تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۳۳۱۴۵۳

برگزاری دومین جشنواره توانمندی روستائیان و عشایر در یاسوج / اختصاص وام ۶ درصدی به روستائیان / از گردشگری غفلت نکنید

۱
۰
کبنا ؛دومین جشنواره توانمندی‌های روستائیان و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز با حضور رضوی معاون رئیس جمهور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار، فرماندار بویراحمد و جمع زیادی از مسوولان و روستائیان و عشایر دومین جشنواره توانمندی های روستائیان و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در این جشنواره با بیان اینکه شهرستان بویراحمد ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۱۴۰ هزار نفر آن در روستائیان زندگی می‌کنند و ۳۵ هزار نفر آنان در منطقه عشایری سکونت دارند.
کناری تصریح کرد: عشایر ما ظرفیت بالای تولیدات زیادی دارند که آنها نیز می‌توانند نقش مهمی در تحقق شعار سال داشته باشند.
سید ابوالفضل رضوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در این آئین با تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان این نمایشگاه، اظهار کرد: دولت کارهای خوبی برای روستائیان و عشایر انجام داده است. دولت می‌خواهد که روستائیان توانمند اقتصادی داشته باشند و خودشان زندگی‌شان را اداره کنند و به همین خاطر وام با سود ۶ درصد پرداخت می‌کند.
وی با بیان اینکه روستائیان و عشایر هم سرمایه انسانی و هم سرمایه فکری دارد، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بالایی در تولید گیاهان دارویی دارد و گیاهان دارویی یکی از سرمایه‌های بسیار بارز این استان است که می‌توانید در این مقوله سرمایه‌گذاری کنید.
معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان چهار فصل است و آب و هوای آن بی‌نظیر است، اظهار داشت: نباید از گردشگری آن غفلت کنید و اهمیت گردشگری از پتروشیمی و پالایشگاه اصلاً کمتر نیست.
وی تصریح کرد: در کشوری مانند فرانسه ۹۲ میلیارد دلار از صنعت گردشگری درآمد دارند و در دیگر کشور اروپایی ۱۰۸ میلیارد درآمد دارد که فروش نفت و گاز ما این میزان درآمد ندارد.
 
معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تاکید کرد: ما وام ۶ درصد می‌دهیم که از ۵ میلیون تومان تا ۶ میلیارد تومان وام می‌دهیم و استاندار خودش مختار در پرداخت است و سه سال تنفس دارد.
رضوی افزود: وثیقه هم این گونه است که بانک‌ها باید سند خانه و ملک افراد را به عنوان وثیقه قبول کنند و محل ساخت پروژه هم می‌تواند برای وثیقه در نظر گرفته شود.
وی گفت: دام‌های ژنتیکی یکی از راه‌های خوب برای سوددهی است همچنین در معادن و گردشگری و در صنایع دستی چنین وام‌هایی پرداخت می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

دلسوز
Iran, Islamic Republic of
درود بر کناری
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1