تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۱۹
کد مطلب : ۳۲۹۷۵۳

کشاورزی کهگیلویه تهدید می‌‎‎شود / کانال فاضلاب گچساران خانه امن معتادان / کشف یک تن مواد پروتئینی فاسد در گچساران / ۳۰۰ چشمه آب عشایری خشک شد / کوچ اجباری عشایر

۵
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
معدوم سازی بیش از یک تن فرآورده‌های خام دامی در گچساران
سرپرست دامپزشکی گچساران گفت: در راستای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تولید، عرضه و نگهداری مواد غذایی در پایان روزهای سال گذشته الی تعطیلات نوروزی بیش از یک تن انواع فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در شهرستان گچساران ضبط و معدوم سازی شد.
امید افشاری نژاد اظهار کرد: در راستای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تولید، عرضه و نگهداری مواد غذایی که از ۲۵ اسفند ۹۶ شروع و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه داشت بیش از یک تن انواع فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در شهرستان گچساران ضبط و معدوم سازی شد.
سرپرست دامپزشکی گچساران افزود: حفظ بهداشت عمومی و تأمین غذای سالم برای عموم شهروندان از اهم وظایف دامپزشکی است .
وی در ادامه با اشاره به طرح تشدید نوروزی بر انواع فرآورده‌های خام دامی و مراکز عرضه فروش اذعان کرد:در طی طرح تشدیدنوروزی ۸۲۱ مورد بازدید از مراکز تولید،عرضه و فروش فرآورده های خام دامی، قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی و رستوران های بین راهی و درون شهری به عمل آمد.
افشاری نژاد خاطرنشان کرد: در این راستا به مقدار یک هزار و ۱۶ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف شناسایی، ضبط و با مجوز قضایی معدوم شدند.
 
بیش از ۹ هزار هکتار از اراضی گچساران به زیر کشت گندم، جو و کلزا رفت
رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت: در سال زراعی جاری ۹ هزار و ۶۴۴ هکتار از اراضی شهرستان گچساران به زیر کشت گندم، جو و کلزار رفت.
نشست ستاد برداشت گندم، جو و کلزا با حضور فرماندار، رئیس جهاد کشاورزی و دیگر مسوولان در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی گچساران برگزار شد.
در این نشست رئیس جهاد کشاورزی گچساران با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۹ هزار و ۶۴۴ هکتار از اراضی شهرستان گچساران به سطح زیر کشت گندم، جو و کلزار رفته است.
وی با اشاره به کشت گندم در شهرستان گچساران تصریح کرد: هشت هزار و ۸۲۲ هکتار به سطح زیر کشت گندم دیم و آبی رفته است که از مجموع این هکتار دو هزار و ۸۵۰ هکتار به زیر کشت دیم و پنج هزار و ۹۷۲ هکتار به زیر کشت آبی رفته است.
مرادی در ادامه با اشاره به سطح زیر کشت جو در گچساران اذعان کرد: در این زمینه ۷۲هکتار جو آبی و ۶۰۰ هکتار به سطح زیر کشت جو دیم رفته است.
رئیس جهاد کشاورزی گچساران در ادامه به کشت کلزا اشاره کرد و گفت: در سال زارعی جاری ۱۵۰هکتار از اراضی گچساران به زیر کشت کلزا رفته است.
مرادی با بیان اینکه برای برداشت گندم از اراضی شهرستان گچساران که به زیر کشت دیم و آبی رفته است، تصریح کرد: برای برداشت گندم از هشت هزار و ۸۲۲ هکتار اراضی گچساران که به زیر کشت گندم آبی و دیم رفته است نیاز به ۵۰ دستگاه کمباین برای برداشت است.
رئیس جهاد کشاورزی گچساران با اشاره به بارندگی سال زراعی گذشته در شهرستان گچساران ابراز کرد: میزان بارندگی سال زراعی گذشته ۱۲۹ میلی متر بوده که امسال در سال زراعی۷۱ و ۹ دهم میلیمتر کاهش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن از اراضی کشاورزی شهرستان گچساران گندم برداشت شد که چهار هزارو ۲۰۰ تن برداشت گندم بذری بوده است.
مرادی ادامه داد: با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی در شهرستان گچساران پیش‌بینی برداشت ۱۱ هزار تن گندم آبی و دیمی از اراضی این شهرستان است.
تعداد پنج مرکز خرید در شهرستان گچساران گندم‌های برداشت شده از اراضی این شهرستان را خریداری می‌کنند.
 
