تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۳۲۹۶۹۱

دیدار نوروزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با خانواده ایتام / ۳ هزار یتیم زیر ۱۸ سال در استان

۰
کبنا ؛ 
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با ۲ خانواده ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) دیدار کرد.
به گزارش کبنا، قبل از ظهر امروز علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی و امنیتی، مدیرکل کمیته امداد و جمعی از مسئولان استان با ۲ خانواده ایتام تحث پوشش کمیته امداد امام(ره) دیدار کرد.
علی محمد احمدی در این دیدار ضمن دلجویی از این خانواده‌ها، عنوان کرد: تقارن سال ۹۷ با ماه رجب نوید سالی پربرکت برای کشور است.
وی با تبریک سال نو، اظهار داشت: مولای متقیان حضرت علی (ع) در تکریم ایتام و توجه به خانواده‌های بی سرپرست در تاریخ بشر بی نظیر بود و خرسندیم که خداوند متعال به ما در چنین روزهای میمونی توفیق خدمتگزاری به مردم و به ویژه خانواده‌های نیازمند را عطا کرده است.
احمدی اظهار امیدواری کرد: مجموعه مدیران استان با همکاری و تعامل، نظارت و هماهنگی وزارت کشور فضای بهتری جهت تامین رفاه و آسایش این خانواده‌ها در حوزه اجتماعی و معیشت فراهم کنند تا فرزندان آن‌ها خلاء نبود پدر را کمتر احساس کنند.

وی تاکید کرد: معاون عمرانی موظف شده است با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه و شهرسازی، شورای مسکن استان را فعال و نسبت به تامین مسکن خانواده‌های بی سرپرست و بدسرپرست اقدام کنند.
استاندار تصریح کرد: همگان موظف‌اند تلاش کنند تا در عین حفظ عزت، زمینه رفاه و آسایش در این خانواده‌ها تامین شود.
احمدی گفت: کمیته امداد امام (ره) در حوزه تامین امکانات مالی و سایر حوزه‌ها در بحث اعطای تسهیلات و تامین مسکن مددجویان برنامه‌های خوبی در دست اجرا دارد که تلاش می‌کنیم با یک برنامه ریزی اصولی زمینه آسایش این افراد را مهیا کنیم.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدیران برای ایجاد رفاه مردم بیش از گذشته تلاش کنند، گفت: مجموعه مدیران استان با همکاری و تعامل فضای بهتری برای تامین رفاه و آسایش خانواده‌هایی که زنان سرپرستی آن را بر عهده دارند فراهم کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر تامین مسکن برای ایتام گفت: معاونت عمرانی استانداری با همکاری بنیاد مسکن و راه و شهرسازی شورای مسکن استان را فعال و نسبت به تامین مسکن خانواده‌های بی‌سرپرست اقدام کنند.
احمدی با بیان اینکه مدیران موظف هستند تا در عین حفظ عزت زمینه رفاه و آسایش این خانواده‌ها را تامین شود، تصریح کرد:کمیته امداد در حوزه تامین امکانات مالی و سایر حوزه‌ها در بحث اعطای تسهیلات و تامین مسکن مددجویان برنامه‌های خوبی در دست اجرا دارد که تلاش می‌کنیم با یک برنامه‌ریزی اصولی این برنامه‌ها را عملیاتی کنیم.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری نیز در این دیدار گفت: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار حاشیه شهرهای استان با یک میلیارد تومان اجرایی می‌شود.
سیدمحمد کاظم نظری با بیان اینکه، بعضی از زنان سرپرست خانوار شغل مناسبی ندارند، عنوان کرد: باید با آموزش اصولی در راستای توانمندسازی این بانوان اقدام کرد تا گوشه ای از مشکلات آن‌ها برطرف شود.
 
در این بازدید محبی، مدیرکل کمیته امداد استان، گزارشی از وضعیت معیشتی و اجتماعی این خانواده‌ها و اقدامات کمیته امداد استان و جذب کمک‌های خیرین جهت کمک به این ایتام را ارائه کرد.
فرید محبی با اشاره به اینکه، ۳۲ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام (ره) استان هستند، اظهار داشت: ۵۳ درصد از مددجویان کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه، بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر حامی در طرح محسنین استان قرار دارند، عنوان کرد: علاوه بر سهمیه استان برای ساخت مسکن، فتاح رئیس کمیته امداد کشور ۸۰۰ واحد مسکونی نیز به استان ما اختصاص داده است.
محبی، خواستار تشکیل شورای تامین مسکن در استان شد و بیان کرد: تمام تلاش خود را برای عملیاتی کردن سند فقر استان به کار می‌گیریم.
وی گفت: ۳۲ هزار خانوار معادل ۷۸ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد هستند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار ۹ درصدی افراد تحت پوشش کمیته امداد استان گفت: بیشترین آمار افراد تحت پوشش مربوط به شهرستان بهمئی با ۱۸ درصد و کمترین درصد مربوط به گچساران با ۳ درصد است.

وی با اشاره به آمار ۵۳ درصدی زنان سرپرست خانوار تحت حمایت امداد گفت: ۱۸ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم ساکن هستند.

این مسؤول با اشاره به مشارکت کمیته امداد در حوزه درمان و سلامت افزود: ۱۲۰۰ بیمار صعب‌العلاج از خدمات امداد استفاده می‌کنند، ضمن اینکه ۱۸ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز، دو هزار و ۲۰۰ دانشجو و ۱۸۰ طلبه تحت پوشش هستند.

محبی تصریح کرد: ۳ هزار یتیم زیر ۱۸ سال در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۴ هزار و ۵۰۰ حامی که اغلب آنها خارج از استان هستند این ایتام را مورد حمایت قرار می‌دهند.

این مسؤول در پایان با اشاره به اجرایی شدن سند کاهش فقر در استان گفت: سال گذشته جزء سه استان برتر کشور در زمینه اجرایی کردن این سند قرار گرفتیم.

نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1