تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۳۳۱۱۰۶

نقدی بر همایش «قلم، اقوام، آرامش» در گچساران

۵
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛متن ارسالی
در حالی همایش قلم، اقوام، آرامش در گچساران برگزار گردید که نسبت هزینه به کارایی در آن فوق العاده ضعیف و بی اثر بود. همایشی که در روزهای قبل آن فوق العاده در معرض تبلیغات گسترده قرار گرفت و چندان کارایی لازم نداشت. این همایش که نام نسبتاً مناسب و از قضا اهداف خوبی را دنبال می‌نمود به هیچ وجه نتوانست دنبال کننده اهداف خود باشد. در حالی که قرار بود در این همایش با دعوت از تاثیرگذاران شهرستان مطالبی عنوان شود که در آن الگوهای واقعی جامعه معرفی شده و با ایجاد روحیه وفاق و همدلی بین طوایف از خشونت‌ها کاسته شود؛ اما با صحبت‌های ضعیف و بی ارتباط مهمان‌ها مواجه شد که این سخنرانان تنها نام بزرگی را یدک کشیده و ضمن اینکه نگارنده علاقه زیادی به هر دوچهره داشته اما هیچ گاه نتوانستند در راستای اهداف برنامه و متناسب با شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد صحبت نمایند. چرا که بر خلاف ادعای گفته شده مبنی بر ملی بودن همایش جز چند نفری که از یاسوج آمده و آن‌ها نیز نیمه تمام برنامه را ترک کردند، تنها یک همایش شهرستانی بود. قاطبه افراد شرکت کننده نیز مانند سایر همایش‌های گچساران تنها برای دیدن و یا دیده شدن توسط نماینده شهرستان اقای تاجگردون امده بودند که با علم به اینکه ایشان در سفر کاری عزیمت نموده و حضور نخواهد داشت کم کم سالن ر ا ترک نمودن به گونه ای که در انتها برنامه با سالنی نیمه خالی مواجه شدیم. یکی دیگر از ضعف‌های موجود در این برنامه و متناقض با گفته برگزار کنندگان مبنی بر اینکه به دنبال برگزاری همایش مشابه همایش‌های ملی و با اقتدار می‌باشد خوش امد گویی های تکراری توسط سه مسئول بود که شاید لازم باشد دیگر تعارفات را کنار گذاشته و در این شرایط یک نفر به نمایندگی از همه برای خیر مقدم و تشکر و ... صحبت نماید. اعتراض خبرنگاران و بی احترامی به ان ها نیز از دیگر مسائل عجیب برنامه بود که در پی آن رفتار نامناسبی با این قشر زحمتکش انجام گرفته و کسانیکه هفته‌ها در راستای برگزاری این برنامه زحمت کشیده و تبلیغات لازم جهت پوشش آن را انجام می‌دادند به یکباره به فراموشی سپرده شدند. دیگر از گرمی سالن، نشستن افراد خاص در ردیف‌های اول، تاخیر یک ساعته در شروع برنامه، بی نظمی در اجرای برنامه، طولانی شدن برنامه، اجرای بیش از حد موسیقی و... نخواهم گفت ولی در این برنامه که قرار بر اظهار ظرفیت‌های طوایف و اقوام و وجه مشترک آن‌ها یعنی قلم برای ایجاد ارامش بود باز هم شاهد صحبت‌های یک طرفه سخنران در مورد لر و سپس اعتراض به کم رنگ بودن قشقایی در برنامه آن هم توسط برخی بزرگان قشقایی بودیم (که این نیز خود رفتاری نکوهیده و قومیت گرای است) که شاید بهتر باشد در انتخاب سخنرانان دقت نموده و صرفاً به دنبال برگزاری یک برنامه نباشیم.
در پایان اگرچه این برنامه نقاط قوت خوب نیز همچون طراحی زیبای سالن، مجری توانمند (که البته همانند همیشه دارای نشاط نبود) بسته‌های فرهنگی، برگزاری در روز مناسب، نمایشگاه، و... را داشت ولی به هیچ وجه نتوانست خروجی خوبی به دنبال داشته باشد و تقریباً همه افراد شرکت کننده به جز برخی که دقیق رسالت این برنامه را نمی‌دانستند، ناراضی بودند.
عمده ضعف و مسئله نگران کننده ای که در این برنامه و برنامه‌های مشابه در استان دیده می‌شود خود نمایی افراد می‌باشد. مسئله ای که به شدت در این برنامه نیز به خوبی پر رنگ بوده و برخی دست اندرکاران همایش تنها با روبوسی با افراد خاص و دادن کارت مهمان ویژه به مهمان، مصاحبه در ویژه نامه، پخش کلیپ و ... آن را به خوبی نشان داد و بر خلاف ادعای او در بزرگ کردن اهداف برنامه و فعالیت‌های انجام داده توسط خودش باید بداند که اجرای چنین برنامه‌هایی مسبوق به سابق بوده و او کار جدید و بزرگی را تا کنون انجام نداده و بهتر است در این زمینه سری به فعالیت‌های یاران مانا در دهدشت زده که چند سال پیش هم چنین همایشی را با سطحی مناسب تر و با جلوه ای بهتر هدف ارامش در اقوام و قلم برگزار نموده بود. دبیر برگزاری همایش که توانسته بود افرادی توانمند و جوان را برای اجرا گرد خود جمع نماید اما نتوانست به خوبی از ظرفیت‌ها استفاده نموده و طبق شنیده‌ها باز هم همچون چند سال گذشته تک روی را مقدم بر کار تیمی قرار داده و همانند روال گذشته در برگزاری هر همایش و برنامه بسیاری از این افراد را به علت برملا شدن برخی اهداف از دست خواهد داد.
در پایان ضمن تشکر از اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان گچساران، انجمن اهل قلم، خبرنگاران، هنرمندان توانمند ارشاد در انجمن‌های مختلف امیدوارم زین پس شاهد اجرای برنامه‌های مناسب و عملکردی باشیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام مجری کی بود؟
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
مطالب بسناسبی طرح نمودند کاشنگارند هم معرفی می شد
Iran, Islamic Republic of
اگه افراد می دانستندنماینده حضور ندارد اکثرا نمی آمدند
م
Iran, Islamic Republic of
نکارنده . میده اکرمن حضورداشتم محتوای حرفهایت صحت نداره با. حرف میزنی
د
Iran, Islamic Republic of
قوم گرایی بیداد می کند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1