تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۳۲۹۴۵۳

گزارش کامل بازدید «روز بارانی» استاندار از سد تنگ سرخ؛ احمدی: دریغ نمی‌کنم / سد تنگ سرخ از بلاتکلیفی درآمد / در خواست‌های مردم و پاسخ استاندار (+تصاویر)

۱۵
۰
کبنا ؛اساندار کهگیلویه و بویراحمد با همراهی نماینده بویراحمد و دنا، فرماندار بویراحمد و جمعی از مسوولان از سد تنگ سرخ بازدید و با مردم این منطقه نیز دیدار کرد.
عملیات اجرایی سد تنگ سرخ از سال ۹۲ تا نیمه دوم سال گذشته با پیمانکاری چندین شرکت تنها ۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که از نیمه دوم سال ۹۶ تاکنون که عملیات اجرایی این پروژه را موسسه قرب کربلا قرارگاه خاتم الانبیاء به دست گرفت به ۱۲ درصد رسیده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل موسسه قرب کربلا و برخی مدیران استانی از عملیات اجرایی پروژه سد تنگ سرخ بویراحمد بازدید که روند اجرایی پروژه را مطلوب ارزیابی کرده و فعالیت قرارگاه خاتم الانبیاء را نمونه بارز مدیریت جهادی دانستند.
بری پرداخت حق و حقوق کشاورزان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد پس از بازدید از عملیات اجرایی سد تنگ سرخ با مردم این منطقه دیدار کرد، وی مهمترین دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان تنگ سرخ بویراحمد را مشکل اثبات مالکیت دانست و گفت: برای پرداخت حق و حقوق کشاورزان مطابق با قانون از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم.
علی محمد احمدی اظهار داشت: کشاورزانی که مالکیت آنان قطعی شده با طی شدن مراحل قانونی حق و حقوق آنان به تدریج پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری نشست شورای تامین با هدف بررسی وضعیت احقاق حق کشاورزان و دولت در اجرای پروژه احداث سد تنگ سرخ عنوان کرد: این مسئله بیانگر این بوده که پیگیری حقوق کشاورزان برای مدیران استانی دارای اهمیت بوده و اجازه نمی‌دهیم ریالی از حقوق کشاورزان و حتی دولت تضییع شود.
احمدی با اشاره به نظارت دقیق دستگاه‌های نظارتی در روند هر گونه پرداخت توسط دستگاه‌های دولتی ابراز کرد: بدون قطعی شدن اثبات مالکیت امکان هیچ گونه پرداختی وجود ندارد و کشاورزان در این زمینه باید صبر و حوصله داشته باشند و ما نیز قول می‌دهیم پیگر برطرف شدن مشکلات آنان باشیم.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت طی شدن مراحل قانونی در زمینه قیمت‌گذاری درختانی که با احداث سد تنگ سرخ به زیر آب می‌روند بیان کرد: به طور حتم با طی شدن مراحل قانونی مطالبات باغداران نیز پرداخت می‌شود.
احمدی خطاب به باغداران و کشاورزان منطقه تنگ سرخ گفت: مطمئن باشید تا ریال آخر در لوای قانون حقوقتان را می‌گیریم و شک نکیند حقوق کشاورزان، دولت و حتی احداث این سد برای مدیران استانی یک اولویت است.
وی با اشاره به جابه‌جایی ۵ روستای در محدوده مخزن سد تنگ سرخ ادامه داد: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر در زمینه جانمایی جدید تمامی شرایط را در نظر بگیرند و دستگاه‌های خدمات‌رسان در کمترین زمان ممکن نسبت به ارائه خدمات لازم در مکان جدید اقدام کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با راه اندازی  این سد آب شرب، آب صنعتی و کشاورزی شهر و روستاهای اطراف یاسوج به میزان ۱۷ میلیون متر مکعب در سال تامین می‌شود.
احمدی خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی این سد در ۴ ماهه اخیر از  ۴ درصد به ۱۲ درصد ارتقا یافته است.
وی بیان کرد: از مجموع ۲۷۰ متر تونل انحرافی سد تنگ سرخ تا کنون ۲۳۶ متر آن اجرا شده است.
احمدی بر پرداخت مطالبات و رعایت حقوق کشاورزان تاکید کرد و گفت: پرداخت مطالبات مردم برای ما بسیار حائز اهمیت است و ارزش و درجه اهمیت آن کمتر از احداث سد نیست و به طور قطع تا ریال آخر مطالبات مردم منطقه را پیگیری می‌کنم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر احراز مالکیت اراضی این منطقه در اسرع وقت تاکید کرد و افزود: در این راستا کارگروهی متشکل از مسئولان منابع طبیعی، محیط زیست، راه و شهرسازی، آب و فاضلاب و کارشناسان سابق این موضوع در استانداری تشکیل می‌شود.
مقام ارشد اجرایی دولت در استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اولویت‌های دولت در سال ۹۷، عنوان کرد: مسئله اشتغال، بافت‌های فرسوده، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، محیط زیست و مصرف بهینه آب از مهم‌ترین این اولویت‌ها است.
وی با اشاره به وضعیت تنش آبی در برخی از  مناطق استان، گفت: مصرف بهینه آب در بخش‌های خانگی، کشاورزی و صنعتی باید به صورت ویژه مدیریت و از هدر رفت این منبع حیاتی جلوگیری شود.
از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم
غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح مهم علاوه بر تامین آب شرب شهرهای یاسوج و شیراز و اراضی کشاورزی روستاهای حاشیه کمک شایانی به اشتغال‌زایی و اقتصاد منطقه خواهد شد.
زارعی افزود: تلاش خواهد شد به زودی وضعیت تملک اراضی و باغات این منطقه تعیین تکلیف و مطالبات کشاورزان پرداخت شود.
وی از مسولان قرارگاه خاتم الانبیا خواست تسریع در روند اجرای سد مخزنی تنگ سرخ را در اولویت قرار دهند و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها به تکمیل آن کمک کنند.
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا این سد را پیشانی طرحهای استان و از مهم‌ترین طرح‌های آبی برشمرد و افزود: علاوه بر اعتبارات مصوب، اعتبارات دیگری نیز تزریق خواهد شد.
 
