تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۷
کد مطلب : ۳۳۱۸۰۸

هشدار «مزارعی» به مدیران؛ به مسئله کودکان کار ورود می‌کنیم

۰
کبنا ؛اولین نشست ساماندهی کودکان کار و خیابانی در دادگستری استان برگزار گردید.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در ابتدای این نشست با ذکر حدیثی از امام صادق (ع) در خصوص اعطای خدمتگزاری به بندگان خداوند و اینکه این موهبت الهی انسان را در کنار انبیاء قرار می‌دهد، اظهار کرد: کار و مسئولیت امانت است و نباید منبع خود بزرگ بینی و غرور گردد.
مقام ارشد قضایی استان، با اذعان به اینکه ساماندهی کودکان کار و خیابانی ربطی به دادگستری ندارد بلکه بخشی از وظیفه ادارات و سازمان‌های خاص است، افزود: نباید ما به عنوان متولیان امور جامعه، هیچگونه تلاشی ننماییم و موجب شود که در بین همین کودکان کار برخی جرایم خشن و مفسده‌ها بروز کند.
وی در ادامه افزود: چرا به علت عدم مدیریت صحیح مسئولین امر از همین کودکان کار، قاتل پرورش یابد و در زندان به سر برد بنابراین اگر خواهان رشد و پیشرفت استان هستیم باید جلوی معضلات اجتماعی کودکان کار و خیابانی گرفته شود.
رییس کل دادگستری استان به مدیرانی که به موجب قانون وظیفه دارند ساماندهی کودکان کار و خیابانی را انجام دهند نیز هشدار داد و گفت: چنانچه مدیران و رؤسای ادارات و سازمان‌هایی که متولی امور ساماندهی کودکان کار و خیابانی هستند به وظیفه خود عمل نکنند، دادستان به عنوان مدعی العموم به تکلیف خود عمل کرده و برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در ادامه با اشاره به اینکه حل مشکل کودکان کار و خیابانی دعای خیر مردم را در پی خواهد داشت پاداش معنوی این کار را با ذکر حدیثی از امام صادق (ع) برشمرد و اظهار کرد: نباید اجازه دهیم کرامت انسانی که اشرف مخلوقات است در خیابان‌ها و میادین شهرهای استان به اموری بپردازند که در دید اجتماع به عنوان دون‌ترین کار‌ها شناخته می‌شود.
وی در پایان گفت: به خاطر سن پایین این کودکان می‌توان با انجام تست‌های روان‌شناسی زمینه را برای ادامه تحصیل آنان فراهم نمود و درس بخوانند.
در ادامه این نشست میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری نیز در سخنانی گفت: جای خوشحالی است که دادگستری در زمینه مسایل فرهنگی و اجتماعی که وظیفه ادارات و سازمان‌های خاص است نیز دغدغه دارد.
وی افزود: شاید دادگستری از این ادارات و سازمان‌ها مأیوس شده است. کودکان کار نتیجه فقر معیشتی و فرهنگی، مهاجرت، و طلاق است و با شناسایی کودکان کار می‌توان توانایی آنان را سنجیده و با برنامه ریزی‌های صحیح، اصولی و علمی کودکان کار و خیابانی را ساماندهی کرد.
میرمحمدی گفت: برگزاری نشست‌هایی با خانوادهٔ این کودکان درباره تبعات منفی حقوقی، انتظامی و کیفری کار و فعالیتشان می‌تواند مفید اثر واقع شود.
سیاوشجو معاون بهزیستی استان نیز گفت: چندین جلسه کاربردی برگزار شده و امید است در سال جاری با برنامه ریزی شاهد حضور کودکان در خیابان‌ها و میادین شهر نباشیم و نیازمند همت جدی سازمان‌های متولی است که به ساماندهی خانواده‌ها کمک می‌کند.
پروانه نیک مرام مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان نیز در سخنانی اظهار داشت: این اداره در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی مشکلی ندارد و در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز دوره‌های آموزشی را می‌توانیم برای کودکان برگزار نماییم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1