تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۳۲۹۴۰۶

کشف ۳۶ کیلوگرم مواد مخدر در گچساران / پیش‌بینی هواشناسی یاسوج برای ۲۴ ساعت آینده / ۱۹ زخمی در جاده‌های یاسوج / بحران آب در ۶ شهر کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
کهگیلویه و بویراحمد دوباره بارانی شد+پیش‌بینی هواشناسی برای ۴۸ ساعت آینده
کهگیلویه و بویراحمد دوباره بارانی شد.
پس از یک دوره ۲۰ روزه از اواخر اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی که بارندگی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد نبودیم دوباره از روز گذشته شاهد بارندگی در این استان هستیم.
هر چند میزان بارندگی‌ها در روز گذشته چندان قابل توجه نبود اما برای طبیعت استان و درختان جنگلی و مراتع این بارندگی بسیار به موقع و لازم به نظر می‌رسید.
بارندگی روز گذشته در شهر یاسوج تنها ۴٫۳ میلی متر بود اما همین موجب طراوت هر چه بیشتر طبیعت شد چرا که بهار واقعی شهر یاسوج از اوایل اردیبهشت تا پایان همان ماه است.
هواشناسی استان اعلام کرده طی ۲۴ ساعت آینده هوای استان همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، با احتمال تگرگ در نقاط مستعد، وزش باد شدید و در برخی نقاط غبارآلود است.
 
 کیفیت در خرید کالای ایرانی مهم است
امام جمعه کبگیان از رقابت در کیفیت اصلی مهم برای خرید کالای ایرانی یاد کرد.
در اولین جلسه شورای اداری ۱۳۹۷که به میزبانی امام جمعه کبگیان برگزار شد مهران گودرزیان بخشدار کبگیان با تبریک سال جدید گفت: سال ۹۶ به ما آموخت تا در سال جدید با حمیت و جدیت در کار بتوانیم کمبودها و مشکلات مردم را برطرف کنیم.
بخشدار کبگیان با ارائه گزارش کار به امام جمعه کبگیان از مسئولان شورای اداری بخش خواست تا با جدیت پیگیر خدمت رسانی و حل مشکلات درون بخشی مردم باشند تا با کمکاری گرفتار حق الناس نشوند.
در ادامه حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه کبگیان با تبریک سال نو به اعضای شورای اداری با اشاره به شعار سال حمایت از کالای ایرانی گفت: بر حسب خروجی تحلیل تحلیگران اقتصادی جهان وضعیت اقتصادی دنیا در شرایط نابسامانی قرار دارد.
وحدانی‌فر با اشاره به وضعیت خطرناک اقتصادی در جهان گفت: متاسفانه یک نگاهی که اقتصاد دنیا را به ورطه خطر برده نگاه سیاست بازی و زورگوئی قدرتهای برتر دنیا به کشورهای بی‌ثبات و میلیاردر نظیر شیوخ حوزه خلیج فارس است.
امام جمعه کبگیان تصریح کرد: در تلاطم این هزینه‌های هنگفت جنگ افروزی که پنهانی با برداشت از مخازن نفت و گاز مسلمین در بی‌عرضگی حاکمان جلاد و ترسو بر قلمرو مسلمانان اعمال می‌شود باید هم از ضربات مهلک اقتصادی به جهان اسلام و چپاول اموال و بیت المال مسلمین توسط استعمارگران غربی احساس خطر کرد.
وحدانی‌فر خطاب به مسئولان برای پیاده شدن شعار سال در میدان عمل گفت: افراد جامعه باید بخواهند تا موفق شویم. زیرا سیاست اقتصادی غلط در ادوار مختلف باعث شده که بازده کار ما در راندمان احتسابی دنیا به ۴۵دقیقه به عنوان کمترین ارزش کاری کمر اقتصاد را بشکند.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: برای تثبیت کالای ایرانی در بازار باید به سمت و سویی برویم که با رقابت بین سازندگان کانون توجه مردم در خرید به سمت کیفیت برود.
امام جمعه کبگیان افزود: باید با حمایت علنی خود، مبلغ کالای ایرانی در بازار باشیم
وی گفت: با همکاری همدیگر باید با دعوت از مدیران استانی به بخش اهداف اقتصادی و بررسی مشکلات بخش را مد نظر قرار دهیم تا سال جدید حل حداقل مشکلات مردم را به عنوان عیدی به آنان در میدان عمل اهدا کنیم.
 
 
سه تصادف در کهگیلویه و بویراحمد ۱۹ زخمی داشت
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه سانحه رانندگی ۲۴ ساعت گذشته در جاده های ارتباطی این استان ۱۹ زخمی برجا گذاشت.
جلال پوران فرد اظهار داشت: تصادف ۲ دستگاه خودرو پراید ساعت ۹٫۵۵ دقیقه بامداد روز پنجشنبه در جاده ارتباطی یاسوج به بابامیدان هفت مصدوم بر جا گذاشت.
وی بیان کرد: واژگونی یک دستگاه پراید در جاده ارتباطی یاسوج به بابامیدان که ساعت ۱۲٫۴۵ دقیقه رخ داد ۶ مصدوم برجا گذاشت.
پوران فرد تصریح کرد: برخورد ۲ خودرو پراید و سمند ساعت ۱۰٫۳۰ دقیقه در جاده یاسوج به اصفهان نیز ۶ مصدوم داشت.
وی گفت: مصدومان این حوادث پس از امداد و نجات اولیه به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شدند.
از ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ تا سیزدهم فروردین ۴۶۹ سانحه رانندگی در جاده‌های درون شهری و برون شهری این استان رخ داده که ۸۳۷ تن در این حوادث مصدوم شده‌اند.
تعداد مصدومان سوانح جاده‌ای در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۶، ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.
تعداد تصادفات امسال ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و مصدومان این حوادث توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ امدادرسانی شدند.
آمار قربانیان ناشی از تصادفات امسال نسبت به آمار مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته و در این مدت چهار نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند.
حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد در پنج سال گذشته بیش از یک هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشته است.
افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
 
