تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۹
کد مطلب : ۳۳۰۳۷۰

برگزاری همایش سواد رسانه‌ای ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان / نجات گردشگران در کوه سیاه لنده / ارسال پرونده سانحه هوایی یاسوج به دستگاه قضایی

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
واریانت آب حیات امسال به پایان می‌رسد/قرارداد پروژه‌های راهسازی چرام ۳۰ میلیارد تومان است
معاون راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: قرارداد پروژه‌های راهسازی چرام ۳۰ میلیارد تومان است.
محمد راستا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در شهرستان چرام حدود ۱۰ پروژه راهسازی در حوزه‌های اصلی، فرعی و روستایی داریم، اظهار کرد: مبلغ قرارداد این پروژه‌ها سرجمع بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان است که از جمله آنها می‌توان ورودی چرام به سمت دهدشت را نام برد.
معاون ساخت و توسعه راه‌های کهگیلویه و بویراحمد، عنوان داشت: ورودی چرام به سمت باشت و گچساران و جاده باغچه سادات، واریانت آب حیات، جاده سادات به سمت دمه و راه‌های روستایی مانند طسوج، تنگ پیرزال و دلی خلیفه‌ای از دیگر پروژه‌های ما در این شهرستان هستند.
وی با اشاره به فال بودن پروژه‌ها، میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها را بالای ۴۰ درصد ذکر کرد و گفت: امیدواریم تا پایان سال مالی امسال تامین اعتبار شده و در زمان مناسب همه این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.
راستا اضافه کرد: ورودی چرام به دهدشت پروژه بسیاری مهمی بوده که تلاش می‌شود در سال جاری و قبل از هفته دولت مشکلات حادثه‌خیزی رفع شده باشد و مردم بتوانند استفاده کنند.
این مسئول، خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مهم دیگر ما واریانت آب حیات بوده که در جاده باغچه سادات و سرفاریاب قرار دارد در حال اجراست و امسال به پایان خواهد رسید چرا که این مسیر، مسیر ارتباطی بین شهرستان کهگیلویه، لنده، چرام، بخش‌های چاروسا و دیشموک به مرکز استان است و تنها مختص شهرستان چرام نیست.
راستا در ادامه به جاده باباکلان نیز اشاره داشت و تصریح کرد: این جاده شروع شده اما در حوزه شرکت ساخت هست و به پیمانکار واگذار شده که شروع کار به زودی کلید خواهد خورد.
برگزاری همایش سواد رسانه‌ای ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد
مدیر آموزش وپرورش شهرستان گچساران از برگزاری همایش سواد رسانه ای با حضور اساتید مطرح کشوری خبرداد.
سید ظهیر‌الدین پورالحسینی به رشد روزافزون تکنولوژی، فضای مجازی و کارکردهای مختلف رسانه‌ اشاره کرد و گفت: همایش سواد رسانه‌ای ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان برای اولین بار در استان کهگیلویه وبویراحمد و شهرستان گچساران برگزار می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران با بیان اینکه آسیب‌شناسی فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی و رسانه‌ای در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد گفت: این همایش با حضور مدیران، معاونین پرورشی، مشاورین و دبیرانی که در مدارس کتاب سواد رسانه‌ای را تدریس می‌کنند اردیبهشت ماه با حضور اساتید مطرح کشوری در حوزه رسانه برگزار می‌شود.
وی افزود: در عصر ارتباطات که میل به دانستن و آگاهی لحظه‌ای شده و هر روز شاهد پیشرفت‌ها، اختراعات و ابتکارات بشر در عرصه‌های مختلف فن آوری‌های نوین هستیم لازم است معلمان و دانش آموزان نیز با آسیب‌های ناشی از فضای مجازی و رسانه‌ای بیش از پیش آشنا شوند.
پورالحسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش، از طریق کارکردهای خود و افزایش سواد رسانه‌ای، می‌تواند تهدیدات نرم علیه کشور را کاهش داده و موجبات افزایش قدرت نرم و ترویج فرهنگ صحیح در استفاده مناسب از فضای مجازی و رسانه‌ای را فراهم آورد خاطرنشان کرد: افزایش سواد رسانه‌ای برای فرهنگیان و دانش‌آموزان و ایجاد تغییرات در برنامه‌ریزی درسی مدارس و دانشگاه‌ها و سوق دادن آن به سوی افزایش قدرت ملی زمینه را برای استفاده مطلوب از فن آوری‌های نوین فراهم می‌آورد.
این مسؤول در ادامه تصریح کرد: حفظ و گسترش ارزش‌های اسلامی، حفظ و تأمین منافع و نیازهای امنیتی ، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و روان شناختی، جزء مهم ترین اهداف و ارزش هایی است که در بستر فضای مجازی و رسانه ای باید مورد توجه قرار بگیرد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با تقویت و آگاهی بخشی دانش آموزان درباره جوانب مختلف فضای مجازی و رسانه‌ای می‌تواند در انسجام اجتماعی تاثیر بسزایی داشته باشد اظهار داشت: فضای مجازی و رسانه‌ای گاه دانش‌آموزان را در مسیر زندگی با آسیب‌های اجتماعی فراوانی رو به رو می‌کند.
وی تصریح کرد: تبیین پیامدهای منفی کارکردهای رسانه‌ای برای دانش‌آموزان می تواند به اتخاذ تصمیمات صحیح و برنامه‌ریزی دقیق در استفاده مناسب از فن آوری‌های نوین رسانه‌ای منجر شود.
پورالحسینی افزود: قبل از ورود هرگونه فناوری به یک جامعه باید بسترهای فکری، فرهنگی و کاربردی آن فناوری فراهم شود که نهادهای متولی باید این بسترها را آماده کنند.
وی در پایان از تلاش آموزش و پرورش گچساران برای فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی نیز در مدارس خبر داد و گفت: آموزش و پرورش گچساران از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ‌سازی و آموزش در عرصه‌های مختلف پیشتاز است و انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط با این موضوعات در راستای فرهنگسازی و آموزش در این زمینه بیش از گذشته گام بردارند.
 
 
خوزستانی‌های گرفتار در کوه سیاه‌لنده نجات یافتند
فرماندار شهرستان لنده گفت: تعدادی از شهروندان استان خوزستان به قصد تفریح به منطقه کوه سیاه‌لنده رفته بودند که در منطقه کمپ کوه سیاه گرفتار شدند.
دارا کریمی‌نژاد اظهار داشت: شهروندان خوزستانی از دیروز ظهر به همراه خانواده برای تفریح به کوه سیاه لنده عزیمت کرده بودند به دلیل تغییرات آب و هوایی و ورود توده هوای جدید به استان در ارتفاعات این کوه گرفتار شدند.
وی بیان کرد: به محض اطلاع از گرفتار شدن شهروندان اکیپ‌های جمعیت هلال احمر و ستاد مدیریت بحران شهرستان لنده به کوه سیاه اعزام و ساعت ۱۰ صبح امروز آنان را نجات دادند.
وی افزود: متاسفانه برخی افراد بدون داشتن آگاهی و اطلاعات کافی در باره چگونگی وضعیت آب و هوا اقدام به حضور در این منطقه می‌کنند که ممکن بود با این عدم اطلاعات و سفر به مناطق کوهستانی سبب به خطر افتادن جان خود و دیگران شوند.
کریمی نژاد تصریح کرد: هم اکنون ۴ دستگاه خودرو و یک دستگاه لودر و آمبولانس جمعیت هلال‌ احمر و یک اکیپ امدادگر شهرستان لنده افراد گرفتار را به محل امن و اسکان موقت در جمعیت هلال احمر منتقل کردند.
 
نظارت بر اجرای طرح‌های اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد تشدید شود
امام جمعه یاسوج گفت: مسئولان و متولیان امر نظارت بر اجرای طرح‌های اشتغال را با هدف جلوگیری از انحراف تسهیلات پرداختی تشدید کنند.
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی اصغر حسینی ظهر امروز در نشست با کارکنان کمیته امداد امام خیمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انقلاب اسلامی دینی و فرهنگی است، اظهار داشت: انتظار می‌رود احاد مردم و مسئولان در زمینه تحقق مسائل دینی و فرهنگی از هیچ کوششی دریغ نکنند.