کاهش حجم رواناب‌ها در کهگیلویه تهدید جدی برای بخش کشاورزی
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه با توجه به بحران کم آبی خواستار ارایه تسهیلات لازم به این اداره جهت اجرای پروژه‌های آن شد.
جلسه شورای حفاظت از آب شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.
سید عمران تقوی در این جلسه با بیان اینکه ۹۰ درصد مصرف آب توسط بخش کشاورزی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های بهتر در این راستا به نتایج مطلوبتری خواهیم رسید.
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه با توجه به تنش آبی، از محدودیت کشت بهاره به میزان ۲۵ درصد خبر داد و خواستار همکاری و برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص از مسوولان و کشاورزان با حوزه جهاد کشاورزی شد.
وی مهم‌ترین سیاست جهاد کشاورزی را توسعه باغات در اراضی شیب‌دار عنوان و با توجه افت سفره‌های آب‌های زیرزمینی گفت: اولویت اصلی جهاد کشاورزی متمرکز شدن بر روی باغات است و برای تأمین آب آن‌ها نیاز به اعتبار داریم.
تقوی با توجه به بحران کم‌آبی در کهگیلویه از مشخص کردن کشت بهاره و تابستان در این شهرستان خبر داد و خواستار اعتبارات لازم در این راستا جهت ترویج کشت و برگزاری کلاس‌های آموزشی شد.
این مسوول با توجه به کم‌شدن حجم رواناب‌ها در کهگیلویه گفت: متأسفانه پروژه‌های امانی جهاد کشاورزی با مشکل رو‌به‌رو شده است.
وی با توجه به کشت‌های گلخانه‌‌ای بدون آب این شهرستان خواستار تسهیلات لازم در این خصوص شد.
انجام بیش از ۹۱ هزار بازرسی از واحدهای تولیدی و خدماتی کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته ۹۱ هزار و ۲۷۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، خدماتی، تولیدی و توزیعی در استان صورت گرفت.
داریوش دیودیده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته ۹۱ هزار و ۲۷۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، خدماتی، تولیدی و توزیعی در استان صورت گرفت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در بازرسی‌های صورت گرفته سه هزار و ۸۶۴ فقره تخلف از اصناف استان در حوزه‌های مختلف شناسایی شد و دو هزار و ۸۶۵ مورد پرونده تخلف از واحدهای صنفی در استان تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی جهت صدور حکم ارسال شد.
وی بابیان اینکه ۹۸۲ مورد تخلفات شناسایی شده در طول یکسال مربوط به گرانفروشی است، اضافه کرد: ۶۹۴ مورد تخلف کم‌فروشی، ۵۳۶ مورد تقلب، ۶۳۷ مورد عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه بوده است.
دیودیده به شناسایی ۷۳۰ مورد تخلفات در طول سال ۹۶ در حوزه عدم صدور صورتحساب و فاکتور از واحدهای صنفی و غیرصنفی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و یاد آور شد: ۲۰۲مورد از تخلفات به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی توسط واحد های صنفی و غیرصنفی به ثبت رسیده است.
رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت تخلف در حوزه عرضه وفروش کالاهای قاچاق را ۸۴ مورد اعلام کرد و گفت ارزش ریالی تخلفات صنفی سال۹۶ مبلغ ۲۴۸ میلیارد ریال بوده است.
 
