تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب : ۳۳۰۸۷۸

همایش «اقوام و آرامش» در گچساران + حواشی جالب

۵
۰
کبنا ؛

در حاشیه همایش اهل قلم، اقوام، آرامش در گچساران فرماندار گچساران از خبرنگاران عذرخواهی کرد.


به گزارش کبنا، اولین همایش ملی قلم،اقوام،آرامش با حضور علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی،فرماندار و دیگر مسوولان شهرستانی در سالن آزادی نفت برگزار شد.

 در حالی که علی مطهری در همایش حضور پیدا کرده است تا کنون خبری از حضور نماینده گچساران نیست و پس از آن اعلام شد تاجگردون برای نشستی به آمریکا سفر کرده اشت.

 


ترک نشست توسط همه خبرنگاران دیگر حاشیه مراسم بود. در حالی که خبرنگاران و عکاسان مشغول انجام وظایف حرفه ای و برداشتن تصویر از دکتر مطهری و انجام همایش بودند با برخورد غیرمتعارف برگزارکنندگان مراسم مواجه و در اعتراض به برخورد سالن را ترک کردند.

در حاشیه این مراسم عبدالرحیم رحیمی با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی قلم،اقوام،آرامش در شهرستان گچساران گفت: این همایش برای ایجاد وحدت،همدلی به آن پرداخته شده است.

فرماندار گچساران با بیان اینکه با برگزاری این همایش تدبیری به عمل آید تا فرهنگ نهادینه شود،افزود:همواره باید با قلم بتوانیم عاملی باشیم برای ایجاد وحدت و همدلی و توسعه شهری  برای شهرمان باشیم.
در حاشیه این مراسم فرماندار گچساران با اشاره به برخورد بد با خبرنگاران گچساران بیان کرد: اگر برخورد بدی با خبرنگاران در این مجلس صورت گرفته من به نوبه خودم از خبرنگاران عذرخواهی میکنم.
وی ابراز کرد:خبرنگاران قشری هستند که برای تهیه خبر و عکس هم پای مسوولان  در تمام شرایط همپای ما هستند و اگر در این  همایش برخورد بدی صورت گرفته عذرخواهی می‌نمایم.

 از دیگر حواشی این همایش، در حالی که آقای دهبانی پور در سخنرانی خود با تجلیل و تقدیر از انجمن‌های زیر مجموعه اداره ارشاد  و فرهنگ اسلامی کهگیلویه وبویراحمد نام می‌برد، انجمن خبرنگاران را به فراموشی سپرد.
این در حالی است که همه می‌دانیم انجمن خبرنگاران زیر نظر اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند.

 از دیگر حواشی این همایش می‌توان به حرکت تحسین برانگیر رئیس  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  گچساران اشاره کرد که در یک حرکت از خبرنگاران که با ناراحتی سالن را ترک کرده بودند عذرخواهی به عمل آورد  و در شروع سخنان علی مطهری هنگامی که فردی به نشانه اعتراض بلند شده بود و همه قصد داشتند تا او را بر سر جایش بنشانند، امیر نوروزی  در این میان با صدای بلند حضور یافت و بیان می‌کرد که بگذارید حرفش را بزند و کسی جلوی او را نگیرد.


 

