تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۳۲۹۵۸۷

ادعایی که کذب شد / عذرخواهی شهردار و اعضای شورای شهر گچساران از «پلیس» / خوش‌بحال «پلاک قرمزها»

۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
واکسیناسیون فلج اطفال در کهگیلویه و بویراحمد تکمیل می شود
مرحله نخست طرح تکمیلی (لکه گیری) واکسیناسیون فلج اطفال در کهگیلویه و بویراحمد امروز شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ همزمان با سراسر کشور آغاز شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: این طرح ملی به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.
نعیمی تصریح کرد: در این طرح که از امروز به مدت سه روز ادامه دارد کودکان جامانده از واکسیناسیون فلج اطفال با دریافت قطره خوراکی در برابر این بیماری واکسینه می‌شوند.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح کودکان زیر پنج سال واکسینه می‌شوند، افزود: این طرح برای مهاجران خارجی از جمله افغانی و پاکستانی و همچنین کودکان مناطق عشایری که بنا به هردلیلی موفق به تزریق واکسن فلج اطفال نشده باشند، اجرا می‌شود.
نعیمی ابراز داشت: در این مرحله حدود ۸۰۰ نفر از کودکان زیر پنج سال واکسینه می شوند.
وی گفت: مرحله دوم این طرح نیز از ۲۲ تا ۲۴ اردیبهشت در سراسر استان اجرا می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌ها جامعه هدف این طرح شناسایی و با مشارکت ۶۰ نفر از کارکنان مراکز بهداشتی استان واکسینه می‌شوند.
نعیمی از خانواده های ساکن در مناطقی که با اعلام قبلی مراکز بهداشت شهرستان عملیات واکسیناسیون انجام می شود، درخواست کرد حداکثر همکاری با تیم های بهداشتی را انجام دهند.
در مرحله نخست این طرح که از امروز آغاز شده یک میلیون و ۱۰۰ هزار کودک زیر پنج سال در سراسر کشور علیه بیماری فلج اطفال واکسینه خواهند شد.
 
 
بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد ادامه می یابد
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش باران در این استان تا بامداد یکشنبه ۱۹ فروردین ادامه دارد و سامانه جدیدی نیز اواخر هفته وارد استان می‌شود.
 
ولی بهره مند اظهار داشت: بیشتر بارش‌ها تا اواخر امشب است اما بارندگی‌های پراکنده در برخی نقاط کهگیلویه و بویراحمد در روز یکشنبه پیش بینی می‌شود.
وی بیان کرد: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی یک سامانه جدید بارشی اواخر هفته جاری وارد کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد.
میزان بارندگی سال زراعی جاری در سی سخت ۲۸۸، یاسوج ۲۳۳، لیکک ۲٫۵، دهدشت ۲۰۰، دوگنبدان ۱۲۹ و امامزاده جعفر ۲۲۳ میلیمتر بوده است.
براساس آخرین آمار میانگین بلند مدت بارندگی در یاسوج ۸۰۴٫۲، سی سخت ۶۸۶٫۶، دوگنبدان ۴۳۰٫۲، دهدشت ۴۹۱٫۴، لیکک ۳۵۸٫۹ و امامزاده جعفر ۴۲۳٫۷ میلیمتر است.
کهگیلویه و بویراحمد یک دوره خشکسالی را تجربه می‌کند.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سی سخت با ۷٫۶ و شهر دهدشت با ۲۵٫۲ درجه سانتیگراد سردترین و گرم‌ترین نقاط این استان در ۲۴ ساعت گذشته بود.
بهره مند گفت: حداقل دمای ۲۴ ساعت گذشته در یاسوج ۳٫۶ و حداکثر دما نیز در منطقه ۲۸٫۲ درجه سانتیگراد ثبت شده است.
این استان ۱۶۰ هزار هکتار زمین زراعی و ۲ میلیون واحد دامی دارد.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.
 
۱۰ کارخانه راکد کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید بازگشت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ واحد راکد صنعتی این استان به چرخه تولید بازگشته‌اند که میزان اشتغال احیا شده آنها ۹۲ نفر بوده است.
داریوش دیودیده اظهار داشت: در سال ۱۳۹۶ حدود ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در این استان به واحدهای تولیدی پرداخت شد.
وی افزود: در سال ۱۳۹۶ صدور جوازهای تأسیس صنعتی و پروانه‌های بهره‌برداری رشد چشمگیری یافت که میزان سرمایه‌گذاری صنعتی به بهره‌برداری رسیده به بیش از ۹۵۰ درصد رسید.
دیودیده با اشاره به پیشرفت سه طرح بزرگ و مهم ازجمله پتروشیمی بویراحمد و گچساران و فسفات چرام، بیان کرد: با راه اندازی خط تولید این سه طرح، انقلابی بزرگی در ایجاد فرصت‌های شغلی در کهگیلویه و بویراحمد به وجود خواهد آمد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۷ «حمایت از کالای ایرانی» با تمام توان همراه بخش خصوصی در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برداشته و در راستای تولید کالای ایرانی تلاش‌ها دوچندان خواهد شد.
حدود نیمی از واحدهای تولیدی راکد در این استان ظرف سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌اند.
حدود ۵۰ درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی استان در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ راکد و یا نیمه فعال بودند.
هم اینک کمتر از ۳۵ درصد این واحدها راکد هستند و ظرف سه سال گذشته ۱۲۵ طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مناطق مختلف استان با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند.
۴۴۴ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲۷۰ هزار میلیارد ریال در این استان در حال اجراست.
تعداد کل واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان ۶۴۳ واحد است که ۵۷۲ مورد از این تعداد فعال هستند.
میزان سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده این استان افزون بر ۶ هزار و ۶۴ میلیارد ریال است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.
بر اساس آمارها بخش صنعت، ۳۶ درصد سهم اشتغال این استان را در اختیار دارد.
 
