تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۳۳۰۲۰۹

برخی مدیران «پیراهن عثمان» بر سر نیزه دارند و از زیربار مسئولیت‌ها شانه خالی می‌کنند

۰
کبنا ؛عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد در انتقاد از عملکرد برخی از مسئولان، گفت: برخی مدیران شهرستان، پیراهن عثمان بر سر نیزه می‌کنند و بهانه مختلف برای از زیربار مسئولیت‌ها شانه خالی می‌کنند.
عطب اله آهنین جان ضمن اشاره به نقش و جایگاه شوراهای اسلامی اظهار کرد: شوراها به هیچ وجه ممکن رقیب مسئولان نبوده و نخواهند بلکه در بسیار از موارد بهترین یار و یاور مسئولان برای رسیدن به پیشرفت و عمران توسعه شهر و شهرستان‌ها هستند.
وی افزود: شوراها و دهیاران پیش قراولان خدمت بی منت در روستاها هستند که لازم است مسئولان قدردان زحمات این قشر زحمت کش باشند.
عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم در ابتدای هرسال تغییر در روش‌ها و رفتارها و تغییر در احوالات انسان در ابتدای سال با تلاوت دعای تحویل سال است.
وی تاکیدکرد: شوراها پارلمان‌های کوچک شهری و روستای هستند که از اندیشه‌های رفتاری و گفتاری مردم سرچشمه گرفتند و آنان نیز برابر قانون وظیفه دارند پیگیر مشکلات مردم باشند.
آهنین جان اظهارکرد: شاید شوراها نتوانستند ۱۰۰ درصد پیگیر مطالبات و خواسته‌های مردم باشند ولی موفقیت‌های زیادی هم داشتند چرا که سطح مطالبه گری شوراها امروز به بالاترین سطح ممکن رسیده است.
عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: عدم توجه متولیان حکومتی به نقش و جایگاه شوراها باعث شده است تا برخی‌ها اظهاردارند که شوراها سدراه پیگیری مشکلات مسئولان هستند ولی در عمل که نگاه می‌کنی شوراها بال و پر ادارات برای پیگیری مطالبات مردم هستند.
 
وی در ادامه خاطر نشان ساخت: هزینه‌ها و فشارهای روحی و روانی برگرده مردم جهت انتخاب تک تک اعضای شوراهای اسلامی وارد می‌شود ولی مسئولان چندان به همکاری با شوراها اهمیت نمی‌دهند.
 
آهنین جان تاکیدکرد: نوع نگاه مسئولان یکی ازروستای استان چندان جالب است که انسان لذت می‌برد ولی متاسفانه در سایر شهرستان‌های استان روحیه همکاری و کارگروهی با شوراها چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
 
عضو شورای اسلامی شهر لنده گفت: مطالبه گری ما چندان جالب نیست چرا که آمایش سرزمینی درستی در سطح روستاها و شهرها وجود ندارد که این ضعف به خودمان بر می‌گردد.
 
عضو شورای عالی استان کهگیلویه بویراحمد خاطر نشان کرد: زبان ما و رویکرد ما باید به سمت مطالبه گری و اولویت بندی در حوزه‌های مختلف باشد تا شاخص‌های اصلی یک روستا حل شود و برای این شاخص‌ها باید مستندات کاملی از وضعیت موجود داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: شوراهای بخش و شهرستان موظف هستند مکاتبات شوراها را بررسی و از مسئولان مطالبه گری داشته باشند.
 
آهنین جان خطاب به شوراها گفت: متاسفانه شوراهای ما به روزمرگی افتاده‌اند و باید پاسخگوی نیازهای مردم باشند و به مردم به صورت ماهیانه گزارش دهند.
عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: یکی از دلایل عدم توسعه شهرستان لنده عدم پیگیری مسئولان شهرستانی است که لازم است شوراها این خلاها را با سفرهای مکرر به تهران جبران کند و نتیجه این پیگیری‌ها همین بحث ارتقای بخش به شهرستان است.
 
وی در ادامه گفت: سال ۹۷ سال تغییر در روستاهای شهرستان و استان است جالب است که بیش از ۹۷ درصد روستاهای شهرستان کهگیلویه زیرسازی و آسفالت هستند ولی روستاهای شهرستان لنده هنوز ارتباط تلفنی ندارند تا چه برسد به جاده آسفالته.
آهنین جان تاکیدکرد: ۶۰ روستای شهرستان لنده هنوز آسفالت ندارند ۷۵ روستاها دسترسی به تلفن همراه و اینترنت دسترسی ندارند.
عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید از روش‌های مختلف برای مطالبه گری خود و مشکلات شهرستان لنده صورت گیرد تا شاهد بازخورد آنان در جامعه باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1