتسال بانوان کشور عازم بوشهر محل برگزاری مسابقات می‌شود.
یکی از موفق‌ترین رشته‌های ورزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد فوتبال و فوتسال بانوان در این استان است که تاکنون تعداد زیادی از بازیکنان این استان به اردوی تیم‌های ملی راه یافته‌اند.
تیم فوتسال بانوان ستارگان آریا در دور نهایی رقابت‌های لیگ دسته سوم فوتسال کشور به همراه دو تیم کوثر گچساران و فدک یاسوج بعنوان نماینده کهگیلویه وبویراحمد در این مسابقات حضور دارند.
شانردهمین دوره مسابقات فوتسال دسته سوم بانوان کشور از ۲۸ فروردین ماه لغایت ۴اردیبهشت ماه با حضور ۲۵ تیم به میزبانی شهربوشهر برگزار خواهد شد.
در تیم فوتسال بانوان ستارگان آریا در این مسابقات ندا اقبالی، فهیمه ارزانی، بیتا طاهری، زهراعلیزاده، مهدیه محمودی نیا، ناهید علیزاده، مریم رمضانی، فهیمه چندکاری، توران ستایش خواه بعنوان بازیکن حضور دارند.
مهنازآشتیانی مقدم بعنوان سرمربی و زهره حیدزاده بعنوان سرپرست تیم را همراهی می‌کنند.
این سه نماینده فوتسال بانوان استان در این مسابقات آرزوی موفقیت داریم.
یکی از موفق‌ترین رشته‌های ورزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد فوتبال و فوتسال بانوان در این استان است که تاکنون تعداد زیادی از بازیکنان این استان به اردوی تیم‌های ملی راه یافته‌اند.
تیم فوتسال بانوان ستارگان آریا در دور نهایی رقابت‌های لیگ دسته سوم فوتسال کشور به همراه دو تیم کوثر گچساران و فدک یاسوج بعنوان نماینده کهگیلویه وبویراحمد در این مسابقات حضور دارند.
شانردهمین دوره مسابقات فوتسال دسته سوم بانوان کشور از ۲۸ فروردین ماه لغایت ۴اردیبهشت ماه با حضور ۲۵ تیم به میزبانی شهربوشهر برگزار خواهد شد.
در تیم فوتسال بانوان ستارگان آریا در این مسابقات ندا اقبالی، فهیمه ارزانی، بیتا طاهری، زهراعلیزاده، مهدیه محمودی نیا، ناهید علیزاده، مریم رمضانی، فهیمه چندکاری، توران ستایش خواه بعنوان بازیکن حضور دارند.
مهنازآشتیانی مقدم بعنوان سرمربی و زهره حیدزاده بعنوان سرپرست تیم را همراهی می‌کنند.
این سه نماینده فوتسال بانوان استان در این مسابقات آرزوی موفقیت داریم.
 
جلسه برنامه ریزی و هماهنگی هیئت هندبال استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
اولین جلسه برنامه ریزی و هماهنگی رئیس و اعضای هیات هندبال استان در یاسوج برگزار شد.
مریم اسکندری مسئول روابط عمومی هیات هندبال استان با بیان این خبر بیان داشت: اولین جلسه هیئت هندبال استان در سال جدید با حضور رئیس و اعضای کمیته‌های هیئت هندبال استان و روسای هیئت هندبال شهرستانهای استان در محل اداره کل برگزار شد.
علی ضامن آویش رئیس هییت هندبال استان در این نشست ضمن تشکر از تلاش یکساله اعضای هیات هندبال استان به تشریح عملکرد این هیات این هیات در سال گذشته پرداخت و از حمایت هیات هندبال استان از تیم‌ها و مربیان و داوران استان در سال جدید خبر داد.
رئیس هیات هندبال استان برگزاری پنج دوره سمینار داوری، برگزاری کلاسهای ارتقای داوری و مربیگری، اعزام داوران استان به لیگ‌های بر‌تر و یک آقایان کشور، میزبانی مسابقات منطقه ۷ بانوان و آقایان، کسب مقام قهرمانی تیم هندبال آقایان و نایب قهرمانی تیم بانوان نفت و گاز گچساران و صعود تیم فراز بام دهدشت به لیگ بر‌تر را از دستاورد‌های این هیات در سال ۱۳۹۶ برشمرد واظهارامیدواری کرد با تلاش و پشتکار بیشتر شاهد رشد، شکوفایی و اعتلای این رشته در کشور باشیم.
زارع رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ورزش و جوانان استان از تلاش این هیات در جهت رشد و اعتلای ورزش هندبال در کشور تقدیر کرد و خواستار توجه ویژه به امر آموزش در سنین پایه درجهت شناسایی نخبگان این رشته شد.
پروانه پناهپوری نایب رئیس هیات هندبال استان به تشریح فعالیت‌ها و عملکرد این حوزه در بخش بانوان پرداخت و برگزاری مسابقات در رده‌های سنی، برگزاری کلاسهای مربیگری و داوری، اعزام داوران به رقابتهای قهرمانی کشور را مهم‌ترین برنامه‌های این هیات در بخش بانوان ذکر کرد و خواستار حمایت بیشتر از ظرفیت‌های این حوزه با توجه به پتانسیل بانوان شد.
محمدی کار‌شناس ورزش هندبال اداره کل ورزش و جوانان، همدلی و هماهنگی تمام اعضای هیات را در جهت رشد و شکوفایی و توسعه زیر ساخت‌های ورزش هندبال و توجه به آموزش و قهرمانپروری در بخش بانوان و آقایان راخواستارشد.
در این جلسه روسای هیات‌های هندبال شهرستان‌ها به تشریح عملکرد و برنامه‌های خود پرداختند و خواستار حمایت بیشتر از هندبال شهرستان‌ها شدند.
برگزاری مسابقات استانی در بخش آقایان و بانوان در رده‌های سنی، تلاش در جذب اسپانسر برای شرکت در مسابقات منطقه و کشوری، رسیدگی و احیا سالن‌های فرسوده برای تمرین و سازماندهی تیم‌ها در شهرستان‌ها، تجهیز هیات‌های هندبال شهرستان‌ها، برگزاری سمینارهای داوری ماهانه، برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان، مربیان و د اوران بر‌تر استان، راه اندازی طرح استعداد یابی هندبال در مدارس، تشکیل کمیته رفاهی و ارائه گزارش ماهانه به اداره کل، سرکشی به هیات شهرستان‌ها بصورت ماهانه توسط رئیس و اعضای هیات هندبال استان و توجه ویژه به بخش آموزش در رده سنی خردسالان و نونهالان از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.
 
