تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۳۲۹۷۸۰

وکیلی وکیل الفراکسیون

۲۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ 
متن ارسالی
از زمانی که به اصطلاح بزرگان قوم، «آب، بابا» را یاد گرفتم، یعنی به قول امروزی‌ها، خود را شناختم، قوم بزرگ لر را اصیل، شریف، نجیب و با صداقت تعریف کردند. هر گوینده ای از هر کجای این مملکت، عناوین و مصادیق این چنینی را برای قوم لر به زبان می‌آوردند.
حاشیه نروم، چرا که باید خودباخته‌ها را نیز در این میان بشناسیم. خودباخته‌هایی که نمی‌دانند همان چهار صفتِ پسندیده‌ی اصالت، شرافت، نجابت و صداقت را به بهای محرومیت‌ها و محدودیت‌هایی که توسط منفعت طلبانی که متأسفانه اکنون هم کم از اونها نداریم، به دست آورده‌ایم. آری، هرگاه که پای حق طلبی در میان بود، بزرگان مان با شرافتی که داشتند، سهمِ قومشان را به بهانه محرومیت از گروه، جریان، حزب و این مزخرفات، ضایع نکردند. همان شرافتی که کت و شلوارِ دستمال کشی برای جریان‌های سیاسی را دور انداخت تا اصالت لرتباران متبلورتر بماند.
جناب آقای وکیلی، نماینده وکیل الدوله؛
اگر می‌گفتی به شرافت فراکسیونم قسم، باورمان می‌شد که منشِ صادقانه ای داری تا بگویی من لرم و به شرافتم قسم. این همه آسمان ریسمان به هم بافتی تا بگویی که پایداری‌ها چه می‌خواستند و تو چکار کردی؟ این به غیر از دستمال کشی برای دولت کاسبان چه می‌تواند باشد؟ تو که خود را پایبند به حفظ منافع و موقعیت «امید» می دانی، چگونه می‌توانی از وزیر مطالبه و خواسته ای داشته باشی؟ اصلاً مگه تو آدم خودتی؟ تو را آورده‌اند تا پاسبان «امید» باشی. مگر پاسبان به غیر از مقرری معین شده، خواسته‌ی دیگری می‌تواند داشته باشد؟
جناب وکیلی؛
این تعارفات «من می‌خواستم» و «تو می‌خواستی» و «او می‌خواست» را بگذار برای خوش خدمتی به فراکسیون امید. البته ما با بد اخلاقی و بد دهنی هم بیزاریم. ولی وقتی حقی از قوم ما گرفته بشود و یا در حق بخشی از جامعه ما تعرضی صورت بگیرد، شرافتمان را به پای قوم مان می‌گذاریم نه «امید». ما به تشکیلات «انسانیت» و «مدنیت» ملت مان تمکین می‌کنیم نه «امید». ما قوم لر، به دروغگو و دروغگویی اصالت نمی‌دهیم. ما صداقتمان را از دروغ نگفتن مان داریم. ما اصالت مان را از پاک بودن، پاکی مان را از مردانه بودن، مردانگی مان را از صادقانه بودن، صداقت مان را از راستگویی و راستگویی را از ایمان قلبی داشتن، داریم. تو در کدامین مرحله از ما جدا شدی که مصلحت ملت را فدای تمکین به امید کردی؟ ما علیه کسی حرف نمی‌زنیم، ما قوم لر علیه بی عدالتی و نامهربانی‌ها عمل می‌کنیم. ما قوم خودباور لر، علیه خود باخته‌ها، انقلابی عمل می‌کنیم. ما قوم لر، قبای شرافت را لایق کسانی می دانیم که هرگاه ظلمی را ببینند، از همه وجودشان برای برچیدن بساط ظلم مایه می‌گذارند. ما قوم لر، زمانی به شرافتمان قسم می‌خوریم که همه وجودمان را برای ستاندن حق امت مان بکار بسته باشیم نه منفعت طلبی فراکسیون امید. ما قوم لر مثل سایر هم تبارانمان در ایران اسلامی، قریب ۴۰ سال است که وابستگان به تشکیلات سیاسی و جریان‌ها و فراکسیون‌ها و ... را دور ریخته‌ایم. قریب ۴۰ سال است که ما قوم لر، استقلال خود را به دست آورده و برای خود اعتبار و عزتی فراتر از فراکسیون‌ها و تشکیلات سیاسی قائل شده‌ایم. قریب ۴۰ سال است که ما قوم لر، به خود باوری وصف ناپذیری رسیده‌ایم که نه سکوت خفت بار را می‌پذیریم و نه به فریادهای تشکیلاتی و فراکسیونی ایمان داریم. ما به خود و نجابت و اصالت خود وابسته‌ایم. ما آموخته‌ایم که نان و نمک خود را بخوریم و به «آش و پلوی» فراکسیون‌ها دل خوش نکنیم. اگرصفحات زرین تاریخ این مملکت رشادت‌ها، جانفشانی ها، مردانگی‌ها و جریان سازی های تعدادی از لرتباران را منقش کرده است، یادآوری می‌کند که چه کسانی را از صفحه قوم لر پاک کرده است. ما قوم لر، شرافتی را که به پای فراکسیون و تشکیلات ریخته شده، گوشواری می‌کنیم برای همان فراکسیون، و گوشی که صدای مظلومیت قوم خود را نشنود، برازنده صفت قرآنی «لایفهمون» می دانیم.
