تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب : ۳۳۱۴۶۰

ظلم بزرگ در حق کهگیلویه و بویراحمد از نظر معاون رئیس جمهور

۱
۰
کبنا ؛نشست اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در یاسوج مرکز استان برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز نشست اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون رئیس جمهور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاونین استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و جمع دیگری از مسوولان برگزار شد.
رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در این نشست، اظهار کرد: ۳۰۶ میلیارد تومان سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از ۷ هزار میلیارد تومان اعتبارات روستائیان و مناطق محروم کشور است، که تاکنون ۷۰ درصد این میزان تخصیص داده است و در صورتی که در زمینه جذب ۷۰ درصد خوب عمل شود، ۳۰ درصد مابقی پرداخت می‌شود. امیدواریم استان کهگیلویه و بویراحمد طوری عمل کند که بتوانیم بیش از ۳۰ درصد به آن اختصاص دهیم.

وی گفت: در صورتی که تا اواخر تیرماه با بانک‌های پست بانک، توسعه تعاون، کشاورزی و کارآفرینی امید تفاهم‌نامه‌ها منعقد شود، ۳۰ درصد باقی مانده تخصیص داده می‌شود و پول‌ها برگشت نمی‌خورد.
رضوی ملاک پرداخت این تسهیلات در مناطق روستایی و عشایری را جمعیت روستایی و بیکاری دانست و گفت: برای پرداخت اعتبار اشتغالزایی و توسعه روستایی و عشایری محدودیتی نداریم.
وی افزود: ظلم به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است که با وجود داشتن ظرفیت‌های مختلف از جمله گیاهان دارویی، گردشگری، بوم‌گردی و طبیعت‌گردی، سراغ این بخش‌ها نرویم. استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گردشگری و طبیعت گردی ظرفیت های کم‌نظیری دارد.
رضوی تصریح کرد: اهمیت گردشگری از پتروشیمی و پالایشگاه کمتر نیست.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: محل پرداخت تسهیلات تنها در مناطق روستایی و عشایری باشد و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر تنها می‌توانند به میزان ۱٫۵ میلیارد تومان سرمایه‌ در گردش دریافت کنند.
وی گفت: مردم را باید به سمت بی‌نیازی ببریم و آموزش مهمترین رکن است که باید برای مردم در نظر گرفته شود.
رضوی گفت: باید استارت آپ‌ها را در استان کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه قرار دهیم، حذف واسطه‌ها در بین تولیدات روستایی و بازار می‌تواند در رشد مناطق روستایی نقش ویژه ای دارد.
وی افزود: باید هزینه‌های تولید را برای روستائیان و عشایر کاهش دهیم تا در درآمد زایی و معیشت و اشتغالزایی آنها موثر واقع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین
Iran, Islamic Republic of
بزک نمیر بهار میاد تربزه و خیار میاد
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1