کوچ زودهنگام عشایر تهدید جدی برای مراتع
کوچ زودهنگام عشایر تهدید جدی برای مراتع محسوب می‌شود و نبود تعادل بین دام و مرتع در کهگیلویه و بویراحمد تهدیدی برای عرصه‌های منابع طبیعی این استان است.
زندگی عشایر مبتنی بر کوچ مستمر به‌منظور تأمین علوفـه دام از مراتـع و دسترسـی بـه شـرایط مسـاعد آب و هـوایی است.
در پژوهشی در این زمینه آمده است که این روش زندگی دارای سابقه طولانی در ایران است که متناسب با شرایط اقلیمی شکل گرفته است.
احمد عابدی سروستانی در این پژوهش گفته است که در سده اخیر تحولات زیادی در شیوه زندگی سنتی عشایر به وجود آمده است که به‌نحوی‌که عشایر کارکرد گذشته خود را ندارند.
ازجمله این تحولات می‌توان به تغییر زمان حرکت و کوچ عشایر اشاره کرد که اغلب بـه ورود زودهنگـام دام بـه مراتـع و تخریب آن‌ها می‌انجامد.
مهم‌ترین عامل در کوچ زودهنگام، به ترتیب کمبود آب و کمبود علوفه برای دام است.
صیانت از ایل راه‌های عشایری، گماشتن قرقبانان برای مراتع ییلاقی، افزایش تأمین امنیت کوچ، ایجاد اتراقگاه‌هایی در مسیر کوچ به‌منظور تأمین خدمات حمایتی دام، تأمین آب موردنیاز عشایر با روش‌های مناسب و تأمین بخشی از علوفه موردنیاز دام در مواقع خشکسالی نقش مهمی در کاهش کوچ زودهنگام عشایر دارد.
درگذشته نه‌چندان دور، کوچ عشایر بر اساس یک برنامه زمان‌بندی در ساختار قـدرت ایلـی تنظـیم می‌شد و بهترین زمان مناسب حرکت خانوارها و دام‌های عشایر از مناطق ییلاقی به قشلاقی بر اساس تجربه و دانش بومی تنظیم می‌شد.
در سال‌های اخیر کوچ عشایر به مناطق قشلاقی و ییلاقی دچار آشفتگی شده است.
این بی‌نظمی در زمان کوچ پیامدهای مختلفی هم بر زندگی عشایر و هم بر پایداری سلامت مراتع به دنبال دارد.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: گرما و خشکسالی سبب کوچ زودهنگام ۴۰ درصد عشایر این استان به مناطق ییلاقی شد.
مجید علی پور زمان کوچ عشایر به مناطق ییلاقی را پنجم تا دهم اردیبهشت اعلام کرد و افزود: با شروع فصل گرما عشایر کهگیلویه و بویراحمد به همراه دام‌های خود از مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد به مناطق سردسیری استان‌های اصفهان و فارس کوچ می‌کنند.
وی تعداد عشایر کوچرو کهگیلویه و بویر احمد را بیش از ۱۱ هزار خانوار اعلام کرد.
علی پور ابراز کرد: ۲۰ درصد از عشایر به دلیل نبود آب و کمبود علوفه به مزارع اطراف شهرها کوچ کردند.
وی اظهار داشت: به دلیل خشکسالی در سال ۹۶ پنج هزار و ۲۰۰ تن جو و کنستانتره برای تأمین خوراک دام بین عشایر این استان توزیع شد که نسبت به سال پیش از آن ۲ برابر رشد داشته است.
علی پور ابراز کرد: همه ساله عشایر کوچنده این استان تنها در ۲ ماه از سال نیاز به خرید علوفه داشتند در حالی که گرما و خشکسالی در سال ۹۶ موجب شد که این میزان به پنج ماه برسد.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار آبرسانی سیار به عشایر با ۱۵ تانکر به ظرفیت روزانه ۴۵۰ مترمکعب صورت می‌گیرد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: کوچ بهاره زودهنگام عشایر همراه با دام به مراتع مناطق ییلاقی شهرستان، قبل از تقویم کوچ ممنوع و تخلف محسوب و از آن جلوگیری می‌شود.
هدایت الله آویزش تصریح کرد: متأسفانه برخی از افراد سودجو و یا ناآگاه با نقض زمان مقرر کوچ، اقدام به چرای دام در مراتع می‌کنند که سبب نابودی یا فقیرشدن مراتع و تحریک عشایر به کوچ زودهنگام می‌شود.
وی بیان کرد: زمان ورود دام به مراتع ییلاقی باید مطابق با پروانه‌های مرتعداری صادر شده باشد و در غیر این صورت از سوی اداره منابع طبیعی اعمال قانون خواهند شد.
آویزش تصریح کرد: ۲ اکیپ سیار و یک اکیپ ثابت برای جلوگیری از کوچ زودهنگام عشایر به مناطق سردسیری در گلوگاه‌ها شهرستان مستقر هستند.
وی افزود: ۳۲۶ هزار هکتار منابع ملی و جنگل در حوزه سردسیری شهرستان وجود دارد که نیازمند حفاظت هستند.
آویزش عنوان کرد: مناطق سردسیری شهرستان به دلیل عدم رشد مناسب علف شرایط تعلیف دام را ندارند.
استان کهگیلویه و بویراحمد دارای یک‌میلیون و ۴۲۶ هزار و سیصد هکتار منابع طبیعی است که از این سطح ۸۷۳ هزار و ۶۰۰ هکتار معادل ۵۳ درصد مساحت کل استان را جنگل و ۵۵۲ هزار و ۷۰۰ هکتار، معادل ۳۴ درصد مساحت کل استان را مرتع تشکیل می‌دهد.
مراتع کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ درصد مراتع حوزه زاگرس را تشکیل می‌دهد.
جنگل‌های زاگرس حدود ۴۰ درصد از کل جنگل‌های کشور را تشکیل می‌دهد که سهم کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ درصد است.
بیش از ۱۱ هزار و ۱۲۰ خانوار عشایری با جمعیتی افزون بر ۷۰ هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد زندگی می‌کنند.

