تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۳۲۹۳۸۷

کلیه نهادها و ادارات مایحتاج خود را کالای ایرانی تهیه کنند

۲
۰
کبنا ؛در نخستین دیدار مسئولین و رؤسای کمیته امداد، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه شهرستان باشت با امام جمعه این شهر بر عزم جدی نهادهای انقلابی برای تحقق شعار سال ۹۷«حمایت از کالای ایرانی» تأکید شد.
به گزارش کبنا از باشت، در این دیدار سرهنگ رضازاده فرمانده سپاه ناحیه باشت، باقرپور رییس کمیته امداد شهرستان و شریعت پور رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشتند، حجت الاسلام عبودی امام جمعه شهر باشت با تبریک سال جدید و همچنین اعیاد ماه رجب، با تقدیر از خدمات نهادها و دستگاه های اجرایی شهرستان باشت بر ارائه راهکارهای عملی جهت تحقق شعار سال ۹۷  تأکید و ابراز داشت: باید در سال جدید تنها به سخنرانی اکتفا نشود و علاوه بر تبلیغ شعار سال «حمایت از کالای ایرانی»، هر کس به نوبه خود در راستای عملیاتی کردن آن تلاش نماید.
وی ادامه داد: می طلبد در این سال کلیه دستگاه های اجرایی و دولتی مایحتاج خود را از کالای ایرانی تأمین کرده و مسئولین کشوری نیز باید تلاش خود را در جهت ارتقاء کیفیت محصولات و تولیدات داخلی انجام دهند.
حجت الاسلام عبودی با بیان اینکه در سال های گذشته خروجی مناسبی از شعار سال شاهد نبوده ایم، تصریح کرد: باید همه کمک کنیم . هر کس در هر جا و پست و مقامی که حضور دارد برای تحقق این موضوع عزم خود را جزم نماید.
امام جمعه باشت با اشاره به برنامه ریزی های دولت آمریکا در مبارزه با ملت ایران، بیان داشت: بنا به گفته سران آمریکا به جای جنگ فیزیکی با ملت ایران آ آنها سعی در راه اندازی های بحث های داخلی مانند بحث های قومی و قبیله ای، دوقطبی کردن جامعه و تضعیف بنیه اقتصادی کشور دارند که می طلبد دولت و مردم در این زمینه با هوشیاری کامل توطئه ها را خنثی نمایند.
حجت الاسلام عبودی گفت: در استفاده از کالای ایرانی ادارات و نهادهای دولتی الزام به استفاده از آنها هستند اما برای ترغیب ملت به استفاده از کالای ایرانی باید کیفیت کالاهای داخلی ارتقاء یابد زیرا مردم به دنبال کالای ایرانی باکیفیت هستند.
وی با ابراز تأسف از عملکرد برخی مسئولان در استفاده از کالای ایرانی، ابراز داشت: متأسفانه شاهدیم که برخی اوقات تولیدکنندگان داخلی برای فروش اقدام به استفاده از برندهای خارجی بر روی محصولات تولیدی خود می نمایند که این موضوع درد بزرگی است و اینگونه القاء شده که نیاز به برنامه ریزی دارد.
امام جمعه باشت در ادامه با اشاره به مسائل سیاسی داخلی و خارجی و تغییر وزیر امور خارجه آمریکا، بیان داشت: با توجه به اینکه وزیر کنونی خارجه آمریکا ریس سازمان سیا بوده به نظر می رسد لحن گفتمان های بین المللی در سال جدید متفاوت باشد.
حجت الاسلام عبودی بیان داشت: کشور ما کشوری قدرتمند است و مردم نشان داده اند که همیشه و در همه حال حامی نظام هستند.
وی مشکل اقتصادی را تنها مشکل کشور دانست و تصریح کرد: برطرف شدن این مشکل همت تمام مسئولین را می طلبد، زیرا مردم در سال جدید و با حضور در اماکن مذهبی، زیارتگاه ها و مناطق جنگی حمایت خود را از نظام اعلام کرده اند.