قدردانی مربی تیم فوتسال ستارگان آریا از حمایت اداره‌کل ورزش و شهرداری یاسوج
مربی تیم فوتسال ستارگان آریا از حمایت علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان وشهرداری یاسوج در حمایت از این تیم تقدیر کرد.
مهناز آشتیانی با بیان این خبر با اشاره به حضور تیم فوتسال ستارگان آریا در مسابقات لیگ دسته سوم فوتسال بانوان کشور اظهار کرد: تاکنون بازیکنان زیادی از این تیم به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه توانستیم در دوره گذشته در رقابت‌های لیگ جوانان کشور با این تیم قهرمان ایران شویم افزود: در آن مسابقات فهیمه ارزانی خانم گل مسابقات شناخته شد.
وی مشکل فوتسال و فوتبال بانوان استان را در نبود حامی مالی دانست و گفت: اگر زیر پوشش مجموعه‌ای قرار می‌گرفتیم حرف‌های بیشتری برای گفتن در کشور داشتیم.
این استعدادیاب فوتسال و مربی باشگاه ستارگان آریا با تشکر و قدردانی از علوی مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین مجموعه شهرداری یاسوج اظهار کرد: هیچ‌گاه لطف این مدیران را در سال گذشته برای حمایت از این تیم فراموش نمی‌کنم چرا که در بد‌ترین شرایط کمک مادی و معنوی وبی به ما کردند که باید از علوی و مقدم تقدیر ویژه داشته باشم.
سرمربی تیم فوتسال ستارگان آریا در ادامه با بیان اینکه بازیکنان من مستحق جایگاه‌های بالاتری هستند افزود: سال گذشته دو بازیکن ما می‌توانستند در تیم ملی حضور داشته باشند که فهیمه ارزانی به دلیل مصدومیت و زهرا علیزاده هم به دلیل ناتوانی مالی نتوانستند همراه تیم ملی باشند در حالی که هر دو از بازیکنان اثرگذار فوتسال کشور به شمار می‌روند.
وی همچنین از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل حوزه استاندار هم تشکر کرد و گفت: قول‌هایی به ما داده شده که در مسابقات دور نهایی لیگ دسته سوم کشور ما را حمایت کنند که به این وعده خوشبین هستیم.
آشتیانی هرگونه موفقیت تیم فوتسال ستارگان آریا و دو تیم دیگر کوثر گچساران و فدک کهگیلویه را موفقیت کل ورزش استان دانست و افزود: با حمایت مسؤولان استان و دعای خیر مردم فوتسال بانوان استان ما در کشور خوش خواهد درخشید.
 
هفتهٔ ۱۴ لیگ بر‌تر فوتبال کهگیلویه وبویراحمد با پنج بازی برگزار شد
مسئول کمیته اجرایی و مسابقات هیات فوتبال استان گفت: هفتهٔ ۱۴ لیگ بر‌تر فوتبال باشگاههای استان با برگزاری پنج دیدار درشهرهای مختلف برگزار شد و این نتایج بدست آمد.
در شهر دیشموک تیم پرسپولیس دیشموک با نتیجه ۳بر ۲ تیم پاسارگاد چرام را شکست داد.
تیم استقلال چرام با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب تیم استقلال دهدشت شد.
سادات دهدشت در شهر دهدشت با دو گل از سد تیم بنیادبهمئی گذشت.
تیم آموزش عالی دانا یاسوج در استادیوم ۱۵ هزار نفری شهر یاسوج با نتیجه ۳بر ۱ بر تیم اتحادقلعه رئیسی غلبه کرد و دیدار دو تیم ابوذرباشت و پرسپولیس چرام بدون گل به پایان رسید.
رئیس کمیته مسابقات تصریح کرد: در پایان هفته چهاردهم تیم آموزش دانا یاسوج ١٢ بازی ٢٩ امتیازدر صدر جدول مسابقات قرار دارد، پرسپولیس چرام ١٣ بازی ٢۶ امتیازدوم، ابوذر باشت ١٣ بازی ٢۴ امتیازسوم، پرسپولیس دیشموک ١٣ بازی ٢٣ امتیازچهارم، استقلال چرام ١٣ بازی ٢١ امتیازپنجم، اتحاد قلعه رئیسی ١٣ بازی ١٧ امتیازششم، استقلال دهدشت ١١ بازی ١۶ امتیازهفتم،
سادات دهدشت ١٣ بازی ١٣ امتیازهشتم، پاسارگاد چرام ١٢ بازی ١١ امتیازنهم، بنیاد بهمئی ١٣ بازی ٩ امتیازدهم وقلات گناوه گچساران ١٢ بازی ۶ امتیازدر مکان یازدهم جدول مسابقات لیگ بر‌تر فوتبال استان قرار دارند.
شریفی ادامه داد: هفتهٔ پانزدهم این مسابقات روز پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه برگزار می‌شود.
 
کلاس مربیگری درجه ۳ برای تونیک بانوان در یاسوج برگزار شد
رئیس هیات روستایی و بازیهای بومی و محلی استان از برگزاری کلاس مربیگری درجه ۳ «برای تونیک» بانوان در شهر یاسوج خبر داد.
رحمان همت‌پور رئیس هیات روستای و بازیهای بومی و محلی کهگیلویه وبویراحمد با بیان این خبر  گفت: با حضور مدرس رسمی فدراسیون، کلاس درجه ۳ مربیگری «برای تونیک» بانوان در یاسوج برگزار شد.
همت‌پور ادامه داد:
این کلاس از ۲۳ لغایت ۲۵ فروردین ماه با حضور ۲۳ نفر از بانوان شهرهای بهمئی، کهگیلویه، چرام، باشت ویاسوج برگزار شد که در جمع شرکت کنندگان نواب رییسان هیئتهای روستایی چرام، بهمئی، دهدشت، یاسوج، باشت وهیات کوهنوردی استان و دونفر از هیئت ژیمناستیک استان انگیزه حضور و فعالیت در کلاس را دوچندان کرده بودند.
رئیس هیات روستایی و بازیهای بومی و محلی استان تصریح کرد:
این تنها کلاس مربیگری بود که هزینه‌های تغذیه، خواب، لباس وسایر هزینهای برگزاری از شرکت کنندگان اخذ نگردید وحتی از ۶نفر از شرکت کنندگان به دلایل وضعیت مالی هیچ مبلغی دریافت نشد وهیئت هزینه آنان را پرداخت کرد.
علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان در آئین اختتامیه این کلاس که در محل خانه ژیمناستیک استان برگزار شد، ضمن تبریک عید مبعث و تقدیر و تشکر از هیات روستایی و بازیهای بومی و محلی استان در برگزاری این دوره، هیات روستایی و بومی و محلی استان را از هیات‌های فعال در ورزش استان ذکر کرد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان از تقبل ۵۰ درصدی ورودیه شرکت کنندگان در این دوره خبر داد و اظهار امیدواری کرد با تلاش مسئولین این هیات شاهد رشد و شکوفایی ورزش روستایی استان در کشور باشیم.
در پایان از شرکت کنندگان در این دوره توسط مدرس فدراسیون روستایی و بازیهای بومی و محلی کشور شهناز طیران امتحانات تئوری و عملی بعمل آمد.
 