 ۲۸۰۰ صنف متخلف کهگیلویه و بویراحمد به تعزیرات حکومتی معرفی شدند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۸۶۵ پرونده تخلف از‌ واحدهای صنفی استان تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی برای صدور حکم ارسال شد.
داریوش دیودیده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته ۹۱ هزار و ۲۷۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی این استان با هدف کنترل بازار و ایجاد رضایتمندی مردم انجام شد.
وی با بیان اینکه بدون هیچ ملاحضه کاری و اغماضی با متخلفان بازار برخورد می‌شود، عنوان کرد: در سال۹۶ تعداد ۲ هزار و ۸۶۵ پرونده تخلف از‌ واحدهای صنفی استان تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی برای صدور حکم ارسال شد.
دیودیده با اشاره به اینکه مجموع بازرسی‌های بعمل آمده از واحدهای صنفی استان کهگیلویه وبویراحمد در سال گذشته ۹۱ هزار و ۲۷۶ مورد بوده است، تصریح کرد: در پی این بازرسی‌ها ۳ هزار و ۸۶۴ فقره تخلف از اصناف استان هم در حوزه‌های مختلف شناسایی شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۹۸۲ مورد تخلفات شناسایی شده در طول یکسال مربوط به گرانفروشی است، ادامه داد: ۶۹۴ مورد از تخلفات کم فروشی، ۵۳۶ مورد تقلب، ۶۳۷ مورد عدم درج قیمت ونصب نرخنامه بوده است.
دیودیده به شناسایی ۷۳۰ مورد تخلفات در طول سال ۹۶ در حوزه عدم صدور صورتحساب وفاکتور از واحدهای صنفی و غیرصنفی استان اشاره کرد و افزود: ۲۰۲ مورد از تخلفات به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی توسط واحدهای صنفی و غیرصنفی به ثبت رسیده است.
وی تخلف در حوزه عرضه و فروش کالاهای قاچاق را ۸۴ مورد اعلام کرد و گفت: ارزش ریالی تخلفات صنفی سال۹۶ مبلغ ۲۴۸۳۰۳۳۲۰۰میلیارد ریال بوده است.
 
