تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۵۸
کد مطلب : ۳۳۱۸۶۵

حمایت بنیاد نخبگان از مستعدان در کهگیلویه و بویراحمد / تجلیل از سرآمدان حوزوی و فرهنگی

۱
۰
کبنا ؛رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد در نشست هم‌اندیشی بنیاد نخبگان استان با صاحب‌نظران حوزه‌های کشاورزی و منابع طبیعی مطرح کرد: بنیاد نخبگان استان ظرفیت‌های زیادی برای حمایت از مستعدان و سرآمدان حوزه‌های مختلف علمی دارد.
حمداله اکوانی در نشست هم اندیشی بنیاد نخبگان با اساتید و صاحب‌نظران دانشگاهی گفت معرفی ظرفیت‌های بنیاد نخبگان برای حمایت از دانشجویان، اساتید و استعدادهای برتر دانشگاهی، نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر در مراکز علمی و آموزشی و فضای عمومی جامعه است. دکتر اکوانی با اشاره به اینکه بنیاد نخبگان نهادی چند بعدی است، گفت: بنیاد نخبگان با توجه به ماهیت و رسالت تشکیل آن برای شناسایی و حمایت از نخبگان در همه حوزه‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی برنامه دارد.

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هنوز بسیاری از نخبگان، اساتید دانشگاه، مخترعان، دانش آموزان و جوانان با تسهیلات و حمایت‌های بنیاد نخبگان در حوزه‌های مختلف آشنایی ندارند و این بنیاد برای معرفی ظرفیت‌ها و حمایت‌های خود نیاز به مشارکت همه نهادها به ویژه نهادهای علمی و فرهنگی دارد.
وی با تشریح ظرفیت‌های بنیاد نخبگان، اساتید، دانشجویان و فرهیختگان حوزه‌های مختلف را به مشارکت بیشتر برای توسعه فعالیت‌های بنیاد نخبگان و بهره‌مندی مستعدان برتر از این خدمات فرا خواند.
رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد گسترش ارتباط با رسانه‌ها، مدیران و دانشگاه‌ها را در این زمینه مهم دانست و خاطرنشان کرد: دست افراد اثرگذار و اساتید دانشگاه را برای توسعه دایره فعالیت‌های بنیاد در استان کهگیلویه و بویراحمد به گرمی می‌فشاریم.
اکوانی آشنایی عمومی با برنامه‌های و ظرفیت‌های بنیاد نخبگان را نیازمند شبکه‌سازی در همه نهادهای مرتبط با بنیاد نخبگان دانست و تأکید کرد: بنیاد نخبگان برای جذب و حمایت بیشتر از نخبگان، افزون بر نهادهای علمی و آموزشی در این زمینه، از همکاری همه نهادها اجرایی دولتی و خصوصی استفاده می‌کند.
وی با اشاره به توانمندی‌های مراکز علمی و دانشگاهی استان در بخش کشاورزی و منابع طبیعی، گفت: بنیاد نخبگان آمادگی دارد تا از همه ظرفیت‌های خود را برای حمایت از مستعدین برتر این حوزه به‌کار گیرد. در این نشست که با حضور جمعی از صاحب‌نظران دانشگاهی استان در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی و در بنیاد نخبگان استان برگزار شد، راهکارهای تقویت تعامل بنیاد نخبگان استان با مراکز علمی و آموزشی طرح و بررسی شد.
 
 
سرآمدان حوزوی و فرهنگی کهیگلویه و بویراحمد الگوسازی می شوند
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنیاد نخبگان استان در بخش فرهنگی فعالیت‌های خود، از سرآمدان و مستعدان برتر حوزوی و فرهنگی تجلیل و الگوسازی می کند.
حمداله اکوانی در نشست هم اندیشی با شورای حوزه‌های علمیه استان با اشاره به رسالت اصلی بنیاد نخبگان در شناسایی، جذب و پشتیبانی از نخبگان، تعریف نخبه را دارای دو تفسیر مضیق و موسع دانست و اظهار کرد: در تفسیر موسع آن، نخبه به شخصی اطلاق می شود که در کار خود بهتر بوده و بتواند منشا اثر باشد.
وی افزود: نخبه صرفا معطوف به حوزه‌های فنی نیست بلکه وجوه فرهنگی هم دارد و بخشی از نخبگان ما در حوزه فرهنگی و حوزوی فعال هستند و باید از آنها حمایت شود.
رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بنیاد نخبگان هر ساله از میان اعضای اجتماع حوزوی و با در نظرگرفتن فعالیت‌های نخبگانی آنان در ساحت‌های «آموزش»، «پژوهش»، «تبلیغ و امور فرهنگی»، برگزیدگان حوزوی را در دو رده «مستعد برتر حوزوی» و «سرآمد حوزوی» شناسایی و از فعالیت‌های آنها پشتیبانی می‌کند.
اکوانی با بیان اینکه بنیاد در زمینه تکریم و الگوسازی از نخبگان، فعال است و پس از این نیز فعال‌تر خواهد شد، عنوان کرد: اگر فردی در هر حوزه ای منشا اثر باشد مورد تکریم، تجلیل و الگوسازی توسط بنیاد نخبگان قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در الگوسازی از نخبگان، هدف هدایت کسانی است که در اول راه قرار دارند و می‌توان با الگو دادن به آنها، شکوفایی استعداد و پیمایش مسیر را برای آنان هموارتر و تسریع کرد.
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به دو مشکل هدایت و حمایت از نخبگان حوزوی اشاره و بیان کرد: عدم اطلاع از مستعدین برتر حوزوی و نبود اطلاعات جامع از مستعدین و سرآمدان حوزوی در استان از جمله مشکلاتی است که امروز در اجتماعات نخبگان حوزوی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
اکوانی از همه نهادهای فرهنگی خواست که به منظور تکریم و الگوسازی از نخبگان با بنیاد استان ارتباط داشته باشند و اظهار کرد: آئین نامه های بنیاد به نهادهای فرهنگی و حوزوی ارسال و یک رابط مشترک نیز بین بنیاد نخبگان و حوزه علمیه در استان تعیین می شود تا شناسایی مستعدین و سرآمدان حوزوی و فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده و بانک اطلاعاتی آنها نیز تهیه گردد.
وی از راه اندازی کانال سرآمدان استان در پیام رسان سروش به منظور الگوسازی و ارتباط بنیاد و سرآمدان با جامعه نیز خبر داد و بیان کرد: آئین نامه ها و شیوه نامه های تسهیلات و حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر در سایت بنیاد نخبگان استان به نشانی kb.bmn.ir موجود است که علاقه‌‌مندان می توانند با مراجعه به این سایت اطلاعات جامعی کسب نمایند.
در این نشست مسؤولان حوزه‌های علمیه استان نیز پیشنهادات خود را در مورد بهبود تعامل بنیاد نخبگان استان با مراکز حوزوی در جهت شناسایی و حمایت از مستعدین برتر و سرآمدان حوزوی مطرح کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

واقع بین
Iran, Islamic Republic of
اگر .وای به حال ما نخبه راتعریف کنید
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1