تولید، اجرا و آموزش گسترده حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد تنها با اعتبارات ۲۵۰ میلیون تومانی
در حالی رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد از تولیدات و اجرای برنامه‌ها و آموزش‌های گسترده این دستگاه فرهنگی در استان خبر داد که اعتبارات آن‌ها تنها ۲۵۰ میلیون تومان در سال است.
نشست رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز با اصحاب رسانه در محل حوزه هنری استان برگزار شد.
شریف اسلامی در دو بخش یکی مربوط به معرفی برنامه‌های هفته هنر انقلاب در سال جاری و سپس در خصوص اقدامات و عملکرد این دستگاه در سال گذشته توضیحاتی ارائه کرد.
این مسؤول در عرصه فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در حوزه کتاب در سال ۹۶ تعداد ۲۴ کتاب در مراحل مختلف از گردآوری تا تدوین و صدور مجوز و چاپ در دستور کار داشتیم که از این تعداد ۵ اثر چاپ شده‌اند و تعدادی از آثار نیز تا پایان فروردین ماه به چاپ می‌رسند.
این مسؤول به اهمیت حوزه ادبیات پایداری اشاره کرد و گفت: از این تعداد کتاب که در دستور کار داریم تعداد ۱۴ کتاب در حوزه ادبیات پایداری است.
اسلامی به سه کتاب ملی در حوزه ادبیات پایداری که توسط حوزه هنری به کشور معرفی شده اشاره کرد و گفت: کتاب‌های مقاومت خندقیان؛ پایی که جا ماند و فتاح سه کتاب ملی است که حوزه هنری استان به کشور معرفی کرده و در استان چند کتاب ملی دیگر در حوزه ادبیات پایداری در دستور کار داریم.
وی به تولیدات در حوزه هنرهای تجسمی هم اشاره کرد و گفت: در نقاشی و طراحی و نگارگری و پوستر هم ۳۰۰ اثر در سال گذشته تولید کردیم و در حوزه فیلم و نماهنگ و انیمیشن هم تعداد ۸ اثر تولید کردیم.
رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد به تولیدات حوزه نمایش هم گریزی زد و گفت: ۹ نمایش صحنه‌ای و ۸ نمایش خیابانی تولیدات حوزه هنری بود که ۳ نمایش به جشنواره‌های سراسری راه پیدا کردند.
اسلامی از تولید سه قطعه موسیقی و یک آلبوم موسیقی هم به عنوان دیگر دستاوردهای حوزه هنری استان در سال گذشته اشاره کرد.
وی در ادامه در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که چه تعداد هنرمند ساماندهی شده دارید و کل اعتبارات سالانه شما چه میزان است که این تعداد برنامه اجرا کرده‌اید و این میزان تولید آثار هنری دارید اظهار کرد: تعداد بیش از ۲۰۰ هنرمند با ما ارتباط دارند و کل اعتبارات ما در یک سال ۲۵۰ میلیون تومان است.
رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی از معضلات در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: در حالی که در سایر استان‌ها سینما وجود دارد و مردم از این فضا برای پر کردن اوقات خود استفاده می‌کنند اما در مرکز استان ما هنوز یک سینما وجود ندارد.
وی افزود: شهر یاسوج با ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار جمعیتی که دارد و روزانه بر این جمعیت افزوده می‌شود نیاز به فرهنگسرا دارد اما از چنین فضاهای هنری و فرهنگی محروم است.
 