وی با تشریح این مسئله که فقر دینی و فرهنگی بدتر از فقر مالی است، عنوان کرد: ثروت در زندگی فردی که دارای فقر دینی و فرهنگی بوده هیچ تاثیری ندارد در حالی مسائل فرهنگی و مذهبی از هر موضوعی مهمتر است.
حسینی ابراز کرد: کمک به نیازمندان و تامین زندگی آنان جزو وظایف حکومت اسلامی بوده ولی ضروری است رفع فقر دینی محور تمامی فعالیت‌ها باشد و در این زمینه هیچ قصوری پذیرفتنی نیست.
خطیب جمعه یاسوج افزود: یک انسان متدین برای جامعه خیر و ارزش دارد و در زمینه رفع فقر معنوی و دینی هرچه قدر بودجه صرف شود بازدهی دارد حتی اگر در ماه یک نفر را هم بتوانیم با مسائل دینی آشنا کنیم کار بسیار مهمی انجام داده‌ایم.
حسینی خواستار توجه بیش از پیش کمیته امداد به موضوع خودکفایی مددجویان این نهاد انقلابی شد و گفت: در این زمنه تاکنون گام‌های مهمی برداشته شده که به نوعی تسهیلات اشتغال کمیته امداد به دلیل نظارت‌های مستمر کمترین انحراف را دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خیمنی (ره) کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سال گذشته در زمینه خدمات فرهنگی ۹۵۰ تومان هزینه کردیم که امیدواریم امسال نیز در این راستا اقدامات مناسبی انجام شود.
فرید محبی افزود: سال ۹۶ با برنامه ریزی‌های انجام شده بویژه با فرهنگ سازی ۳ میلیارد و ۶۵۲ میلیون تومان زکات واجب، مستحبی، فطریه و کفارات در استان جمع آوری که ۵۰ درصد در حوزه حمایتی و ۵۰ درصد دیگر نیز در زمینه مسائل عمرانی هزینه شد.
 
دلیل استعفای ‌مدیرعامل سازمان تعاون روستایی مشخص شد
مدیر عامل سازمان تعاون روستایی کشور در واکنش به دلیل استعفای خود گفت: استعفای من بر مبنای مطالبه گری و برای این بوده که به اهداف سازمان‌ها و تعاونی‌ها برسیم.
علی اوسط هاشمی در نشست شورای اداری سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم باوری می‌تواند زمینه هر گونه ارتقاء و تحول را ایجاد کند، اظهار داشت: باید به مرحله ای از بلوغ در سازمان تعاون روستایی رسید و اقتدارتان این باشد که ۱۰ اتحادیه قدرتمند زیر مجموعه بوده و دیگران بدانند که اتحادیه‌ها جریان ساز هستند.
رسانه‌ها ۲۱ فرودین ماه امسال از ارائه استعفای علی اوسط هاشمی مدیرعامل سازمان تعاون روستایی به حجتی وزیر جهاد کشاورزی خبر دادند خبری که امروز علی اوسط هاشمی تایید کرد و دلیلش را مطالبه‌گری عنوان کرد.
وی با تاکید بر اینکه کشوری می‌تواند از توسعه سخن بگوید که ملت آن کشور در حال تجربه کردن رفاه و سعادت باشند، عنوان کرد: در سازمانی فاقد برنامه امکان موفقیت وجود ندارد و در صورتی جهاد کشاورزی جایگاه تعاون روستایی را ندیده باشد موفق نخواهد بود.
هاشمی ابراز کرد: کار دولت خدمات نبوده بلکه تسهیل‌گر و حمایت کننده است اصل فعالیت دولت گذشته و امروز دولت باید در راه سیاست ورزی باشد و نمی‌شود با روزمرگی انتظار تحول و پیشرفت را داشت و بدانیم اگر نتوانید از فرصت‌ها استفاده کنید به بن بست می‌رسید.
رئیس هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی کشور ادامه داد: تصمیم سازی نباید قائم به مدیر باشد تفکرات باید قائم همه پرسنل باشد زیر ساخت توسعه خود انسان است باید حریم‌ها را خودمان باز کنیم .