شروع کلاس‌های آموزشی و مشاوره ازدواج در خانه جوان استان
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد در جلسه معاونت فرهنگی و امور جوانان و سازمان‌های مردم نهاد استان از برگزاری کلاس‌های آموزشی اعم از هنرزبان، ورزش و سرگرمی و مشاوره ازدواج جوانان بصورت رایگان درخانه جوانان استان خبر داد.
سید محمد تقی علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با بیان این خبر ، خواستار برنامه ریزی جهت راه اندازی این کلاس‌ها شد و بیان داشت این کلاس‌ها اواخرفروردین در محل خانه جوان شهر یاسوج آغاز خواهد شد.
علوی از اجرای برنامه‌های حوزه فرهنگی و جوانان درهفته جوان در اردیبهشت ماه خبر داد و هدف از برگزاری این برنامه‌ها را نشاط، شادابی و امید جوانان و احاد جامعه ذکر کرد.
مدیر کل ورزش و جوانان از ارزیابی عملکرد سه ماهه سمن‌ها و تشکل‌های استانی خبر داد و گفت:
از طرح‌های که پتانسیل فرا استانی و با هدف خرید کالای ایرانی می‌باشد حمایت مادی و معنوی خواهیم کرد و حوزه فرهنگی و جوانان و سازمانهای مردم نهاد می‌بایست گزارش کار خود را ارائه کنند.
مدیر ارشد ورزش و جوانان استان از برگزاری جشنواره روستایی در کلایه کهگیلویه خبرداد و بیان داشت:
برای ایجاد نشاط و امید باهدف پرکردن اوقات فراغت وایجادشادابی در ایام نوروز، موسسه قرب مهرایثار اقدام به برگزاری جشنواره نوروزی بخش‌های درکلایه بخش دیشموک کرد.
علوی ادامه داد: بیش از ۱۳۰۰نفر در نوروز دراین طرح شرکت کردند که در نوع خود بی‌سابقه بود.
وی در پایان خواستار حمایت همه نهاد‌ها و ادارات از سازمانهای از حوزه فرهنگی و جوانان و سازمان‌های مردم نهاد شد و اظهار امیدواری کرد در صورت تامین اعتبارات و حمایت مسئولین شاهد رشد و اعتلای ورزش در حوزه فرهنگی و جوانان خواهیم بود.
با حضور مدرس فدراسیون اسکیت کشور، کارگاه آموزشی اسکیت آلپاین در یاسوج برگزار شد
رئیس هیات اسکیت استان گفت: با حضور مدرس فدراسیون اسکیت کشور، اولین کارگاه آموزشی اسکیت آلپاین در یاسوج برگزار شد.
با حضور مدرس فدراسیون اسکیت کشور، کارگاه آموزشی اسکیت آلپاین در یاسوج برگزار شد.
احسان بهرامی رئیس هیات اسکیت استان با بیان این مطلب  گفت: اولین کارگاه آموزشی اسکیت آلپاین در یاسوج با حضور مدرس فدراسیون برگزار شد.
در آئین افتتاحیه این کلاس که در محل سالن آمفی تئا‌تر اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان از روند رو به رشد ورزشکاران اسکیت استان و تلاش رئیس و اعضای این هیات و حضور ملی پوشان این رشته در تیم‌های ملی ابراز خرسندی کرد.
علوی توسعه زیر ساخت‌های این رشته را یاد آور شد و بیان داشت: با حمایت مسئولین استانی و شهرستانی، افق‌های روشن در این رشته روشن شده و امیدواریم بتوانیم با تلاش همه اعضای هیات و ورزشکاران، زمینه رشد و تعالی و شکوفایی رشته اسکیت در کشور فراهم شود.
احسان بهرامی رئیس هیات اسکیت استان هدف از برگزاری این کارگاه را آمادگی و شناسایی استعدادهای ورزشکاران اسکیت جهت مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی ذکر کرد و بیان داشت: در این کلاس ۲۰ نفر از برترینهای این رشته در دو بخش بانوان و آقایان از شهرهای یاسوج و گچساران حضور داشتند.
بهرامی از حضور پنج ملی پوش استان در تیم ملی اسکیت بانوان کشور خبر داد و ضمن تشکر از حمایت‌های مدیر کل و دیگر مسئولین اظهار داشت: توسعه زیر ساخت‌های این رشته در استان یکی از اهداف اداره کل و هیات می‌باشد و با قولهای مساعدت شهردار و شورای شهر یاسوج انشالله درآینده نزدیک پیست‌های اسکیت در شهر یاسوج در محل پارک ولایت راه اندازی خواهد شد.
بهرامی تصریح کرد: کارگاه اسکیت آلپاین در یاسوج با حضور مسیح امین خواه نماینده جهانی اسکیت الپاین اسیا و ایران و دبیر کمیته اسکیت الپاین ایران بمدت یک روز به صورت تئوری و عملی در محل اداره کل و محل پارک ولایت شهر یاسوج برگزار شد و امیدواریم با درخشش ورزشکاران اسکیت در این رشته، شاهد حضور چند ملی پوش در تیم‌های ملی باشیم.
 
چهار بازیکن نونهال استان به اردوی تیم ملی کشور دعوت شدند
رئیس هیات هندبال کهگیلویه وبویراحمد از حضور چهار ملی پوش نونهال هم استانی به اردوی تیم ملی هندبال نونهالان کشور خبر داد.
چهار بازیکن نونهال استان به اردوی تیم ملی کشور دعوت شدند.
علی ضامن آویش رئیس هیات هندبال کهگیلویه وبویراحمد با بیان این خبر گفت: دومین اردوی آمادگی تیم منتخبان نونهال منطقه جنوب کشور برگزار می‌شود.
آویش افزود: این اردو از ۲۳ لغایت ۲۶فروردین ماه به میزبانی استان اصفهان برگزار و در این اردو ۳۵بازیکن منتخب نونهال منتخب جنوب کشور حضور دارند.
رئیس هیات هندبال استان ضمن تشکر از حمایت علوی مدیر کل، روسای هیات‌های هندبال شهرستان‌ها از حضور چهار ملی پوش نونهال استان کهگیلویه وبویراحمد در این اردو خبر داد و بیان داشت:
امین کاظمی، سید حسین ابراهیمی، حسین بهادری و آریان شریفی چهار بازیکن نونهال استان به این اردو دعوت شده‌اند.
این مقام مسئول در هیات هندبال استان تصریح کرد: این اردو در اصفهان بلوار آتشگاه، مجتمع فرهنگی ورزشی امام علی (ع) برگزار می‌شود.
 
برگزاری ورزش صبحگاهی و عصر گاهی در محله‌های شهر یاسوج همراه با اهداء جوایز ارزنده
رئیس هیات ورزش‌های همگانی کهگیلویه وبویراحمد از اجرا و برگزاری ورزش صبحگاهی و عصر گاهی در محله‌های شهر یاسوج همراه با توزیع جوایز بین شرکت کنندگان خبر داد.
ورزش صبحگاهی و عصر گاهی در محله‌های شهر یاسوج با اهدای جوایزی ارزنده و نفیس برگزار می‌شود.
محمد علی رهامی رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان با بیان این خبر گفت: ورزش صبحگاهی و عصر گاهی در محله‌های شهر یاسوج برگزار می‌شود.
رهامی افزود: هیات ورزش‌های همگانی استان به منظور ایجاد نشاط و شادابی در بین مردم ورزش دوست شهر یاسوج در هر هفته در محله‌ای اقدام به برگزاری مسابقات ورزشی و مراسم ورزش صبحگاهی و عصر گاهی خواهد کرد.
رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان ضمن تشکر از حمایت همه جانبه علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی این هیات ادامه داد: روز یکشنبه ۲۶فروردین ماه ساعت ۱۶در مجموعه ورزشی دولت آباد و با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان ورزش عصر گاهی اجرا و در پایان به قید قرعه به شرکت کنندگان جوایز نفیس و ارزنده‌ای از جمله دوچرخه، البسه ورزشی و ظروف آشپرخانه اهدا خواهد شد.
مشاور رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی استان افزود: خوشبختانه از شش ماه دوم سال گذشته کارهای فرهنگی خوبی در تشویق و ترغیب احاد مردم به ورزش همگانی و اجرای برنامه‌های ورزش صبحگاهی و عصر گاهی در سطح استان با حمایت همه جانبه مدیر کل ورزش و جوانان استان و تلاش و همکاری هیات‌های همگانی استان و شهرستان‌ها صورت گرفته و امیدواریم با حضور مردم در این مراسمات شاهد نشاط و شادابی جامعه وباشیم.
رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان در پایان از برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانواده با حضور شبکه سوم سیما در تیرماه امسال خبر داد و اظهار امیدواری کرد با حمایت مسئولین استانی و شهرستانی شاهد حضور گسترده مردم ورزش دوست شهر یاسوج در این همایش باشیم.
 