خداوند شما را برای فراکسیون و سایه‌ی فراکسیون را بر سر شما مستدام بدارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
محمدباقر
Iran, Islamic Republic of
ای بنازمت که با این قلم رسا تو را شناختم. واقعا ایول داره
سرزمین لر
Iran, Islamic Republic of
باید دهانی را که. قوم باشد .گرفت. آفرین خوب پاسخی دادی. فکر کرده تا رفت و خونه .د دنیا گیرش میاد.
علی
Iran, Islamic Republic of
واقع مطلب حادثه سقوط نا گوار هواپیما وجان باختن جمعی از بزرگان و اندیشمندان و خدمتگذاران صدیق کشورمان وبویژه استانمان حادثه ای بود که چندموضوع را مبرهن نمود . ۱ _کسانیکه باتفکر هدف وسیله را توجیح میکند با ضایع ساختن حقوق دیگر کاندیداها به مجلس رفتند برای همیشه رسوا گردیدند.۲_درس عبرتی است برای همشهریان گرامی که از پیمان با خداوند که همان صداقت ، شرافت ،و...... می باشد تعدی نکنند .۳ _واقعیات این عالم که توحید ، نبوت ، معاد و...... می باشدرا همواره مد نظر داشته باشیم وحق علمداران صدیق را ضایع نسازیم که قدر زر ، زرگر بداند ......۴ _ اقای وکیلی هم مانند دیگر نمایندگان اصلاح طلب قبلی که به موقع افکار مردم استان را به نفع خودشان مصادره می کنند در این ازمون نمره منفی گرفتند .
میرحسین محمدی
Iran, Islamic Republic of
سلام
اولا : درود بر این نقد بجا و غیرتمند .
دوم : . را از قدیم میشناسم ، همیشه . والان هم تقصیر نداره ، مثل یک تکه ای است که افتاده در دهان یک عده ی گرگ بی رحم و هرجور میخواهند اورا م. !!!
آدمی در عین حال که جسور است ،دارای روحیه ای. !!
آنهای که او را در. آوردند کاملا آگاهانه این کار را کردند !!!.
خدا عاقبتش را بخیر کنه که ..
سیاسی خوان
Iran, Islamic Republic of
بسیار تشکر می کنم از این نقد متعهدانه و بویژه کلام زیبا.
تاریخ سیاسی استان . افرادی مثل باقر حسینی و وکیلی را فراموش نخواهد کرد . باید تأسف خورد بر کسانی که هنوز هم سنگ . این افراد را به سینه می زنند. واقعا که ..ت فراکسیونی است ک.ی می کنند.
سروان
Iran, Islamic Republic of
واقعاً از این نقد متعهدانه و غیرتمندانه خوشحال شدم. چرا باید این راحتی آدم ها خودشان را فراموش کنند؟
سیاسی خوان
Iran, Islamic Republic of
تاریخ استان . که امثال باقر حسینی و وکیلی به این مردم کرده اند را فراموش نمی کردنند. واقعا نمی دانم چی داری که اینگونه خودتو فراموش کردی و .فراکسیون زدی؟ به خدا اگر دست به قلم خوبی داشتم .. از شما ممنونم
ممدو
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی بود
انصاری
Iran, Islamic Republic of
خیلی متن بجا و حساب شده ای بود. ممنونم
به راستی که برخی از آدمها لایق جایگاههای خود نیستند. آقای . میشه پا بگذارند تو این استان. فقط اینو میگم که .