هاشمی افزود: باید به سمت مشورت حرکت کنیم در هر اداره باید انتخابات برگزار کنیم فرصت ایجاد شود تا کارشناسان خوب و زبده انتخاب شوند و با من صحبت کنند تا تفاوت‌ها را احساس کنیم.
وی تصریح کرد: فضا را برای رویش استعدادها و تعالی باز کنیم جامعه بسته محال است که توسعه را تجربه کند و گردش آرا سبب می‌شود که بذر بپاشیم و بعد از مدتی بخوبی برداشت کنیم.
هاشمی اظهار داشت: خودتان را مسئول بدانید و خودتان را در متن ببینید به سمت بازنگری انتخاباتتان حرکت کنید این همه دانش آموخته در کجای تعاونی‌ها جایگاه دارند، نباید دامنه ذهنمان را محدود کنیم اگر از تنگ نظری خارج نشویم به رکود می رسیم.
وی با طرح این پرسش که توسعه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد با ۵۷ درصد جمعبت روستایی کجا واقع شده است؟ تصریح کرد: شما باید این هنر را بخرج دهید که مهاجرت‌ها را معکوس کنید و چقدر تولیدات ما با سلامت سازگاری دارد کیفیت در رقابت شرط انتخاب است.
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی با تاکید بر اینکه ما باید به منویات رهبری کمک کنیم تا هر آنچه که خواستار هستند محقق شود زیرا تا نگاه هایمان را تغییر ندهیم موفق نخواهیم شد، ادامه داد: اقتصاد روستا را با جریان سازی توسعه دهیم تعاونی امروز سرمایه زیادی دارد منوط به اینکه سرمایه‌ها نهادینه شود.
علی اوسط هاشمی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی کشور ظهر امروز با هدف رسیدگی به مشکلات کشاورزان و دستگاه‌های تابعه جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای اداری سازمان جهاد حضور یافت.
 
واکنش سازمان هواپیمایی به ارجاع پرونده ATR به دستگاه قضایی
مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری به ارجاع پرونده ATR به دستگاه قضایی واکنش نشان داد و گفت: ما هنوز گزارش نهایی را نداده‌ایم و خبر ندارم مجلس چرا این‌کار را می‌کند.
حسن رضایی‌فر اظهار داشت: بر‌اساس آیین‌نامه بررسی سوانح و حوادث مصوب هیئت دولت سازمان هواپیمایی کشوری مرجع تخصص بررسی سوانح هوایی در کشور بوده و براساس این آیین‌نامه و قوانین بین‌المللی هدف از بررسی سانحه مقصر شناختن افراد یا شرکت‌ها نبوده و تنها هدف بررسی سانحه پیشگیری از سوانح و حوادث مشابه است.
وی عنوان کرد: سایر نهادها و مراجع نظارتی کشور می‌توانند از گزارش نهایی سانحه که توسط سازمان منتشر می‌شود استفاده کرده و بر اساس شرح وظائف خود اقدام کنند.
رضایی‌فر ابراز کرد: هم‌اکنون تیم بررسی سانحه هواپیمای ATR تنها گزارش مقدماتی خود را صادر کرده و به نتیجه‌گیری نهایی نرسیده و مسئولیتی در قبال ارجاع پرونده به قوه قضائیه ندارد.
مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سئوال خبرنگار تسنیم که ارجاع پرونده سقوط هواپیمای "تهران ـ یاسوج" به دستگاه قضایی صحت ‌دارد؟، افزود: من از پرونده مجلس خبر ندارم و از سمت ما نبوده است.
وی عنوان کرد: اقدام مجلس مرتبط با تحقیقات کمیته تحقیق مجلس است.
رضایی‌فر همچنین در پاسخ به این سئوال آیا امکان دارد مجلس بدون نظر کارشناسان و بررسی سازمان هواپیمایی به صورت جداگانه نیز بررسی کند؟، بیان کرد: مجلس اطلاعات سازمان هواپیمایی را دارد و از جاهای دیگر تحقیق می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1