بازدید معاون عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد از آکادمی بیلیارد استان
معاون عمرانی استانداری بهمراه علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان، جنتی مدیر کل اوقاف استان، جمیاری رئیس هیات پهلوانی استان، حکمتی اصل معاون توسعه ورزش اداره کل و جمعی از مسئولین شهرستانی از آکادمی بولینگ و بیلیارد استان بازدید کردند.
علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان در این بازدید ضمن تشکر از حضور معاون عمرانی استاندار گفت: سالن آکادمی بیلیارد شهر یاسوج در زمینی به مساحت ۲۵۰ متر مربع و با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان راه اندازی شده است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان افزود: در آکادمی بیلیارد استان ۲ میز اسنوکر و ۳ میز ایت بال وجود دارد و آماده پذیرایی از ورزشکاران و علاقمندان به این رشته می‌باشد.
شاپور عنبری رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان از حمایت‌های علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان در واگذاری سالن برای راه اندازی این آکادمی تقدیر کرد و افزود: متاسفانه قبل از مدیریت علوی هیچ اهمیتی به این رشته داده نمی‌شد و از یکسال گذشته با حمایت‌های مادی و معنوی مدیر کل ورزش و جوانان استان شاهد رشد و پیشرفت این رشته در استان وکشور بوده‌ایم.
عنبری در خصوص زمان حضور بانوان و آقایان جهت تمرینات در این آکادمی تصریح کرد: بانوان صبح‌ها و آقایان عصر‌ها می‌توانند با مراجعه به آکادمی بیلیارد استان از امکانات استفاده کنند.
آکادمی بیلیارد استان و شهر یاسوج در استادیوم تختی شهر یاسوج جنب خانه جودو واقع شده است.
 
دو رکاب زن کهگیلویه وبویراحمدی به اردوی تیم‌های ملی دعوت شدند
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد از حضور دو ورزشکار این رشته در اردوی تیم ملی دوچرخه سواری کشور خبر داد.
دو رکاب زن کهگیلویه وبویراحمدی به اردوی تیم ملی دوچرخه سواری دعوت شدند.
سید محمد تقی علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با بیان این خبر گفت: از سوی فدراسیون دوچرخه سواری کشور دو رکاب زن کهگیلویه وبویراحمد به اردوی تیم ملی دعوت شدند.
علوی افزود: سهراب رشیدی در رده سنی جوانان و محمد حسین‌پور در رده سنی نوجوانان به اردوی تیم‌های ملی دوچرخه سواری کشور دعوت شدند.
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: اردو تیم‌های ملی دوچرخه سواری استان از ۲۲ فروردین ماه بمدت ۱۴ روز در محل پیست دوچرخه سواری مجموعه آزادی تهران در حال برگزاریست.
وی در پایان از حمایت‌های و توجه فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران رشته دوچرخه سواری این استان تقدیر کرد.
 
اولین جلسه ستاد ترویج و توسعه فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای در استان برگزار شد
با حضور فیلی معاون عمرانی استانداری، علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل اوقاف استان، مدیر کل راه و شهرسازی، جمیاری رئیس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای استان، نماینده شهرداری و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی اولین جلسه ستاد ترویج و توسعه فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای در استان برگزار شد
این روز‌ها دو دستگاه ورزش و جوانان و اوقاف و امور خیریه بر سر مالکیت این مجموعه با هم به مشکل برخورده‌اند و در درون استان نتوانسته‌اند به تفاهم برسند و البته که باید حق را به مجموعه اوقاف داد چرا که نمی‌توان در مجموعه‌ای که وقف شده دخل و تصرفی انجام داد.
ورزشگاه پیر تختی شهر یاسوج یکی از خاطره‌انگیز‌ترین مکان‌ها برای جوانان دیروز و امروز شهر یاسوج است دیروزی‌ها با حذف تیم‌های بزرگ مثل سایپای تهران در جام حذفی و امروزی‌ها با جولان تیم فوتبال شهرداری و زاگرس در برابر غول‌های فوتبال ایران خاطرات زیادی از این ورزشگاه دارند.
ورزشگاه پیر شهر یاسوج روزگاری نام قلعه عقاب‌ها به خود گرفت در روزهای زیبایی که تیم فوتبال شهرداری یاسوج در اوج فوتبال قرار داشت و همه ایران نام یاسوج را با نام تیم فوتبال شهرداری می‌شناختند.
آن گونه که می‌دانیم مجموعه ورزشگاه تختی یاسوج و زمین‌های اطراف آن موقوفه هستند و شاید تنها موقوفه‌ای که در سطح شهر یاسوج مرکز استان وجود دارد همین مجموعه ورزشگاه به اضافه بیمارستان و محوطه اطراف آن است.
به هیمن منظور روز گذشته به بهانه رسیدگی به وضعیت زورخانه یاسوج که در مجموعه ورزشگاه تختی قرار گرفته نشستی با حضور مسوولان استانی و به ریاست عزیز فیلی معاون استاندار و با حضور مدیرکل اوقاف و مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد.
در این نشست بحث وضعیت ورزشگاه تختی و اختلاف دو دستگاه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که هر دو طرف به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اراضی برای کارهای عام المنفعه برای دانش‌آموزان مستضعف و زنان بی‌سرپرست و دیگری برای کمک به امام‌زاده عبدالله در جاده آبشار یاسوج وقف شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد به بهایی که امسال مجموعه ورزش و جوانان برای این مجموعه به عنوان حق وقف باید بپردازد اشاره کرد و گفت: طبف برآوردی که شده امسال باید ورزش و جوانان به ازای حضور در این مجموعه مبلغ ۳۶۰ میلیون تومان به اوقاف بپردازد.
علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان ضمن تشکر از حضور معاون عمرانی استانداری و برگزاری این نشست بیان داشت: بابت حضور هیئت‌های ورزشی و اجاره‌ای که از زمین گرفته می‌شود همه مبالغ به ۱۰ میلیون تومان هم نمی‌رسد و اوقاف باید وضعیت ورزش و جوانان را هم در نظر بگیرد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان افزود: که در همین تابستان اخیر ۱۲ هزار دانش‌آموز و نوجوان اوقات فراغت خود را در این ورزشگاه گذراندند و چه کاری بهتر و ارزشمند‌تر از این است که فرزندان همین آب و خاک از این مجموعه استفاده کنند.
جنتی مدیرکل واقاف و امور خیریه استان بیان داشت: موقوفات چیزی نیست که بخواهیم به صورت احساسی با آن برخورد کنیم و به هیچ وجه نمی‌توان دخل و تصرفی در موقوفه کرد.
وی گفت: اگر خیلی اصرار به حضور در این ورزشگاه دارید از وزیر ورزش و جوانان بخواهید تا با نماینده ولی‌فقیه در اوقاف و امور خیریه نشستی داشته باشند و با یکدیگر مشکل را برطرف کنند.
جنتی افزود: از دست من کاری برنمی‌آید و بسیاری از مدیران در کشور بوده‌اند که به دلیل سهل‌انگاری در استفاده و واگذاری موقوفات پشت می‌له‌های زندان قرار دارند و نمی‌توان به سادگی و با حرف در مورد موقوفات اظهار نظر کرد.
فیلی معاون استاندار هم در این نشست با بیان اینکه باید فکری اساسی به حال مجموعه کرد افزود: ورزش و جوانان ساخت و ساز جدیدی در این مجموعه نداشته باشد چرا که این مجموعه وقفی است و هر لحظه امکان دارد که تصمیمی جدید برای آن اتخاذ شود.
 