۶ شهر کهگیلویه و بویراحمد در معرض تنش آبی است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرهای یاسوج، مادوان، باشت، سوق، لیکک و دیشموک در بهار و تابستان امسال در معرض تنش آبی است.
تنش آبی به شرایطی گفته می‌شود که میزان تولید و مصرف آب در آن یکسان است و در صورت افزایش مصرف به بحران تبدیل می‌شود.
سید علی لدنی نژاد اظهار داشت: با توجه به کاهش باران در سال زراعی جاری کمبود آب آشامیدنی در کهگیلویه و بویراحمد جدی است.
میزان بارندگی در این استان در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۵ میلیمتر کاهش یافته است.
سال آبی یا زراعی در ایران از ابتدای پائیز شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می یابد.
میانگین بارش باران در استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۱۸۷ میلیمتر بوده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۳۴۲ میلیمتر ثبت شده بود.
لدنی نژاد بیان کرد: خطر کمبود آب در منابع سطحی و زیر زمینی به اندازه‌ای است که در برخی مناطق دبی آب به دو سوم کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب در استان بالاتر از میانگین کشوری است بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد.
متوسط سرانه مصرف آب هر شبانه روز در کهگیلویه و بویراحمد به ازای هرنفر ۲۰۰ لیتر است و این در حالی است که این رقم در کشور ۱۵۰ لیتر و در جهان کمتر از ۱۰۰ لیتر است.
وی ابراز داشت: کشاورزان از مصرف آب آشامیدنی برای آبیاری مزارع و باغ‌ها خودداری کرده و با تغییر الگوی کشت از برداشت بی رویه آب‌های زیر زمینی و استفاده نادرست از آب‌های سطحی خودداری کنند.
لدنی نژاد استفاده از تانکر ذخیره سازی آب در منازل را ضروری دانست و گفت: با توجه به استفاده از کولر آبی در منازل و اضافه شدن سرانه مصرف آب، مردم فقط درزمان مورد نیاز از این وسیله سرمایشی استفاده کنند.
کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از ۱۶۰ هزار مشترک آب و ۳۸ هزار مشترک فاضلاب است.
۷۴ حلقه چاه آب در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۶۵ مورد در مدار بهره برداری بوده و فعال است.
میزان آب آشامیدنی تولیدی در شهرهای استان سالانه افزون بر ۱۸ میلیون مترمکعب است که از این میزان ۱۶ میلیون مترمکعب معادل ۸۹ درصد از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود.
پذیرش رایگان کارآموز فنی و حرفه‌ای کهگیلویه آغاز شد
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای کهگیلویه گفت: پذیرش رایگان در رشته‌های مختلف در این مرکز برای کارآموزان آغاز شده است.
طاهر دمساز اظهار داشت: پذیرش کارآموز در رشته‌های فنی ورز شبکه هوایی، برق صنعتی، مکانیک خودرو، تعمیر تراکتور و تیلر، برق خودرو، جوشکاری، ایمنی، تعمیر لوازم‌خانگی، امور دامی، تأسیسات و پی آل سی خواهد بود.
وی بیان کرد: کارآموزان می‌توانند برای ثبت‌نام به مرکز فنی و حرفه‌ای دهدشت در کیلومتر پنج جاده دهدشت - چرام مراجعه کنند.
دمساز تصریح کرد: در سال گذشته به ۲۷۰ نفر در هفت رشته آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شد.
وی مدت زمان دوره‌ها را از ۱۵ روز تا ۶ ماه اعلام کرد.
شهرستان کهگیلویه با ۱۳۱ هزار نفر جمعیت دارای ۲ مرکز فنی و حرفه‌ای برادران و خواهران است.
 
کشف بیش از ۳۶کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در گچساران
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران سرهنگ سید محمد موسوی از کشف بیش از۳۶کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک طی یک عملیات توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان گچساران خبر داد.
سید محمد موسوی اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در یک عملیات پس از اخذ دستور مقام محترم قضایی و ایجاد تور ایست بازرسی و کنترل خودروهای عبوری در محور ورودی گچساران به یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶مشکوک و پس از توقیف در بازرسی از خودرو مقدار ۳۶کیلو و ۴۰۰گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای جاساز شده بود کشف و خودرو به همراه ۲نفر قاچاقچی دستگیر شده به یگان انتظامی دلالت داده شد.
وی ادامه داد:۲نفر قاچاقچی دستگیر شده پس از تشکیل پرونده در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد.
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران در پایان از عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ در سال جدید خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: مردم و همشهریان باید پلیس را در تامین امنیت جامعه یاری نمایند و هر گونه اخبار و گزارشات خود راپیرامون فعالیت قاچاقچیان و هنجار شکنان و مخلان نظم و امنیت جامعه را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰به نیروی انتظامی اطلاع دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1