تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۳۳۱۶۳۳

آیت‌الله ملک‌حسینی: استان نیازمند ترویج اخلاق گردشگری است / باقری: جذب۱۳میلیارد تومان در سفر دولت به استان

۳
۰
کبنا ؛مدیرکل و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان  ظهر امروز ۲۹ فرودین ماه ۹۷ با آیت الله ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در  کهگیلویه بویراحمد دیدار کردند.
به گزارش کبنا نیوز، محمود باقری در این دیدار با اشاره به جذب ۱۳ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر دولت به استان اظهار کرد: با جذب این اعتبار تحولات بزرگی در زیر ساخت‌های گردشگری ایجاد شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه ۸ میلیارد تومان ازاین اعتبار برای احداث چهار پارک اسکان هزینه شده است گفت: این پارک‌ها برای حال رفاه گردشگران در شهرهای یاسوج، سی سخت، دهدشت وگچساران احداث شده است.
دبیر کارگروه گردشگری با اشاره به پیشرفت بالای ۷۰ درصدی موزه یاسوج گفت: ۳ میلیارد دیگر از اعتبار سفر ریایست جمهوری به موزه استان در یاسوج اختصاص یافت.
باقری همچنین یکی از مشکلات گردشگران را نبود سرویس بهداشتی عنوان کرد و افزود: برای حل این مشکل و افزایش زیر ساخت‌ها ۹۰ چشمه سرویس بهداشتی در تمام شهرستان‌های استان ایجادشده است.
وی همچنین از ثبت ۲۵ اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی کشور خبردادو گفت: در سال گذشته ۵۰ اشیاء تاریخی در استان مرمت شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه بویراحمد ایجاد پایگاه ملی برای حفظ و مرمت بافت قدیم دهدشت را از دیگر اقدامات خوب دولت در استان عنوان کرد و گفت: در هفته آینده با حضور مسئولان کشوری مشکلات بافت تاریخی در دهدشت مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز به اقدامات اشتغال زایی درحوزه گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد وگفت: ۱۳ میلیارد تومان طرح اشتغال زایی به بانک‌های عامل استان معرفی شده است.
وی گفت: با پرداخت این تسهیلات به متقاضیان بیش از ۴۵۰ نفر شغل در این حوزه ایجاد می‌شود.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد با تقدیر از کارهای صورت گرفته در ایام نوروز برای گردشگران گفت : علی رغم تصور می‌شود استان سنتی است و قابلیت بالایی برای کشاورزی داردمتاسفانه این تصور اشتباهی است چون زمین کافی برای کشاورزی در کهگیلویه بویراحمد وجود ندارد.
وی مهم‌ترین قابلیت توسعه کهگیلویه و بویراحمد را گردشگری عنوان کرد و افزودند: در آینده نه چندان دور وظیفه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در توسعه استان دوچندان می‌شود.
نماینده مردم کهگیلویه بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از قابلیت‌های توسعه استان است و دراین زمینه‌ها باید گام‌های بزرگی را برداشت.
آیت الله ملک حسینی مهم‌ترین نیاز استان در توسعه گردشگری را ترویج اخلاق گردشگری عنوان کرد و گفت: باید برنامه‌های فرهنگی رد زمینه اخلاق گردشگری در کهگیلویه بویراحمد اجرا شود.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه بویراحمد اظهار داشت: اخلاق مناسب موجب جذب گردشگر و توسعه این صنعت در هر جامعه‌ای می‌شود.
وی به ورود گردشگران به مناطق استان اشاره کردند و افزودند: اگر به دنبال درامد زایی از صنعت گردشگری هستیم باید هزینه کنیم و خدمات خوبی ارائه دهیم.
آیت الله ملک حسینی در پایان با ابراز امیدواری برای توسعه همه جانبه کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کردند: توسعه فرهنگ و گسترش اخلاق می‌تواند توریسم انسانی را در استان افزایش دهد یعنی کهگیلویه بویراحمد به عنوان یک میزبان خوب از مهمانان و گردشگران استقبال کند.
 
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

India
مهندس باقری توانمند???
دکتر
India
زنده باد
مختار
Iran, Islamic Republic of
. نحوه پذیرایی اون هم از سازمان گردش.
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1