در این همایش علی مطهری با تبریک عیدبزرگ مبعث به همه مسلمین جهان اظهار کرد: تقارن مبارکی است روز مبعث روزی است که وکالت و دستور خواندن به پیامبر داده شد.
وی با بیان اینکه بعثت پیامبر اسلام با کلمه اقراء شروع شده است، گفت: این روز که با روز همایش قلم، اقوام، آرامش و با روز نوشتن تقارن یافته است را تبریک عرض می‌نمایم.
نائب رئیس مجلس شواری اسلامی ادامه داد: روز مبعث روزی است که سرآغاز وحدت، هم دلی مسلمین و سرآغاز نوشتن است.
وی در ادامه با اشاره به معنای کلمه اقراء گفت: اقراء به معنای خواندن است که در این بین علم بدون ایمان یک راه گمراه است.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علم بدون ایمان مانند این است که شمشیر را به دست یک فرد جنگی محض بدهیم و امروز می‌توان تشبیه کرد که یکی از مظاهر علم بدون ایمان این وضعیتی است که دنیای غرب دارد.
وی در ادامه افزود: افرادی مانند ترامپ که قدرت دارند اما ایمان ندارند،افرادی که به واسطه علم قدرتی رسیدند اما علم بدون ایمان که مشکلاتی برای دنیا بوجود آورده است و اشتباه امروز مسلمانان هم تقلید از فرنگی ها و غربی هاست در علم منهای ایمان.
مطهری با بیان اینکه اشتباه امروزه جوامع آن است که علم بدون ایمان دارند، اذعان کرد: انسان بدون علم و ایمان مانند پرنده‌ای است که یکی از بال‌های آن شکسته است و نمی‌تواند پرواز کند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دعوت اسلام مبنی بر دروغ گفتن، نماز و روزه خواندن، غسل کردن و از این قبیل مسائل نبوده است، ابراز کرد: ریشه اسلام بر اساس کلمه توحید لا الله الا الله است.
وی تصریح کرد:نقطه شروع دعوت اسلام توحید بوده است ،ریشه اسلام توحید است و همه چیز از توحید پیدا شده است .
مطهری بیان کرد: نژادپرستی از نظر دین اسلام مردود است و ایمان و تقوا از نظر اسلام حرف اول و اصالت دارد.
وی عنوان کرد: پیامبر اسلام فرمودند، همه ما از خاک هستیم و هیچ چیزی برای برتری عرب و بر عجم یا عجم بر دیگران و یا اقوام دیگر نیست.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه امروز سران کشورهای عربی به همان جاهلیت خودشان بازگشته‌اند که این مسیر آن‌ها را گمراه کرده است.
مطهری با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید، برترین شما با تقواترین شما است، گفت: امروز در ایران، اسلام محور وحدت همه اقوام است.
وی افزود: امام راحل همیشه تاکید داشته‌اند که ما برای اسلام قیام کرده‌ایم و هیچ‌گاه بیان نکرد که ما برای ایران مبارزه کرده‌ایم بلکه می‌گفت ما برای اسلام قیام کرده‌ایم.
وی ادامه داد:همین روش بود که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد و هیچ قومی احساس تبعیض نمی‌کرد و همه برای اسلام مبارزه می‌کردند و امروز هم برای ادامه درست انقلاب اسلامی نیاز به همین نگاه است که ما همه تحت لوای اسلام و زیریک پرچم با یک هدف و یک راه را دنبال می کنیم.
نایب رئیس مجلس شواری اسلامی خاطرنشان کرد: نقشه استعمار این بوده که تفرقه بیاندازد و حکومت کند و در دنیای امروز وحدت برای ما اهمیت مضاعف دارد.
وی تصریح کرد:قرآن چهار عامل رابرای انقراض امت ها موثر می داند، اگر در جامعه ای ظلم برعدالت غلبه کند آن جامعه منقرض خواهد شد،اگر در جامعه ای فساد اخلاق برسلاح غلبه کند آن جامعه نابود می شود و اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر ترک بشود آن جامعه منقرض خواهد شد و اگر درجامعه ای تفرق و تشتت نیز حاکم شود آن جامعه نیز منقرض خواهد شد.
مطهری افزود: امروز شرایط داخلی کشور روشن است و با مشکلات زیادی مواجه هستیم و بحران‌های زیادی داریم و فشارهای که از طرف آمریکایی ها و اروپایی ها برما وارد است که مبادلات بانکی مان به آسانی انجام نمی شود و تحت فشار اقتصادی قرار داریم.
وی تصریح کرد: در منطقه خاورمیانه هم اینها شیطنت می کنند و ما هم وظایفی داریم و طبیعی است که دریک شرایط خاصی هستیم بنابراین وحدت امروز برای ما از اهمیت مضاعفی برخوردار است، حتی اگر الهی هم فکر نکنیم و مادی فکر کنیم و بدنبال منافع اقتصادی باشیم باز مصلحت امروز ما وحدت است.
مطهری گفت:کشور را باید با آرامش به سرمنزل مقصود برسانیم به هرحال رسالت امروز ما سنگین است و درحفظ و ادامه انقلاب و همینطور وضعیت منطقه خاورمیانه؛ اساسا نسبت به کل دنیا هرمسلمانی مسئولیت دارد و ما قائل به مهدویت و حکومت واحد جهانی هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

نفتی هوادار تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از همه عوامل اجرائی برگزار کننده این همایش بسیار باشکوه.بالاخص آقایان حاج رحیمی و ایمان محمد پور فتح.
واقعا کار سنگینی بود.خسته نباشید.
نفتی هوادار تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
خدایی مطهری اوند چکار کنه؟؟؟؟؟؟
جوانان وایثارگران دهستان دیل
Iran, Islamic Republic of
به فکر نان مردم باشید این کارها فایده ندارد مردم مستضعف نمی ایند چون فایده ندارد تنها انهای که امده بودند ادارات وتعداد اندکی از شوراها که با اسرار سیاسیون وچند نفر که دعوت ورودرواسی افتاده بودند امده بودند دست از این سیاسی کاری بردارید به فکر مردم بی کار باشید
دولیاری
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی جناب تاجگردون .دیگه خسته نشدی مردم که واقعا از دست ایشان خسته اند تغییر لازم مردم گچساران مردمی هستند زیرک فعلا از کارهای .هستند شما می توانید با تغییر مدیران شهرستان امید را به مردم برگردانید و الی مردم جواب قاطعی به شما خواهند داد چون فقط به امیدی به رقیب شما رای می دهند که می دانند مدیران تغییر می کنند
جواد
Iran, Islamic Republic of
تاج دیگه تغییر بده این مدیران ضعیف و بی خاصیت
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1