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس از پیش بینی ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در بودجه ۹۷ برای تسریع در روند عملیات اجرایی سد تنگ سرخ خبر داد و اظهار کرد: از هیچ تلاشی برای اختصاص اعتبار با هدف تسریع در روند عملیات اجرایی سد تنگ سرخ از محل‌های مختلف دریغ نمی‌کنیم.
وی با بیان اینکه مردم تنگ سرخ امروز با هدف استقبال از مسئولان به جلوی محل کارگاه سد تنگ سرخ آمدند، عنوان کرد: مردم خوب تنگ سرخ امروز مایه آبروی من شدند و این مردم از بهترین مردمان استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.
زارعی احداث سد تنگ سرخ را بزرگترین پروژه در دست اجرا در کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: علی محمد احمدی در مدت کوتاهی که در استان بوده نشان داده کار و فعالیت برای توسعه از هر موضوعی برایش مهمتر است و در این زمینه شناخت خوبی از تک تک پروژه‌های عمرانی در دست اجرا دارد.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس ‌‌خواستار پرداخت مطالبات کشاورزان، باغداران و اهالی روستاهای مختلف منطقه تنگ سرخ شد و گفت: در این زمینه پیگر بوده‌ام و قول می‌دهم تا محقق شدن موضوع از هیچ کوششی دریغ نکنم.
زارعی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنم در کمترین زمان ممکن وضعیت تملک اراضی و باغات تنگ سرخ تعیین تکلیف و مطالبات کشاورزان پرداخت شود، ادامه داد: با احداث سد تنگ سرخ آب شرب، صنعت و کشاورزی بخش زیادی از شهرستان بویراحمد تامین می‌شود.
 
سد تنگ سرخ بویراحمد ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد نیز در این بازدید فعالیت ۶ ماهه قرارگاه خاتم الانبیاء در احداث سد تنگ سرخ را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این پروژه هم اکنون ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
شاهرخ کناری در حاشیه بازدید از روند عملیات اجرایی سد تنگ سرخ اظهار داشت: این پروژه از سال ۹۰ تا نیمه دوم سال گذشته با پیمانکاری چند شرکت تنها ۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در ۶ ماهه گذشته با حضور موسسه فجر قرارگاه خاتم الانبیاء پیشرفت فیزیکی پروژه به ۱۲ درصد رسید.
وی با بیان اینکه ساختگاه سد مخزنی تنگ سرخ بر روی رودخانه بشار واقع شده است، عنوان کرد: ساختگاه این سد در مختصات ۵۱-۴۴-۵۳ طول شرقی و ۳۰-۱۲-۱۴ عرض شمالی قرار دارد و دسترسی به موقعیت سد از طریق راه قدیمی شیراز- یاسوج و در فاصله ۳۵ کیلومتری یاسوج از طریق یک رشته جاده آسفالته فرعی صورت می‌گیرد.
کناری بیان کرد: تامین آب شرب یاسوج و روستاهای مسیر به میزان ۲۵٫۵ میلیون متر مکعب در سال، تامین آب صنعتی یاسوج به میزان ۱۷ میلیون متر مکعب، تامین آب کشاورزی شهرستان بویراحمد و دنا به میزان ۴۲٫۴ میلیون متر مکعب در سال، تامین آب زیست محیطی رودخانه به میزان ۳۳ میلیون متر مکعب، فراهم‌کردن امکانات تفریحی و سیاحتی با توجه به جذابیت توریستی منطقه، کنترل سیلاب و جلویگری از خسارت آن به سازه‌های موجود در حاشیه رودخانه از جمله اهداف کلی احداث سد تنگ سرخ است.
نماینده عالی دولت در شهرستان بویراحمد بیان کرد: نوع سد تنگ سرخ، خاکی با هسته رسی - ارتفاع از پی ۶۶٫۵ متر – عرض تاج، ۱۰ متر – طول تاج ۹۱۷ متر – حجم مخزن در رقوم نرمال بهره‌برداری ۱۲۵ میلیون مترمکعب – حجم تنظیم سالیانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب است.
کناری طول کانال انحرافی سد تنگ سرخ را ۲۷۶ متر عنوان کرد و افزود: تاکنون از این میزان ۲۴۰ متر احداث شده و تنها ۳۶ متر دیگر مانده که امیدواریم در کمترین زمان ممکن نیز به اتمام برسد.
 
