تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۲۹
کد مطلب : ۳۳۱۱۰۱

زخم‌های کهنه مردم درمان نمی‌شود؟

۰
کبنا ؛ 
 
متن ارسالی
جمعیت کثیر، بیمارستان‌های قلیل، امکانات ضعیف و مسئولین علیل، امنیت مردم نجیب را به اغماء برده‌اند! کسی پاسخگوی نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌ها و ناامنی‌های درمانی در حوزه بهداشت و درمان نیست!
 
از منظر بیماران و همراهان درمانده و بی پناه، بیمارستان شهید بهشتی و دیگر مراکز درمانی به دلیل ضعف امکانات و تجهیزات و کمبود یا عدم به‌کارگیری شایسته سرمایه‌های متخصص به ایستگاه مرگ بی شباهت نیست!
امنیت روحی و جانی انسان‌ها به دلیل بی توجهی مسئولان به استخوان لای زخم مانده است!
مدیریت عالی استان و متولیان امر در حوزه بهداشت و درمان علیرغم بودجه‌های متفاوت در قالب طرح تحول سلامت در ایجاد زیرساخت‌ها و تجهیزات و تامین نیروهای متخصص و نجات بخش جان انسانها مسامحه مسامحه و بی تفاوت گشته‌اند!
کوتاهی و قصور در امر سلامت به‌ویژه در بیمارستان شهید بهشتی با حجم غیر قابل انکار حوادث و سوانح مشهود و ملموس گردیده و مرگ دلخراش جگرگوشه‌های مردم را به امری عادی مبدل نموده است!
 
گرچه مردم نجیب با دید اغماض از کنار بسیاری موضوعات تاسف بار می‌گذرند ولی همچنان این زخم کهنه بی مسئولیتی اذهان مردم را مکدر و در مراجعات اورژانسی دچار تردید کرده است!
آنگونه که مردم بیان می‌کنند دچار نوعی احساس ناامنی در امر درمان در بیمارستان‌های شهر شده‌اند و این وضعیت را مولود عوامل مدیریتی و خدماتی می‌دانند.
 
پایان دادن به نابسامانی و ناامنی درمانی و احساس مسئولیت در مقابل جان انسانها به ضرورتی وجدانی و ایمانی تبدیل گردیده است.
ادعای مکرر در مکرر مسئولان ذیربط مبنی بر نقص فنی و بیمار و معیوب بودن سی تی اسکن بیمارستان شهید بهشتی امان از مردم بریده و خود نیازمند اقدام به درمان اورژانسی است!
بی توجهی صدا و سیما به این حجم مشکلات و معضلات و انعکاس آن در کنار عدم نظارت صحیح مدیریتی در ابعاد مختلف از ناهنجاری‌ها، نظافت و بهداشت و ضعف مقررات در مبادی ورودی و خروجی بیمارستان‌های شهر مزید بر همه مشکلاتی گردیده که چون سوهان بر روح و جسم مردم آزار می‌دهد!
هیچ نهاد بازرسی در مدیریت عالی استان نیز رسیدگی به چنین معضلاتی را در حیطه مسئولیت خود نمی‌داند و چنین است که مردم معترفند کسی نیست که بر زخم‌های کهنه آنان مرهمی نهد و نتیجتاً بیمارستان را به ... تشبیه کرده‌اند.
امیداست سر و کار کسی به این بیمارستان‌ها نکشد و روزی شاهد پایان توجیه گری مسئولان مربوطه در حل مشکل قطعات کمیاب سی تی اسکن و کمبود اعتبار تجهیزات و درمان آن باشیم.
-------------------
زریر حجتی
------------------
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1