مقیم تهران
Iran, Islamic Republic of
آقای وکیلی از دوستان من هستند وقتی سخنرانی ایشان در بهمئی را خواندم .خیلی نگران بودم که خداوند چگونه آأم ها را عزیز و ذلیل می کند. دیگه حتی یک بار هم . با این متن کمی آروم تر شدم. فکر کنم اگر ایشان(وکیلی) کمی .ه باشد باید از مردم استان و قوم لر و مخصوصاً بازماندگان سانحه هواپیما عذرخواهی کند. خدا به همه شرافت بده. اون شرافتی ککه ارزش انسانیت داره نه هر .....
کمیسیون
Iran, Islamic Republic of
استفاده از این کلمات در .ی که خود را لر خطاب کرده بسیار به جا بود از زمانهای گذشته یاد گرفته ایم که خوش نشین همیشه .ه چرا چون ..ند ایشان فعلا خوش نشین هست . نیست زیاد سخت نگیر تاریخ خود بیاد خواهد داشت .اینچنین ادم ها را که چه عرض کنم.......
شایان
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفتان که چنین نگاشته ای و مشخص نمودی مرز بین ملت و . ملت را .تاریخ به چشم خود زیاد دیده است . را که د.. .من یقین دارم خون تک تک افرادی که در سانحه هوایی تهران به یاسوج جان خودشان را از دست دادند بر گردن . میباشد .
علی برکت الله
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
.بداند که با فراکسیون گفتن و آب قند از .بدست نخواهد آورد. تو این مملکت هرکس به ملت و مردمش پشت کرد, خیلی زود پس افتاد. منتظر چوب خدا هستیم آقای .
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
خدایا با این افرادی که خود را . کرده اند، ما را به توسعه و پیشرفت نرسان. خدایا این ذلت را نمی خواهیم. خدایا تو می دانیم از اینکه عزیزانمان بالای دنا مفقود هستند، شرمنده خانواده هایشان هستیم. خدا منفعت طلبان را روسیا و ذلیل بگردان.
الهی آمین
شرافت
Iran, Islamic Republic of
کجا این واژه به شما می اید؟ شرافت برای کسانی بود که دل به رودخانه اروند زدند تا تو برای مردم دل بسوزانی نه فراکسیون.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
حسادت نسبت به وکیلی شما را کور کرده.وکیلی یک چهره روحانی و انقلابی بوده و هست تا کور شود هر آنکه نتواند ببیند.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
تمکین به رای هم حزبیهای خود در جامعه شناسی سیاسی عین صداقت و راستگویی است.
مهدی
Europe
. مدیون درلیست اصلاحطلبان قرار گرفتن هست چون بواسطه این لیستی شدن به مجلس راه یافت.والان هم نماینده انهایی است که درلیست گماشتنش.هرچند همه میدانند ب چه .ر لیست رفت.اگر لیست نبود .برای شورای .بودن قابل ادعاست
علیرضا نمازیان
Iran, Islamic Republic of
آقا یا خانم شهروند:
چرا حرف حق را بر نمی تابید؟ کجای علم سیاست گفته که از حق دموکراسی مردم سرپوشی کن تا حق حزب و گروه تأمین شود؟ این چه چهره انقلابی است که منفعت ملت را فدای یه مشت اراجیف و خالی بندهای گروهی می کنند؟ این چه انقلابی گری و روحانی مرامی است که وکیلی باید به نرخ فراکسیون حرف بزند و سکوت کند و آمالش گروه و دشته باشد.
حداقل دفاع به حق بکنید. حق این مردم نادیده گرفته شده است. شما حسادت می بینی؟ باید بر اندیشه چون شما تأسف خورد که نه خوب می اندیشید و نه خوب پاسخ می گوئید و نه خوب دفاع می کنید. البته شاید وکیلی از اقوام شما باشد ایرادی نیست ولی حداقل از زوایه نگاه مردمی که انتظار حق گویی از مسئولین خود دارند نکاه کنید.
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
/.کسی که میگه خبر ندارم مسرم کجا مشغول شده مردم به بی صداقتیش پی برده اند.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1