۹۵۰هزار نفر امامزادگان کهگیلویه و بویراحمد را زیارت کردند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۵۰ هزارنفر بقاع متبرکه و امامزادگان استان را طی تعطیلات نوروز زیارت کردند .
حجت‌الاسلام سیدنورالله جنتی‌پور در جمع خبرنگاران، افزود: طرح آرامش بهاری در ۵۱ بقعه متبرکه از ۲۵ اسفندماه شروع شده و تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه داشت .
وی اظهارکرد: ۹۵۰ هزار نفر در این ایام امامزادگان استان را زیارت کردند که ۱۷۰ هزار نفر زوار حرم بی‌بی حکیمه(س) در گچساران بودند .
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زوار خارجی کشورهای حوزه خلیج فارس همه ساله به حرم مطهر حضرت بی‌بی حکیمه(س) مشرف می‌شوند، تصریح کرد: طی تعطیلات نوروز امسال ۱۵۰۰ زائر خارجی حرم مطهر این بانوی بزرگوار در گچساران را زیارت کردند.
حجت‌الاسلام جنتی‌پور خاطرنشان کرد: امامزاده بی بی حکیمه و امامزاده جعفری در گچساران، فخرالدین احمد و سید محمد سرابیز در باشت، امامزادگان سید محمید، میرسالار و آقامیر در کهگیلویه، امامزاده علی، امامزاده شاه حمزه و بی بی رشیده در چرام، امامزادگان ابراهیم و اسدالله در بهمئی و امامزادگان شاه مختار، شاه قاسم، عبدالله و حسن در شهرستان بویراحمد بیشترین زائر را داشتند.
وی با اشاره به مشکلات و کمبودهای زیرساختی در برخی امامزادگان اضافه کرد: مسئولان در تخصیص اعتبارات بیشتر برای ایجاد زیرساختهای بقاع متبرکه استان توجه کنند.



فرمانده جدید حوزه مقاومت چاروسا معرفی شد
طی حکمی از سوی فرمانده سپاه شهرستان کهگیلویه فرمانده جدید حوزه مقاومت چاروسا معرفی شد.

طی حکمی از سوی فرمانده سپاه شهرستان کهگیلویه فرمانده حوزه مقاومت چاروسا معرفی شد.

طی حکمی سرهنگ برومند زاده فرمانده سپاه شهرستان کهگیلویه سروان محسن بدرقه را به عنوان فرمانده حوزه مقاومت چاروسا معرفی کرد.

محسن بدرقه به عنوان فرمانده حوزه مقاومت چاروسا جایگزین سید امین موسوی در این حوزه شد که مراسم تودیع و معارفه توسط حوزه مقاومت چاروسا اعلام خواهد شد.


۳۰ نفر از عوامل اجرایی ستاد اسکان فرهنگیان شهرستان بویراحمد تجلیل شدند
با حضور مسؤولان آموزش و پرورش ۳۰ نفر از عوامل اجرایی ستاد اسکان فرهنگیان شهرستان بویراحمد تجلیل شدند.
با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی استان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در سالن اجتماعات این شهرستان از ۳۰ نفر عوامل اجرایی ستاد اسکان فرهنگیان با اهداء لوح وهدیه تجلیل شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به شعار سال توسط مقام معظم رهبری گفت: دبیرخانه‌ای در این راستا با دبیری روابط عمومی در اداره کل تشکیل و به تبع آن در شهرستان‌ها هم تشکیل و اجرا می‌شود.
هادی زارع‌پور اظهار داشت: مهمترین برنامه کاری ما فرهنگ سازی در جامعه بویژه بین دانش‌آموزان برای استفاده از کالای ایرانی و خرید کالاهای با کیفیت داخلی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از ستاد اسکان فرهنگیان شهرستان بویراحمد افزود: با برنامه‌ریزی خوبی که در شهرستان صورت گرفت کار شما و خدمات خوبی که به مسافران نوروزی ارائه دادید بسیار ارزشمند و ستودنی بود.
وی با اشاره به اینکه بیشترین اسکان مربوط به یاسوج با پذیرش بیش از ۶۸ درصد است،گفت: با پایان یافتن طرح اسکان مسافران نوروزی بیش از گفت: از۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۶ تا ۱۳ فرودین ماه ۱۳۹۷ در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۳۱ هزار و ۲۵۶ نفر روز اسکان یافتند که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش دارد.
مدیر آموزش و پرورش بویراحمد هم گفت: در۱۵ روز فعالیت ستاد اسکان فرهنگیان شهرستان بویراحمد بیش از ۸۹ هزار نفر روز پذیرش شدند.
علی حسن‌زاده گفت: این تعداد در قالب ۱۱ هزار و ۹۱۶ خانوار فرهنگی و غیر فرهنگی در ۵۵۵ کلاس درس اسکان یافتند.
وی گفت: ۱۷۰ نفر عوامل اجرایی و خدماتی در ۶۹ آموزشگاه به مسافرین خدمات ارائه دادند
 