باقرپور رییس کمیته امداد شهرستان باشت نیز هدف از این دیدار را هماهنگی نهادهای انقلابی در جهت تحقق شعار سال ۹۷ اعلام کرد و گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، شعار «حمایت از کالای ایرانی» برای مجموعه کمیته امداد نقطه عطف و سرلوحه کار که همانا تحقق اقتصاد مقاومتی استف قرار خواهد گرفت.
وی نتیجه داشتن اعتقاد عملی به این شعار را  رفع مشکلات و معظلات در جامعه دانست و افزود: معتقدیم که جوشیدن استعداد سازندگی در کشور با تعامل و تلاش مردم و مسئولین زمینه ساز گسترش حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی خواهد بود.
باقرپور تعامل نهادهای انقلابی برای فقرزدایی در جامعه را بسیار مؤثر ارزیابی کرد و گفت: در این راستا کمیته امداد با بهره گیری از نیروهای انقلابی در جهت توانمندسازی، اشتغالزایی و رسیدن به اهداف عالی نظام تلاش می نماید.
وی با اشاره به رویکردهای توجه جدی و عملی به شعار سال ، بیان داشت: در این راستا جهت دادن به سیاست های اجرایی و عملکرد مسئولین دولتی و حکومتی و همچنین توجیه افکار عمومی در اجرایی کردن این شعار لازم است.
رییس کمیته امداد شهرستان باشت تصریح کرد: قطعا در این کارزار چهره واقعی دلسوزان نظام و انقلاب برای همگان به اثبات می رسد و هر کس در هر مقام و منصبی است باید در جهت تحقق این شعار تلاش نماید.
باقر پور بر عزم کمیته امداد در تحقق شعار سال ۹۷ تأکید کرد و افزود: این نهاد می تواند با عمل به فرامین مقام معظم رهبری شاخص بسیار خوبی برای توسعه مشارکت های مردمی، اتحاد و همدلی و کاهش آمار بیکاری و رونق اشتغال باشد.
وی در ادامه با ارائه آماری از مهمترین فعالیت های این نهاد در سال ۹۶ ، ابراز داشت: در سال ۹۶ بالغ بر ۵/۱۲ میلیارد تومان خدمات رسانی انجام شده که این خدمات در حوزه حمایتی و اشتغال بوده و در حوزه توسعه مشارکت های مردمی حائز رتبه برتر در استان شده است.
باقرپور از پرداخت بیش از ۶۲۰ مورد تسهیلات  اشتغال در شهرستان باشت  در سال ۹۶ نیز خبر داد و افزود: میزان تسهیلات ارائه شده بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال بوده است.
وی میزان خدمت رسانی به جامعه هدف در جشن نیکوکاری (کالا، نقد و حساب انتظامی) را نیز بالغ بر ۴۲۱ میلیون تومان اعلام کرد.
سرهنگ رضازاده فرمانده سپاه ناحیه باشت نیز در این نشست با بیان اینکه نهادهای انقلابی عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده اند، افزود: شعار سال ۹۷ نیز با بصیرت مقام معظم رهبری همانند سال های گذشته بر پایه اقتصاد نامگذاری شده است.
وی شعار سال ۹۷ را شعاری بنیادی ارزیابی کرد و گفت: باید تلاش کنیم و در ابتدا نیز باید از نهادها و دستگاههای تحت نظارت خود شروع کرد و در مرحله بعد از کسانی که در این زمینه تلاش می کنند حمایت شود.
رضازاده تصریح کرد: نباید از نامگذاری سال «حمایت از کالای ایرانی» استفاده شعاری و تبلیغی شود، باید علاوه بر بازگوکردن آن ، به صورت عملی نیز در جهت تحقق آن تلاش کرد.
خبرنگار فتح الله پوران پور
 
نام شما

آدرس ايميل شما

میلاد
Iran, Islamic Republic of
بهتر بود بنویسید کالاهای با کیفیت ایرانی نه بی کیفیت
جنگل
Iran, Islamic Republic of
خ..شعار یعنی فقط شعار
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1