کوچ زودهنگام عشایر کهگیلویه و بویراحمد در پی خشک شدن بیش از ۳۰۰ چشمه
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: کوچ عشایر استان امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته از فروردین ماه آغاز شد .
مجید علی پور از کوچ زود هنگام عشایر استان خبر داد و افزود: همه ساله کوچ عشایر استان از مناطق قشلاقی به مناطق ییلاقی ۵ اردیبهشت ماه بود، اما امسال بخاطر خشکسالی این کار از دهم فروردین ماه و زودتر از موعد شروع شده است.
وی اظهارکرد: خشکسالی، وجود گرمای شدید، نبود علوفه، آب آشامیدنی برای خود عشایر و آب برای دام‌های آنان از عمده دلایل این کوچ زودهنگام بوده است .
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از عشایر در مزارع آیش حاشیه شهر‌های سردسیری استان و میان بند‌های بین راهی استقرار یافته، برخی در مسیر‌های کوچ و تعدادی دیگر هنوز در مناطق قشلاقی مستقر هستند.
علی پور با بیان اینکه این اداره تمهیدات لازم را برای جبران بخشی از بحران آب و کمبود علوفه برای جامعه عشایر و دام‌های آنان اندیشیده است، تصریح کرد: بیش از ۱۵ هزار تن علوفه خشک تامین، ۳۰ دستگاه تانکر آبرسانی سیار و ۳۰۰ دستگاه تانکر ۲ هزار لیتری چرخ دار از محل اعتبارات تملک دارائی‌ها و خشکسالی‌ها و به صورت امانی در اختیار عشایر استان قرار می‌گیرد .
وی با بیان اینکه پارسال بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای مقابله با پدیده خشکسالی به جامعه عشایری استان اختصاص داده شده است، ادامه داد: تاکنون ۴۰ درصد از این اعتبار جذب شده است .
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عشایر استان در ۱۳ زیست بوم معادل ۷۰درصد مساحت استان حضور دارند، عنوان کرد: این قشر در استان ۱۱هزار خانوار هستند.
علی پور تاکید کرد: عشار استان بیش از یک میلیون راس دام مولد و دو میلیون دام تولیدی دارند.
وی بیان کرد: تامین آب شرب، ارزاق عمومی از جمله آرد، سوخت و بازگشایی راههای عشایری و ایل راهها در مسیر کوچ از جمله خدماتی هستند که از سوی این اداره کل ارائه می شود و امنیت عشایر توسط نیروی انتظامی و سپاه عشایر تامین می شود.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخشی از عشایر استان درون کوچ و بخشی نیز برون کوچ هستند، ییلاق بخشی از عشایر استان در استانهای فارس و اصفهان است و برخی از عشایر استان در فصل قشلاق در استان خوزستان مستقر می شود.
علی پور افزود: با توجه به خشکسالی که در پیش داریم هر چقدر عشایر با تاخیر وارد مناطق ییلاقی شوند از ان طرف بیشتر می توانند بمانند.
وی اضافه کرد: از مجموع ۵۷۰ چشمه ثبت شده عشایری استان تا کنون بیش از ۳۰۰چشمه خشک شده است.
 
 کانال فاضلاب گچساران خانه امن معتادان
تسنیم نوشت؛ نیزارهای کنار کانال هدایت آب‌های سطحی و فاضلاب محله رادک گچساران به محلی امن برای معتادان تبدیل شده تا با ایجاد دالان‌های مخفی برای خود خانه‌ای موقت بسازند.
 
یکی از عجیب ترین و ثروتمندترین مناطق ایران به لحاظ داشتن منابع غنی نفت و گاز شهرستان گچساران بوده اما سایه شوم فقر، بیکاری و بیماری فراگیر اعتیاد دست از سر این شهرستان برنمی دارد.
عدم آموزش و یادگیری مهارت‌های زندگی توسط خانواده‌ها موجب شده تا هر روز تعداد جوانان زیادی به طرف استعمال دخانیات و مواد مخدر بروند و به نوعی زندگی خودر ا به نابودی و تباهی برسانند.
امروزه گرفتار شدن به معضل خانمان سوز اعتیاد در بین کارگران،کارمندان و حتی افراد تحصیل کرده نیز رواج یافته که این موضوع جای نگرانی دارد و باید مسئولان و متولیان امر در این زمینه چاره اندیشی کنند.
در شهرستان گچساران معتادان از هرمکانی برای تجمع و استعمال مواد مخدر استفاده می‌کنند که یکی از این مکان‌ها نیزارهای کنار کانال هدایت آب‌های سطحی و فاضلاب محله رادک این شهر است رشد زیاد نیزار در این قسمت از شهر موجب شده تا معتادان در بین آن اقدام به ساخت دالان‌های مخفی برای پنهان کردن خود کنند.
یکی از ساکنین کوی رادک شهرستان گچساران گفت:این مکان در نزدیکی محل سکونت من بوده و دارای بچه‌های خردسالی می‌باشم که مشاهده چنین وضعیتی برای کودکان بارمنفی به وجود می آورد.
وی افزود: این مکان در زمان شهردار سابق قرار بود به پارک تبدیل شود اما هم اکنون محلی برای تجمع و استعمال مواد مخدر شده است.
با حضور ساکنان محل، معتادان اقدام به ترک محل نموده و مسلم است که پس از رفتن ما دوباره به مکان مورد نظر برگشته باشند.
معاون عمرانی شهردار دوگنبدان در این زمینه به تسنیم گفت: فردی با در دست داشتن مدارکی به شهرداری مراجعه کرده و نسبت به این زمین ادعای مالکیت دارد.
محمد قنبری صفری اظهار داشت: شهرداری هم اکنون با تامنین اعتبار لازم اقدام به بهسازی و تکمیل کانال هدایت آب‌های سطحی و فاضلاب نموده و در تلاش است در سال جدید با حل مشکل مالکیتی زمین نسبت به بهسازی زمین مورد نظر از محل پروژه‌های تعریف شده اقدام کند.
 