رفع ۳۵۰۰ مورد شکستگی شبکه توزیع آب شهر یاسوج در سال گذشته
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج از رفع ۳۵۰۰ مورد شکستگی شبکه توزیع آب شهر یاسوج در سال گذشته خبر داد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج در بازدید از تاسیسات آب شرب شهر یاسوج اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۳۵۰۰ مورد رفع شکستگی شبکه توزیع آب و خطوط انتقال در سطح شهر یاسوج و روستاهای اقماری صورت گرفت.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری با بیان اینکه بالا بودن میزان شکستگی شبکه توزیع آب در شهر یاسوج دلایل مختلفی دارد، تصریح کرد: قدیمی بودن شبکه و عدم رعایت ضوابط فنی در نصب انشعاب از اصلی‌ترین دلایل تعدد شکستگی‌های شبکه در سطح شهر یاسوج است.
وی با بیان اینکه چهار تیم اتفاقات و رفع شکستگی به صورت مداوم در حال شناسایی و مرمت شکستگی‌های سطح شهر یاسوج و روستاهای اقماری هستند، عنوان کرد: طولانی شدن مرمت برخی شکستگی‌ها به دلیل زمان‌بر بودن استعلامات و پروسه قانونی است.
قلندری از شهروندان یاسوجی خواست تا هرگونه شکستگی شبکه توزیع آب شهری را از طریق سامانه ۱۲۲ اطلاع رسانی کنند.
 
انجام کالیبراسیون بیش از ۵۰۰ دستگاه مرجع در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران
مسؤول کالیبراسیون شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ازانجام کالیبراسیون بیش از ۵۰۰ دستگاه مرجع در این شرکت خبر داد.
علی جعفری در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده مطابق استانداردهای مدیریتی استقراریافته در شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران و روش اجرایی کالیبراسیون، تجهیزات پایش و اندازه‌گیری در کارخانجات و واحدهای عملیاتی شناسایی و پس از ثبت سوابق کالیبراسیون در سامانه نت (نگهداری و تعمیرات)اظهار کرد: در راستای صحه گذاری بر اجرای کالیبراسیون دستگاه های عملیاتی وکمک به پایش فرآیند تولید،کلیه تجهیزات مرجع شناسایی و پس از طی مراحل مناقصه توسط یکی از شرکت های واجد شرایظ ودارای گواهی نامه از سازمان استاندارد وتحقیقات صنعتی ایران کالیبره وپس ازاخذ گواهینامه های مربوطه در سامانه نگهداری وتعمیرات (نت)ثبت می گردد.
وی تصریح کرد: در برنامه کالیبراسیون دوره ای تجهیزات مرجع از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۵۰۰ دستگاه در قالب نیمه اول ودوم سال کالیبره وجهت انجام فرآیند پایش واندازه گیری تجهیزات فرآیندی مورد استفاده قرارگرفته اند.
مهندس جعفری تاکید کرد: با توجه به ارتباط عملکرد صحیح دستگاه های اندازه گیری با تولید صیانتی شرکت، کالیبراسیون تجهیزات مرجع و تطابق اندازه گیری های انجام شده با استانداردهای بین المللی ضروری است.
مسوول کالیبراسیون شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران افزود: در تمامی سیستم های مدیریت ، کنترل تجهیزات اندازه گیری،آزمون، تست و یا به عبارت دیگر کالیبراسیون بخش مهمی را به خود اختصاص داده است،به طوری که بدون استقرارواجرای یک نظام کالیبراسیون موثر در سازمان ،بسیاری از موارد دیگر را نمی توان به اجرا در آورد و یا حداقل به نتایج آنها اعتماد نمود.
جعفری با بیان اینکه،کالیبراسیون فقط ارائه گواهینامه و برچسب زدن نیست، بلکه اعتبار بخشیدن به تمام اندازه گیریهایی است که درواحدهای صنعتی انجام می گیرد اظهار داشت: باید بدانیم کالیبراسیون، یعنی درستی، اعتماد و اطمینان، همخوانی، وحدت و رسیدن به مقدار واقعی کمیت.
مهندس جعفری تاکید کرد: به منظور کنترل صحت و دقت پارامترهای مترولوژیکی دستگاه ها و وسایل سنجش و اندازه گیری تمامی تجهیزات، نیازمند کالیبراسیون دقیق و دوره ای تجهیزات مرجع در جهت حفظ عملکرد بر اساس استانداردهای تعریف شده هستیم.
وی با بیان اینکه بدون انجام کالیبراسیون، از هیچ ابزار اندازه گیری نتیجه درستی حاصل نمی شود، اضافه کرد: هر دستگاهی باید براساس ویژگی های فنی وشرایط فرآیندی مورد نیاز سازمان تحت آزمون و ارزیابی دقیق قرار می گیرد.
وی در پایان از مدیرعامل شرکت ،مدیران وروسای ادارات وکلیه همکاران وکارشناسان به خاطر نگاه سیستمی به مقوله کالیبراسیون تشکر وقدردانی نمودند.
 