سخنان مردم خطاب به مسوولان کهگیلویه و بویراحمد
نمایندگان مردم در این نشست از مشکلات روستاها و منطقه خود گفتند که علی‌رغم نزدیکی به شهر یاسوج مرکز استان کمترین امکانات را دارند و به نسبت سایر مناطق تنگ‌سرخ از همه جا محروم‌تر است.
آن‌ها محروم بودن از گاز خانگی را بزرگترین مشکل خود دانستند و از نبود بسیاری امکانات رفاهی در این منطقه مانند سالن ورزشی برای جوانان خود انتقاد کردند.
آن‌‌ها معتقد بودند که قبل از ساخت سد ابتدا باید پول املاک و زمین‌های کشاورزی و باغاتشان را حساب و کتاب می‌کردند و می‌پرداختند و بعد از آن دست به کار می‌شدند.
یکی دیگر از نمایندگان مردم در نشست با استاندار لب به انتقاد گشود و گفت: تکلیف ما را معین کنید تا بدانیم لااقل مرده‌هایمان را کجا به خاک بسپاریم.
وی گفت: پس از فوت نزدیکانم اعم از پدر و برادر و سایرین در این مانده بودم که کجا آن‌ها را به خاک بسپارم؛ چرا به ما نمی‌گویید که باید چکار کنیم و کجا زیر آب می‌رود و کجا نمی‌رود تا تکلیفمان را بدانیم.؟
یکی دیگر از نمایندگان مردم خطاب به استاندار و نماینده مجلس و سایرین گفت که چرا مشخص و معلوم نمی‌کنید که کدام باغات زیر پوشش سد قرار می‌گیرند تا ما درختی نکاریم و به آن‌ها رسیدگی بی‌خود و بی‌جهت نکنیم تا بیش از این ضرری به ما وارد نشود.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حسنع
Iran, Islamic Republic of
این سد برای شیرازیا خوبه که قسمت اعظمش رو میبرن!
معلوم نیست دوباره چه رانتی وسطه؟
بویداحمو
Iran, Islamic Republic of
هنوزسکوت بعضیها برامردم درجریان هواپیما مشخص نشده
بویداحمد
Iran, Islamic Republic of
مثل جریان هواپیمایی دریع نکنید
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
رفته بودن تفریح
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
باید م...تا پر بشه
عبدی
Iran, Islamic Republic of
هر چقدر این چند سال از بلاتکلیفی دراومد الانم در میاد، این سد واسه استان ضروریه اما امان از مردم...
Ali
Iran, Islamic Republic of
دو‌... من بیراحمد جمع وابیه
الف
Iran, Islamic Republic of
بفکر ۹۸ نباشید مردم .دوره بعد زارعی نخواهد بور
نقی
Iran, Islamic Republic of
خدا بگم چیکارتون کند نمی تونستید . را هم ببرید زیر چتر تا خیس نشه دلم سوخت مظلومانه وایساده و نگاه میکنه
ایل بزرگ جلیل
این استاندارتاالان چه کارخاصی انجام داده به مردم بگه؟؟؟؟؟بجزخوب عکس سلفی بانماینده ناتوان بویراحمدمیگیرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ابش کجاست این هم سدچند سال هست همیشه بازدید داشتند ولی چند درصد پیشرفت فیزیکی
بويراحمد
Iran, Islamic Republic of
این داوودیفقط گچساران را . چند سال مدیر بودن استان را ..
رحمت
Iran, Islamic Republic of
باید مشخص بشود چقدر از حق آبش برای فارس هست و چقدر برای استان ما و همچنین در اجرای این طرح چقدر از بودجه استان ما خرج شده چقدر از استان فارس و چیزی که هست بعد از ساختش استان فارس صاحبش میشه.
Iran, Islamic Republic of
افرین بر نماینده محترم
Iran, Islamic Republic of
نماینده مردمی تلاش کن تا حسود کور بشوند
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1