تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۳۳۰۴۲۴

برگزاری جشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری در روستای کریک (+تصاویر)

۰
کبنا ؛به همت معاونت گردشگری،اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان و با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار،مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان،فرماندار دنا،بخشدار مرکزی دنا،مسئولان شهرستانی و استقبال خوب مردم روستا های دهستان کریک جشنواره استانی سفره ایرانی،فرهنگ گردشگری در دهستان کریک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان،معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه بویراحمد در این جشنواره با تقدیر از عمکلرد میراث فرهنگی در ایام نوروزگفت: خوشبختانه نوروز امسال با توجه به احداث زیر ساخت های منا سب در مکان های گردشگری خدمات دهی بهتر به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه شده است.
محمد کاظم نظری برگزاری جشنواره ها در راستای احیای فرهنگ وآداب رسوم مردم روستاهای استان از سوی میراث فرهنگی را اقدام شایسته عنوان کرد و گفت:  با هنر مدیریت  می توان ظرفیت های روستایی را به اشتغال زایی برای  جوانان ایجاد کرد.
وی با اشاره به ظرفیت های روستای کریک گفت: کریک علاوه بر ظرفیت های طبیعی و بکری که دارد با دارا بودن مردمانی مهمان نواز و خونگرم مقصد خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی است.
محمود باقری نیز در این جشنواره با بیان اینکه در راستای شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی به دنبال احیای غذاهای سنتی، فرهنگ وآداب رسوم در روستاهای استان هستیم گفت:کریک روستایی است که ظرفیت بالایی برای اشتغال زایی در حوزه های صنایع دستی و گردشگری دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به بافت روستای کریک اشاره کرد و گفت: خانه های قدیمی در این روستا قابلیت بالایی برای ایجاد بوم گردی دارد.
عضو کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در کهگیلویه بویراحمد تصریح کرد: جوانان این روستا همکاری کنند و از تسهیلات اشتغالزایی روستایی که دولت به منظور رفع محرومیت اختصاص داده است استفاده کنند.
باقری با بیان اینکه جوانان این روستا باید از این تسهیلات استفاده کننداظهار کرد: قول میدهیم در حوزه صنایع دستی و گردشگری شغل هایی را در دهستان کریک ایجاد کنیم که دیگر جوان بیکار در این منطقه نداشته باشیم.
وی همچنین هدف برگزاری این جشنواره  درکریک را معرفی ظرفیت ها و پتا نسیل های این منطقه عنوان کردوگفت: با احیای آداب و فرهنگ سنت مردم کهگیلویه بویراحمد در روستاها شاهد رونق تولید و اشتغال زایی خواهیم بود.
فرماندار شهرستان دنا نیزدر این جشنواره با تقدیر از میراث فرهنگی استان برای اجرای برنامه های فرهنگی در شهرستانهای استان گفت: میراث فرهنگی در خدمات دهی به مردم شهرستان دنا از دستگاهای پیشرودر استان است.
بهشتی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره در شکوفا ساختن ظرفیت های روستایی نقش بسزایی داردگفت: روستاهای شهرستان دنا قابلیت های خوبی در حوزه صنایع دستی و گردشگری دارد.
وی گفت:میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری برنامه های خوبی را در راستای توسعه صنعت گردشگری شهرستان دنا دارد که می طلبد مردم و دستگاهایی اجرایی دنا  در این راستا آنها را همیاری کنند.
بر پایه این گزارش در پایان این جشنواره  از شرکت کنندگانی که غداهای سنتی و محلی پخت کرده بودند از سوی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان تجلیل شدند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

محموداباد
India
عالیه عالی
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
بسیار جالب و قشنگه
امدادگر
Iran, Islamic Republic of
/هم خوب خش بی همی دولتها ایچرخونه بخورید خود/
لاکچری
Iran, Islamic Republic of
خدا میدونه مهندس فرشاد قربانی باید رئیس وابو.معاونت سیش کمه
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1