تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۳
کد مطلب : ۳۳۰۰۵۷

نقدی بر جشنواره «ایل بهمئی» در بخش دیشموک

۲
۰
کبنا ؛متن ارسالی
فلسفه‌ی برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها ایجاد وحدت، تعاون و ارتقا مسایل فرهنگی و آموزشی است اما متاسفانه جشنواره‌ی ایل بهمئی در بخش دیشموک هدفی متضاد با اصل فلسفه جشنواره دارد، بعضی از خواص و افراد عادی خواسته یا ناخواسته با بازی کردن در زمین سیاسیون مسبب آسیب، تفرقه و انشقاق برای ایل خود هستند. این جشنواره با هماهنگی و همکاری نماینده، و یکی از سیاسیون که برخلاف عملش، داعیه اصلاح طلبی دارد با همکاری بخشدار وابسته به خود در دیشموک طراحی شده و هدف آن تبلیغات سیاسی است که یک طرف آن نماینده است که این روزها افت آرای زیادی در بین مردم دارد و طرف دیگر یک چهره‌ی ناسیونالیسم هستند که با معرفی کاندیدای آینده‌ی جریان منتصب به خود، هدف ایجاد تفرقه، انشقاق و تقابل در بین مردم بهمئی و بخش ثلاث را دارند که با تقابل چهره‌های سیاسی بخش ثلاث و تقسیم آرای این بخش نهایت استفاده را ببرند. مردم بهمئی به صداقت معروف هستند و متاسفانه به جای اینکه به پاس این صداقت مورد حرمت و ستایش قرار گیرند، از این صداقت سو استفاده می‌شود و با به بازی گرفتن احساسات پاک ایل بهمئی آن‌ها را به جان هم می‌اندازند. اگر هدفتان سیاسی نیست چرا از سخنوری و تجربیات استاندار و معاونین ایشان و چهره‌هایی نظیر دکتر شجاع پوریان، دکتر کامرانی (متخصص چنین جشنواره‌هایی)، مهندس افشانی؛ حاج اقا موحد؛ دکتر لاهوتی، دکتر تاجگردون؛ سیدباقر موسوی و … بهره نمی‌برید؟ چرا این جشنواره را به افراد خاص محصور کرده‌اید به‌طوری که جلسه هماهنگی قبل از جشنواره در محل بخشداری با حضور بزرگان ایل بهمئی سردسیر با مخالفت اکثریت حضار مواجه گردید و در نهایت با چالش و دعوای بزرگان ایل بهمئی با بخشدار و عوامل اجرایی نیمه تمام ماند و بزرگان بهمئی با ناراحتی جلسه را ترک و جشنواره را تحریم کردند و منجر به این گردید که بخشدار مجبور شد این جلسه را دولتی و اجرای آن را به عهده‌ی مدیریت ارشاد و بخشدار بخواند. مطمئن باشید جوانان ایل بهمئی بخش دیشموک آگاه و باهوش هستند که با برملا کردن پشت پرده‌ی این جشنواره نمی‌گذارند با احساسات پاک ایل بهمئی بیشتر از این بازی شود و از استاندار محترم تمنا داریم با نظارت بر مدیریت هزینه‌های مدیران استان و بخشداران از هدر رفتن بیت المال و حق مردم جلوگیری کنند.
هزینه کردن از بیت المال برای تبلیغات سیاسی و همراهی با نماینده‌ی مخالف دولت جز آسیب رساندن به خود و بخش ثلاث نتیجه‌ای نمی‌گیرید؛ اگر واقعاً به فکر ایل بهمئی هستید چرا مسئله‌ی نمایندگی ارشاد در بخش دیشموک را که با انحلال آن سبب بیکاری جوانان و آسیب فرهنگی شده‌اند را پیگیری نمی‌کنید؟
چرا مسئله‌ی کتابخانه عمومی بخش دیشموک را که به علت کمبود نیرو و فضای فیزیکی، جوانان این بخش مجبور هستند فقط در تایم اداری از سالن مطاله و کتب آن بهره ببرند را پیگیری نمی‌کنید؟
جناب آقای هاشمی پور سهم نیروی انسانی ایل بهمئی در مدیریت شهرستان و استان چقدر است؟
در زمان نمایندگی شما کدام نیروی بهمئی در شهرستان و استان مورد حمایت جنابعالی قرار گرفت؟
شما با شکایت بردن پیش وزرا برای عزل مدیران بهمئی به جای مطالبات عمومی، عمرانی، آموزشی سقف رویا و آرزویی که برای این بخش داری برای جوانان بهمیی و دیشموک مشخص شده است حالا خود را دلسوز ایل بهمئی و بخش دیشموک می دانید؟
جمع کثیری از جوانان ایل بهمئی بخش دیشموک
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
منطقیان و دار و دسته اش باز هم میخاین انشقاق درست کنن
تالبی
Iran, Islamic Republic of
چرا از اقای بینا کاندید شورا در راس سطوح مدیریتی استفاده نمیشود
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1