خواستار حمایت بیشتر در رشد و شکوفایی ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان شد
رئیس هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مسوولان استان می‌خواهیم که این رشته ورزشی اصیل حمایت کنند.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیران کل ورزش و جوانان و اوقاف و امور خیریه به همراه برخی مسوولان شهرستانی از زورخانه پوریای ولی شهر یاسوج واقع در ورزشگاه تختی این شهر بازدید کردند.
در این بازدید علی جمیاری رئیس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اهمیت این رشته ورزشی به مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور اشاره کرد و گفت: در این شورا مصوب شده که باید فرهنگ پهلوانی در کشور زنده شود از این رو لازم است تا ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای مورد حمایت قرار گیرد.
این مسؤول در ادامه با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد تنها در چهار شهرستان و به تعداد ۴ زورخانه فعالیت دارند افزود: این در حالی است که در استان یزد نودمین زورخانه خود را چندی پیش افتتاح کرده‌اند اما این تعداد کم زورخانه‌های استان ما کمترین امکانات را ندارند و وضعیت زورخانه مرکز استان هرگز درشان شهر یاسوج نیست.
جمیاری در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه استان مرشد زورخانه ندارد از دعوت یک مرشد به استان از کازرون خبر داد و گفت: این رشته مهم ورزشی که سابقه هزار ساله در ایران دارد مهجور و مظلوم واقع شده است.
جمیاری با اظهار تاسف از عدم توجه به این رشته اصیل، خواستار فرهنگ سازی در توسعه و رشد و شکوفایی این ورزش شد و افزود: از مسوولان استان می‌خواهیم که این رشته ورزشی اصیل را در استان حمایت کنند.
وی علت اصلی مشکل را اختلاف میان دو دستگاه ورزش و اوقاف ذکر کرد و گفت: امیدواریم اختلافات این دستگاه‌ها با یکدیگر برطرف شود تا تنها زورخانه شهر یاسوج از این وضعیت خارج شود.
 
تیم فوتبال سرقلعه می‌لاس قهرمان پنجمین دوره مسابقات فوتبال جام امام‌زاده غالب (ع) شد
تیم فوتبال سرقلعه می‌لاس قهرمان پنجمین دوره مسابقات فوتبال جام امام‌زاده غالب (ع) شد.
پنجمین دوره مسابقات فوتبال جام امام‌زاده غالب (ع) باشرکت بی‌سابقه ۴۰تیم روستایی، ۲۳تیم از منطقه زیلایی شهرستان بویراحمد و۱۷ تیم از منطقه می‌لاس لردگان از ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۶ شروع شد.
در این مسابقات ۴۰تیم در ۸گروه به رقابت پرداختند که در مجموع ۱۴۷بازی، بیش از۵۰۰گل و بیش از صدبار کارت زردو قرمز از جیب داوران مسابقات بیرون آمد.
۸تیم صعود کرده به مرحله یک چهارم این مسابقات، دهیاری بردپهن زیلایی، ستارگان بردپهن زیلایی، سرقلعه می‌لاس، کهکشان سرخابی دهنو، شهدازیلایی، پاسارگاد زیلایی و سرقلعه می‌لاس بودند که در ‌‌نهایت دو تیم شهدا زیلایی و سرقلعه می‌لاس به فینال راه پیدا کردند ودر ‌‌نهایت تیم سرقلعه می‌لاس توانست عنوان قهرمانی پنجمین دوره این مسابقات را کسب کند.
بازی فینال با حضوررئیس هیئت ورزش روستایی وبازیهای بومی و محلی شهرستان بویراحمد، دبیر هیئت ومسئول کمیته مسابقات هیئت شهرستان بویراحمد و رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان لردگان و رئیس هیئت ورزش روستایی وبازیهای بومی محلی شهرستان لردگان برگزار شد.
در پایان مسابقات از سوی مسئولین و کمیته برگزاری مسابقات بااهدای کاپ، مدال قهرمانی، جایزه نقدی ولوح سپاس ازتیم قهرمان وهمچنین از تیم دوم وسوم، آقای گل، بازیکن اخلاق، تیم اخلاق، بهترین بازیکن، تیم داوری مسابقات و مسئولین برگزاری مسابقات وپاسگاه انتظامی زیلایی بااهدای لوح سپاس، جوایز ورزشی و مدال تقدیر شد.
این مسابقات با مسئولیت رابط ورزشی منطقه زیلایی و همکاری دهیاری بردپهن زیلایی ومعتمدین محلی ونیز تلاش پاسگاه انتظامی زیلایی در اوج حساسیت وهیجان تماشاچیان و بازیکنان بدون هیچ گونه مشکلی به پایان رسید.
 
پرداخت تمام مطالبات داوران فوتبال تا سال آینده/ سندهای دو سال گذشته پرداخت می‌شود
سرپرست هیأت فوتبال کهگیلویه وبویراحمد با توجه به مطالبات ۶۰ میلیونی داوران فوتبال استان گفت: همه این مطالبات تا سال آینده پرداخت خواهد شد.
کلاس توجیهی نیم فصل اول داوران استان با حضور سرپرست هیأت فوتبال استان، مدیرکل بیمه ایران کهگیلویه وبویراحمد، رئیس اداره ورزش و جوانان کهگیلویه و ۶۰ داور از نقاط مختلف استان، در سالن اتاق اصناف دهدشت برگزار شد.
خداداد افشاریان سرپرست هیات فوتبال استان از این همایش به عنوان دومین همایش در استان یاد کرد و اظهار داشت: اولین همایش در گچساران دو هفته قبل با حضور نمایندگان و ناظران استان برگزار شد و آخرین تصمیمات و مقررات برگزاری مسابقات مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
سرپرست هیأت فوتبال کهگیلویه وبویراحمد، هدف از برگزاری چنین همایش‌های را کمک به اهداف عالیه و ارتقاء فوتبال استان عنوان و بیان کرد: مشکلات و چالش‌های فوتبال بررسی و سعی بر این است در ادامه راه، منظم‌تر و هدفمند‌تر کار‌ها را پیش ببریم.
وی از تجهیز ست کامل داوری برای داوران استان خبر داد و افزود: با برنامه‌هایی که در پیش داریم، دیگر شاهد برخی رفتارهای نامتعارف در مسابقات کشوری و استانی نخواهیم بود.
افشاریان بر خصوص گلایه داوران از عدم پرداخت مطالباتشان از سال ۸۹ تاکنون و هم‌چنین برنامه‌های خود برای حمایت از داوران در لیگ‌های مختلف سطح کشوری، گفت: بنده حدود یک ماه است که این پست را گرفتم، خوب می‌دانم داورهای ما طلبکار هستند و با توجه به اعتبار و جایگاهی که در سطح فوتبال کشور دارم سعی می‌کنم همه آن را برای فوتبال استان هزینه کنم و همه مطالبات داوران تا سال آینده پرداخت خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۶۰ داور از کل استان در این همایش حضور دارند از پرداخت سندهای دو سال گذشته خبر داد و افزود: در ادامه راه همه اتفاقات کمرنگ فوتبال را پر رنگ خواهیم کرد.
در این کلاس آخرین قوانین ومقررات داوری و مشکلات موجود در داوری استان مورد بررسی قرار گرفت.
 
