تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۹
کد مطلب : ۳۳۱۷۷۲

برگزاری کارگاه ارتقای سلامت روانی در سوق/کاهش ۶ درصدی طلاق در استان/ضرورت افزایش اقدامات فرهنگی در مبارزه با اعتیاد/کاهش بارندگی در فصل زراعی

۰
کبنا ؛اخبار کهگیلویه و بویر احمد
کارگاه ارتقای سلامت روانی در سوق برگزار شد
کارگاه آموزشی مهارت‌های ارتقاء سلامت روانی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مسجد امیرالمؤمنین (ع) سوق برگزار شد.
استاد دانشگاه و مدرس این کارگاه آموزشیگفت: شناخت آسیب‌های اجتماعی کمک مؤثری در ارائه راه حل و برنامه ریزی برای پیشگیری از آن‌ها می‌کند.فرهاد صفری پور با تأکید بر اهمیت بررسی آسیب‌های اجتماعی در جوانان و نوجوانان افزود: بیشتر انحراف‌های نوجوانان و جوانان و آسیب‌های اجتماعی ریشه در مسائل، مشکلات و ناکامی‌های اولیه زندگی آن‌ها دارد.وی اضافه کرد: آگاهی بخشی به خانواده‌ها نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.
 
برگزاری همایش اسکیت بازان در مرکز استان
رئیس هیئت اسکیت استان از برگزاری همایشاسکیت بازان در شهر یاسوج گرامیداشت ولادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار خبر داد و گفت:این همایش روز جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۱۶جنب پارک بانوان برگزار می‌شود و در پایان به قید قرعه به تعدادی از شرکت کنندگان جوایز ارزنده و نفیسی اهدا می‌شود.
رئیس هیات اسکیت استان گفت: اعزام تیم‌های منتخب رول بال بانوان استان، میزبانی مسابقات رول بال در دو بخش بانوان و آقایان، مسابقات اسکیت آلپاین بانوان و آقایان و برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری را از مهمترین برنامه‌های این هیئت برشمرد و خواستار حمایت بیشتر مسئولان شد.
 
کاهش ۶ درصدی طلاق در استان
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: سالگذشته ۶ هزار و ۵۵۱ واقعه ازدواج و سال ۹۵ هفت هزار و ۳۹۹ مورد ازدواج در دفاتر ازدواج و طلاق استان به ثبت رسید.
سعید محوری افزود: همچنین در سال ۹۶ هزار و ۶۱۶ واقعه طلاق در دفاتر رسمی طلاق به ثبت رسید که این آمار نسبت به سال قبل از آن هزار و ۷۱۹ مورد بوده است (۶ درصدکاهش).
وی با اشاره به اینکه به طور متوسط روزانه ۴ واقعه طلاق در استان رخ می‌دهد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته در زمینه ازدواج رتبه ۳۰ و در زمینه طلاق رتبه ۳۱ کشور را به خود اختصاص داد.
محوری ادامه داد: سازمان ثبت اسناد و املاک وابسته به قوه قضائیه، دستگاه متولی آمار مربوط به ازدواج و طلاق در کشور محسوب می‌شود و دفاتر ازدواج و طلاق نیز با نظارت این سازمان فعالیت می‌کنند.
وی بیان کرد: بر اساس قانون، همه ازدواج و طلاق‌های رسمی اتباع کشور در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق بهعنوان واحد‌های سازمان ثبت اسناد و املاک ثبت می‌شود و هم اکنون فعالیت‌های دفترخانه‌های ازدواج و طلاق کهگیلویه و بویراحمد به صورت الکترونیکی انجام و در سامانه متمرکز سازمان ثبت ذخیره می‌شوند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: برگزاری همایش حقوق خانواده با محور مباحث حقوقی در زمینه شروط ضمن عقد، آزمایش ژنتیک، مشاوره قبل از ازدواج، مهریه، طلاق، امضاء تفاهم نامه با سازمان بهزیستی استان و صدور گواهی مربوط به گذراندن دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی توسط زوجین از اقدامات این سازمان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش طلاق است.

ضرورت افزایش  اقدامات فرهنگی در مبارزه با اعتیاد
 فرمانده انتظامی گچساران در نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با بیان این خبر گفت: در سال گذشته بیش از ۷۳۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گچساران کشف و ضبط شد.سرهنگ سید محمد موسوی مواد کشف شده را شامل انواع تریاک، حشیش، هرویین و شیشه اعلام کرد و افزود: در سال گذشته ۱۲ باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی و ۳۲۶ متعاد نیز دستگیر شدند.
وی بیان کرد: پارسال ۸۶ خودرو حمل کننده مواد مخدر توقیف و ۱۹ نفر نیز دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.
فرماندار گچساران نیز در این نشست گفت: برای اشتغال بهبود یافتگان تسهیلات خوبی پرداخت می‌شود.
رحیمی با بیان اینکه با کار فرهنگی بهتر میتوان با پدیده شوم اعتیاد مبارزه کرد ادامه داد: در سال گذشته با هدف آگاه سازی مردم چندین همایش، نمایشگاه عکس و کارگاه آموزشی اثرات سوء مصرف مواد مخدر برگزار شد.وی افزود: یک فیلم کوتاه با موضوع مواد مخدر نیز در گچساران تولید شد.فرماندار گچساران از دستگاه‌های متولی خواست بانک اطلاعاتی معتادان را تهیه تا با شناسایی قابلیت‌های آنان، بهتر بتوان برای درمانشان اقدام کرد.رحیمی گفت: شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر گچساران در سال گذشته مقام اول استان را کسب کرد.

