تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب : ۳۳۱۶۷۸

بنیان کجی که بنیاد مسکن در مادوان گذاشت / دعوا بر سر یک طرح / مشاورانی که در استان استقلال ندارند

۶
۰
کبنا ؛شهردار مادوان گفت: به دلیل بی‌توجهی مسوولان متولی آنچنان در هم تنیده شده که وضعیت را برای مردم نگران کننده کرده است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، داریوش جهانبخش عصر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک عید نوروز و اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: سال ۹۶ اتفاقات ناگواری در سطح کشور و استان افتاد که یکی از این اتفاقات حادثه سقوط هواپیمای ATR بود که دل همه مردم را آزرد و هنوز آثار آن در جامعه است و به روح جانباختگان آن حادثه درود می‌فرستم.
وی افزود: با همه خوبی‌ها و بدی‌ها در شهر مادوان با تدوین راهبردها و سیاست‌ها اقدامات موثر انجام گرفت.

شهردار مادوان یکی از مطالبات مردم این شهر را آسفالت خیابان‌ها و جاده‌ها دانست و گفت: در شهر مادوان نهضت آسفالت صورت گرفت به طوریکه بعد از ۹ سال از گذشت تأسیس شهر این میزان آسفالت که در دو سال اخیر انجام گرفته، نداشتیم. ۵۳ هزار مترمربع آسفالت صورت گرفت.
وی گفت: ساماندهی زباله‌ها در دوپشته دشتروم در مساحت ۱۸ هکتار از دیگر اقدامات شهرداری مادوان بود.
جهانبخش خرید المان نوری، بهسازی مسیر روان‌آب داخل شهر، بازگشایی و اجرای خیابان‌ها، تجهیز شهرداری، احداث پایگاه سلامت با همکاری سپاه پاسداران، پرداخت ۵۰ درصد از بدهکاری شهرداری مادوان از جمله اقدامات شهرداری در سال گذشته عنوان کرد.
شهردار مادوان در ادامه به عملکرد شهرداری در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: تنظیم معابر و محیط شهری به صورت شبانه‌روزی، آذین‌بندی و نورپردازی سطح شهر، کاشت گل و گیاه در معابر، ترمیم جداول و پیاده‌روها، رنگ آمیزی و خط کشی معابر و نصب بنرهای تبلیغاتی از جمله اقدامات شهرداری مادوان در این شهر بود.
جهانبخش افزود: از همه ظرفیت‌های شهرداری مادوان استفاده کردیم تا رضایت مردم را در ایام عید جلب کنیم، در حقیقت چون شهر ما به عنوان پیشیانی مرکز استان شناخته می‌شود و محل عبور مسافران زیادی است، سعی کردیم در ایام نوروز بهترین خدمات را ارائه دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: سال ۹۶ برای زیرسازی آسفالت معابر و خیابان‌ها ۲۵۰ میلیون تومان، احداث کانال دفع آب‌های سطحی ۵۰۰ میلیون تومان، تکمیل ساختمان آتش نشانی ۵۰۰ میلیون، جدول‌گذاری در سطح شهر ۱۵۰ میلیون تومان، لگه‌گیری خیابان‌ها به منظور رفع چاله و چوله‌ها و حفاری‌ها ۲۰۰ میلیون تومان، احداث و اجرای ساختمان مدیریت جایگاه زباله با ۱۰۰ میلیون تومان و برای نرده‌کشی برخی از معابر ۲۷۰ میلیون‌ تومان اعتبار گذاشتیم.
شهردار مادوان گفت: برای احداث پارک در صورت واگذاری زمین توسط منابع طبیعی که وعده آن را به مردم داده‌ایم، آماده هستیم، البته تمام کارهای مقدماتی آن از قبیل نقشه‌کشی، طرح توجیهی و انجام مکاتبات و پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