آغاز عملیات احداث ورزشگاه قلعه‌رئیسی در هفته آینده
نماینده کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده با بیان این‌که پیمانکار ورزشگاه قلعه‌رئیسی مشخص شده است، از آغاز عملیات احداث ورزشگاه قلعه‌رئیسی خبر داد.
عدل هاشمی‌پور با بیان این خبر و بیان مشکلات ورزشی حوزه چاروسا عنوان کرد: یکی از عمده مشکلات حوزه چاروسا نبود زمین ورزشی مناسب است امیدواریم وضعیت ورزشی در منطقه چاروسا بهتر شود.
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نبود ورزشگاه یکی از مشکلات اساسی قلعه‌رئیسی بود که با همکاری علوی مدیرکل ورزش استان اعتباراتی را از درآمد ماده ۱۸۰ و بودجه شهرستان اختصاص داده شد تا مناقصه آن برگزار شود.
وی تصریح کرد: با مناقصه‌ای که از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد و با قول مدیرکل ورزش و جوانان، امیدواریم تا ۲۵ فروردین پیمانکار در ورزشگاه شهر قلعه رئیسی تجهیز کارگاه کند و عملیات این ورزشگاه شروع شود.
 
مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد شروع ثبت نام کارت اعتباری دویست میلیون ریالی برای زوجهای جوان استان
مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد از شروع ثبت نام طرح کارت اعتباری جهیزیه تا سقف بیست میلیون تومان با اقساط ۳۶ماهه خبر داد.
علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد از شروع ثبت نام کارت اعتباری دویست میلیون ریالی برای زوجهای جوان در سطح استان خبر داد.
سید محمد تقی علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با بیان این مطلب گفت:باعاملیت شش بانک انصار، رفاه کارگران، مهراقتصاد، صادرات، حکمت ایرانیان و ملی در استان طرح ثبت نام
طرح کارت اعتباری جهیزیه زوج‌های جوان آغاز شد.
علوی از افزایش وام ازدواج جوانان از ده میلیون به بیست میلیون خبر داد و بیان داشت: در سالی که طبق منویات مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، زوجهای جوان می‌توانند با دریافت وام ازدواج نسبت به خرید کالا ی ایرانی برای جهیزیه اقدام کنند.
مدیرارشداستان بیان داشت: اجرای این طرح به موسسه قرب مهرایثاردرسطح استان واگذار شده و زوج‌های جوان در سطح استان و شهر یاسوج می‌توانند با مراجعه به خانه جوان و ادارات شهرستان‌ها و بخش‌ها نیز ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان از سهمیه بندی شهرستان‌ها در این طرح خبر د اد و هدف اداره کل ورزش و جوانان استان را حمایت از زوجهای جوان با فرهنگ سازی ازدواج آسان ذکر کرد و تصریح کرد: درسال ۱۳۹۶ به ۱۱۲۶ زوج در سطح استان کارت اعتباری جهیزیه اهدا شد که انتظار می‌رود امسال رشد و افزایش چشمگیری داشته باشد.
 
هفته نهم مرحله گروهی لیگ دسته دوم فوتسال کشور صعود ماهان گچساران به مرحله حذفی لیگ دسته دوم فوتسال
تیم فوتسال ماهان گچساران به مرحله حذفی لیگ دسته دوم فوتسال کشور راه یافت.
از مرحله گروهی لیگ دسته دوم فوتسال کشور نمایندگان فوتسال استان یک برد و یک باخت در بازی‌های خارج از خانه بدست آوردند.
تیم فوتسال ماهان گچساران در گروه سوم لیگ دسته دوم فوتسال کشور در شهر اقلید فارس می‌ه‌مان تیم مقاومت عباس‌نژاد این شهر بود که در پایان موفق شد با نتیجه ۵ به ۲ میزبان خود را شکست دهد و یک هفته مانده به پایان مرحله گروهی به مرحله حذفی لیگ دسته دوم فوتسال کشور صعود کند.
تیم ماهان گچساران با این برد ۱۸ امتیازی شد و بعد از تیم مقاومت تهران در رده دوم جدول رده بندی گروه سوم قرار گرفت.
تیم فوتسال مارون کهگیلویه دیگر نماینده کهگیلویه وبویراحمد در اراک می‌ه‌مان تیم ایرالکو این شهر بود که در پایان با نتیجه ۵ به ۲ مغلوب میزبان خود شد و از صعود به مرحله حذفی بازماند.
تیم فوتسال مارون کهگیلویه با این باخت ۱۱ امتیازی شد و در رده سوم جدول رده بندی گروه پنجم باقی ماند.
در هفته دهم این رقابت‌ها تیم فوتسال ماهان گچساران در سالن شهید بشارت دوگنبدان میزبان تیم مقاومت تهران است و تیم مارون کهگیلویه در دهدشت از آبی پوشان اهواز پذیرایی می‌کند.
مرحله گروهی لیگ دسته دوم فوتسال کشور با شرکت ۳۴ تیم در چهار گروه ۶ تیمی و دو گروه ۵ تیمی به صورت رفت وبرگشت در حال برگزاریست واز هرگروه ۲ تیم به مرحله حذفی صعود می‌کنند.
 
سال ۹۶سال پرکار هیات استان بود/ سال ۹۷، سال تلاش برای ارتقاء و شکوفایی ورزش همگانی استان
رئیس هیات ورزشهای همگانی استان در برنامه زنده رادیویی مرکز استان گفت: سال ۹۶سال پرکار هیات استان بود و سال ۹۷، سال تلاش برای ارتقاء و شکوفایی ورزش همگانی استان کهگیلویه وبویراحمد خواهد بود.
محمد علی رهامی با بیان این خبر ضمن تشکر از حمایت‌های علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان، مسئولین کمیته‌های هیات استان، مسئولین ادارات شهرستان‌ها، روسای هیات‌های شهرستانی و احاد مردم که با حضور گسترده خود در همایش‌های پیاده روی باعث رشد و شکوفایی ورزش همگانی شده‌اند به تشریح عملکرد این هیات در سال ۱۳۹۶ پرداخت و سال ۹۶ را سال پرکار هیات استان و سال ۹۷ را سال تلاش برای ارتقا و شکوفایی ورزش همگانی استان ذکر کرد.
مشاور فدراسیون ورزشهای همگانی کشور اجرای ۱۷۱ همایش پیاده روی خانواده در استان، اجرای دو همایش پیاده روی خانواده با حضور شبکه سوم سیما و شبکه محلی دنا و دو همایش پخش همزمان از شبکه سوم سیما و شبکه محلی دنا، یک همایش پیاده روی با پخش از شبکه دنا،، برگزاری ۲۴۰ مسابقه ورزشی در استان، اعزام شش تیم ورزشی به مسابقات کشور، برگزاری شش دوره آموزشی مربیگری و داوری در استان، اعزام پنج نفر از همکاران به استان قم جهت شرکت در دوره تعالی، اجرای بندهای سند تحول، تعالی و آینده نگری کتاب اول، دیدار با خانواده معظم شهدای ورزشکار، دیدار با ائمه جمعه استان، دیدار با پیشکسوتان ورزش همگانی، اجرای مجمع عمومی هییت استان با حضوررئیس فدراسیون و مدیر کل ورزش و جوانان، شرکت در برنامه‌های اداری، فرهنگی و ورشی فدراسیون، برگزاری بیش از ۴۷ جلسه، کشوری، استانی و شهرستانی پیرامون توسعه ورزش همگانی، اعزام پنج نفر از همکاران جهت شرکت در همایش کمیته‌های تحت پوشش فدراسیون، شرکت در چهار برنامه زنده رادیویی را از مهم‌ترین دستاوردهای هیات ورزش‌های همگانی کهگیلویه وبویراحمد برشمرد و خواستار تلاش و پشتکار مسئولین هیات استان در جهت ارتقا و شکوفایی ورزش همگانی استان شد.
رئیس هئیت همگانی استان حمایتهای احمدی استاندار ورزش دوست استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان و ریاست فدراسیون همگانی کشور را عامل رشد و شکوفایی ورزش استان و هیات همگانی برشمرد و خواستار حمایت همه مسئولین کشوری و استانی در جهت اعتلای ورزش همگانی استان شد.
مرد پر تلاش و خستگی ناپذیر ورزش همگانی کهگیلویه وبویراحمد سال ۹۷ را سال توسعه و ارتقای ورزش همگانی محلات، ادارات ذکر کرد و برگزاری ده دوره آموزشی در استان، برگزاری ۱۵۰ همایش پیاده روی خانواده در استان، اجرای سه همایش بزرگ پیاده روی حانواده با پخش مستقیم از شبکه سوم سیما، برگزاری رقابت‌های شهرستانی و استانی، اعزام ورزشکاران به مسابقات کشوری، برگزاری مجمع عمومی سالیانه هیات در اردیبهشت ماه با حضور ریاست فدراسیون، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، ورزشی، برگزاری اردوهای ورزشی، اعزام مربیان و داوران به دوره‌ها و کلاسهای پیش بینی شده از طریق فدراسیون و اجرای سند تحول، تعالی و آیندنگری کتاب دوم را از مهم‌ترین برنامه‌های این هیات در سال جاری بیان کرد و ایجاد همدلی، پشتکار و تلاش در جهت ارتقای ورزش همگانی را خواستار شد.
رئیس هیئت همگانی افزود: در سطح استان بیش از ۵۴ ایستگاه ورزش صبحگاهی پیش بینی شده که احاد مردم ورزش دوست می‌توانند در جهت اجرای سلامت خود و جامعه به این ایستگاه‌ها مراجعه کنند.
رهامی در پایان ار حمایت‌های رسانه ملی، اصحاب رسانه و کسانی در طول سال گذشته در جهت ارتقای و رشد ورزش همگانی تلاش کردند تقدیر کرد.
 