انجام بیش از یک هزار بازرسی از واحدهای صنفی کهگیلویه/ جریمه یک میلیاردریالی سه پرونده قاچاق
رئیس تعزیرات حکومتی کهگیلویه از بازرسی بیش از یک هزار واحد صنفی و غیر صنفی طی یک ماه اخیر در این شهرستان خبر داد.
امید صالحی  از تشکیل ۲۵۰ پرونده تخلف صنفی طی یک ماه اخیر خبر داد و اظهار داشت: این پرونده‌ها ماحصل بازرسی‌های محصوص و نامحسوس از واحدهایی همچون آرایشگاه‌ها، شیرینی فروشی‌ها، قصابان و میوه فروشان بوده است.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی کهگیلویه با بیان اینکه با متخلفان برخوردهای قانونی لازم صورت گرفته است، گفت: برای برخی از این پرونده‌ها حکم صادر شده و برخی دیگر در حال بررسی هستند.
وی عنوان کرد: درهمین راستا طرح‌های نظارتی ویژه نوروز به همراه میراث فرهنگی و اداره صنعت، معدن و تجارت و بقیه ادارات متولی، از اماکن گردشگری و رستوران‌ها و هتل‌ها بازدید و بازرسی داشتند که در این بازدیدها یک هتل آپارتمان‌ به علت تخلفات پلمپ گردید و پرونده آن در دست بررسی می‌باشد.
صالحی بازرسی‌های انجام شده طی یک ماه اخیر را بالغ بر یک هزار مورد بازرسی عنوان و خاطرنشان کرد: قریب به ۵۰۰ میلیون ریال جریمه دو واحد پلمپ شده و سایر واحدها تذکر و اخطار داده شد.
وی هم‌چنین از تشکیل سه پرونده قاچاق برنج، یک ابزار آلات و دو دستگاه موتوسیکلت خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر ضبط کالاهای ذکر شده، مبلغ یک میلیاردریال جریمه شدند.
 
 
ادامه بارش‌ها طی ۲۴ ساعت آینده در کهگیلویه و بویراحمد/لنده رکوردار بیشترین بارش‌های بهاری
هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد وضعیت هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده را ابری همراه با بارش باران پیش‌بینی کرد.
هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد وضعیت جوی استان طی ۲۴ ساعت آینده را ابری همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی کرد.
همچنین در بارش‌های اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین بارش با ۲۴ میلی‌متر در شهرستان لنده به ثبت رسیده است، در شهرهای یاسوج ۱۳٫۷ میلی‌متر، سی‌سخت ۱۶٫۹، باشت ۱۳٫۶، چرام ۱۰ میلی‌متر، دهدشت ۸٫۹ و امامزاده جعفر ۷٫۵ میلی‌متر بارش باران به ثبت رسیده است، ضمن اینکه در امیراباد بابکان ۲۰ میلی‌متر و جاورده نیز ۱۰ میلی‌متر باران باریده است.
طبق اعلام هواشناسی طی ۲۴ ساعت گذشته دهدشت با بیشینه دمای ۲۵٫۲ درجه سانتی‌گراد گرمترین و سی‌سخت با کمینه دمای ۷٫۸ درجه سانتی‌گراد سردترین نقاط استان بودند.
 
 
عذرخواهی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گچساران از پلیس کهگیلویه و بویراحمد
به دلیل حرکت زشت مامور شهرداری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گچساران از پلیس کهگیلویه و بویراحمد عذرخواهی کردند.
شهردار و سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر گچساران با حضور در دفتر سردار مهدی انصاری فرماندهی انتظامی استان، رسما مراتب عذرخواهی خود را از اقدام ناپسند مامور شهرداری شهرستان گچساران اعلام کردند.
مسعود ظفری شهردار شهر گچساران به همراه سه نفر از اعضای شورای اسلامی این شهر با حضور در دفتر سردار "مهدی انصاری" فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد به طور رسمی مراتب عذرخواهی خود را از مجموعه پلیس کهگیلویه و بویراحمد از اقدام ناپسند و نابجا یکی از ماموران شهرداری دوگنبدان برای تخلیه زباله شهری در جلوی درب ساختمان پلیس راهور شهرستان گچساران اعلام کردند.
گفتنی است در این دیدار ، اعضای شورای شهر و شهردار گچساران در سخنان جداگانه‌ای ، تلاشهای پلیس استان در طول سال گذشته و تعطیلات نوروزی ۹۷ را ارزشمند و قابل تقدیر دانستند و اذعان داشتند: خدمات پلیس ، ارزنده ترین خدمات در جامعه است و با اقدامات خوبی که در تعطیلات ایام نوروز توسط پلیس استان صورت گرفت که تلاشهای شبانه روزی این نیروی مقتدر در جامعه بر همگان آشکار بوده و می طلبد که مردم عزیز و سایر مسئولان استانی و شهرستانی از این عزیزان حمایت و پشتیبانی بیشتری نمایند.
 
