تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۳۲۹۷۲۳

چرا استاندار روی دانشگاه‌ها حساس است/ احمدی دست روی «نقطه ضعف» گذاشت / دانشگاه‌ها فکری به حال خودشان بکنند وگرنه...

۵
۰
کبنا ؛ 
متن ارسالی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار نوروزی‌اش با دانشگاه‌ها، حرف‌هایی زد که نشان از وجود عزمی برای توسعه استان از دریچه علمی است. علی محمد احمدی که خود کارنامه ای پر  در حوزه دانشگاهی دارد و احتمالاً به خوبی آگاه است که در سه دانشگاه بزرگ استان چه ظرفیت‌هایی برای توسعه نهفته است، دقیقاً دست روی نقطه ضعف گذاشت.
توسعه و ارتقای دانشگاه‌ها به سطوح بالاتر و کارآفرین شدن مراکز علمی و دانشگاهی خواسته ای است که در کهگیلویه و بویراحمد هنوز به سطح عملیاتی شدن، نزدیک هم نشده است و هزاران عضو هیات علمی و دانشجوی تحصیلات تکمیلی که باید با خود توسعه برای این استان به همراه بیاورند، گرفتار تحقیقاتی می‌شوند که برای گرد و خاک کتابخانه‌ها خوب است و هیچ خروجی موثری ندارد.
دانشگاه موثر می‌تواند تحول آفرین باشد و باید با خودش توسعه، کارآفرینی و صنعت به همراه بیاورد نه اینکه به گفته احمدی حدود ۵۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه دولتی، نیمی از هفته را در استان و دانشگاه نباشند. احمدی می‌داند که پس از ارائه آمارِ هزاران هزاران از تعداد دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها وقتی تنها دو شرکت دانش بنیان در استان داریم، یعنی فاجعه ای بزرگ؛ یعنی پتانسیل‌های علمی ای که در دراز مدت برای استان کهگیلویه و بویراحمد توسعه و رونق به وجود می‌آورند، هنوز سر به مهر و بالقوه نشده در درون دانشگاه‌ها پوسیده‌اند.
احمدی درست دست روی نقطه ضعف گذاشت، او از دانشگاه‌ها خواست که رفتارشان در قبال اقتصاد و استان کهگیلویه و بویراحمد همچون کشورهای توسعه یافته باشد، سر در لاک روزمرگی فرو نبرند و به اقتصاد، تعاون و فعالیت صنعتی ورود کنند تا رونق ایجاد نمایند.
این سخنان استاندار سالهاست که در کشور و در بحث ارتقای دانشگاه‌ها به نسل‌های بالاتر مطرح است، برخی از دانشگاه‌های بزرگ خود را بالا کشیده‌اند و با جریان اقتصاد دانش بنیان همگام شده‌اند اما دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در این حوزه بیش از حد درجا زده‌اند. این سخنان استاندار البته به مذاق رئیس جدید دانشگاه که به قول خودش برای تحول آفرینی آمده است نیز خوش آمده به طوریکه عریان در همین دیدار با استاندار قول می‌دهد که حداقل ۵۰ درصد از پژوهش‌های دانشگاه یاسوج را کاربردی کند.
 
--------------------------
ثریا سعیدی
-------------------------
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه علوم پزشکی استان که دچار روز مرگی شده همه پروژه ها تعطیل و مطالبات پرسنل هم پرداخت نمی شود تا چه رسد به کار علمی و کار آفرینی که یادش به خیر .
سعيد ياسوج
Iran, Islamic Republic of
.نبال کارت
تَو هم اومدی فقط با سر وصدا .تَو این جند ماه جه کاری تونستی انجام بدی .
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه علوم‌پزشکی باید معاون درمان قوی داشته باشد که ندارد
دلسوز مردم
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید بطور عاجل فکری به حال ..کرد شدیدا بیمار و بدحال است و وضعش رو به وخامت است.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
.. سنگی روی سنگی بند نیست
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1