ضرورت شناسایی و استفاده از نخبگان ورزشی در روستا‌ها
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بر شناسایی، پرورش و استفاده از نخبگان ورزشی در روستا‌ها تاکید کرد.
محمدتقی علوی اظهار کرد: روستا‌ها ظرفیت عظیمی از استعداد و توانمندی‌های گوناگون هستند.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عدم وجود امکانات لازم در روستا‌ها، افزود: ورزشکاران در شهر‌ها از امکانات بیشتری برای تمرین و نشان دادن استعدادهای خود برخوردارند در حالیکه چنین موقعیتی در روستا‌ها وجود ندارد.
وی، ادامه داد: اما علی‌رغم همه کمبود‌ها تاکنون ورزشکاران نخبه‌ و ممتازی از دل روستا‌ها بیرون آمده که به خوبی در سطوح ملی درخشیده‌اند.
این مسوول شبنم بهشت را از جمله این ورزشکاران عنوان کرد و بیان داشت: این ورزشکار فوتبالیست به عنوان بانوی بر‌تر فوتبال ایران شناخته شده که این خود برای استان افتخاری بزرگ است.
علوی روستازاده‌ها را مردمی شجاع، توانمند و بااستعداد دانست و بر شناسایی، پرورش و استفاده از نخبگان ورزشی در روستا‌ها توسط مسوولان هیات‌ها تاکید کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکید ما بر تعامل و توسعه فعالیت هیات‌ها است، گفت: امیدواریم با تعامل و همکاری همه هیات‌ها و مسوولان بتوانیم تحولی قابل توجه در ورزش استان ایجاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه در حال بررسی برای شناسایی و ساماندهی ورزشکاران آماده و توانمند برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتای ۲۰۱۸ هستیم، گفت: امیدواریم هر چه سریع‌تر ورزشکاران نخبه شناسایی و برای حضور در این بازی‌ها ساماندهی شوند.
این مسوول ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمد را دارای پتانسیل و ظرفیت‌های بالا دانست و گفت: به نظر می‌رسد آنگونه که باید از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.
علوی با تاکید بر اینکه باید مواردی مانند ورزش را به دل روستا‌ها برده و میان مردم آنجا همگانی کنیم، گفت: نباید اجازه دهیم استعدادهای ناب در روستا‌ها و مناطق عشایری خاموش شوند.
وی توسعه ورزش استان را نیازمند توجه، شناسایی، تربیت، معرفی و استفاده از همه ظرفیت‌ها در نقاط مختلف دانست و گفت: روسای هیات‌ها می‌توانند در تحقق این امر یاریگر خوبی برای اداره کل ورزش و جوانان باشند.
 
مدال‌آوری در مسابقات جاکارتای ۲۰۱۸ اولویت مهم ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: درخشش و مدال‌آوری در مسابقات جاکارتای ۲۰۱۸ اولویت اهداف مهم ورزش و جوانان استان در سال جاری است.
سید محمدتقی علوی با بیان این مطلب گفت: تمام تلاش خود را برای توسعه ورزش استان به کار گرفته‌ایم.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات انجام شده برای پیشرفت ورزش استان در سال‌ه اخیر، افزود: پروژه‌های مختلف ورزشی در روستاهای استان اجرا و ورزش در این مناطق پیشرفت خوبی داشته است.
وی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ورزشی در استان، گفت: جوانان مستعد و با ظرفیت بالایی در استان به خصوص در مناطق روستایی داریم که باید شناسایی و از آن‌ها استفاده شود.
این مسوول توسعه و پیشرفت ورزش را نیازمند توجه و حمایت دیگر مسوولان دانست و یادآور شد: استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکنون حمایت و توجه ویژه‌ای به ورزش استان داشته و قدم‌های موثری در این راه برداشته است.
علوی با اشاره به اهداف عالی ورزش و جوانان استان، افزود: اهداف متعددی را برای سال جاری در نظر داریم که امیدواریم با تلاش و همت مسوولان و ورزشکاران با استعدادمان بتوانیم آن‌ها را محقق کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به بازی‌ها و مسابقات جاکارتای ۲۰۱۸ اشاره کرد و یادآور شد: اداره کل ورزش و جوانان استان تمامی تلاش خود را برای حضور موثر در این مسابقات به کار گرفته است.
وی ورزشکاران را نمایندگان استان در این مسابقات عنوان کرد و بیان داشت: باید با سیاست‌گذاری و هدف گذاری اصولی شرایط را برای حضور ملی پوشان در این بازی‌ها فراهم کنیم.
این مسوول با تاکید بر توجه و حمایت از ورزشکاران هم‌استانی، تصریح کرد: درخشش و مدال‌آوری ورزشکاران ما در مسابقات ۲۰۱۸ جاکارتا از اهداف مهم اداره کل ورزش و جوانان است.
علوی در پایان به اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید برای توسعه ورزش استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با درایت و تصمیم‌گیری صحیح و اساسی بتوانیم شاهد توسعه و پیشرفت بیشتر ورزش استان در همه رشته‌ها باشیم.
 