اعتبار برای بهسازی و اصلاح شبکه آب شرب یاسوج نداریم
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج شبکه آب شرب این شهر را قدیمی و فرسوده دانست و گفت: اعتبار برای اصلاح این شبکه در یک مدت زمان کوتاه را نداریم.
قاسم قلندری در بازدید از تاسیسات آب شرب شهر یاسوج اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۳۵۰۰ مورد رفع شکستگی شبکه توزیع آب و خطوط انتقال در سطح شهر یاسوج و روستاهای اقماری صورت گرفت.
وی با بیان اینکه بالا بودن میزان شکستگی شبکه توزیع آب در شهر یاسوج دلایل مختلفی دارد، عنوان کرد: قدیمی بودن شبکه و عدم رعایت ضوابط فنی در نصب انشعاب از اصلی‌ترین دلایل تعدد شکستگی‌های شبکه در سطح شهر یاسوج است.
قلندری با بیان اینکه چهار تیم اتفاقات و رفع شکستگی به صورت مداوم در حال شناسایی و مرمت شکستگی‌های سطح شهر یاسوج و روستاهای اقماری هستند، ابراز کرد: طولانی شدن مرمت برخی شکستگی‌ها به دلیل زمان‌بر بودن استعلامات و پروسه قانونی است.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان یاسوجی خواست تا هرگونه شکستگی شبکه توزیع آب شهری را از طریق سامانه ۱۲۲ اطلاع رسانی کنند.
 
فیلم‌های منتخب جشنواره رویش در شهرستان باشت اکران می‌شود
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده فیلم های کوتاه منتخب جشنواره های رویش و حسنات در باشت اکران می‌شود.
محمدشریف اسلامی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: هر ساله مصادف با شهادت سید مرتضی اوینی هفته هنر انقلاب نامگذاری شده که امسال ۲۲ برنامه برای این هفته پیش بینی شده است.
وی از اکران فیلم های کوتاه منتخب جشنواره های رویش و حسنات در شهرستان باشت خبر داد و افزود: عطرافشانی قبور شهدا, دیدار با خانواده شهدای هنرمند, دیدار با نماینده ولی فقیه, کارگاه شعر دفاع مقدس, نمایشگاه عکس پرچم جمهوری اسلامی و برگزاری ۲ نمایشگاه تجمسی برای این هفته در دستور کار است.
اسلامی ابراز کرد: مراسم خاطره گویی دفاع مقدس, دیدار با هنرمند پیشکسوت, رونمایی کتاب شعر ۷۲ حرف با ۷۲ تن, نشست بررسی اندیشه های شهید آوینی در گفتمان هنر انقلاب و اجرای تئاتر خیاباتی نیز از دیگر برنامه های هفته هنر انقلاب است.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشن هنر انقلاب و تجلیل از هنرمندان موفق استان خبر داد و افزود: بنا داریم هنرمندانی که در جشنواره های ملی و بین المللی صاحب مقام شدند, تجلیل می شوند.
اسلامی بیان کرد: دو کتاب شعر, چاپ دوم کتاب فتاح و آلبوم قحس و مقوم نیز در هفته هنر انقلاب در استان رونمایی می شود.
 