کاهش بارندگی در فصل زراعی
 رییس اداره هواشناسی گچساران احسان کوهکن  امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد:  بارش باران در فروردین ماه سالجاری نسبت به متوسط بلند مدت که ۴۵ میلیمتر بوده کاهش داشته است.

رئیس اداره هواشناسی گچساران با بیان اینکه فروردین ماه سالجاری ۲۴٫۷ میلیمتر بارش باران  در ایستگاه هواشناسی به ثبت رسیده است، گفت: بارش باران در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۳٫۳ بوده، افزایش داشته است.

وی افزود: از ابتدای فروردین ماه سالجاری تا کنون ۷ روز هوای دارای ریزگرد و غبار در گچساران به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۱۱ روز بوده کاهش داشته است.

کوهکن عنوان کرد: تعداد هوای دارای ریزگرد و غبار در فروردین ماه سالجاری درگچساران نسبت به متوسط بلند مدت که ۵ روز بوده، افزایش دارد.

وی گفت: در سال زراعی ۹۶-۹۷ میزان بارش باران در گچساران ۱۴۶٫۴ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۸۱ میلیمتر کاهش داشته است.

رئیس اداره هواشناسی گچساران خاط نشان کرد: در سال زراعی گذشته میزان بارندگی در این شهرستان ۲۲۷٫۳ میلیمتر بوده است.

کوهکن  در ادامه با بیان اینکه طبق مدل‌های هواشناسی خشکسالی شدیدی در دوگنبدان وجود  خواهد داشت، افزود:  حداکثر دما در فروردین ماه سالجاری ۳۶٫۸ و حداقل دما نیز ۹ درجه  است.

رئیس اداره هواشناسی گچساران ابراز کرد: در مدت مشابه سال گذشته حداکثر دما ۳۷٫۸ درجه و حداقل دما ۷٫۵ بوده است.

وی گفت: امسال متوسط دما در فروردین ماه ۲۲٫۱ بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درجه افزایش داشته است.


 
استقبال گسترده از «به وقت شام حاتمی کیا »در یاسوج
استقبال گسترده‌ای از فیلم سینمایی به وقت شام اثر فاخر کارگردان نامی کشور ابراهیم حاتمی‌کیا در کهگیلویه بزرگ شده است.

نماینده سازمان رسانه‌ای اوج در کهگیلویه و بویراحمد گفت: این فیلم در سینما دهناد دهدشت در حال اکران است و طی پنج روز گذشته که از اکران فیلم گذشته با استقبال مردم شهرهای چرام، قلعه رییسی، دیشموک، لنده و سوق و دهدشت این فیلم اکنون در کشور از مرز ۹ میلیارد تومان عبور کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اکران فیلم کماکان در سینما دهناد دهدشت ادامه دارد و به زودی در یاسوج نیز اکران می‌شود.

وی یادآور شد: به دنبال حضور حاتمی‌کیا کارگردان به وقت شام در یاسوج هستیم تا همزمان با حضور کارگردان و فیلمساز برجسته کشور در مرکز استان این فیلم روی پرده سینما برود.


گازگرفتگی یک نفر در تاسیسات نرگسی شرکت بهره برداری از نفت و گاز گچساران
 یکی  از کارکنان عملیاتی شاغل در منطقه نرگسی شرکت بهره بهره برداری نفت و گاز گچساران دچار گازگرفتگی شد.
شهباز صفری رئیس اداره ایمنی بهداشت و محیط زیست شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با اعلام این خبر اظهار کرد: با اقدام به موقع فرد حادثه دیده در حال حاضر در بیمارستان برازجان جهت درمان بستری است.
وی در خصوص علت این حادثه بیان کرد: بر اساس گزارشات این فرد در حال روشن کردن فلر واحد بوده  که به علت وجود گاز در محیط دچار مصدومیت با گاز هیدروژن سولفورت گردیده که در هنگام نجات وی توسط کارکنان آتش نشانی و حراست یکی از کارکنان حراست دچار سردرد شده که با مداوای سرپایی ترخیص شده است.
صفری افزود: این گازگرفتگی راس ساعت ۳ بامداد روز چهارشنبه رخ داده است.

میدان نرگسی در محدوده عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از شرکت‌های تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب قرار دارد که روزانه حدود ۱۵ تا ۲۰هزار بشکه نفت از این میدان تولید می‌شود.نفت تولیدی این میدان که از نظر کیفیت سبک و شیرین محسوب می‌شود، دارای کمترین درصد آلاینده‌های زیست محیطی است.در این دو روز اخیر این دومین حادثه‌ای است که در مناطق نفتی این شهرستان رخ می‌دهد.


نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1