بهره‌گیری از ظرفیت چشمگیر جوانان برای برگزاری مطلوب جشنواره نشاط و امید
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بر بهره‌گیری و استفاده بهینه از ظرفیت چشمگیر جوانان برای برگزاری مطلوب جشنواره نشاط، امید و جوانان تاکید کرد.
سید محمدتقی علوی با بیان این مطلب اظهار کرد: جوانان از ظرفیت‌های مهم و مورد توجه در هر حوزه‌ای هستند که باید به صورتی ویژه مورد توجه قرار گیرند.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد جوانان را ظرفیت توانمند و بااستعداد هر جامعه دانست و افزود: باید این نیروی با پتانسیل بالا را شناسایی و از آن‌ها استفاده و بهره برد.
وی جوانان را سرمایه‌های هر جامعه بیان کرد و یادآور شد: اگر امروز به حوزه جوانان توجه شده و برای این حوزه کار انجام شود هزینه نبوده بلکه به اصلاح آینده جامعه کمک شده است.
این مسوول با بیان اینکه حوزه جوانان اداره ورزش و جوانان تاکنون اقدامات خوبی در این راستا انجام داده است، گفت: برگزاری انواع جشنواره‌ها و دیگر برنامه‌های فرهنگی از جمله این اقدامات در ایام نوروز امسال بود.
علوی در ادامه برگزاری جشنواره نشاط، امید و جوانان را از دیگر برنامه‌های فرهنگی حوزه جوانان در ایام عید نوروز امسال ذکر کرد و گفت: این جشنواره در شهرهای مختلف استان برگزار شد.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد هدف از برگزاری این برنامه‌ها ایجاد شور و نشاط احاد مردم استان و کشور ذکر کرد و گفت: جشنواره نشاط و امید نخستین برنامه فرهنگی این حوزه در سال جدید است.
وی بر بهره‌گیری و استفاده بهینه از ظرفیت چشمگیر جوانان برای برگزاری مطلوب جشنواره نشاط، امید و جوانان استان تاکید کرد و گفت: باید از حداکثر امکانات موجود برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره استفاده کرد.
این مسوول توجه و تلاش برای توسعه حوزه جوانان را یکی از اهداف اداره کل ورزش استان عنوان کرد و بیان داشت: با توجه و توسعه این حوزه می‌توان گامی موثر در پیشگیری و کاهش بسیاری از مشکلات از جمله آسیب‌های اجتماعی برداشت.
علوی توجه و حمایت از جوانان را راهی مناسب برای اصلاح جوانان و جامعه بیان کرد و بیان داشت: برگزاری چنین برنامه‌هایی در هدایت جوانان به ورزش موثر خواهد بود و امیدواریم با برگزاری این جشنواره بتوانیم گامی موثر در راستای تشویق جوانان و ترویج فرهنگ ورزش در جامعه برداریم.
 
برگزاری جشنواره نشاط امید در ایام نوروز
معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان کهگیلویه وبویر احمد از برگزاری جشنواره نشاط امید در ایام نوروز در شهرهای مختلف استان خبر داد.
جشنواره نشاط امید در ایام نوروز برگزارشد.
رحمت الله شاکری معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان استان با بیان این خبرگفت: ۱۱۴۷نفر طی صد وهشتادوسه مسابقه در جشنواره نشاط امید شرکت کردند.
شاکری افزود: با توجه به تاکید مدیر کل ورزش و جوانان استان درخصوص برگزاری مسابقات و ایجاد شور ونشاط در سطح استان در ایام نوروز جشنواره نشاط و امید در روستا‌ها و بخش‌های استان برگزار شد.
معاون فرهنگی و امور جوانان ادامه داد: این مسابقات در دو بخش فرهنگی و ورزشی و جام نوروز تا سیزده فروردین ادامه داشت و اکثر سازمانهای مردم نهاد‌ها، دهیاری‌ها در برگزاری این جشنواره‌ها و مسابقات مشارکت داشته‌اند.
این مقام مسئول بیان داشت: این جشنواره در دوبخش فرهنگی و ورزشی برگزارشد و در بخش دوم این برنامه باتوجه به عنایت و پیگیری علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان از طریق وزارت ورزش و جوانان کشور درصدد هستیم پس از شناسایی جوانان و ورزشکاران بی‌سرپرست و نیازمند توسط یازده سازمان مردم نهاد در روستا‌ها و عشایر و مناطق کمتر توسعه یافته لوازم فرهنگی و ورزشی برای اولین بار در استان با این وسعت بین نیازمندان توزیع شود.
معاون فرهنگی و امور جوانان تصریح کرد: این جشنواره با همکاری موسسه مهر قرب ایثار دهدشت برگزار شد.
 
پیگیری رقابتهای لیگ بر‌تر فوتبال باشگاههای استان
مسئول کمیته اجرایی هیات فوتبال استان گفت: رقابتهای لیگ بر‌تر فوتبال باشگاههای استان با برگزاری پنج بازی در سال جدید پیگیری می‌شود.
با برگزاری پنج بازی مسابقات فوتبال لیگ بر‌تر باشگاههای استان پیگیری می‌شود.
روح الله شریفی مسئول کمیته اجرایی هیات فوتبال استان با بیان این خبر گفت: دور برگشت رقابت‌های لیگ بر‌تر فوتبال باشگاههای استان با برگزاری پنج دیدار در شهرهای مختلف استان پیگیری می‌شود.
شریفی ادامه داد: از هفته ۱۲ و دور برگشت مسابقات فوتبال باشگاههای استان پنج بازی در شهرهای مختلف استان برگزار می‌شود و طبق برنامه در روز پنج شنبه ۱۶ فروردین ماه تیم پرسپولیس چرام میزبان تیم قلات گناوه گچساران است.
مسئول کمیته اجرایی و مسابقات هیات فوتبال استان افزود: در روز جمعه ۱۷ فروردین ماه طبق برنامه اعلام شده چهار بازی به طور همزمان در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد و در این روز در شهر باشت تیم ابوذر این شهر پذیرای تیم پرسپولیس دیشموک است. اتحاد قلعه رئیسی به مصاف تیم سادات دهدشت می‌رود، استقلال دهدشت در استادیوم آزادی این شهر از تیم پاسارگاد چرام پذیرایی می‌کند و استقلال چرام میزبان تیم بنیاد بهمئی است.
 
حضور رئیس و ملی پوش سه گانه کهگیلویه وبویراحمد در اردوی تیم ملی
مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد از حضور رئیس هیات سه گانه استان به همراه ملی پوش این رشته در اردوی تیم ملی سه گانه کشور خبر داد.
رئیس هیات سه گانه استان بهمراه ملی پوش این رشته در اردوی تیم ملی حضور دارند.
آرمان حاتمی مسئول روابط عمومی ورزش و جوانان استان با بیان این خبر گفت: اردوی تیم ملی سه گانه کشور از ۲۱ اسفندماه در تهران آغاز شده است.
حاتمی افزود: این اردو به منظورشرکت ملی پوشان تیم‌های ملی سه گانه کشور در رقابت‌های قهرمانی آسیای میانه و انتخابی رقابتهای آسیایی جاکارتای اندونزی در حال برگزاریست.
مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد از حضور آتیلا لوا رئیس هیات سه گانه کهگیلویه وبویراحمد بعنوان سرمربی تیم ملی سه گانه کشور و علی عباس‌نژاد ورزشکار سه گانه کهگیلویه وبویراحمدی بعنوان ملی پوش سه گانه کشور در این اردو خبر داد.
این مقام مسئول ضمن تشکر از حمایت‌های علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان از ملی پوشان تیم‌های ملی افزود:
این اردو از تاریخ ۲۱اسفند ۹۶آغاز و تا ۳۰فروردین ماه ۱۳۹۷ با حضور ۱۲ نفر از برترین‌های سه گانه کشور در رده سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان درمحل ورزشگاه آزادی تهران در حال برگزاریست.
رقابتهای قهرمانی سه گانه آسیای میانه در ۱۸ تیرماه سال جاری در کشور قرقزستان برگزار می‌شود.
برای آتیلا لوا سرمربی تیم ملی و عباس‌نژاد ملی پوش سه گانه کشور در این اردو و رقابت‌های پیش رو آرزوی موفقیت داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
1