آسفالت بیش از ۴۲۰ هزار متر مربع معابر شهر دوگنبدان
شهردار دوگنبدان گفت: در سه ماهه پایانی سال گذشته بیش از ۴۲۰ هزار متر مربع معابر شهر دوگنبدان آسفالت، روکش و لکه‌گیری شد.
مسعود ظفری اظهار کرد: در سه ماهه آخر سال گذشته بیش از ۴۲۰ هزار متر مربع معابر شهر دوگنبدان آسفالت، روکش و لکه‌گیری انجام گرفت.
شهردار دوگنبدان در ادامه با بیان اینکه ۲۵۰ هزار متر مربع در مناطق کمتر توسعه یافته شهر دوگنبدان روکش آسفالت صورت گرفته است، گفت: در یک ماهه گذشته برای استقبال از بهار ۱۷۰ هزار متر مربع از معابر شهر دوگنبدان آسفالت، روکش و لکه‌گیری شد.
وی افزود: این میزان آسفالت، روکش و لکه‌گیری معابر شهر دوگنبدان به وسیله ۵۵۰ تن قیر در مناطق مختلف این شهر انجام گرفت.
ظفری در ادامه با بیان اینکه در سه ماهه آخر سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار متر مربع از معابر شهر دوگنبدان آسفالت شد، گفت: این میزان آسفالت در معابر کمتر توسعه یافته شهر دوگنبدان که قریب بر ۲۷ سال از آسفالت اولیه این نقاط گذشته است، انجام گرفت.
شهردار دوگنبدان عنوان کرد: در سال گذشته یک هزار و ۶۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر شهری به شهرستان گچساران اختصاص داده شد.
وی در ادامه با اشاره به مناطقی که در یک ماه گذشته روکش آسفالت شد، عنوان کرد: معابر مناطقی از جمله شهرک جزیره، بلوار خلیج فارس، شهرک معلم، حد فاصل فلکه فرودگاه به فلکه سرباز، گلستان، ۱۰۸ دستگاه و مسیر فلکه سرباز به پارک بانوان و زیرگذر در دو مسیر رفت و برگشت روکش آسفالت شد.
ظفری ادامه داد: همچنین معابر مناطقی از جمله جاده پازنان، پل بازار روز، پل مطبوعات و بازار میوه فروشی‌های گچساران آسفالت شده است.
شهردار دوگنبدان با اشاره به برخی از معابری که نیاز به لکه‌گیری آسفالت داشته است، خاطرنشان کرد: از فلکه نرگسی الی میدان فرودگاه در دو مسیر رفت و برگشت، کوی رزمندگان، شهرک معلم و محلاتی معابر این محلات نیز لکه‌گیری صورت گرفت.
 
جولان پلاک قرمزها در مکان‌های تفریحی بویراحمد در ساعات غیراداری
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بویراحمد گفت: ماشین‌های دولتی در ساعات غیراداری مورد استفاده افراد قرار می‌گیرند.
حجت‌الاسلام کمال فتاح‌زاده با انتقاد از استفاده خودروهای دولتی در ساعات غیراداری گفت: علی رغم تاکید مسولان و تذکر در شورای اداری و شورای امر به معروف و نهی از منکر مبنی بر اینکه از خودروها و امکانات دولتی استفاده نشود اما شاهد استفاده از ماشین‌های پلاک قرمز در ساعات غیراداری هستیم.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بویراحمد عنوان کرد: کافی است در طول شبانه‌روز و حتی در ایام تعطیلات در سطح شهر و همینطور در مناطق تفریحی چرخی بزنیم، مشاهده می‌‌کنیم که ماشین‌های پلاک قرمز در ساعات غیراداری جلوی مدارس مشغول سوار کردن فرزندان خود یا با خانواده در حال تفریح در مناطقی مثل آبشار هستند و یا شب‌ها ماشین پلاک قرمز جلوی خانه‌ها و احیانا در مراسمات، در سطح و حواشی شهر پارک شدند که‌ همین کارها صدای مردم رو در می‌آورد.
وی تصریح کرد: چرا کسی نیست بر چنین اقدامات مخالف با قانون نظارت کند و چرا مسولان استانداری استان با این تخلفات برخورد نمی‌کنند؟ حداقل در سال‌های قبل ماشین دولتی ،عبارت استفاده اختصاصی ممنوع روی درب آن نوشته شده بود و تاکید داشتند که راننده حق استفاده شخصی ندارد و همین باعث می‌شد مردم به فرد خاطی تذکر بدهند.
این مسؤول عنوان کرد: اما همین جمله استفاده اختصاصی ممنوع هم دیگر برداشته و راه برای استفاده افراد سودجو فراهم شده، ماشین دولتی به جای خدمت به مردم در خدمت خانواده افراد هستند در صورتی که هم قانون هم شرع چنین استفاده‌ای را جایز نمی‌داند و از مصادیق مفسدین بیت المال است.
فتاح‌زاده خاطرنشان کرد: از مسؤولان قضایی استان خواهشمندیم که به همان شکلی که در عمل و مواضع متعدد نشان دادند که در برخورد با جرائم و مفسدان بیت‌المال قاطع هستند و همیشه نقطه امید مردم هستند در این قضیه مجددا ورود پیدا کنند و با چنین افرادی و دستگاه مربوطه برخورد کنند.
 