بیش از یک تن مواد پروتئینی فاسد در گچساران معدوم شد
رئیس اداره دامپزشکی گچساران گفت: یک هزار و ۱۶ کیلوگرم انواع مواد پروتئینی خام غیربهداشتی، فاسد و غیر قابل مصرف در تعطیلات نوروز امسال از فروشگاه‌ های عرضه مواد غذایی این شهرستان کشف، ضبط و معدوم شده است.
امید افشارنژاد اظهار داشت: ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۶ تا ۱۳ فروردین امسال ۸۲۱ مورد بازرسی از فروشگاه‌ های عرضه مواد غذایی شهرستان گچساران انجام شد.
وی افزود: در این مدت ۱۶۲ مورد تخلف شناسایی شد که از این تعداد ۱۳ مورد به مراجع قضایی شهرستان گچساران معرفی شدند.
رئیس اداره دامپزشکی گچساران بیان کرد: طرح تشدید نظارت بر فروشگاه های عرضه مواد غذایی شهرستان گچساران با هدف حمایت از سلامت مصرف کنندگان در تعطیلات نوروز امسال اجرا شد.
افشارنژاد عنوان کرد: سال گذشته ۲۴ تن انواع مواد پروتئینی خام غیربهداشتی، فاسد و غیر قابل مصرف از فروشگاه ‌های عرضه مواد غذایی شهرستان گچساران کشف، ضبط و معدوم شد.
وی ابراز داشت: ۱۳ هزار مورد بازرسی نیز سال ۱۳۹۶ از فروشگاه‌ های عرضه مواد غذایی شهرستان گچساران انجام شد.
بیش از ۵۰۰ هزار مسافر در تعطیلات نوروز امسال از جاذبه های طبیعی و تاریخی شهرستان گچساران دیدن کردند.
شهرستان گچساران سالانه ۶ هزار تن انواع محصولات دامی تولید و روانه بازار مصرف می‌ کند.
شهر ۱۰۰ هزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در ۱۵۷ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

عباس
Iran, Islamic Republic of
ماشالله آقای تاجگردون نماینده ملی.
گچساران خوزستان
Iran, Islamic Republic of
.گچساران را نابود کرده از داخل خودمونو کشته از بیرون هم مردم رو.
محله لبنان
Iran, Islamic Republic of
جناب تاجگردون کجایی عزیزم دقیقا کجایی
مطلع
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام خدمت عزیزان مسئول در جهاد کشاورزی نکاتی چند در باره کشت در اراضی شیب دار که توسعه باغات در اراضی شیب دار را اولویت سازمان می دانند در ذیل متذکر می شوم:
- جلسه نقد طرح توسعه ی باغات در اراضی شیب دار که در برخی از استان ها انجام گرفته و از همه پژوهشگران و دانشگاهیان دعوت شده تا نقطه نظراتشان را بازگو کند می تواند کمک شایانی به بررسی همه جانبه این موضوع کند که جا داره از وزیر جهاد به خاطر برگزاری جلسات نقد تشکر کرد و امیدواریم که در استان خودمان هم این جلسات بر گزار شود به عنوان مثال سال ۸۳ -۸۴ به واسطه مصوبه ی مجلس شورای اسلامی حق النظاره چاه های عمیق حذف و پس از پنج سال طرح اعطای مجوز به چاهای فاقد پروانه نیز به تصویب رسید و امروز به خاطر همین موارد ما به وضعیت نابسامانی در خصوص منابع آب زیر زمینی گرفتار شده ایم
- در برنامه ششم توسعه آمده است توسعه ی عمودی باید جایگزین توسعه افقی در کشاورزی شود حال آن که بررسی این طرح نشان می دهد توسعه ی باغات در اراضی شیب دار به این اصل آسیب خواهد زد و برخی از مفاد طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار مغایر با ماده ۳۶ و ۴۴ مغایر با قانون توزیع عادلانه آب است.
- مطابق با پژوهش های دانشگاهی انجام گرفته تغذیه ناشی از بارش در اراضی دشت چیزی بین ۱۳ تا ۱۴ درصد و تغذیه در اراضی شیب دار بسیار ناچیز و در حد صفر است که می تواند ضرر های جبران ناپذیری به باغات وارد کند.
با همه این اوصاف ما همواره ما تکنولوژی را بدون علم وارد کشور نموده ایم و به همین خاطر بدون نگاه سیستمی به استفاده ی هرچه بیشتر از منابع مشغول شده ایم، امیدوارم هرچه زودتر تکلیف مدیریت جهاد کشاورزی استان مشخص شود و با مدیریت جوان و کارامد بتوان خونی تازه به رگ های خشکیده اوضاع کشاورزی در استان وارد کرد..
انشالله
جنگل
Iran, Islamic Republic of
حالا که این فلک زده ها توقع شون از این مملکت یه کانال چیکارشون دارین بیایید اینو هم از شون بگیرین
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1