جهانبخش در ادامه گفت: شهر مادوان پیکیری پیچیده و در هم تنیده‌ای دارد که با زیربنای نامناسب درست شده است که بی‌قانونی را بنیاد مسکن در این شهر بنا گذاشته است.
وی تصریح کرد: شهر مادوان غیر استاندارد و بافت اجتماعی آن به صورت دستوری و خویش فرمای بود و همین مسئله مشکلات اساسی را گریبانگیر شهرداری و اهالی این شهر کرده و بیشترین ظلم در حق مردم شده است.
وی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن به قانون شهری بی‌توجهی کرده است، عنوان کرد: انتظار می‌رود دفتر فنی استانداری نسبت به بازنگری طرح هادی شهر مادوان و به روز شدن نقشه اقدام کنند تا مردم بیشتر از این بلاتکلیف نمانند.
شهردار مادوان گفت: پوست‌اندازی در طرح تفصیلی شهری مادوان ضروری است و دفتر فنی نیز زحماتی را برای اصلاح طرح قدیمی متقبل شد، اما متأسفانه مشاوران تحت تاثیر از دیگران یعنی کسانی که غیرصاحب‌نظر بودند و نتوانستند اصل استقلال خودشان را رعایت کنند، به طوریکه در ۲۸ اسفندماه در جلسه‌ای که داشتیم، این مسئله منجر به درگیری بین مجموعه و برافروختگی خاصی شد.

جهانبخش تاکید کرد: از سال ۹۲، قرار بود این بازنگری صورت بگیرد و مردم ما معطل مانده‌اند و آنها را گرفتار مسائل امروز و فردا کرده‌اند.
وی از احداث پارک ۷۰ هکتاری مادوان در آینده‌ای نزدیک در صورت همکاری منابع طبیعی برای واگذاری زمین خبر داد و افزود: امسال برای این پروژه ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده و بنا داریم با پیگیری ازطریق سازمان همیاری شهرداری‌ها ۲ میلیارد تومان نیز تسهیلات دریافت کنیم.
شهردار مادوان ادامه داد: زیرسازی و آسفالت خیابان‌ها، احداث کانال دفع آب‌های سطحی, تکمیل ساختمان آتش نشانی، جدولگذاری و لکه گیری خیابان‌ها، ترمیم نوار حفاری شده، احداث سالن همایش‌ها، احداث ساختمان مدیریت جایگاه زباله، نرده کشی و حفاظ دفع آب‌های سطحی از جمله برنامه‌های در دستور کار شهرداری در سال ۹۷ است.
جهانبخش با بیان اینکه سال گذشته ۸۲۰۰ تن زباله خانگی جمع آوری شد، عنوان کرد: سیاست‌ها، اولویت‌ها و راهبردهای شهرداری مادوان مشخص و در این راستا گام‌های مهمی برداشته شده است.
وی با اشاره به اجرای نهضت بی سابقه آسفالت در این شهر عنوان کرد: نگهداری فضای سبز، ساماندهی جایگاه دفن زباله دشتروم، بهسازی روان آب داخل شهر، بازگشایی و اجرای خیابان‌های اصلی، اهدای زمین ۵۷۰ متری برای احداث پایگاه سلامت و پرداخت بدهی پیمانکاران از جمله اقدامات انجام شده در سال ۹۶ است.

نام شما

آدرس ايميل شما

نصرت زاده
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس جهانبخش شهردار توانا و زحمت کش و آینده دار شهر مادوان
مادوان
Iran, Islamic Republic of
واقعا دست مریزاد و خسته نباشید باید به مجموعه شهرداری و شورا گفت
طاها
Iran, Islamic Republic of
دست مجموعه شهرداری به خصوص شهردار توانا و متخصص جناب جهانبخش عزیز درد نکنه و ان شاء الله در همه مراحل مسولیت موفق باشند. فردی متخصص و ÷یگیر و دلسوز به دور از هر گونه تعصب قومی و منطقه ای
نعیمیان
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشیدعرض میکنم خدمت شهردار عزیز و توانمند شهرمادوان
صالح
Iran, Islamic Republic of
کاش مهندس جهانبخش یک دوره زودتر می اومد
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
مهندس عالی بودی فقط پیگیر پارک باشید و انجام بشه نمرت بیسته
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1