ادعای رئیس شورای شهر دیشموک کذب محض است/شهرداری را با ۳ میلیارد موجودی تحویل دادیم
رئیس سابق شورای اسلامی شهر دیشموک گفت: اعلام و پرداخت بدهکاری ۲۰۰ میلیونی شهرداری دیشموک در گذشته توسط رئیس شورای اسلامی شهر دیشموک صحت ندارد.
ایرج پذیرش رئیس سابق شورای اسلامی شهر دیشموک به برخی موضوعات مطرح شده توسط رئیس شورای اسلامی شهر دیشموک مبنی بر بدهکار بودن شهرداری دیشموک واکنش نشان داد.
وی اظهار کرد: شهرداری دیشموک با توجه به صحبت‌های معاون حقوقی شهرداری دیشموک با منابع موجود ۳ میلیارد تومان بدون بدهکاری به شورا و شهرداری دیشموک واگذار شد.
پذیرش گفت: شورای اسلامی شهر دیشموک سعی کند واقعیات را به مردم بگویند چون مردم خودشان قضاوت می‌کنند و نسبت به شورای اسلامی گذشته شهر دیشموک کارکردها را می‌دانند.
وی اذعان کرد: در مورد صحبت‌های آقای جعفری ضمن تقدیر و تشکر از همه کسانی که برای پیشرفت منطقه زحمت می‌کشند از آقای جعفری به عنوان معلم خود و رئیس فعلی شورای اسلامی شهر دیشموک ضمن تشکر از ایشان بر موضوعات مطرح شده توسط وی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه نقد وارد می‌دانم.
پذیرش گفت: گفته‌های رئیس شورای اسلامی شهر دیشموک مبنی بر بدهکاری ۲۰۰ میلیونی شهرداری دیشموک از نظر من صحت ندارد.
وی عنوان کرد: در جلسه تودیع و معارفه شهردار دیشموک از زبان معاون حقوقی شهرداری دیشموک شهرداری دیشموک با منابع موجود ۳ میلیارد تومان به فعالیت‌های خود ادامه داده است.
رئیس سابق شورای اسلامی شهر دیشموک گفت: مگر امکان دارد با توجه به گفته‌های معاون حقوقی شهرداری دیشموک که در روز تودیع معارفه در عملکرد شهرداری دیشموک گفته شد که شهرداری سه میلیارد تومان منابع موجود دارد حالا رئیس شورای اسلامی شهر دیشموک از پرداخت بدهکاری شهرداری در سالهای گذشته خبر بدهد.
وی ضمن کذب بودن بدهکاری شهرداری دیشموک بر صحبت‌های جعفری نقد وارد کرد و گفت: چرا آقای جعفری به جای کلمه بدهکاری بودن نمی‌گفت که ما شهرداری را به منابع موجود ۳ میلیارد تومان تحویل گرفتیم.
پذیرش بیان کرد: امیدوارم رئیس شورای اسلامی شهر دیشموک شفاف‌سازی را رئوس برنامه خود قرار دهد و حتی قرارداد گاز را که توسط شورا و شهرداری گذشته انعقاد شد به عنوان عملکرد برعکس اعلام نکنند.
وی ضمن تقدیر و تشکر از همه کسانی که در خدمات‌رسانی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند گفت: از شورای اسلامی شهر دیشموک می‌خواهم که با توجه به اینکه شهرداری دیشموک را با ۳ میلیارد تومان تحویل داده‌ایم از عملکرد خود در دوران جدید شفاف‌سازی کنند.
 
ادامه بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد/گزارش بیشترین بارش‌ها از لنده
بارندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد که از روزهای پایانی هفته گذشته در استان آغاز شده بود در هفته جاری نیز ادامه یافت.
دیروز و امروز بارندگی‌های پراکنده‌ای در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بود که هر چند اندک اما همین اندک بارش‌ها موجب خوشحالی مردم به خصوص باغداران و کشاورزان و البته طبیعت‌ دوستان شد چرا که باران به بهار استان زیبایی و لطافت دو چندانی داد.
بر اساس اعلام هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد طی روز گذشته در مناطق مختلف استان و در لنده ۳۴، سى‌سخت ۲۹٫۵، جاورده ۲۴٫۸، چیتاب ۲۳، لوداب ۲۲، امیرآباد بابکان ۲۰، قلعه‌رئیسى ۱۶، چرام ۱۵، دهدشت ۱۴٫۶، باشت ۱۴٫۶، یاسوج ۱۴٫۴، سرفاریاب ۱۲٫۵، امام‌زاده جعفر ۷٫۵، دوگنبدان ۷٫۴، لیکک ۶٫۵ و سرآسیاب یوسفى۶ میلی‌متر بارش گزارش شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1